رَهی نو

فاصله اصفهان تا نطنز

تعداد بازدید: ۱۵۰۸۲ ۱۹ مرداد ۱۴۰۱

از اصفهان تا نطنز مسافت زیادی را در پیش ندارید. اما اینکه برای رسیدن به این شهر، می‌توانید چه مسیرهایی را انتخاب کنید و از کدام وسایل حمل‌ونقل می‌توانید استفاده کنید موضع مورد بحث این مطلب است. 

 

فاصله اصفهان تا نطنز از نظر مسافت و زمان

اگر می‌خواهید فاصله اصفهان تا نطنز را طی کنید، از دو مسیر مختلف می‌توانید استفاده کنید. برای مسیر اول باید از خیابان کاوه به سمت آزادراه معلم بروید. این مسیر را ادامه دهید تا به جاده اصفهان میمه برسید. در میانه این جاده، آزادراه خلیج‌فارس قرار دارد که باید وارد آن شوید. این مسیر را ادامه دهید تا به جاده امیریه برسید. سپس از خیابان سرشک، وارد شهرستان نطنز شوید. این مسافت حدود 1 ساعت و 41 دقیقه زمان می‌برد.

 

برای اینکه از مسیر دوم به نطنز بروید، از بزرگراه شهید خرازی به سمت بزرگراه امام خمینی حرکت کنید. با ادامه دادن این مسیر به بزرگراه آزادگان خواهید رسید. سپس همانند مسیر شماره 1، وارد بزرگراه اصفهان میمه شوید و بقیه مسیر را از آزادراه خلیج‌فارس ادامه دهید. انتخاب این مسیر برای پیمودن فاصله اصفهان تا نطنز نیز، نیاز به زمانی برابر با 1 ساعت و 41 دقیقه دارد.

 

فاصله اصفهان تا نطنز

 

فاصله اصفهان تا نطنز چند کیلومتر است

همان‌طور که گفته شد، برای اینکه فاصله اصفهان تا نطنز را طی کنید، دو مسیر پیش روی شماست. مسیر شماره 1، 134 کیلومتر و مسیر شماره 2، 135 کیلومتر مسافت دارد.

 

روش‌های سفر از اصفهان تا نطنز

در این قسمت می‌خواهیم ببینیم فاصله اصفهان تا نطنز را با چه روش‌هایی می‌توان پیمود.

 

مسافت اصفهان تا نطنز با اتوبوس

برای اینکه با اتوبوس به نطنز بروید، باید از اتوبوس اصفهان کاشان و یا اصفهان تهران استفاده کنید که حدود 130 کیلومتر فاصله تا مقصد دارید.

 

مسافت اصفهان تا نطنز با خودروی شخصی

همان‌طور در قسمت‌های قبلی گفته شد، شما می‌توانید با استفاده از خودروی شخصی، از دو مسیر مختلف فاصله اصفهان تا نطنز را طی کنید که حدود 130 کیلومتر فاصله دارد.

 

مسافت اصفهان تا نطنز با قطار

اگر می‌خواهید با قطار به نطنز بروید، می‌توانید بلیط قطار اصفهان به تهران را تهیه کنید و در شهر بادرود، از قطار پیاده شوید و بقیه مسیر که حدود 30 کیلومتر است را با تاکسی طی کنید تا به نطنز برسید. ولی این روش خیلی پیشنهاد نمی‌شود. فاصله و مسافت تهران اصفهان با قطار چقدر است؟

جاذبه‌های مسیر اصفهان نطنز

یکی از شهرهایی که در فاصله اصفهان تا نطنز قرار دارد، شاهین شهر است که مکان‌های دیدنی بسیاری دارد. یکی از این جاذبه‌ها، منطقه فسیلی سپاهان است که فسیل‌هایی با قدمت 2000 سال در این مجموعه وجود دارد و می‌توانید از فسیل انواع بی‌مهره‌ها ازجمله مرجان، اسفنج، جلبک و روزنه‌دار دیدن کنید.

