رَهی نو

فاصله مشهد تا اردبیل

تعداد بازدید: ۲۰۴۴۰ ۱۰ آبان ۱۴۰۰

سفر به اردبیل یکی از آن سری سفرهایی است که باید با لباسی گرم و تجهیزات کامل، و یک دوربین عکاسی همیشه آماده راهی مقصد شوید. همراه رهی نو باشید تا با هم سری به گردنه‌های زیبای جاده مشهد اردبیل بزنیم و جاذبه‌های دیدنی‌اش را به چشم‌مان هدیه کنیم. اگر می‌خواهید یک اقامت به یادماندنی را در اردبیل تجربه کنید، می‌توانید از همین ابتدا، قبل از این که راهی جاده شوید، بهترین هتل‌ها را با توجه به شرایطتان از رهی نو رزرو کنید. تا انتهای مقصد همراه ما باشید. 

 

فاصله مشهد تا اردبیل از نظر مسافت و زمان 

مشهد تا اردبیل دو مسیر دارد که شما برای سفر می‌توانید هرکدام را انتخاب کنید. مسیر اول، سر راست‌تر و معمول‌تر است که شما را از سمت جاده شاهرود میامی به اردبیل می‌رساند. این مسیر با مسافت 1506 کیلومتر، حدود 17 ساعت و نیم میزبان شما در جاده است. مسیر دومی که می‌توانید انتخاب کنید، پس از گذر از سبزوار میامی، دست چپ به سمت بیارجمند می‌پیچد، و شما را از سمت کاشان و قم به ادامه مسیر اول می‌رساند. البته اگر قصد دارید در مسیرتان سری به گلاب‌گیری کاشان هم بزنید، این مسیر طولانی را انتخاب کنید؛ چرا که عملاً، با انتخاب این جاده 1917 کیلومتری، نزدیک یک روز در راه هستید که به اردبیل برسید.

 

فاصله مشهد تا اردبیل

 

فاصله مشهد تا اردبیل چند کیلومتر است؟

برای سفر از مشهد به اردبیل پیشنهاد ما مسیر اول است. به این ترتیب، از مشهد حرکت را آغاز کرده و از شهر ملک آباد، بینالود، قدمگاه، شهر خرو، نیشابور، سبزوار، داورزن، میامی، شاهرود، دامغان، سمنان، سرخه، گرمسار، چرم شهر، ناصرآباد، حصار خروان، محمدیه، قزوین، تاکستان، زنجان، سلطان آباد، گل گلاب، میکائیل آباد، ایلخچی، قره قشلاق، هیرآباد، بوداللو و آراللو گذشته و به اردبیل می‌رسید. این مسیر همان‌طور که در بالا برایتان گفتم، 1506 کیلومتر است. 

اگر می‌خواهید مسیرتان را دورتر کنید، می‌توانید از مسیر 1917 کیلومتری بروید. البته در این مسیر بعد از سبزوار، به سمت بیارجمند پیچیده و از شهرهای جندق، انارک، زواره، مهاباد، کاشان، مشکات، قم، جعفریه، ساوه، بوئین زهرا، دانسفهان، خوزنین، اسفرورین می‌گذرد و در نهایت ادامه مسیر اول را طی می‌کند. 

 

روش‌های سفر از مشهد تا اردبیل 

برای سفر از مشهد به اردبیل چه روشی را انتخاب می‌کنید؟ علاقه دارید با ماشین شخصی این مسیر را طی کنید یا اتوبوس را ترجیح می‌دهید؟ می‌خواهید در سریع‌ترین و راحت‌ترین زمان ممکن برسید یا طی کردن مسیر برایتان اهمیت دارد؟ در ادامه با هم روش‌های سفر از مشهد به اردبیل را بررسی کردیم.

 

مسافت مشهد تا اردبیل با اتوبوس 

در صورتی که برای طی این مسافت طولانی، اتوبوس را انتخاب کنید، روشی کم هزینه و البته کمی سخت را انتخاب کردید. به این ترتیب، دیگر خبری از پول بنزین و استهلاک خودرو در جاده نیست. می‌توانید با خیال راحت نشسته و دل به جاده بسپارید. البته دیگر هرکجا که بخواهید نمی‌توانید توقف کنید. 

 

مسافت مشهد تا اردبیل با خودروی شخصی 

اگر می‌خواهید خودتان دل به جاده بزنید و مسیر طولانی را با همسفرانی اهل دل طی کنید، جاده طولانی را پیش رو دارید؛ البته هرکجا و هر ساعتی که دل‌تان خواست می‌توانید توقف کرده و لذت ببرید. بنابراین می‌توانید خستگی جاده و رانندگی را با تماشای جاذبه‌های مسیر مشهد تا اردبیل، برطرف کنید.

