رَهی نو

فاصله یزد تا اراک

تعداد بازدید: ۱۵۷۱۵ ۱۶ آبان ۱۴۰۰

از بادگیرها، بناهای تاریخی و خانه‌های خشتی می‌گذریم و به سمت اراک حرکت می‌کنیم. اگرچه دل کندن از خانه‌های باصفای یزدی و مردم خونگرم و لهجه‌های شیرین یزدی کار راحتی نیست، اما مسیر جاده‌ای در پیش داریم که می‌تواند با جاذبه‌های دیدنی‌اش کارمان را راحت‌تر کند. همراه رهی نو در این سفر باشید.

 

فاصله یزد تا اراک از نظر مسافت و زمان 

برای سفر به اراک از سمت شهر زیبای یزد، سه مسیر پیش رو دارید:

  1. مسیر معمول‌تری که شما را به مقصد می‌رساند، از سمت اردستان و کاشان می‌گذرد؛ این مسیر با مسافت 617 کیلومتر، حدود 7 ساعت و 9 دقیقه شما را در جاده نگه می‌دارد.
  2. مسیر دوم از سمت اصفهان و گلشهر می‌گذرد و با 616 کیلومتر، حدود 7 ساعت میزبان شما در جاده یزد اراک خواهد بود. 
  3. مسیر دیگری که می‌توانید انتخاب کنید، بعد از رسیدن به نائین به سمت ورزنه رفته و سپس در بزرگراه آزادگان بعد از اصفهان به مسیر دوم می‌رسد.

 

فاصله یزد تا اراک

 

فاصله یزد تا اراک چند کیلومتر است؟ 

با توجه به اینکه کدام مسیر را برای رفتن به اراک انتخاب می‌کنید، سه مسیر با مسافت مختلف پیش رویتان است که البته تفاوت چندانی با هم ندارند. مسیر اول به فاصله 617 کیلومتر شما را از شهرهای نائین، اردستان، مهاباد، آزادراه خلیج فارس و سپس امیرکبیر می‌گذراند و به قم می‌رساند؛ سپس از طریق بزرگراه قم اراک به مقصد خواهید رسید.  مسیر دومی که می‌توانید انتخاب کنید، به وسعت 616 کیلومتر از شهرهای نائین، کوهپایه، قهجاورستان، علویجه، دهق و خمین گذشته، سپس در بزرگراه امام علی به مسیر اول رسیده و تا اراک ادامه پیدا می‌کند. مسیر 645 کیلومتری که مسیر طولانی‌تری است، راه‌تان را دورتر کرده و بعد از گذشتن از نائین، ورزنه، اژیه، نیک آباد، بهارستان، اصفهان و شاهین‌شهر، در نهایت به مسیر دوم می‌پیوندند. 

 

روش‌های سفر از یزد تا اراک

برای سفر از یزد به اراک می‌توانید روش‌های مختلفی را انتخاب کنید. اگر امکان رانندگی دارید، نهایتاً با 7 ساعت رانندگی به اراک خواهید رسید. سفر با اتوبوس نیز روشی به صرفه است که می‌توانید انتخاب کنید. در غیر این صورت، می‌توانید سریع‌ترین روش یعنی سفر با هواپیما را انتخاب کرده و سریعاً به مقصد برسید.

 

مسافت یزد تا اراک با اتوبوس 

اگر اتوبوس را انتخاب کنید، اتوبوس از مسیر معمول اول عبور می‌کند و حدوداً طی بازه زمانی 7 ساعته شما را به اراک می‌رساند. در این روش مجبور هستید بیشتر وقت سفر را در اتوبوس بمانید و توقف‌های کوتاهی در بین راه خواهید داشت؛ در عوض دیگر خبری از هزینه‌های استهلاک خودرو، بنزین و رانندگی هم نیست. 

 

مسافت یزد تا اراک با خودروی شخصی 

اگر می‌خواهید خودتان دل به جاده بسپارید، می‌توانید رانندگی را از شهر زیبای یزد آغاز کرده و در هر شهر یا روستایی که در مسیرتان قرار دارد، بازدید کرده و لذت مسیرتان را بیشتر کنید. سفر به وسیله خودروی شخصی این امکان را برایتان دارد تا هرجایی از مسیر هر زمانی که بخواهید، توقف کرده و دوباره ادامه مسیر را پیش روید؛ اینطوری در طول راه خسته نخواهید شد و لذت سفر برایتان بیشتر می‌شود.

 

مسافت یزد تا اراک با قطار 

مسیر ریلی یزد تا اراک مسیر پرترددی نیست و شما می‌توانید برای سفر به این شهر از سمت راه آهن یزد به راه آهن اراک بلیط گرفته و راهی شوید. سفر با قطار یکی از لذت‌بخش‌ترین سفرهایی خواهد بود که اگر همنشین اهل دل و باصفا داشته باشید، سفرتان تبدیل به خاطره‌ای به یادماندنی شود. 

