رَهی نو

فاصله تهران تا کلاردشت

تعداد بازدید: ۲۵۱۶۴ ۴ آبان ۱۴۰۰

فاصله تهران تا کلاردشت جزو اولین نکاتی است که باید پیش از برنامه‌ریزی برای مسافرت به این منطقه بررسی کرد. کلاردشت جزو دیدنی‌ترین شهرهای استان مازندران برای افرادی است که به طبیعت علاقه بسیاری دارند. کلاردشت جزو شهرهای کنار دریا نیست، اما چند رود در مسیر دریای خزر از این منطقه عبور می‌کنند. این رودها آبشارها و دریاچه‌هایی در کلاردشت به وجود آورده‌اند که زیبایی جنگل را دوچندان کرده است.

در این مقاله قصد داریم فاصله تهران تا کلاردشت، مسیرهای موجود بین این دو شهر و روش‌های مسافرت از تهران به کلاردشت را بررسی کنیم تا بتوانید بهترین مسیر و بهترین وسیله برای رفت و آمد را با توجه به برنامه‌ریزی خود انتخاب کنید.

 

فاصله تهران تا کلاردشت از نظر مسافت و زمان

برای رسیدن به کلاردشت باید از جاده مشهور چالوس- مرزن آباد استفاده کنید. این جاده یکی از زیباترین شاهراه‌های ایران است. مدت زمانی که در این مسیر سپری می‌شود به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد؛ مثلاً برخی از گردشگران این مسیر را به صورت کاملاً تفریحی طی می‌کنند و به همین دلیل حتی ممکن است یک روز کامل را در مسیر تهران کلاردشت سپری کنند. همچنین جاده چالوس جزو راه‌هایی است که در ایام تعطیل بسیار شلوغ می‌شود؛ تا جایی که گاهی پلیس راه آن را یک طرفه می‌کند.

 

فاصله تهران تا کلاردشت

 

نکته دیگری که در زمان سفر تأثیر دارد، فصلی است که برای مسافرت انتخاب می‌کنید؛ در روزهای بارانی و برفی باید با سرعت بسیار کمی در جاده چالوس رانندگی کنید و در نتیجه بیشتر در راه خواهید بود. به طور کلی، اگر شرایط مناسب باشد و به صورت یکسره فاصله تهران تا کلاردشت را طی کنید، حدود سه الی سه و نیم ساعت در مسیر خواهید بود.

 

فاصله تهران تا کلاردشت چند کیلومتر است؟

فاصله تهران تا کلاردشت با توجه به اینکه از کدام نقطه تهران حرکت می‌کنید، متفاوت است. اما به طور میانگین باید ۱۵۰ کیلومتر را طی کنید که اکثر آن مسیر کوهستانی جاده چالوس است که پیچ‌وخم زیادی هم دارد. به همین دلیل است که طی کردن این مسیر حدود سه الی چهار ساعت زمان نیاز دارد.

 

جاذبه‌های مسیر تهران کلاردشت

 

برای رفتن به کلاردشت باید از اتوبان آزادگان یا همت وارد آزادراه تهران شمال شوید. بعد از تونل شماره ۹ وارد جاده چالوس خواهید شد و مسیر پر پیچ‌وخم و کوهستانی آغاز می‌شود. باید این مسیر را تا رسیدن به روستای مرزن‌آباد ادامه دهید؛ در میانه این روستا باید به سمت چپ بپیچید و وارد جاده مرزن‌آباد- کلاردشت شوید. در این جاده از چند روستای کوچک مانند پردنگون، گویتر و بنفشه ده عبور می‌کنید و در انتهای مسیر به کلاردشت می‌رسید. کمی بعد از کلاردشت هم رودبارک قرار دارد که بخشی از جنگل‌های این منطقه جزو محدوده آن روستا به شمار می‌رود.

 

روش‌های سفر از تهران تا کلاردشت

مسیرهای جاده‌ای بهترین انتخاب برای مسافرت هستند. استفاده از قطار یا هواپیما تنها فاصله تهران تا کلاردشت را بیشتر می‌کند؛ زیرا ابتدا باید به شهرهایی که ایستگاه راه‌آهن یا فرودگاه دارند، بروید و سپس به سمت کلاردشت برگردید. این شهرها حداقل ۶۰ کیلومتر با کلاردشت فاصله دارند. در ادامه روش‌های مختلف مسافرت به این منطقه را بررسی کرده‌ایم.

