رَهی نو

معرفی بهترین رستوران‌های اردبیل

تعداد بازدید: ۱۱۷۶۴ ۲۱ تیر ۱۴۰۱

هیچ سفری بدون خوردن و چشیدن طعم غذای سنتی و اصیل آن شهر و منطقه، کامل نمی‌شود. رستوران‌گردی و تجربه‌ طعم‌های جدید، از فعالیت‌هایی است که برای کامل کردن سفر، باید انجام شوند. اردبیل، شهری با قدمت شش‌هزار ساله، طبیعتی دیدنی و آب و هوای سرد و معتدل، هرساله پذیرای تعداد زیادی گردشگر مخصوصا در فصل تابستان است.

 

غذاهای خوشمزه این شهر یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری آن محسوب می‌شود. در این مقاله سعی کردیم تا شما را بهترین رستوران‌های شهر اردبیل آشنا کنیم.

 

بهترین رستوران‌های اردبیل را بشناسیم

از کباب‌های خوشمزه اردبیلی تا پیچاق قیمه و آش دوغ اردبیلی، این شهر غذاهای متنوع و خوشمزه‌ای دارد که نمی‌شود از طعم لذیذ آن‌ها دست کشید. در ادامه این مطلب، قصد داریم شما را با تعدادی از رستوران‌های معروف اردبیل برای تجربه‌ی طعم بی‌نظیر غذاهای این شهر آشنا کنیم.

 

کبابی حاج مالک

یکی از قدیمی‌ترین و بهترین رستوران‌های اردبیل، که هنوز هم ظاهر قدیمی خود را حفظ کرده است، کبابی حاج مالک است. در این رستوران انواع و اقسام کباب‌ها که با تازه‌ترین مواد و گوشت‌های کشتار روز تهیه شده‌اند، سرو می‌شود. در این کبابی، مانند قصابی، شما گوشت مورد نطر خود را انتخاب می‌کنید و بعد از پرداخت هزینه، همان گوشت برایتان کباب می‌شود. راسته‌های گوسفندی این رستوران بسیار محبوب هستند.

 

رستوران های معروف اردبیل

 

آدرس: اردبیل، خیابان ساحلی، روبروی پل سیدآباد

 

رستوران حاجی قربان

رستوران قدیمی و بازسازی‌شده حاجی قربان، رستوران با سابقه‌ایست و بین مردم این شهر محبوب است. این رستوران در سه طبقه، چیدمانی تمیز و پرسنلی خوش‌برخورد از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. غذای محبوب این رستوران، کباب کاسه‌ایست که اگر به این شهر سفر می‌کنید، پبشنهاد می‌کنیم حتما کباب کاسه‌ای خوشمزه این رستوران را از دست ندهید.

 

آدرس: اردبیل، خیابان سعدی، چهارراه باغمیشه، نرسیده به پل سعدی

 

رستوران ضیافت

یکی دیگر از رستوران‌های خوب اردبیل که بین مردم این شهر و گردشگران شناخته شده است، رستوران ضیافت است. این رستوران در دوطبقه، با چیدمانی ساده و پرسنلی خوش‌برخورد، و همینطور منویی از انواع و اقسام غذاهای محلی، برای مسافرینی که می‌خواهند غیر از کباب، غذاهای اصیل دیگر این شهر را امتحان کنند، گزینه مناسبی است.

 

آدرس: اردبیل، خیابان امام خمینی، کنار سینما انقلاب

 

رستوران شیخ صفی‌الدین

رستوران شیخ صفی، یکی دیگر از رستوران‌های خوب اردبیل است. انواع و اقسام غذاهای لذیذ سنتی ایرانی با کیفیت بسیار بالا در این رستوران سرو می‌شود. علاوه بر کیفیت بالای غذا، فضای گرم و دلنشین و تمیز این رستوران از دیگر ویژگی‌های آن است که تجربه یک وعده غذایی را به یادماندنی‌تر می‌کند. به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما خورش پیچاق قیمه این رستوران را امتحان کنید.

 

آدرس: اردبیل، بازار به طرف عالی قاپو، رستوران سنتی شیخ صفی‌الدین

 

رستوران شاه عباس

صرف یک غذای اصیل در محیطی سنتی بی‌شک تجربه‌ای خاطره‌انگیز خواهد بود. در بین رستوران‌های سنتی شهر اردبیل، رستوران شاه عباس یکی از بهترین گزینه‌ها است. این رستوران که در حمام تاریخی ابراهیم‌آباد قرار دارد، قدمتش به دوران صفوی می‌رسد. موسیقی سنتی زنده در کنار غذای باکیفیت و پرسنلی مجرب و حرفه‌ای، از دیگر ویژگی‌های این رستوران سنتی هستند.

