رَهی نو

فاصله مشهد تا آستارا

تعداد بازدید: ۱۸۴۱۵ ۱۲ آبان ۱۴۰۰

آستارا یکی از بندرهای باصفا و مرزی ایران است که موقعیت خوبی برای خرید و گشت و گذار برای گردشگران فراهم کرده است. سفر امروز ما از سمت مشهد، به این شهر دیدنی است. می‌خواهیم بعد از زیارت حرم امام رضا، سری به طرقبه و شاندیز بزنیم و سپس از سمت گردنه‌های زیبا و جاده دیدنی که پیش رویمان قرار دارد، به تالاب استیل آستارا برویم. چشم‌هایتان را برای تماشای زیبایی‌های مسیر باز نگه‌ داشته و لباس‌های گرم‌تان را بپوشید. البته اگر تابستان را برای سفر به آستارا انتخاب کردید، انتظار هوای گرم و شرجی را داشته باشید. با ما در این مسیر دیدنی و جذاب همراه شوید. 

بهترین مسیر  مشهد تا آستارا

با توجه به اینکه قصد دارید در مسیری که پیش رویتان است به چه شهرهایی سر بزنید و از کدام راه‌ها عبور کنید، دو مسیر پیش رویتان است.

  • مسیر اول، به اندازه 1412 کیلومتر، حدود 16 ساعت و 24 دقیقه میزبان شما در جاده است. 
  • مسیر دوم به اندازه 1238 کیلومتر است که از شما 16 ساعت و 35 دقیقه زمان می‌گیرد. در عوض شما را از مسیر جنگل‌های گرگان و جاده‌های سرسبز حوالی دریای خزر، به سمت آستارا هدایت می‌کند.

 

فاصله مشهد تا آستارا

 

فاصله مشهد تا آستارا چند کیلومتر است؟

اگر می‌خواهید مسیر کوتاه‌تری که از تهران می‌گذرد را انتخاب کنید، فاصله 1412 کیلومتری را باید انتخاب کنید. این مسیر از شهرهای مشهد، نیشابور، سبزوار، داورزن، میامی، شاهرود، دامغان، سمنان، چرمشهر، قشلاق، ناصرآباد، قزوین، کوهین، جاده جنگلی و زیبای رحمت‌آباد و بلوکات، امامزاده هاشم، سراوان، حلقه سرا، خاکیان، صومعه‌سرا، شهرک اباتر و بیشه گاه می‌گذرد، سپس به جاده رشت آستارا می‌رسد و مسیر تا رسیدن به آستارا ادامه پیدا می‌کند. 

در صورتی که مسیر دوم را انتخاب کنید، از حوالی دریای خزر به آستارا خواهید رسید. این مسیر 1238 کیلومتر است و شما را سریع‌تر به آستارا می‌رساند. از سمت قوچان، شیروان، بجنورد، پارک ملی گلستان، صادق آباد، گالیکشن، مینو دشت، آزاد شهر، خان بین، علی آباد کتول، فاضل آباد، گرگان، کردکوی، نوکنده، گلوگاه، بهشهر، رستم کلا، ساری، کیاکلا، بهنمیر، بابلسر، فریدونکنار، سرخرود، محمود آباد، ایزد شهر، نور، رویال، چالوس، نمک آبرود، کلار آباد، سلمان شهر، عباس آباد، نشتارود، ولی آباد، تنکابن، کریم آباد، رامسر، چابکسر، کلاچای، رودسر، لاهیجان، آستانه اشرفیه، کوچهصفهان، رشت گذشته و در نهایت در صومعه سرا به مسیر بالا رسیده و تا آستارا ادامه پیدا می‌کند. 


لیست بهترین هتل های مشهد

روش‌های سفر از مشهد تا آستارا 

این مسیر طولانی را می‌توانید با روش‌های مختلف زمینی و هوایی طی کنید. اگر می‌خواهید سریع و راحت به مقصد برسید می‌توانید هواپیما را انتخاب کنید؛ در غیر این صورت، جاده شما را فرا می‌خواند. 

مسافت مشهد تا آستارا با اتوبوس 

برای سفر با اتوبوس، مسیر راحتی پیش رویتان نیست. در عوض می‌توانید رانندگی را به راننده بسپارید و خودتان از جاده‌های سرسبز و دیدنی که در مسیرتان قرار گرفته است، دیدن کنید. در این روش، حداقل 20 ساعت در راه هستید تا به آستارا برسید. 