 

مسافت مشهد تا اردبیل با هواپیما 

هواپیما راحت‌ترین راه سفر است که شما را از مشهد به اردبیل می‌رساند. با این روش تنها ۱ ساعت و 10 دقیقه در راه هستید تا مسافت هوایی این دو شهر را طی کنید. در صورتی که عزیز سالخورده یا ناتوان همراه‌تان است یا می‌خواهید خیلی زود به اردبیل برسید، هواپیما گزینه هوشمندانه و البته گران‌تری است. 

 

مسافت مشهد تا اردبیل با قطار

اردبیل ایستگاه راه آهن مستقیمی ندارد. در صورتی که می‌خواهید با قطار به این شهر سفر کنید، می‌توانید از راه آهن مشهد به راه آهن تبریز با قطار سفر کرده و از تبریز تا اردبیل را با اتوبوس طی کنید.  البته در این مورد حواس‌تان باشد که پس از رزرو بلیط راه آهن، بلیط اتوبوس تبریز تا اردبیل را نیز گرفته باشید. 

 

جاذبه‌های مسیر مشهد اردبیل

اما برویم سراغ بخش جذاب ماجرا که تماشای جاذبه‌های دیدنی است. مسیری که در پیش دارید، پر از جاذبه است. از مشهد تا نیشابور حرکت کرده و به نیشابور که رسیدید، به تماشای آرامگاه خیام و عطار نیشابوری رفته و کمی با شعرهای خیام خستگی‌تان را رفع کنید. به سبزوار که رسیدید، می‌توانید حوالی روستاهای سرسبز و باصفای سبزوار، چای تازه و نان محلی میل کنید. در مسیر جاده پس از شاهرود و سمنان، 30 کیلومتری جنوب شرق دامغان، دریاچه نمک حاج علی قلی قرار گرفته است؛ می‌توانید آنجا عکس‌های هنری زیبایی بیندازید. به سمت سمنان حرکت کنید و توشه راه‌تان را با نان‌های محلی سمنان و آرشه‌های خوشمزه، پر کنید.

 

جاذبه‌های مسیر مشهد اردبیل

 

در صورتی که تجهیزات کویر همراه‌تان آوردید، می‌توانید به کویر ریگ جن رفته و در شنزارهای دلنشین و سکوت بی‌نظیر کویر، به تماشای آسمان شب کویر بنشینید. به تونل نمکی گرمسار سری بزنید و تا چرمشهر مسیرتان را ادامه دهید. اگر وقت و زمان کافی دارید، می‌توانید فرمان را به سمت تهران بچرخانید و دو سه روزی در پایتخت به تماشای جاذبه‌های دیدنی تهران بروید؛ اگر نه ادامه مسیر را تا قزوین و زنجان ادامه دهید. به زنجان که رسیدید، به معبد داش کسن رفته و از گنبد سلطانیه دیدن کنید. در کاروانسرای سنگی زنجان چای تازه دم میل کنید و چند عکس خاطره‌انگیز بیندازید. در نهایت بعد از گذر از جاده‌های پیچ در پیج جاده اردبیل، به این شهر برسید. دریاچه شورابیل نیز در مسیرتان قرار دارد که می‌توانید قبل از رسیدن به اردبیل تجدید نفسی با تماشای آن داشته و سرحال به اردبیل بروید.

 

دریاچه شورابیل از جاذبه‌های مسیر مشهد اردبیل

 

با هم مسیر طولانی مشهد تا اردبیل را طی کردیم و از جاذبه‌های دیدنی‌اش دیدن کردیم. حالا که به اردبیل رسیدید، یک اقامت دلچسب می‌تواند سفری خاطره‌انگیز برایتان خلق کند. در این مورد می‌توانید از طریق سامانه رزرواسیون آنلاین رهی نو برای رزرو هتل یا اقامتگاه مناسب اقدام کنید. تجربه شما از سفر به اردبیل چه بوده است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
سمانه ۱۴۰۲/۸/۲۱

در فاصله مشهد تا اردبیل هم که جاذبه های زیادی وجود داره که شما هم اشاره کردید به همش مقاله خوبی بود

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲۲

سمانه عزیز ممنون که مقاله رو مطالعه نموده از توجه تون سپاسگزاریم

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...