رَهی نو

معرفی بهترین رستوران‌های ارومیه

تعداد بازدید: ۶۵۹۵ ۱ تیر ۱۴۰۱

یکی از فعالیت‌های لازم در هر سفر، رستوران‌گردی و چشیدن طعم غذاهای سنتی و محلی است. مرکز استان آذربایجان غربی، شهر ارومیه، واقع در شمال غربی ایران، دارای قدمتی 3000 ساله و در بین 19 شهر ایرانی ثبت شده در یونسکو است. در این مطلب سعی شده است تا شما را با بهترین رستوران ‌های ارومیه، این شهر کهن آشنا کنیم.


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی ارومیه ؛ جاذبه ها و تفریحات ارومیه با عکس و آدرس


بهترین رستوران‌های لاکچری ارومیه را بشناسیم

از گوزمله گرفته تا خورش کنگر و شورجه ارومیه، این شهر دارای غذاهای پر رنگ و لعاب بسیاری است که اگر به این شهر سفر می‌کنید، حتما باید آن‌ها را امتحان کنید. در ادامه می‌خواهیم شما را با لیستی از رستوران‌های خوب ارومیه برای چشیدن طعم لذیذ و دلچسب غذاهای این شهر آشنا کنیم.

 

رستوران دیاکو

رستوران دیاکو ارومیه، به کباب‌ها و استیک‌هایش معروف است. اگر به دنبال یکی از رستوران‌های لاکچری ارومیه و فضای شیک و آرام برای صرف غذا هستید، رستوران دیاکو را به شما پیشنهاد می‌کنیم. منوی این رستوران شامل انواع غذاها و نوشیدنی‌های ایرانی و بین‌المللی و مناسب هر سلیقه و هر ذائقه‌ایست.
 

رستوران های معروف ارومیه

 

آدرس: بلوار جام ‌جم، مابین خیابان‌های گلشهر 1 و 2، نبش کوچه 15

 

رستوران غار نمک

یکی از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین رستوران‌های ارومیه، رستوران غار نمک است. طراحی داخلی خاص این رستوران به صورت غار نمک شبیه‌سازی شده و اتاق‌های VIP کوچک مجزا به صورت حفره‌هایی در کنار هم قرار گرفته‌اند که امکان رزرو دارند. منوی این رستوران شامل غذاهای سنتی و اصیل ایرانی است.

 

آدرس: خیابان دانشکده، نرسیده به موزه، ۱۰۰ متر پایینتر از تورک‌مال به سمت کاشانی، روبروی بانک دی

 

رستوران سنتی خان ‌بابا

رستوران سنتی خان ‌بابا، یکی دیگر از رستوران‌های معروف ارومیه است. این رستوران علاوه بر ارائه غذاهای باکیفیت، قیمت‌های مناسبی نیز دارد. در این رستوران، نان لواش به صورت سنتی و تازه در حضور مشتری آماده می‌شود. این رستوران با فضا و چیدمانی سنتی و دنج و پرسنلی مجرب، پذیرای مهمانان خود است.

 

آدرس: نبش تقاطع خیابان حسنی و خیابان شورا، جنب ساختمان ارشاد

 

سفره‌خانه کشکول

سفره‌خانه کشکول، با فضایی گرم و صمیمی و منوی اصیل و ایرانی‌، از بهترین رستوران‌های ارومیه است. این رستوران در بازار و بخش قدیمی شهر ارومیه قرار دارد و غذاهای آن در ظروف مسی سرو می‌شود. منوی این رستوران با تنوع بالای غذا و قیمت‌های مناسب هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند.

 

آدرس: خیابان برق، بعد از ساختمان فرماندارى، نرسیده به تقاطع دانشکده، نبش کوى بهار، جنب زیرگذر ۷

 

رستوران گازماخ

این رستوران که از معروف‌ترین رستوران‌های ارومیه است، به ته‌دیگ‌هایش معروف است. در واقع نام این رستوران هم گازماخ، در زبان ترکی به معنی ته‌دیگ است. اگر شما هم عاشق ته‌دیگ هستید حتما به این رستوران سری بزنید. کباب ماکارونی و خورش‌های این رستوران، معروف هستند.

