رَهی نو

فاصله تهران تا فومن

تعداد بازدید: ۱۰۵۹۳ ۲۱ تیر ۱۴۰۱

مکان‌ها و جاذبه‌های دیدنی استان گیلان، فقط به شهر رشت محدود نیستند و جاذبه‌های تماشایی فراوانی در سرتاسر این استان پیدا می‌شوند. یکی از زیباترین شهرهای توریستی استان گیلان، شهر فومن است که با شالیزارها، چشم‌اندازهای بکر و دیدنی و آثار تاریخی متعددش، یکی از قدیمی‌ترین مناطق واقع در شمال کشور است. شهر پلکانی ماسوله در 40 کیلومتری شهر فومن قرار دارد و سفر به فومن، زمان مناسبی نیز برای بازدید از ماسوله است. در ادامه از فاصله تهران تا فومن، راه‌های رسیدن به این شهر و جاذبه‌های مسیر آن صحبت می‌کنیم.

 

فاصله تهران تا فومن از نظر مسافت و زمان

فومن، یکی از شهر‌های گیلان است که در مناطق جلگه‌ای این استان و در میان باغ‌ها، جنگل‌ها، شالیزارها و کوه‌های آن قرار دارد. این شهر را به خاطر تعداد زیاد مجسمه‌های آن به شهر مجسمه‌ها نیز می‌شناسند. قلعه رودخان یا قلعه حسامی، آبشار لارچشمه و ییلاق زودل، مکان‌هایی هستند که در سفرتان به فومن حتما باید از آن‌ها بازدید کنید.

 

شهر فومن در فاصله 356 کیلومتری از تهران و 27 کیلومتری از شهر رشت قرار دارد و نزدیک‌ترین شهر به آن نیز صومعه‌سراست که در فاصله 5 کیلومتری آن واقع شده است. برای دسترسی به شهر فومن از تهران، راه‌های متعددی وجود دارد که در ادامه به بررسی ویژگی‌های هر کدام می‌پردازیم.

 

مسافت تهران فومن


رزرو هتل 5 ستاره معین فومن با بیشترین تخفیف


فاصله تهران تا فومن چند کیلومتر است؟

از استان تهران به مقصد شهرستان فومن، مسیر 350 کیلومتری در پیش دارید که جاده آن، یکی از زیباترین و چشم‌نوازترین جاده‌های کشورمان ایران است و طی کردن آن حدود 5 ساعت و 10 دقیقه به طول می‌انجامد. همچنین برای رسیدن به این شهر می‌توانید مسیر کوتاه‌تر کرج تا منجیل و رودبار را انتخاب کنید که البته زیبایی جاده اول را ندارد ولی در فاصله زمانی کمتری طی‌ خواهد شد. مسیر سومی نیز از سمت جنوب تهران وجود دارد که از جاده بوئین‌زهرا – ساوه و آزادراه قزوین – رشت می‌گذرد و با مسافتی به طول 447 کیلومتر، از دو مسیر قبلی طولانی‌تر است.

 

روش‌های سفر از تهران تا فومن

برای رسیدن به فومن از شهر تهران، راه‌های متعددی در پیش دارید، می‌توانید با خودرو شخصی خود سفر کنید و یا حمل‌ونقل عمومی را انتخاب کنید. فاصله بین شهرهای استان گیلان بسیار زیاد نیست، به همین علت محدودیتی در انتخاب وسیله مورد نظر خود برای سفرتان نخواهید داشت. برای رسیدن به مقصد، می‌توانید از ماشین شخصی خود، قطار، هواپیما و یا اتوبوس استفاده کنید.

 

مسافت تهران تا فومن با اتوبوس

بسیاری از افراد، سفر با اتوبوس را به دلایل اقتصادی، دسترسی راحت‌تر آن و یا دیگر دلایل شخصی، به سایر روش‌ها ترجیح‌ می‌دهند. سفر با اتوبوس انعطاف‌پذیری بیشتری دارد. اتوبوس‌ها تنوع بیشتری دارند، امکان انتخاب صندلی را به مسافران خود می‌دهند و برای هر ساعت و مقصدی، آماده حرکت هستند. همه‌روزه اتوبوس‌هایی از پایانه غرب تهران به سمت فومن حرکت می‌کنند که البته مقصد نهایی آن‌ها، صومعه‌سراست. فاصله تهران تا شهر فومن با اتوبوس، 336 کیلومتر است و حدود 4 ساعت و 10 دقیقه طول می‌کشد.

