رَهی نو

فاصله تهران تا ماسال

تعداد بازدید: ۴۹۰۴۳ ۹ آبان ۱۴۰۰

بهشتی بی‌نهایت زیبا از سری قسمت‌های بهشتی گیلان، در پیش رویمان است که جنگل‌های سرسبز و ابرهای مه‌آلود، در کنار کلبه‌های چوبی و اسب‌های سفید و زیبایش، می‌تواند یک روستای رؤیایی را برایمان تجسم کند. از همان جنس روستاهایی که ما را از میان دغدغه و سیاهی‌های زندگی شهری، بلند می‌کند و در وسط یک دشت سرسبز با آب و هوای فوق‌العاده در میان شبنم‌های ملیح و لطافت ابرهایی می‌گذارد که تا پیش چشم‌مان پایین آمده است.

همراه رهی نو باشید. مقصدی بی‌نهایت زیبا پیش رویمان است که از همان ابتدای راه افتادن، می‌تواند جذاب و دیدنی باشد. این شما و این مقصد محبوب تهرانی‌ها، شهر زیبای ماسال!

 

فاصله تهران تا ماسال از نظر مسافت و زمان 

مقصد پیش روی‌تان 372 کیلومتر است که میزبان سبز شما در جاده، طی بازه زمانی 4 ساعت و نیم است. البته اگر بخواهید در جاده و مسیر توقف‌های کوتاه داشته باشید، این مسافت را 5 ساعته در نظر بگیرید. از ماسال تا دریای خزر هم 35 کیلومتر راه دارید. شهر زیبای ماسال 52 کیلومتری غربی گیلان قرار دارد. این شهر از شمال در فاصله 27 کیلومتری رضوان شهر، از شرق در فاصله مکانی 30 کیلومتری از شهر فومن و از غرب نیز در 98 کیلومتری شهرستان زیبای خلخال قرار گرفته است.

 

فاصله تهران تا ماسال

 

فاصله تهران تا ماسال چند کیلومتر است؟ 

سفرمان را از شهر تهران آغاز می‌کنیم. برای سفر باید از مسیر اتوبان آزادراه قزوین رشت حرکت کنیم. نرسیده به رشت، خروجی فومن سراوان، ما را به سمت ماسال می‌برد. به این ترتیب آماده حرکت می‌شویم و از شهرهای تهران، گرمدره، کمالشهر، گلسار، هشتگرد، آبیک، ناصرآباد، حصار خروان، محمدیه، قزوین، لوشان، منجیل، رودبار و تنکابن می‌گذریم و مسیر سبز و جنگلی که پیش رو داریم را رد می‌کنیم؛ سپس به فومن، صومعه‌سرا و در نهایت ماسال می‌رسیم. بعد از صومعه‌سرا، از سمت چپ، وارد یک جاده فرعی می‌شویم که ما را به ماسال می‌رساند. در صورتی که شما قصد دارید به ییلاق اولسبلنگاه بروید، می‌توانید جاده آسفالته را به سمت ییلاقات ماسال ادامه دهید. 

 

روش‌های سفر از تهران تا ماسال 

برای سفر به ماسال می‌توانید هر کدام از روش‌های سفر را انتخاب کنید. در صورتی که سفر زمینی را انتخاب می‌کنید، در نهایت فاصله 372 کیلومتری را پیش رویتان دارید. البته می‌توانید با قطار یا هواپیما نیز خودتان را به این شهر برسانید. 

 

مسافت تهران تا ماسال با اتوبوس 

برای انتخاب روش اتوبوس، می‌توانید از طبیعت جاده لذت ببرید. در واقع رانندگی را به راننده می‌سپارید و خودتان از مسیر سبزی که پیش رویتان است، نهایت لذت را می‌برید. البته با این روش باید منتظر تصمیم راننده برای توقفگاه‌ها باشید و خودتان نمی‌توانید هرجا که دوست داشتید نگاه دارید و لذت سفر را چندبرابر کنید. بنابراین باید به دل راننده اتوبوس‌ها راه آمده و در مسیر و رستوران‌هایی که آن‌ها باب میل‌شان است، استراحت کنید. 

 

مسافت تهران تا ماسال با خودروی شخصی 

با خودروی شخصی دیگر ریش و فرمان دست خودتان است. می‌توانید هر کجای مسیر که بخواهید نگه دارید و لذت ببرید. کلوچه یا زیتون‌های تازه بگیرید و از صفای بوی ساحل و صدف که به میزبانی‌تان در جاده شمال می‌آیند، لذت ببرید. ضمن اینکه مسیر هم دست خودتان است و هر وقت بخواهید می‌توانید ادامه راه را پس از توقف طی کنید. در هر صورت مسیر زمینی که از تهران برای رفتن به ماسال باید انتخاب کنید از آزادراه قزوین رشت می‌گذرد. 

