رَهی نو

فاصله تهران تا لاهیجان

تعداد بازدید: ۴۸۶۸۲ ۹ آبان ۱۴۰۰

به یکی دیگر از جذاب‌ترین شهرهای ایران، شهر چایی‌های خوشمزه و کلوچه‌های تازه می‌رویم. در این مسیر همراه رهی نو باشید تا از جنگل‌های سرسبز مسیر شمال کشور بگذریم و خود را به لاهیجان زیبا برسانیم. اگر تابستان را برای سفر به لاهیجان انتخاب کردید، بدانید که هوای گرم و مرطوبی انتظارتان را می‌کشد. بهترین زمان سفر به لاهیجان حوالی اردیبهشت و خرداد است که هوا جان می‌دهد برای سفر به جنگل‌های لاهیجان. آماده سفر هستید؟ همراه ما باشید.

 

فاصله تهران تا لاهیجان از نظر مسافت و زمان

برای حرکت از تهران تا لاهیجان سه مسیر پیش رو دارید. مسیر اول از آزادراه تهران قزوین می‌گذرد. این مسیر از آزاد راه قزوین رشت می‌گذرد و با مسافت 348 کیلومتری که دارد، با تهران حدود 4 ساعت و 17 دقیقه فاصله دارد. 

 

فاصله تهران تا لاهیجان

 

مسیر دومی که می‌توانید انتخاب کنید، از سمت جاده شهریار و ملارد می‌گذرد که در نهایت با رسیدن به قزوین ادامه مسیر را برای رسیدن به لاهیجان مانند مسیر اول طی می‌کنید. این مسیر طولانی‌تر از مسیر اول است و 5 ساعت و 20 دقیقه میزبان شما در جاده خواهد بود. مسیر سومی را نیز می‌توانید انتخاب کنید که از جاده احمدآباد مستوفی و پرند گذشته و در بوئین‌زهرا به مسیر دومی می‌رسد؛ این مسیر 449 کیلومتر است که حدود 5 ساعت 40 دقیقه شما را در جاده نگه می‌دارد. 

 

فاصله تهران تا لاهیجان چند کیلومتر است؟

بسته به اینکه قصد دارید از سمت جاده خوش آب و هوای شهریار بروید یا همان مسیر سر راست و مستقیم آزادراه قزوین رشت را انتخاب کنید یا مسیرتان را با گذر از سمت پرند و بزرگراه سردار سلیمانی دورتر کنید، مسافتی که پیش رو دارید، متفاوت است. در صورتی که مسیر آزادراه تهران قزوین را انتخاب کنید، مسافت 348 کیلومتری پیش رویتان است که از شهرهای گرمدره، هشتگرد، ناصرآباد، قزوین، لوشان، منجیل، رودبار، رستم‌آباد و سیاهکل خواهید گذشت و در نهایت به لاهیجان می‌رسید. در مسیر دوم شما از جاده اشتهارد صفادشت می‌گذرد. در این مسیر 378 کیلومتری بعد از گذر از کلاه دره و بوئین‌زهرا، دست راست وارد جاده بوئین‌زهرا به سمت قزوین شده و پس از رسیدن به قزوین ادامه مسیر بالا را طی می‌کند تا به لاهیجان زیبا برسد.  اما مسیر طولانی‌تر، یعنی مسیر 449 کیلومتری از آزادراه قاسم سلیمانی می‌گذرد و پس از گذر از ساوه، وارد جاده ساوه و بوئین‌زهرا شده تا رسیدن به بوئین‌زهرا ادامه پیدا می‌کند. در نهایت بعد از بوئین‌زهرا، ادامه مسیر نیز مانند مسیر دوم است که در نهایت با مسیر اول تلاقی پیدا می‌کنند. 

 

روش‌های سفر از تهران تا لاهیجان 

برای سفر از تهران تا لاهیجان همان‌طور که مسیرهای مختلفی پیش رویتان است، می‌توانید از روش‌های مختلفی نیز استفاده کنید. فاصله زمینی به طور معمول 4 ساعت و نیمه شما را با خودروی شخصی‌تان به لاهیجان می‌رساند. در صورتی که سفر هوایی را انتخاب کنید، طی بازه زمانی 45 دقیقه می‌توانید به مقصد رشت برسید. مسیر زمینی با خودروی شخصی یا اتوبوس از سمت اتوبان تهران کرج است که بعد از گذر از قزوین، منجیل و رودبار شما را به لاهیجان می‌رساند. البته قطار تهران رشت نیز می‌تواند انتخاب‌تان باشد.

