رَهی نو

فاصله تهران تا شهرکرد

تعداد بازدید: ۵۸۹۶۲ ۳ آبان ۱۴۰۰

می‌خواهیم سفری به قلب طبیعت زیبای شمال زاگرس داشته باشیم؛ جایی که گردشگران زیادی را شیفته طبیعت زیبایش کرده است. جالب است حتی بدانید به خاطر داشتن همین طبیعت زیبا به سوئیس کوچک ایران معروف شده است. به علاوه به دلیل ارتفاعی که از سطح دریا دارد، نام بام ایران را به آن نسبت داده‌اند. لباس گرم به تن کرده و آماده سفر شوید. مسافت چند ساعته برای طی کردن فاصله تهران تا شهرکرد که در پیش رو داریم، ما را به یکی از زیباترین شهرهای ایران می‌رساند.

 

فاصله تهران تا شهرکرد از نظر مسافت و زمان 

از دو طریق می‌توانید از تهران خودتان را به شهرکرد برسانید. مسیر اولی که شما را به این شهر زیبا می‌رساند، حدود 544 کیلومتر است که نهایتاً طی 6 ساعت رانندگی به مقصد می‌رسید. مسیر دیگری هم می‌توانید انتخاب کنید که از سمت اراک می‌گذرد و با مسافت حدود 545 کیلومتری که دارد، حدود 7 ساعت میزبان شما در جاده خواهد بود؛ بنابراین یک ساعت مسیرتان را دورتر از مسیر اول می‌کند.

 

فاصله تهران تا شهرکرد

 

اگر قصد دارید از سمت جاده ساوه به شهرکرد بروید، می‌توانید مسیر حدود 535 کیلومتری را انتخاب کنید که در این مسیر نیز حدود 6 ساعت در راه هستید. معمول‌ترین راهی که اغلب گردشگران از تهران به سمت شهرکرد انتخاب می‌کنند، مسیر اول است که از شهر کاشان و زرین شهر می‌گذرد. 

 

فاصله تهران تا شهرکرد چند کیلومتر است؟

شما کدام مسیر را انتخاب می‌کنید؟ دوست دارید در مسیرتان سری به مراسم گلاب‌گیری و دیدنی‌های کاشان بزنید یا مسیر قم اراک را انتخاب می‌کنید تا به شهر دیدنی خوانسار بروید و در طبیعت بی‌نظیرش نفسی چاق کنید؟ شاید هم ترجیح می‌دهید از سمت جاده ساوه به مسیر دوم برسید و ادامه آن را تا شهرکرد طی کنید. 

در صورتی که مسیر سرراست اول را انتخاب کنید، برای طی مسافت 544 کیلومتری از شهرهای تهران، قم، کاشان، زرین شهر و در نهایت فرخ‌شهر گذشته به شهرکرد می‌رسید. اگر در بازه گلاب‌گیری سفرتان را آغاز کرده باشید، سر راه می‌توانید سری به این مراسم زده و با کلی عرقیجات تازه به سمت شهرکرد حرکت کنید. 

اگر مسیر دومی که 545 کیلومتر است انتخاب کنید، از شهرهای قم، اراک، خمین، سعید آباد، گلپایگان، خوانسار، دامنه، داران، سینگرد، شیخ شبان، بن، وردنجان و نافج گذشته و در نهایت به شهر زیبای شهرکرد وارد می‌شوید. در این مسیر می‌توانید به طبیعت زیبای خوانسار و جاذبه‌های اصفهان نیز سلامی بکنید و لذت سفر را برای خود چندین برابر کنید. 

مسیر 535 کیلومتری نیز شما را از شهرهای پرند، ساوه، سلفچگان، دلیجان، میمه می‌گذراند تا از زرین شهر به بعد ادامه مسیر را مانند مسیر اول طی می‌کنید. اگر هوس انار و سیب‌های شیرین ساوه را کردید، می‌توانید این مسیر را انتخاب کنید. 

 

روش‌های سفر از تهران تا شهرکرد 

برای سفر از تهران به شهرکرد روش‌های مختلفی وجود دارد که با توجه به شرایط خود می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. مسافتی که در پیش دارید، چندان طولانی نیست و می‌توانید با ماشین شخصی این مسیر را طی کرده و هر جا که بخواهید توقف کنید. البته روش‌های دیگری را همچون اتوبوس، هواپیما و قطار نیز برای رسیدن به شهرکرد می‌توانید انتخاب کنید. 

