رَهی نو

فاصله مشهد تا تبریز

تعداد بازدید: ۴۵۴۴۹ ۱۲ آبان ۱۴۰۰

تبریز یکی از شهرهای دیدنی ایران است که به محض ورودتان به آن، به ادعای ثروتمند بودن تبریز، پی می‌برید؛ چرا که در کوچه و خیابان این شهر، خبری از متکدیان نیست. در صورتی که قصد دارید به این شهر خوش آب و هوا سفر کنید، همراه سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو باشید. برای رسیدن به شهر تبریز، آن هم از مسیر مشهد مقدس، راه طولانی در پیش دارید. اگر زمستان یا پاییز، زمان سفر شما است، پس حتماً لباس گرم همراه‌تان باشد. تبریز یکی از شهرهای سردسیری است که آب و هوای سرد و خشکی دارد. برای خریدن چرم‌های اصیل تبریزی و شیرینی‌های معروف این شهر، راهی تبریز می‌شویم. مبدأ ما شهر مشهد و مقصد ما شهر تبریز است. 

بهترین مسیر مشهد تا تبریز 

برای رفتن به تبریز، آن هم از مشهد، در نظر داشته باشید که مسیر طولانی در پیش دارید. البته این مسیر طولانی با ماشین شخصی، می‌تواند حوالی بازدید از دیدنی‌ترین مکان‌ها و اقامت در شهرهای مختلف ایران، به میزبانی مردم خونگرم و باصفای شهرستانی، جذاب‌تر شود. در صورتی که سفر زمینی با خودروی شخصی را انتخاب می‌کنید، خودتان را برای رانندگی حدود 17 ساعت آماده کنید. مسیر 1542 کیلومتری مشهد تا تبریز، شما را ساعت‌ها در جاده نگه می‌دارد که البته با بازدید از مکان‌های دیدنی مسیر و لذت سفر با همسفران اهل دل، چندان سخت نخواهد بود. 

 

فاصله مشهد تا تبریز

 

فاصله مشهد تا تبریز چند کیلومتر است؟ 

برای سفر از مشهد تا تبریز، از ملک‌آباد، بینالود نیشابور، زعفرانیه، سبزوار، داورزن، میامی، شاهرود، دامغان، سمنان، ایوانکی، پاکدشت، خاور شهر، بزرگراه آزادگان گذشته و وارد آزادراه قزوین کرج می‌شوید. از قزوین، زنجان و شهرهای دیگر گذشته و در نهایت به تبریز می‌رسید. بله می‌دانم! راه طولانی و طاقت‌فرسا است.

حالا وقت آن رسیده که یک هتل یا اقامتگاه خوب برای خودتان رزرو کنید. البته اگر قبل از سفرتان این کار را انجام دادید، در حال حاضر فقط کافیست با خیال راحت به هتل‌تان بروید. اگر هنوز نسبت به رزرو اقدام نکردید، همین حالا از طریق سامانه رزرواسیون آنلاین رهی نو اقدام کنید. 

مسیری که با هم طی کردیم، مسافت 1542 کیلومتری است که اگر با سرعت معمولی و توقف‌های کوتاه آن را سپری کنید حدود 17 ساعت در راه هستید. مسیر دیگری هم می‌توانید انتخاب کنید که البته طولانی‌تر است. این مسیر از جاده سبزوار میامی به سمت بیارجمند پیچیده و از انارک، زواره، مهاباد، مشکات، قم، بوئین‌زهرا گذشته و در نهایت در آزادراه قزوین زنجان به مسیر اول می‌رسد. اگر این مسیر را انتخاب کنید ۲۱ ساعت در راه خواهید بود.

روش‌های سفر از مشهد تا تبریز 

برای سفر از مشهد به تبریز، می‌توانید از هواپیما یا قطار نیز علاوه بر اتوبوس یا خودروی شخصی استفاده کنید. در صورتی که قصد دارید روش راحت و سریعی انتخاب کنید، می‌توانید از هواپیما استفاده کنید. قطار نیز می‌تواند سفری به یادماندنی برایتان به همراه داشته باشد. 

مسافت مشهد تا تبریز با اتوبوس 

برای سفر از مشهد به تبریز، اتوبوس‌ها معمولاً مسیر معمولی که در بالا به آن اشاره کردم، انتخاب می‌کنند. در صورتی که روش کم‌هزینه اتوبوس را انتخاب می‌کنید، در نظر داشته باشید که حداقل یک روزتان را باید در مسیر، صرف کنید. در این روش دیگر هر جا که بخواهید نمی‌توانید توقف کنید، در عوض دردسر رانندگی یا استهلاک خودرو نیز نخواهید داشت. 