 

آدرس: اردبیل، خیابان ساحلی، بعد از پل یاقوت

 

باغ رستوران فانوس

یکی از رستوران‌های خوب و معروف شهر اردبیل، باغ رستوران فانوس است که محیطی چند‌منظوره دارد. میز و صندلی‌های معمولی در کنار آلاچیق‌های VIP که باید از قبل رزرو شوند، منویی با تنوع بی‌نظیر از انواع و اقسام غذاهای اصیل ایرانی و محلی و همینطور محیطی دنج و راحت از ویژگی‌های این رستوران هستند که تجربه به یادماندنی را برای مهمانان خود به ارمغان می‌آورد. به شما پیشنهاد می‌کنیم باقلوای مخصوص این رستوران را از دست ندهید.

 

رستوران های خوب اردبیل

 

آدرس: اردبیل، کیلومتر ۷ جاده سرعین، بعد از روستای شام اسبی

 

رستوران گل سرخ

یکی از رستوران‌های لاکچری اردبیل، رستوران گل سرخ است. این رستوران در دو طبقه و با منوی متنوعی که دارد، تمام سلیقه‌ها را راضی می‌کند. این رستوران در بین دیگر رستوران‌های اردبیل قیمت‌های بالاتری دارد، اما مشتریان آن قیمت را به نسبت کیفیت غذا منصفانه می‌دانند. اگر به اردبیل سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما کباب دنده خوشمزه اردبیلی یا قابرقا این رستوران را از دست ندهید.

 

آدرس: اردبیل، خیابان عطایی، نرسیده به میدان جانبازان

 

کبابی حاجی بیوک آقا

یکی دیگر از کبابی‌های خوب شهر اردبیل، کبابی حاج بیوک آقا است. این کبابی شاید مانند دیگر رستوران‌ها مدرن و شیک نباشد، ولی کباب‌های تازه و بسیار خوشمزه‌ای را برای مهمانان خود آماده می‌کند که طعم فراموش‌نشدنی آن‌ها تا مدت‌ها به یاد می‌ماند. پیشنهاد می‌کنیم کباب دنده گوسفندی این کبابی را از دست ندهید.

 

آدرس: اردبیل، خیابان قیام، پایین‌تر از خیابان اعتماد

 

رستوران خوانسالار

اگر از مردمان بومی شهر اردبیل سراغ رستوران‌های خوب این شهر را بگیرید، حتما یکی از گزینه‌های آن‌ها، رستوران خوانسالار است. این رستوران در دو طبقه و محیطی تمیز و دلنشین، فضای دنج و راحتی را برای مشتریان خود آماده کرده است. منوی این رستوران تنوع کم‌نظیری از انواع غذاهای سنتی ایرانی و اردبیلی را دربرمی‌گیرد که هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند.

 

آدرس: اردبیل، بلوار استقلال، بین میدان ارتش و بسیج

 

رستوران خانه صادقی

یکی دیگر از رستوران‌های سنتی که در خانه‌‌ای تاریخی قرار گرفته، رستوران خانه صادقی است که قدمت آن به دوره قاجار برمی‌گردد. این رستوران که با نام مطبخ خطایی نیز شناخته می‌شود، معماری سنتی و فضایی دنج و دل‌انگیزی دارد که لذت صرف یک وعده غذایی با کیفیت را دوچندان می‌کند. این خانه تاریخی علاوه بر رستوران، کافی‌شاپی نیز دارد که برای گذراندن اوقاتی با دوستان و نوشیدن یک لیوان دمنوش خوش‌عطر انتخاب فوق‌العاده‌ای است.

 

آدرس: اردبیل، محله اوچدکان

 

رستوران اعیان

اگر در شهر اردبیل به دنبال رستورانی مدرن و شیک می‌گردید، رستوران اعیان انتخاب مناسبی خواهد بود. این رستوران در دو طبقه و محیطی بزرگ، منویی با تنوع بالا و پرسنل خوش‌رفتارش، بی‌شک تجربه‌ای خوب و فراموش‌نشدنی برای شما و همراهانتان رقم خواهد زد. اگر به این رستوران می‌روید، پیشنهاد می‌کنیم پیچاق قیمه آن را حتما امتحان کنید.