 

مسافت تهران تا فومن با قطار

برای رسیدن از شهر تهران به شهر فومن به وسیله قطار، می‌توانید از مسیر ریلی تهران – رشت استفاده کنید که مسیر بسیار زیبایی هم دارد و از کنار طبیعت زیبا و چشم‌نوازی عبور می‌کند. مسافت تهران به مقصد رشت با ماشین 3 ساعت و 40 دقیقه طول می‌کشد، ولی قطار این مسیر را طولانی‌تر می‌کند. پس از راه افتادن از ایستگاه راه‌آهن تهران به سمت ایستگاه قطار رشت، ایستگاه‌های سیاه‌چشمه قزوین، کوهین، لوشان، منجیل، رودبار و امام‌زاده هاشم قرار دارند. پس از رسیدن به ایستگاه رشت، می‌توانید با تاکسی یا اتوبوس به شهر فومن بروید.

 

مسافت تهران تا فومن با خودروی شخصی

اغلب افرادی که قصد سفر از شهر تهران به فومن را دارند، به علت زیبایی فوق‌العاده این مسیر 350 کیلومتری و جاذبه‌های آن، ترجیح می‌دهند با اتومبیل شخصی خود حرکت کنند. از دیگر دلایلی که سفر با خودرو شخصی را به انتخاب بهتری تبدیل می‌کند، راحت‌تر بودن رفت‌وآمد با ماشین شخصی در داخل شهر است.

 

فاصله تهران تا فومن

 

مسافت تهران تا فومن با هواپیما

به علت مسافت تقریبا کم بین فرودگاه رشت تا شهر فومن (30 کیلومتر)، هواپیما نیز از دیگر وسایل حمل‌ونقلی است که برای رفتن به شهر فومن می‌توانید از آن استفاده کنید. مسافرت با هواپیما سرعت و امنیت بیشتری دارد. فاصله تهران از فرودگاه مهرآباد تا فرودگاه رشت حدود 1 ساعت طول می‌کشد. از فرودگاه رشت نیز می‌توانید با ماشین یا اتوبوس به شهر فومن بروید.


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی فومن | جاذبه ها و مکان های تفریحی فومن + عکس و آدرس


جاذبه‌های مسیر تهران فومن

مسیر تهران به فومن با وجود کوتاه بودن، جاذبه‌های زیادی در اطراف خود دارد که بیشتر آن‌ها چشم‌اندازهای بی‌نظیر طبیعی هستند. تپه ازبکی در نظر آباد استان البرز، یکی از محوطه‌های باستانی ارزشمند ایران است و در کنار این مسیر قرار دارد. دشت شقایق قزوین، پل خشتی لوشان، پارک ساحلی و سد منجیل، روستای نقله‌بر و طبیعت بی‌نظیرش، سیاه‌رود و موزه میراث روستایی گیلان از جاذبه‌های واقع در این مسیر هستند که دیدن آن‌ها تجربه فراموش‌نشدنی و سفری به یادماندنی برای شما می‌سازد.

 

 

در این مقاله، سعی کردیم تا به معرفی روش‌ها و مسیرهای سفر از تهران به شهرستان فومن بپردازیم تا اگر قصد سفر به این شهرستان را دارید، در انتخاب آن‌ها به شما کمک کند. اگر تجربه‌ای در سفر خود به شهر فومن و جاذبه‌های واقع در این مسیر را دارید، برای ما بنویسید.

اگر قصد سفر به شهرستان فومن را دارید می توانید ارزان ترین تا بهترین هتل های فومن را با بیشترین تخفیف از رهی نو رزرو کنید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
هستی ۱۴۰۲/۸/۱۴

اخ فومن من عاشق قلعه رودخانم و آشی که پاین پله هاش میخوری

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۱۵

هستی عزیز خوشحال شدم ازثبت تجربه تون در سایت رهی نو. شاد و پیروز باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...