 

مسافت تهران تا ماسال با هواپیما 

برای رفتن به ماسال، می‌توانید بهترین و راحت‌ترین روش را برای رسیدن انتخاب کنید. البته هواپیما اگرچه روش گران‌تری نسبت به روش‌های دیگر محسوب می‌شود، با این حال، اگر قصد دارید خیلی سریع به مقصد برسید یا عزیز سالخورده یا ناتوان دارید، می‌تواند گزینه مناسبی باشد. بنابراین از فرودگاه تهران، به مقصد فرودگاه رشت بلیط گرفته و از آنجا با ماشین یا اتوبوس به ماسال می‌روید. 

 

مسافت تهران تا ماسال با قطار

همانند روش هواپیما شما می‌توانید این مسیر را با قطار تهران رشت که یکی از بهترین و بهشتی‌ترین مسیرهای قطار در ایران است، طی کنید. به این ترتیب، به مقصد شیراز بلیط قطار تهیه کرده و از تونل‌های جنگلی گذشته تا به رشت برسید؛ از آنجا به سمت ماسال بروید. سفر با قطار، آن هم به مقصد رشت یکی از بی‌نظیرترین سفرهایتان خواهد شد؛ حتماً آن را تجربه کنید. 

 

جاذبه‌های مسیر تهران ماسال

دل به جاده که بسپارید جاذبه‌های زیادی در مسیر وجود دارد که حیف است از آن‌ها بگذرید. بنابراین راهی جاده می‌شویم تا به ماسال برسیم. در کیلومتر 22 جاده کرج، اگر لباس‌هایتان را همراه خود آوردید، می‌توانید به دهکده آبی پارس رفته و سفرتان را با هیجان استخر و سرسره‌های آبی دهکده آغاز کنید. در مسیر آزادراه تهران کرج، روستای باصفای کردان در مسیرتان است. اگر بساط پیک‌نیک و جوجه آوردید، می‌توانید چند ساعتی را در کردان خوش بگذرانید و سپس ادامه مسیر را به سمت ماسال برانید. اگر ذوق دیدن مکان‌های تاریخی را دارید می‌توانید به قزوین که رسیدید سری به آب‌انبار سردار بزرگ یا آرامگاه حمدالله مستوفی بزنید. 

در مسیرتان به رودبار که رسیدید، از زیتون‌ها و لواشک‌های خوشمزه رودبار، خرید کنید. سری به دریاچه منجیل بزنید و کمی آن طرف‌تر، طبیعت دلنشین کنار سفید رود را ببینید. از مسیر رودبار تا رشت، مسیر سرسبز و دلگشایی پیش رویتان است که یک چشم‌تان به مسیر جنگلی در جاده و چشم دیگرتان به دوربین عکاسی برای عکاسی صحنه‌های دیدنی اینجاست. جنگل نقله بر نیز در مسیرتان است. برای تماشای غار دیورش هم می‌توانید آبی به تن بزنید و توقفی داشته باشید.


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی ماسال | جاذبه و تفریحات ماسال + عکس و آدرس


غار دیورش از جاذبه‌های مسیر تهران ماسال

 

مکان دیدنی دیگری که پیش رویتان است، نرسیده به تنکابن به نام دریاچه عروس است که به زیبایی هرچه تمام در دل یک دشت سرسبز قرار گرفته است. در 15 کیلومتری جنوب رشت نیز دریاچه سقالکسار، قرار دارد که می‌تواند قبل از رسیدن به ماسال، صفایی به ادامه لذت‌تان دهد.


بیشتر بخوانید: خوش آب و هواترین شهرهای ایران برای سفر کدامند؟


جاذبه‌های مسیر تهران ماسال

 

با هم مسیر بهشتی و دیدنی ماسال را طی کردیم و از تماشای دیدنی‌های جاده سرسبز رودبار رشت لذت بردیم. حال شما برایمان بنویسید. آیا تجربه سفر به این شهر دیدنی را داشتید؟ تجربه‌تان از طی کردن فاصله تهران تا ماسال چگونه بود؟ در کجاه‌ها توقف داشتید و از دیدن زیبایی‌ها بردید؟ برایمان بنویسید. 

اگر قصد سفر و اقامت در ماسال را دارید می توانید ارزان ترین تا بهترین هتل های ماسال را با بیشترین تخفیف از رهی نو رزرو کنید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
زمانی ۱۴۰۲/۸/۲۱

دریاچه عروس خیلی قشنگه برام جالب بود شماهم اشاره کردید که در دل دشت سرسبز دریاچه زیبایی هم قرارداد که جذابیت فوق العاده ای پیداکرده

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲۲

زمانی عزیز از بیان تجربه و نظرتون در سایت رهی نو بسیار خوشحالیم امیدواریم که همواره سفرهای خوش و جذابی داشته باشید ممنون از شما و توجه تون

علیرضا شریعتی ۱۴۰۱/۱/۱

سلام ودرود سپاس از راهنمایی دقیق وسلیس ایجاد یک حس خوب وپشتوانه ای محکم برای سفر اول .نوروز مبارک

  مدیر سایت۱۴۰۱/۱/۶

دوست عزیز رهی نو، ممنون که همراه ما بودید و نظرتون را با ما به اشتراک گذاشتین.سال نو مبارک

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...