مسافت مشهد تا تبریز با خودروی شخصی 

در سفرتان به تبریز علاوه بر مسیری که در بالا گفتیم که از شهرهایی همچون نیشابور، سبزوار، شاهرود، سمنان، تهران، قزوین، ابهر و زنجان می‌گذرد، می‌توانید مسیر دیگری را انتخاب کنید که به سمت بیارجمند رفته و از شهرهای اصفهان، کاشان، قم و ساوه گذشته و بعد از ضیاء آباد دوباره به مسیر اول می‌رسد.

مسافت مشهد تا تبریز با هواپیما 

یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین گزینه‌های سفر که شما را زیر 2 ساعت به مقصد می‌رساند، انتخاب سفر با روش هوایی است. به این ترتیب فاصله هوایی 1196 کیلومتری مسیر مشهد تا تبریز را در عرض کمتر از دو ساعت طی می‌کنید. این روش با وجودی که روش گران قیمتی محسوب می‌شود، در عوض شما را در سریع‌ترین حالت ممکن به مقصد می‌رساند و لذت دیدن منظره‌ای از حرم مطهر و طبیعت را از بالا به شما می‌دهد. 

مسافت مشهد تا تبریز با قطار 

در سفرتان می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای کمتر از هواپیما، روش قطار را انتخاب کنید. با این روش شما یک روز در راه هستید و از ایستگاه‌های تهران، سمنان، قزوین و زنجان عبور می‌کنید.

شهر ها و جاذبه‌های مسیر مشهد تبریز 

می‌توانید وداع با مشهد را با تماشای روستاهای طرقبه و شاندیز انجام دهید و راهی نیشابور شوید. به این شهر که رسیدید، تماشای آرامگاه عطار نیشابوری و خیام خالی از لطف نیست. از سبزوار، داورزن و میامی بگذرید و به شاهرود برسید. در مسیر شاهرود تا سمنان، می‌توانید سری به منطقه شکار ممنوع طالو شیربند بزنید تا به سمنان برسید. جاده سمنان یکی از خوش آب و هواترین و باصفاترین جاده‌های ایران است. مسیر را ادامه دهید و از تپه‌های مریخی و تونل نمکی گرمسار بگذرید. 

جاذبه‌های مسیر مشهد تبریز

 

اگر بساط و تجهیزات کویرگردی را همراه خود آوردید، کویر ریگ جن در مرز استان اصفهان و سمنان در انتظار کمپ کردن شما است. می‌توانید دو سه شب را در اینجا زیر آسمان پرستاره کویر بگذرانید و سپس راه را ادامه دهید. 

اگر حوصله ماندن در تهران همیشه شلوغ را دارید، می‌توانید حداقل یک روز را به تماشای پارک و بوستان و جاهای دیدنی تهران بروید. سپس به سمت قزوین و زنجان حرکت کنید. در زنجان گنبد سلطانیه شاهکار به‌جای‌مانده از ایلخانان توجه‌تان را جلب خواهد کرد. به سمت هشترود که ادامه دهید قلعه ضحاک در مسیرتان قرار گرفته است. در نهایت بعد از طی مسافت طولانی، چراغ‌های شهر تبریز برای شما چشمک می‌زنند.

 

قلعه ضحاک از جاذبه‌های مسیر مشهد تبریز

 

به این شهر که رسیدید، انتخاب یک اقامتگاه مناسب می‌تواند لذت سفرتان را تکمیل کند. برای این کار می‌توانید از طریق سامانه رزرواسیون آنلاین رهی نو نسبت به رزرو هتل در تبریز اقدام کنید. همچنین می توانید از ارزان ترین هتل ها تا هتل های 4 ستاره تبریز و هتل های 5 ستاره تبریز مانند هتل لاله پارک تبریز در سامانه رزرواسیون آنلاین رهی نو مشاهده کنید و با بیشترین تخفیف نسبت به رزرو آن اقدام کنید. با هم مسیر طولانی مشهد تا تبریز را طی کردیم. حالا شما برایمان بنویسید. کدام روش را برای سفر به تبریز انتخاب می‌کنید؟ دوست دارید در طول سفرتان از کدام شهرها دیدن کنید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...