 

آدرس: اردبیل، خیابان شهدا، بلوار حافظ

 

تجربه خوشمزگی در رستوران بهترین هتل‌های اردبیل

تجربه یک وعده غذای خوشمزه، فقط محدود به رستوران‌های سطح شهر نمی‌شود. در کنار رستوران‌ها، هتل‌ها نیز رستوران‌های خوبی دارند که غذایی با کیفیت بالا برای مهمانان خود آماده می‌کنند. در ادامه قصد داریم شما را با تعدادی از رستوران هتل‌های اردبیل آشنا کنیم.

 

هتل سبلان اردبیل

هتل سه ستاره سبلان، در مرکز شهر اردبیل و در مجاورت بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی واقع شده است. رستوران این هتل که در طبقه اول آن قرار گرفته، با ظرفیت 250 نفر، فضایی شیک و دنج، منوی متنوع و غذای باکیفیت، آماده پذیرایی از مهمانان خود است.

 

بهترین رستوران های اردبیل

 

آدرس: اردبیل، خیابان امام خمینی، خیابان شیخ صفی، روبروی بقعه شیخ صفی، هتل سبلان اردبیل

 

هتل سارای اردبیل

هتل سارای، واقع در بهترین منطقه نوریستی شهر اردبیل است و چشم‌اندازی زیبا به دریاچه و کوه سبلان دارد. رستوران این هتل، فضایی مدرن، بزرگ و بسیار شیک و دنج دارد و منوی متنوع نیز از دیگر ویژگی‌های این رستوران است.

 

آدرس: اردبیل، نبش میدان پلیس، روبروی دریاچه شورابیل

 

مجتمع توریستی کوثر اردبیل

این مجموعه توریستی که درست در مجاورت دریاچه شورابیل قرار گرفته، تقریبا امکانات رفاهی کاملی دارد که رستوران نیز شامل آن است. سرو غذا در این رستوران در ساعات مشخصی از روز صورت می‌گیرد. علاوه بر کیفیت خوب غذا، محیط خوب این رستوران به دلیل مجاورتش با دریاچه شورابیل، آن را به انتخاب مناسبی تبدیل کرده است.

 

آدرس: اردبیل، ضلع جنوبی دریاچه شورابیل

 

جمع‌بندی

در این لیست سعی کردیم تا رستوران‌ها و همینطور رستوران هتل‌های خوب شهر زیبا و تاریخی اردبیل را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با در نظر گرفتن ویژگی‌های مدنظر خود و رستوران‌ها، انتخاب خوبی داشته باشید و از طعم لذیذ غذاهای سنتی شهر اردبیل در کنار خانواده و یا دوستان خود، لذت ببرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
سلامی ۱۴۰۲/۸/۱۴

آدرس باغ رستوران فانوس رو دادید نزدیک روستای شام اسبی یاد پل نادری با همان شام اسبی افتادم معماری زیبایی داره پیاده روی روی این پل به من که خیلی چسبید

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۱۵

سلامی عزیز ممنون از ثبت نظرتون و اینکه وقت گذاشتید مقاله رو مطالعه نمودید به امید سفرهای عالی در کنار رهی نو

محمدی ۱۴۰۲/۶/۲۸

رستوران حاجی قربان رو قبل کرونا رفته بودم خیلی خوب بود الان نمیدونم دیگه چجوریه والا همه چی با این گرونی تغییر کرده

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۴

محمدی عزیز طبق اظهار نظرها و تجربه مسافران از رستورانهای معروف هست ظاهرا تغییری در کیفیت ایجاد نشده است

ابراهیم ۱۴۰۲/۳/۲

مگه میشه کسی اردبیل بره و از کبابهاش نخوره اونم کباب حاج مالک دسشون درد نکنه

  مدیر سایت۱۴۰۲/۳/۲

همره عزیز رهی نو بله حق باشماست یکی از ویژگیهای ممتاز ایشان انتخاب مواد غذایی و درست کردن آن در حضور مشتری است که برای مهمان جذابیت دارد ممنون از ثبت نظرتون

شیما ۱۴۰۲/۲/۱۳

سپاس از شما جهت آشنایی با رستورانهای اردبیل خیلی کمک میکنه این اطلاعات را برای هر شهری بزارید عالی است

  مدیر سایت۱۴۰۲/۲/۱۳

سپاس از شما شیما جان تقریبا برای تمامی شهرها اطلاعات کامل است فقط در سرچ گوگل کلمه رهی نو را هم بزنید

نریمان ۱۴۰۲/۲/۱۳

چه خوب که نگاه کلی و مفیدی راجع به رستورانها به مادادید ممنون ازتون و خداقوت

  مدیر سایت۱۴۰۲/۲/۱۳

چه عالی که از اطلاعات استفاده کردید خوشحالیم از حضور شما

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...