 

مسافت تهران تا شهرکرد با اتوبوس 

برای سفر به شهرکرد با اتوبوس، دیگر بار رانندگی کردن روی دوش‌تان نیست. در عوض نمی‌توانید هرکجا که بخواهید توقف داشته باشید. با اتوبوس طی بازه زمانی حدوداً 7 ساعت به شهرکرد می‌رسید. 

 

مسافت تهران تا شهرکرد با خودروی شخصی 

اگر می‌خواهید سفرتان تبدیل به یکی از به یادماندنی‌ترین سفرنامه‌هایتان شوید، پس به جای اینکه تخته گاز به سمت شهرکرد برانید، می‌توانید در مسیر هرجا که جاذبه دیدنی و جذاب به چشم‌تان خورد یا احساس خستگی کردید، توقفی داشته باشید و از مسیر لذت ببرید. با این روش، می‌توانید از هر مسیری که بخواهید به سمت شهرکرد بروید. البته پیشنهاد ما مسیر سرراست اول است که از سمت کاشان و زرین شهر می‌گذرد. 

 

مسافت تهران تا شهرکرد با هواپیما 

اگر می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن، مثلاً به علت سفر کاری به شهرکرد برسید، هواپیما شما را در عرض یک ساعت به شهرکرد می‌رساند. البته روش ارزان قیمتی محسوب نمی‌شود اما به راحتی و آسایشی که برای مسافران به ارمغان می‌آورد، می‌ارزد. به خصوص اگر عزیز سالخورده یا ناتوان همراه‌تان است، سفر با هواپیما برایتان راحت‌ترین و بهترین گزینه است.

 

مسافت تهران تا شهرکرد با قطار 

در حال حاضر برای سفر به شهرکرد با قطار ایستگاه راه آهنی در شهرکرد به صورت مستقیم وجود ندارد. البته می‌توانید با قطار به کهگیلویه و بویراحمد رفته و از آنجا با اتوبوس یا ماشین به شهرکرد بروید. همچنین می‌توانید برای سفر زمینی از سفر به شهرکرد با اتوبوس یا خودروی شخصی استفاده کنید. 

 

جاذبه‌های مسیر تهران شهرکرد 

برای سفر به شهر کرد، متداول‌ترین مسیری که می‌توانید انتخاب کنید، مسیر قم کاشان است. در صورتی که این مسیر را انتخاب کنید (می‌توانید از خیر دیدن دریاچه حوض سلطان مسیر تهران قم گذشته) در عوض، در کاشان به دیدن جاذبه‌های دیدنی و طبیعی‌اش رفته و از تماشای باغ فین و کوچه و پس کوچه‌های باصفا با خانه‌های کاهگلی‌اش لذت ببرید. توشه راه‌تان را نیز با عرقیجات تازه و عطر محمدی پر کرده و مسیر را ادامه دهید. به حوالی اصفهان و نجف آباد که رسیدید، اگر عجله‌ای برای رسیدن ندارید، می‌توانید چند ساعت حتی یکی دو روزی را در اینجا سپری کرده و از تماشای زاینده رود و سی و سه پل، مسجد شیخ لطف الله، عمارت عالی قاپو، منارجنبان و بسیاری از جاذبه‌های دیدنی اصفهان لذت ببرید. 

 

جاذبه‌های مسیر تهران شهرکرد

 

سپس بعد از یک استراحت حسابی، همراه با گزهای خوشمزه اصفهان، راهی شهرکرد شوید. اگر مسیر قم اراک را انتخاب می‌کنید، به گلپایگان که رسیدید حتماً از شیرینی‌های معروف گلپایگان و کباب‌های خوشمزه‌اش بچشید. طبیعت خوانسار نیز می‌تواند شما را سر ذوق آورد و گالری عکس‌هایتان را زیباتر کند. از این شهر باصفا حتماً دیدن کنید. 

با هم مسیر تهران تا شهرکرد را طی کردیم. در صورتی که سفر زمینی را انتخاب کنید، سه مسیر متفاوت پیش رو دارید که شما را به این شهر برساند. شما کدام مسیر را برای رفتن به شهرکرد انتخاب می‌کنید؟ چه جاذبه‌های دیگری در مسیر می‌شناسید؟ برایمان بنویسید.  

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
danial ۱۴۰۲/۸/۲۲

شهرکرد که از شهرهای زیبای ایران است بنظرم بهتره با هواپیما بریم تا فرصت کافی برای گردش در این شهر را داشته باشیم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲۳

دانیال عزیز همانطور که گفتید شهر کرد از شهرهای زیبای ایران است ممنون از پیشنهاد و نظرتون

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...