 

آدرس: بلوار شهید بهشتی، بین کوی 8 و 10

 

رستوران فلامینگو

رستوران فلامینگو، از رستوران‌های قدیمی شهر ارومیه و معروف بین مردم این شهر است. چلو کباب‌های این رستوران که با برنج ایرانی تهیه می‌شوند، از غذاهای محبوب این رستوران هستند. غذاهای با کیفیت، محیطی آرام و پرسنلی خوش‌برخورد، توجه هر مسافر و گردشگری را به این رستوران جلب می‌کند.
 

رستوران های خوب ارومیه

 

آدرس: خیابان کاشانی، جنب اداره شرکت نفت، نرسیده به سه راه باکری

 

رستوران نوشان

رستوران نوشان ارومیه، یکی از بهترین رستوران‌های ارومیه است و در تفرجگاه بند قرار دارد. این رستوران دارای یک سالن دو طبقه و آلاچیق‌هایی در فصای باز است که باید از قبل رزرو شوند. منوی این رستوران تلفیقی از غذاهای باکیفیت ایرانی، ترک و دیگر غذاهای بین‌المللی است.

 

آدرس: ارومیه، جاده بند

 

رستوران و سفره‌خانه ریحون

رستوران سنتی ریحون، از بهترین رستوران‌های ارومیه و دارای دو شعبه در این شهر است. غذاهای این رستوران به صورت سلف و در طروف مسی سرو می‌شوند. طراحی داخلی این رستوران، تلفیقی از معماری مدرن و سنتی است و فضای دنجی دارد. اگر قصد صرف غذا در این رستوران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما دلمه برگ آذری را امتحان کنید و از طعم دلچسب آن لذت ببرید.

 

آدرس شعبه اول: بلوار امام رضا، باند بالا، نرسیده به فلکه درستکار، پلاک ۹۵

آدرس شعبه دوم: بلوار امام علی، جنب مسجد امام علی (به نام خورش‌خانه ریحون)

 

باغ رستوران طومار

باغ رستوران طومار، رستورانی واقع در دل طبیعت زیبای ارومیه و از بهترین رستوران‌های این شهر است. فضای دنج و محیطی آرام در کنار منوی متنوع و غذاها و نوشیدنی‌های باکیفیت ایرانی و ترکی، از ویژگی‌های این باغ رستوران است. این رستوران گزینه‌ای مناسب برای صرف غذا و گذراندن اوقاتی خوش در کنار اعضای خانواده و یا جمع دوستان است.

 

آدرس: جاده بند، بعد از دانشگاه صنعتی ارومیه

 

کافه رستوران بیف

کافه رستوران بیف ارومیه، از کافه رستوران‌های تازه تاسیس و محبوب این شهر است. چیدمان و طراحی داخلی خاص و زیبای این کافه رستوران و منویی با تنوع بسیار بالا از انواع غذاها و نوشیدنی‌ها، توجه هرکسی را جلب می‌کند. اگر قصد رفتن به این کافه رستوران را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم دسر ترکی کونفه را حتما امتحان کنید و از طعم آن لذت ببرید.
 

بهترین رستوران های ارومیه

 

آدرس: بلوار امام علی، نرسیده به خیابان درستکار، روبه‌روی پارک گوللر باغی

 

تجربه خوشمزگی در رستوران هتل‌های ارومیه

همانطور که می‌دانید، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها فقط محدود به رستوران‌های واقع در سطح شهر نیستند و می‌توان هتل‌هایی پیدا کرد که رستوران‌های خوبی دارند. در ادامه، با بهترین رستوران هتل‌های ارومیه آشنا می‌شویم.