 

مسافت تهران تا لاهیجان با اتوبوس 

برای حرکت به سمت لاهیجان با اتوبوس می‌توانید به ترمینال بیهقی یا غرب رفته و از آنجا به مقصد ترمینال لاهیجان بلیط تهیه کنید. با اتوبوس در بازه نهایتاً 5 ساعت و نیم به لاهیجان می‌رسید. البته با اتوبوس تنها می‌توانید از پنجره به بیرون نگاه کنید و توقفگاه‌های کمی پیش رویتان خواهد بود اما در عوض خستگی رانندگی را به دوش نخواهید کشید.  

 

مسافت تهران تا لاهیجان با خودروی شخصی 

سفر با خودروی شخصی آن هم به لاهیجان دوست‌داشتنی می‌تواند یکی از دل‌انگیزترین سفرها و مسیرهایتان باشد. در جاده شما هرکجا که بخواهید می‌توانید تا هر زمان که دوست داشتید، توقف کرده و مزه لواشک‌ها و زیتون‌های تازه، کلوچه‌های خوشمزه و آب و هوای تازه را بچشید؛ سپس ادامه مسیر را طی کنید. ضمن اینکه علاوه بر مسیر اتوبان کرج، دو مسیر دیگر نیز برای رسیدن به لاهیجان پیش رویتان قرار دارد.

 

مسافت تهران تا لاهیجان با قطار 

برای سفر به لاهیجان با قطار نیز بایستی از راه آهن تهران به مقصد راه آهن رشت بلیط قطار تهیه کنید و از آنجا خودتان را با تاکسی یا اتوبوس به لاهیجان برسانید. قطار تهران رشت یکی از زیباترین و بی‌نظیرترین منظره‌های شمال را در دل جاده و تونل‌های سنگی به شما هدیه می‌دهد که ارزش چندین بار دیدن را دارد. 

 

مسافت تهران تا لاهیجان با هواپیما 

لاهیجان به طور مستقیم فرودگاه ندارد. برای سفر هوایی که گران‌ترین روش سفر و در عین حال راحت‌ترین و سریع‌ترین روش محسوب می‌شود، از فرودگاه مهرآباد به مقصد فرودگاه سردار جنگل رشت بلیط بگیرید؛ از آنجا با اتوبوس یا ماشین خود را به لاهیجان برسید. 


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی لاهیجان | جاذبه ها و تفریحات لاهیجان + عکس و آدرس


جاذبه‌های مسیر تهران لاهیجان

برای سفر از تهران به لاهیجان ما مسیر سرراست و مستقیمی را انتخاب می‌کنیم که از سمت اتوبان تهران کرج می‌گذرد. در این مسیر نرسیده به کرج می‌توانید سری به دهکده آبی پارس زده و هیجانی از جنس سرسره‌های آبی را تجربه کنید. پس از گذر از کرج در مسیر جاده کرج قزوین، روستای کردان پیش رویتان قرار دارد؛ در اینجا می‌توانید یک استراحت کوتاه داشته باشید و سپس تا قزوین تخته گاز برانید. اگر به جاذبه‌های تاریخی علاقه دارید می‌توانید در حد دو سه ساعت از بناهای تاریخی در قزوین همچون آب‌انبار سردار بزرگ دیدن کنید. در مسیر دل نشین جاده قزوین رشت که قرار می‌گیرید، در کنار رودخانه سفیدرود، سد منجیل و سفیدرود زیبا پیش رویتان قرار گرفته است. از جنگل نقله بر و مسیر جنگلی جاده سیاهکل بگذرید، از هوای تازه و شبنم‌های ملیح جاده لذت ببرید تا جنگل‌های سیاهکل در شهر دیلمان به شما نوید رسیدن را دهند. کمی دیگر که برانید، چراغ‌های شهر لاهیجان را از دور خواهید دید.

 

جاذبه‌های مسیر تهران لاهیجان

 

با هم فاصله تهران تا لاهیجان را طی کردیم و از تماشای منظره سرسبز جاده‌های پیش رویمان لذت بردیم. تجربه شما از سفر به این شهر چه بوده است؟ کدام مسیر را برای رسیدن به لاهیجان انتخاب کردید؟ برایمان از تجربه سفرتان به لاهیجان و جاذبه‌های دیدنی مسیر بنویسید.

اگر قصد سفر و اقامت در لاهیجان را دارید می توانید ارزان ترین تا بهترین هتل های لاهیجان را از رهی نو با بیشترین تخفیف رزرو کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نرگس لاری ۱۴۰۲/۸/۲۱

بهترین و ارزانترین هتل نزدیک لاهیجان لطفا معرفی بفرمایید

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲۲

نرگس عزیز لطفا با شماره رهی نو تماس گرفته و با کارشناسان پشتیبان مشورت نمایید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...