 

مسافت یزد تا اراک با هواپیما 

اگر می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن به اراک برسید می‌توانید از فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی یزد، به سمت فرودگاه اراک حرکت کنید. در این مورد در نظر داشته باشید که سریع‌ترین و راحت‌ترین روش سفر به جای طی 7 ساعت در جاده، سفر هوایی است که کمتر از 2 ساعت شما را به مقصد می‌رساند. 

 

جاذبه‌های مسیر یزد اراک

می‌خواهیم جاذبه‌های این مسیر دیدنی را تماشا کنیم. از شهر یزد، بعد از تماشای آتشکده‌های زرتشتی و بناهای تاریخی راهی جاده می‌شویم. به میبد که رسیدید، برج کبوترخانه میبد و نارین قلعه از بناهای دیدنی این شهر است که می‌توانید چند دقیقه‌ای را برای بازدید از آن‌ها صرف کنید. به شهر نائین که رسیدید، سری به خانه پیرنیا بزنید؛ سپس به سمت کاشان حرکت کنید.

 

جاذبه‌های مسیر یزد اراک

 

اگر بساط کویرگردی را همراه‌تان آوردید، می‌توانید دو سه شبی را در کویر زیبای ابوزید بگذرانید و از سکوت آسمان کویر لذت ببرید. اگر مسیر اصفهان را انتخاب کردید، می‌توانید به روستای طامه رفته و از آبشار زیبا و پر جوش و خروش طامه استفاده کنید. به کاشان که رسیدید، بازدید از مجموعه فین کاشان را از دست ندهید. کوچه و پس کوچه‌های کاشان پر از خانه‌های خشتی زیبایی است که می‌تواند چشمان‌تان را نوازش کند. اگر بخت با شما یار باشد و موقع گلاب‌گیری سفرتان را آغاز کرده باشید، می‌توانید از مراسم گلاب‌گیری در کاشان نیز لذت ببرید.

 

خانه پیرنیا از جاذبه‌های مسیر یزد اراک

 

مسیر را برای رسیدن به قم ادامه دهید. سر راه‌تان کویر دیگری به نام کویر مرنجاب قرار دارد که می‌تواند خاطره دیگری از کویرگردی برایتان ثبت کند. از قم و سلفچگان بگذرید؛ تالاب میقان در سمت راست‌تان، مژده نزدیک شدن به اراک را خواهد داد.

حالا که به مقصد رسیدید، به دنبال یک محل مناسب برای اقامت می‌توانید وارد سامانه رزرواسیون آنلاین رهی نو شده و هتل مورد نظرتان را رزرو کنید. در نظر داشته باشید اگر زمان سفرتان در بازه تعطیلات و شلوغی باشد، بهتر است از حداقل یک ماه قبل نسبت به رزرو هتل اقدام کنید که هم از تخفیفات ویژه بهره‌مند شوید و هم بتوانید اتاق مورد نظرتان را رزرو کنید؛ چراکه در بازه تعطیلات قیمت مصوب هتل‌ها افزایش پیدا می‌کند و معمولاً به علت استقبال مسافران و گردشگران، پیدا کردن محل اقامت مناسب سخت‌تر می‌شود. بنابراین، بهترین زمان رزرو هتل، قبل از سفرتان است که می‌توانید با تخفیف ویژه و امکانات خاص، از سامانه رزرواسیون آنلاین رهی نو اقدام کنید. 

حال، شما برایمان از تجربه سفرتان به اراک بنویسید. آیا تا به حال مسیر یزد تا اراک را با قطار یا هواپیما طی کردید؟ تجربه سفرتان به این شهر چگونه بود؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
حسین میری ۱۴۰۲/۸/۲۰

وای چقدر دوست دارم دو سه شب تو کویر زیبای ابوزید بمونم قشنگ روح و جسمم رو ریست کامل کنم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲۱

حسین عزیز بسیار زیبا گفتید از توجه تون به مقاله ممنونیم و امیدواریم هرچه زودتر بتونید همچین سفری رو تدارک ببینید

ناشناس ۱۴۰۲/۳/۳۰

احداث یک بزرگراه مستقیم از اراک به محلات .دلیجان ،اردهال و کاشان به منطور اتصال غرب کشور و اراک به این چند شهر و خروج کاشان از بن بست غربی بسیار ضروری است امید است نمایندگان محترم .مسولان ذیربط و وزارت راه و شهرسازی به این ضرورت اهمیت دهند .

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...