رَهی نو

فاصله مشهد تا ارومیه

تعداد بازدید: ۲۲۱۷۸ ۱۰ آبان ۱۴۰۰

برای سفر از مشهد تا ارومیه می‌خواهیم بعد از وداع با حرم حضرت امام رضا و بازدید از ترقبه و شاندیز، از جاده زیبا و آب و هوای دلنشین سمنان بگذریم، از تبریز و روستاهای دیدنی‌اش بازدید کنیم و در نهایت به دریاچه ارومیه برسیم. شهر زیبای ارومیه به واسطه داشتن دریاچه‌ای که البته این روزها آبی در آن باقی نمانده، روزگاری گردشگران زیادی را به سمت خود کشانده است.

برای رسیدن به این مقصد تا انتهای مطلب همراه ما باشید تا فاصله مشهد تا ارومیه را با هم طی کنیم. اما قبل از این که بار و بندیل سفرتان را ببندید و روانه مسیر شوید، در نظر داشته باشید که به فکر یک محل اقامت خوب و همه چیز تمام باشید تا لذت سفر برایتان چندین برابر شود. آماده رفتن می‌شویم. 

 

فاصله مشهد تا ارومیه از نظر مسافت و زمان 

مسیری که از مشهد تا ارومیه پیش رویمان است، ما را از دو راه می‌تواند به ارومیه برساند. مسیر اول که مسیر سرراست‌تر و کوتاه‌تری است، از سمت اتوبان تهران قزوین می‌گذرد. این مسیر 1681 کیلومتر است که نهایتاً بعد از 19 ساعت شما را به ارومیه می‌رساند. مسیر دوم از آزادراه تهران ساوه می‌گذرد و بعد از طی کردن 1701 کیلومتر مسافت، طی حدود 20 ساعت و نیم، ارومیه را پیش رویتان قرار می‌دهد؛ البته توجه کنید مسیر دوم مسافت طولانی‌تری دارد. البته اگر می‌خواهید از انارهای ساوه میل کنید یا از غار علیصدر همدان دیدن کنید، می‌توانید این مسیر را انتخاب کنید.

 

فاصله مشهد تا ارومیه

 

فاصله مشهد تا ارومیه چند کیلومتر است؟

برای سفر از مشهد تا ارومیه، مسیر اول 1681 کیلومتر است. شما بعد از گذر از شهرهای نیشابور، سبزوار، شاهرود، سمنان، سرخه، گرمسار، چرمشهر، ناصرآباد، حصار خروان، مهرگان، قزوین، تاکستان، ابهر، خرمدره، هیدج، نایین قلعه، سلطانیه، زنجان، هشترود، بستان‌آباد، تبریز، ایلخچی و بندر آق گنبد به تبریز می‌رسید. 

مسیر دوم نیز با مسافت 1701 کیلومتر تا چرمشهر، مانند مسیر بالا است، سپس بعد از چرمشهر و گذر از آزادراه غدیر، دست چپ، وارد آزادراه قاسم سلیمانی شده و تا ساوه ادامه پیدا می‌کند. در نهایت از همدان، قروه، دهگلان، قوری چای، حسین‌آباد، دیواندره، زرینه، سقز و بوکان گذشته و پارک ملی دریاچه ارومیه خودش را به شما نشان می‌دهد.

 

روش‌های سفر از مشهد تا ارومیه 

برای سفر از مشهد تا ارومیه می‌توانید راه زمینی یا هوایی را انتخاب کنید. در صورتی که راه زمینی را انتخاب می‌کنید، در نظر داشته باشید مسافتی طولانی در پیش دارید. البته تماشای جاذبه‌های دیدنی مسیر، راه را برایتان هموارتر و مسیر طولانی را دلنشین‌تر می‌کند.

 

مسافت مشهد تا ارومیه با اتوبوس 

در صورتی که می‌خواهید ارزان‌ترین روش سفر به ارومیه را انتخاب کنید، سفر به ارومیه با اتوبوس، پیش رویتان قرار دارد. در این نوع روش، یک روز کامل در راه هستید و باید ساعت‌ها روی صندلی بنشینید؛ البته اتوبوس هر از چند ساعتی در توقفگاه‌های مشخصی توقف می‌کنند. با این وجود در نظر داشته باشید در این مسیر دیگر خودتان هر جا و هر زمان که بخواهید نمی‌توانید توقف داشته باشید، البته دردسر رانندگی و خرابی خودرو را هم ندارید. 