 

مسافت تهران تا کلاردشت با اتوبوس

کلاردشت پایانه مسافربری بین شهری دارد اما در ایام شیوع کرونا تعداد سرویس‌هایی که فاصله تهران تا کلاردشت را طی می‌کنند، کمتر شده است. به همین دلیل اگر قصد دارید با اتوبوس این مسیر را طی کنید، حتماً باید از قبل با ترمینال تماس بگیرید و ساعت و روزهایی که سرویس‌های این ترمینال به تهران می‌روند و برمی‌گردند را بپرسید. البته اگر قصد داشته باشید اتوبوس دربستی اجاره کنید و به صورت گروهی به کلاردشت سفر کنید، تعیین زمان سفر با شماست و می‌توانید مطابق با زمان برنامه‌ریزی خود، اتوبوس رزرو کنید.

 

مسافت تهران تا کلاردشت با خودروی شخصی

استفاده از خودروی شخصی بهترین انتخاب برای مسافرت به روستاها و شهرهای زیبای شمالی است، زیرا می‌توانید وارد راه‌های فرعی هم بشوید تا جنگل و دریا را هم با خودروی شخصی خود بروید. مسیر جاده چالوس نزدیک‌ترین و بهترین مسیری است که برای مسافرت با خودروی شخصی به سمت کلاردشت وجود دارد. توصیه ما این است که در روزهای پرترافیک مانند ایام تعطیل یا روزهای برفی و بارانی در این جاده رانندگی نکنید؛ زیرا رانندگی در این شرایط سخت باعث خستگی شما می‌شود.

 

مسافت تهران تا کلاردشت با قطار

کلاردشت ایستگاه راه آهن ندارد و اگر قصد دارید با قطار به این شهر سفر کنید، باید بلیط شهرهای اطراف را بگیرید و سپس با استفاده از تاکسی‌های دربستی به کلاردشت برسید. البته از آنجایی که راه‌آهن شمال به طور کلی از این منطقه عبور نمی‌کند، فاصله شهرهایی که ایستگاه راه‌آهن دارند، با کلاردشت بسیار زیاد است.

 

مسافت تهران تا کلاردشت با هواپیما

نزدیک‌ترین فرودگاه به روستای کلاردشت، فرودگاه نوشهر است. فاصله نوشهر تا کلاردشت هم حدود ۷۰ کیلومتر است. بنابراین برای مسافرت هوایی به کلاردشت باید ابتدا حدود ۳۵ دقیقه پرواز کنید (بدون در نظر گرفتن تأخیرهای هواپیمایی) و بعد از آن هم با تاکسی دربستی حدود یک ساعت مسیر تا کلاردشت را طی کنید. اگر تأخیری وجود نداشته باشد، زمان این مسیر نسبت به رانندگی با خودروی شخصی کوتاه‌تر خواهد بود. پروازهای تهران- نوشهر روزانه نیست و این خط فقط در روزهای خاصی پرواز دارد.

 

جاذبه‌های مسیر تهران کلاردشت

فاصله تهران تا کلاردشت سراسر جاذبه است، به گونه‌ای که هر وقت خسته شدید، می‌توانید کنار جاده بایستید، در جنگل پیاده‌روی کنید، از هوای مطلوب لذت ببرید و به مسیر خود ادامه دهید. در طی مسیر هم روستاهای بسیاری را خواهید دید که هرکدام از آن‌ها امکانات رفاهی مختلفی از جمله سرویس‌های بهداشتی، رستوران، پمپ‌بنزین و... را دارند. وجود جاذبه‌های طبیعی و امکانات رفاهی روستاها باعث می‌شود مسیر تهران کلاردشت خسته‌کننده نباشد. بهترین مناطق برای استراحت که جذابیت‌های بیشتری نسبت به سایر قسمت‌های مسیر تهران کلاردشت دارند را در ادامه نام برده‌ایم.

 

مرزن آباد از جاذبه‌های مسیر تهران کلاردشت

 

  • روستای سولقان
  • جاده چالوس
  • روستای هریجان
  • مرزن آباد

کلاردشت جزو شهرهای تفریحی ایران است که ویلاهای بسیاری در آن ساخته شده و برای استراحت چند روزه در فضایی آرام بهترین انتخاب به شمار می‌رود. در این مقاله از راهنمای گردشگری رهی نو، اطلاعات مسیرها و فاصله تهران تا کلاردشت را به صورت کامل بررسی کردیم. اکنون شما می‌توانید با توجه به شرایطی که برای مسافرت در نظر گرفته‌اید، بهترین روش برای رفتن به این شهر را انتخاب کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
سمیرا ۱۴۰۲/۸/۲۱

کلاردشت چندبار رفتم دوران نوجوانی با دوستان خانوادگی بسیار خوش میگذشت و یک قنادی معروف اونجا به نام قنادی کاکا با شیرینی و بستنی های خوشمزه و معروفش

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲۲

سمیرای عزیز بسیار عالی از بیان تجربه تون خوشحالیم امیدواریم همواره خاطرات بسیار خوشی داشته باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...