مسافت مشهد تا آستارا با خودروی شخصی 

اگر قصد دارید سفری به یادماندنی از جنس ایران‌گردی داشته باشید می‌توانید از هر مسیری که بخواهید به آستارا برسید. به این ترتیب در مسیرتان می‌توانید از تهران گذشته یا مسیر شمالی را انتخاب کرده و از جاده‌های سرسبز شمال کشور بگذرید. اگر استهلاک خودرو و پول بنزین را در نظر نگیریم، سفر با خودروی شخصی آن هم با همسفران اهل دل می‌تواند خاطره به یادماندنی برایتان رقم بزند. 

مسافت مشهد تا آستارا با قطار 

اگر قصد دارید با قطار لذت سفرتان را آغاز کنید، از آن جایی که آستارا مسیر ریلی مستقیم تا مشهد ندارد، می‌توانید از مشهد به مقصد رشت، بلیط قطار تهیه کرده و از رشت تا آستارا، با اتوبوس یا خودرو مسیر را طی کنید. 

مسافت مشهد تا آستارا با هواپیما 

باید اشاره کنیم آستارا، فرودگاه ندارد؛ بنابراین در صورتی که قصد دارید با سفر هوایی به این شهر برسید، کافیست از فرودگاه مهرآباد به مقصد فرودگاه رشت یا فرودگاه اردبیل بلیط هواپیما تهیه کرده و از آنجا خودتان را با اتوبوس یا ماشین به آستارا برسانید. 

شهر ها و جاذبه‌های مسیر مشهد آستارا 

حالا که قرار است مسافت طولانی مشهد تا آستارا را طی کنیم، می‌توان مسیر را با تماشای دیدنی‌ها و جاذبه‌هایش شیرین‌تر کرد. اگر مسیر شمالی را انتخاب می‌کنید، بعد از قوچان، به گرگان و شهرهای شمالی می‌رسید که می‌توانید در هرکدام از شهرها که می‌خواهید، توقفی داشته و از جاذبه‌های دیدنی‌اش لذت ببرید. مثلاً به مازندران که رسیدید، از جنگل‌های سرسبز محمودآباد و دریای بابلسر لذت ببرید؛ در نمک‌آبرود، تله کابین معروفش را امتحان کنید؛ به لاهیجان که رسیدید، دهان‌تان را با کلوچه‌های خوشمزه لاهیجان شیرین کنید. 

در غیر این صورت می‌توانید از مشهد حرکت کرده، بعد از بازدید از آرامگاه عطار و خیام، سبزوار و میامی و داورزن را رد کنید. به سمنان که رسیدید، سری به جاذبه‌های دیدنی این شهر بزنید و شیرینی‌های محلی‌اش را نوش جان کنید. از کویر ریگ جن، تپه‌های شنی و غار نمکی گرمسار بگذرید تا به تهران برسید. اگر قصد اقامت دو سه روزه در این شهر را دارید، جاذبه‌های دیدنی فراوانی که در این شهر است، خاطره‌ای به یادماندنی برایتان می‌سازد. 

در غیر این صورت از چرمشهر، به سمت قزوین ادامه دهید تا وارد جاده قزوین رشت شوید. رسیدن به رودبار و سپس تنکابن، نوید گذر از جاده قزوین رشت و تماشای جنگل نقله بر و دریاچه عروس را می‌دهند. برای بازدید از دریاچه دیدنی عروس باید مسیر را به سمت روستای حلیمه جان بپیچید، مسیر را ادامه دهید و از فومن، صومعه‌سرا، پلنگ پاره بگذرید، تا به جاده رشت آستارا برسید. در این مسیر از جنگل‌های رضوان شهر و مسیر سرسبز و دیدنی عبور خواهید کرد که می‌توانید خودتان را نیز مهمان خوراکی‌های خوشمزه شمالی در راه کنید. 

 

جاذبه‌های مسیر مشهد آستارا

 

حالا که به آستارا رسیدید، اگر از قبل محل اقامت خود را در این شهر از سامانه رزرو  آنلاین هتل رهی نو رزرو کردید، می‌توانید یک استراحت جانانه کنید. در غیر این صورت همین حالا از طریق رهی نو نسبت به رزرو هتل مورد نظرتان در آستارا اقدام کنید تا یک محل اقامت به صرفه و مناسب، داشته باشید. تجربه شما از سفر به آستارا و طی مسیر طولانی مشهد تا آستارا چه بوده است؟ برایمان بنویسید کدام روش سفر را برای رسیدن به آستارا انتخاب کردید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
سیما ۱۴۰۲/۸/۲۱

مسیر جذابی است از مشهد تا آستارا و بهتر است با خودروی شخصی بروید

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲۲

سیمای عزیز با تشکر از ثبت نظرتون در سایت رهی نو قطعا نظرات و کامنتهای شما عزیزان به دیگر دوستان کمک میکند

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...