 

مسافت مشهد تا ارومیه با خودروی شخصی 

اگر می‌خواهید همراه با همسفران پایه یک مسیر گردشگری به بخشی از ایران را تجربه کنید، سفر با ماشین شخصی می‌تواند هیجان‌انگیز و البته چالش‌برانگیز باشد. به این ترتیب شما هر جا که بخواهید می‌توانید زمانی توقف کنید، از دیدنی‌های مسیر بیشتر لذت ببرید و سفر پرخاطره‌تری بسازید. در این نوع روش، هر دو مسیر را می‌توانید انتخاب کنید. 

 

مسافت مشهد تا ارومیه با قطار 

برای سفر با قطار در هفته یک الی دو قطار از مشهد به سمت ارومیه حرکت می‌کنند. سفر ریلی به ارومیه توسط قطارهای میلاد و خلیج فارس از مشهد آغاز شده و معمولاً یکی از شلوغ‌ترین قطارهای مسافربری است. 

 

مسافت مشهد تا ارومیه با هواپیما 

سریع‌ترین و البته گران‌ترین راهی که شما را از مشهد به ارومیه برساند، مسیر و مسافت هوایی است. برای این کار می‌توانید از فرودگاه بین‌المللی مشهد، به سمت فرودگاه بین‌المللی شهید باکری ارومیه، بلیط هواپیما تهیه کنید و طی بازه نهایتاً یک ساعت و نیمه به مقصد برسید.

 

جاذبه‌های مسیر مشهد ارومیه

مسیر را آغاز می‌کنیم تا لذت تماشای دیدنی‌های این راه، سفر را برایمان لذت‌بخش‌تر کند.  از مشهد، طرقبه و شاندیز زیبا که بگذرید به نیشابور می‌رسید. اینجا می‌توانید زیر سایه آرامگاه خیام استراحتی کرده و چند بیت شعر عطار در آرامگاه عطار نیشابوری بخوانید و صفایی تازه کنید. از سبزوار و میامی و دیدنی‌هایش می‌گذریم تا به شاهرود و سمنان برسیم. اینجا سری به دریاچه نمک حاج علی قلی بزنید؛ عکس‌های به یادماندنی زیبایی‌ در صحنه این دریاچه می‌توانید ثبت کنید. به سمنان که رسیدید می‌توانید سری به مهدی‌شهر و شهمیرزاد زیبا بزنید. روستاهای دلنواز و آب و هوای بی‌نظیری دارد که می‌تواند روحتان را صفا دهد و خستگی‌تان را برطرف کند. دوباره به مسیر برمی‌گردیم. جاده گرمسار، با تپه‌های مریخی و تونل‌های نمکی منتظرتان است.

 

جاذبه‌های مسیر مشهد ارومیه

 

حوالی چرمشهر که رسیدید می‌توانید به سمت تهران حرکت کرده و چند روزی اینجا به گشت و گذار مشغول شوید. سپس دوباره ادامه مسیر را تا قزوین ادامه دهید. به تاکستان که رسیدید، خودتان را مهمان انگورهای خوشمزه تاکستان کنید. در زنجان سری به کاروانسرای سنگی زنجان بزنید و عکس‌های دیگری در اینجا بیندازید. 

قلعه ضحاک هم در 20 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان هشترود خودنمایی می‌کند. در تبریز چند ساعتی توقف کنید و به پارک ائل گلی تبریز بروید. از موزه سنجش، خانه بهنام و دیدنی‌های دیگر این شهر دیدن کنید. در نهایت بعد از خورخور و تلخه رود، از مسیر پارک ملی ارومیه گذر کرده و بعد از گذر از دریاچه، به ارومیه برسید.

حالا که به این شهر پرگردشگر رسیدید، نوبت رزرو یک مکان اقامتی مناسب است. در صورتی که قبل از سفر، هتل یا محل اقامت‌تان را رزرو نکردید، همین حالا که رسیدید می‌توانید از طریق سامانه رزرواسیون آنلاین رهی نو، به صورت آنلاین محل اقامت‌تان را در ارومیه با تخفیف‌های ویژه رزرو کنید. شما از تجربه سفرتان به ارومیه برایمان بنویسید. آیا تا به حال مسیر طولانی مشهد تا ارومیه را با خودرو یا قطار طی کردید؟ در ارومیه در کدام هتل اقامت داشتید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
محمود ۱۴۰۲/۸/۲۱

قلعه ضحاک هم باید دید و تاریخچه مربوط به این قلعه هم بسیار جذاب هست

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲۲

محمود عزیز ممنون از ثبت نظرتون در سایت رهی نو خوشحال میشیم در کنار رهی نو سفری داشته باشید

قدیرپورطالب ۱۴۰۲/۵/۲۱

خیلی عالی

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...