 

مجموعه تفریحی گردشگری شاهین شهر، یکی از مکان‌هایی است که برای استراحت و رفع خستگی شما مناسب است. این منطقه در شرق شاهین شهر قرار دارد و دارای 90 آلاچیق، همراه با امکانات رفاهی و تفریحی مختلف است.

 

اگر شب را در شاهین شهر هستید، سری به بازارچه فلافل آن بزنید. شما می‌توانید انواع فست‌فود و فلافل را در این بازار نوش جان کنید. حتی می‌توانید خودتان برای خود ساندویچ فلافل را آماده کنید و از انواع مخلفات، درون آن بگذارید. این فضا، حال و هوای آبادان را دارد و بسیار حس و حال خوبی را به شما القا می‌کند. ساعت کاری این مکان از ساعت 9 تا پاسی از شب است.

 

اگر اهل بازی و سرگرمی هستید، به شهربازی دنیای شادی شاهین شهر بروید و ساعات خوشی را بگذرانید. کارتینگ شاهین شهر نیز از دیگر امکانات این شهر است که تجربه‌ای مهیج و دلچسب به‌حساب می‌آید. شاید بخواهید در یک پارک کمی استراحت کنید، پارک بانک استان مناسب شماست.

 

شاید بخواهید کمی خرید کنید، به مجتمع تجاری مدلند بروید. این مجتمع دارای 7 طبقه است و انواع برندهای ایرانی و خارجی را به فروش می‌رساند. یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید شاهین شهر، سیتی‌سنتر نور است که 6 طبقه، فودکورت، پارکینگ، تالار و هایپرمارکت دارد. مجتمع تجاری مریم نیز، انتخاب دیگری برای شماست تا هرآنچه نیاز دارید را خریداری کنید.


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی نطنز | جاذبه ها و تفریحات نطنز با عکس و آدرس


مسافت اصفهان تا نطنز

 

یکی دیگر از جاذبه‌های این شهر، باشگاه سوارکاری ایران‌مهر است که در سال 95 تاسیس شده است و یک تفریح بسیار هیجان‌انگیز محسوب می‌شود. اگر به جاهای قدیمی و تاریخی علاقه‌مند هستید، به موزه مردم‌شناسی شاهین شهر بروید.

 

ارگ مورچه‌خورت، پس از ارگ بم، بزرگ‌ترین ارگ موجود در ایران است که ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد. همچنین می‌توانید به پیست موتورسواری شاهین شهر بروید که دومین پیست استاندارد کشور بعد از تهران به‌حساب می‌آید.

 

در مسیر اصفهان تا نطنز، از طرق رود نیز عبور خواهید کرد که دارای مکان‌های دیدنی بسیاری از جمله دهکده تفریحی و گردشگری رایان، کوه کرکس، آبشار طامه، قلعه طرق، غار کلهرود، چاه غار ارازه، روستای ولوگرد، منطقه شکار ممنوع کرکس، دریاچه بند طرق رود، قلعه سنگی دوره ساسانیان طرق رود، طار، گالش خانه، تنگ نهر، آب سنجد، آب چیک چیک و غیره است.

اگر قصد سفر و اقامت در نطنز را دارید می توانید بهترین تا ارزان ترین هتل های نطنز را با بیشترین تخفیف از رهی نو رزرو کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
حکیمه ۱۴۰۲/۱۰/۳

ممنون اطلاعات مفیدی بود

  مدیر سایت۱۴۰۲/۱۰/۴

حکیمه عزیز ممنون از شما که نظرتون رو در سایت رهی نو ثبت نمودید

تارا ۱۴۰۲/۸/۱۰

تو مسیر اصفهان نطنز بهترین شهر برای توقف شاهین شهر که خب شما هم تو مقاله اشاره کردید

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۱۳

تارای عزیز بله همینطوره ممنون که مقاله رو مطالعه نمودید و نظرتون رو ثبت نمودید شاد باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...