 

رستوران‌ها و کافی‌شاپ هتل آنا ارومیه

هتل 5 ستاره آنا ارومیه، واقع در مرکز شهر ارومیه و دارای دسترسی آسان به مهم‌ترین نقاط گردشگری شهر است. رستوران لوکس این هتل، که به نام رستوران هزار و یک شب معروف است، با داشتن بهترین سرآشپزهای ایرانی و خارجی، منویی با انواع و اقسام غذاهای باکیفیت دارد. بوفه صبحانه این رستوران بسیار متنوع است و هر ذائقه و سلیقه‌ای را راضی می‌کند. رستوران دیگر این هتل که در آن غذاهای آسیایی سرو می‌شود، رستوران آسیایی واسابی نام دارد. این هتل در کنار این دو رستوران، کافی‌شاپی نیز دارد که به کافی‌شاپ بیروت معروف است. این کافی‌شاپ در طبقه آخر هتل آنا واقع شده و علاوه بر انواع و اقسام نوشیدنی، انواع غذاهای لبنانی نیز سرو می‌کند.

 

آدرس: ارومیه، خیابان جام جم (جاده بند)، روبروی گلشهر 2، پلاک 80، هتل آنا ارومیه

 

رستوران هتل آریا ارومیه

هتل مدرن 4 ستاره آریا ارومیه یکی از بهترین هتل‌های ارومیه واقع در مرکز این شهر است و رستوران آن، منویی با تنوع بالای غذاهای ایرانی و بین‌المللی دارد. داشتن پرسنل خوش‌برخورد و مهمان‌نواز این رستوران، در کنار کیفیت بالای غذا، از دلایل محبوبیت آن است.
 

رستوران های لاکچری ارومیه

 

آدرس: ارومیه، مرکز شهر، اوایل خیابان طالقانی

 

رستوران هتل جهانگردی ارومیه

یکی دیگر از هتل‌های معروف ارومیه، هتل 4 ستاره جهانگردی ارومیه است. رستوران این هتل، با نورپردازی زیبا و چیدمان شیک و فضای راحت، آماده‌ی پذیرایی از مهمانان خود است. در این رستوران انواع غذاهای باکیفیت و اصیل ایرانی سرو می‌شود و منوی آن تنوع بالایی دارد.

 

آدرس: ارومیه، خیابان کاشانی، مقابل بانک ملت

 

رستوران هتل پارک ارومیه

رستوران هتل پارک ارومیه که به نام رستوران دادلی معروف است، از شناخته‌‌شده‌ترین رستوران‌های ارومیه است و انواع غذاهای ایرانی و فرنگی و انواع فست‌فود در آن سرو می‌شود. غذای باکیفیت، محیطی آرام و دلنشین، تنوع منو و داشتن پرسنلی مجرب، از ویژگی‌های این رستوران هستند.

 

آدرس: ارومیه، خیابان امام، روبروی بازار، هتل پارک

 

رستوران هتل مروارید ارومیه

هتل مروارید دارای دو رستوران بزرگ است. رستوران مروارید واقع در طبقه همکف، و رستوران بام هتل واقع در طبقه چهارم این هتل هستند و انواع غذاهای ایرانی در آن‌ها سرو می‌شود. این هتل یک چایخانه سنتی نیز دارد که محل مناسبی برای صرف یک لیوان چای و گذراندن وقت با دوستان و یا خانواده است.

 

آدرس: ارومیه، خیابان بهشتی (دانشکده)، کوچه روبروی موزه ارومیه، خیابان پاسداران، روبروی پارک ساحلی، جنب خانه جوان

 

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا لیستی از بهترین رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و رستوران هتل‌های معروف و محبوب شهر ارومیه را معرفی کنیم تا اگر قصد سفر به این شهر زیبا و کهن را دارید و نیز قصد دارید از طعم غذاهای لذیذ و سنتی این شهر نیز لذت ببرید، راهنمای کاملی برای شما باشد.


رزرو بهترین تا ارزان ترین هتل های ارومیه 


 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
قو ۱۴۰۲/۸/۱۵

کلا غار نمک خیلی دوست دارم رستوران غار نمک رو هنوز نرفتم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۱۶

قوی عزیز من هم با نظرتون موافقم ممنون از بیان نظرتون در سایت رهی نو

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...