رَهی نو

پارک های مشهد

تعداد بازدید: ۳۲۳۵ ۱۲ مهر ۱۴۰۰

مشهد علاوه بر اینکه یکی از دیدنی‌ترین شهرهای زیارتی محسوب می‌شود، می‌تواند سفری سیاحتی زیارتی برایتان به شمار رود که در پارک‌های خوش‌نقش و نگاری که دارد، نفسی تازه کنید و پیک نیک‌تان به راه باشد. همراه رهی نو باشید. می‌خواهیم به بوستان‌های سرسبز این شهر برویم و از جذابیت‌های مشهد برایتان بگوییم که با داشتن تاج سرسبزی که از پارک‌هایش به سر دارد، می‌تواند مقصد گردشگری تعطیلات شما به شمار رود. 

 

پارک‌های مشهد نزدیک حرم

در صورتی که هتل‌تان در نزدیکی حرم است یا می‌خواهید بعد از یک پیک‌نیک حسابی سری به حرم زده و زیارتی کنید، در ادامه لیستی از پارک‌های نزدیک به حرم را برایتان گفتیم:

 

پارک میرزا کوچک خان

یکی از پارک‌هایی که در نزدیکی حرم امام رضا قرار دارد، پارک میرزا کوچک خان است. بعد از زیارت می‌توانید ناهارتان را در فضای سرسبز و پاییزی این باغ میل کنید. باغ به وسعت 32 هکتاری که در پشت بازار رضا قرار دارد، یکی از شلوغ‌ترین پارک‌ها به‌خصوص در ایام تعطیلات است. استخر، پارک بازی، سرویس بهداشتی و زمین‌بازی از جمله امکانات این باغ است. 

آدرس پارک میرزا کوچک خان: مشهد، غرب میدان هفده شهریور، خیابان دانش شرقی، حد فاصل دانش ۱۲ و ۱۴، پارک میرزا کوچک خان 

 

پارک های مشهد

 

پارک وحدت مشهد

در سه کیلومتری حرم امام رضا در یکی از پارک‌های مشهور مشهد با هم قدم می‌زنیم. پارکی که می‌توان آن را نزدیک‌ترین پارک به مسجد گوهرشاد نامید. از زیبایی این پارک می‌توان به آبشار و آبنما در کنار دریاچه مصنوعی مجهزی اشاره کرد که توانسته از مسافران دلبری کند و محیط پارک را زیباتر کند. در کنار صفای منظره‌ای که پیش رویتان است، قاعدتاً سپری کردن اوقات تفریح در این پارک برایتان لذت‌بخش‌تر خواهد بود. پارک وحدت دارای امکاناتی از جمله تئاتر، سینما، شهربازی، زمین‌بازی و اسکیت و بسیاری از امکانات دیگر است. قرار گرفتن پارک در مجاورت حرم امام رضا نیز باعث استقبال بیشتر مردم از این پارک شده است. همچنین می‌توانید از فرهنگسرای پارک که از بخش‌های مختلف تشکیل شده، استفاده کرده و لذت ببرید.

آدرس پارک وحدت مشهد: بلوار وحدت، ابتدای بلوار ولایت، پارک وحدت

 

پارک‌های مشهد نزدیک حرم

 

پارک‌های جنگلی مشهد

سراغ پارک‌های جنگلی و زیبای مشهد می‌رویم. جاهایی که می‌تواند علاوه بر فضای سبز، روح‌تان را از قرار گرفتن در محیط بی‌نظیر پارک‌ها صفا دهد و یک آخر هفته به یادماندنی برایتان بسازد. 

 

پارک جنگلی وکیل آباد 

در هفت کیلومتری مرکز شهر مشهد، در یک منطقه خوش آب‌وهوا شاهد یکی از پارک‌های معروف جنگلی مشهد هستیم. پارک جنگلی وکیل‌آباد، با داشتن انواع پوشش گیاهی شامل درختان کاج، چنار، سرو و انواع رستوران و کافه و باغ‌وحش یکی از بهترین پارک‌های جنگلی مشهد محسوب می‌شود. پارک به وسعت 70 هکتار، یکی از تفرجگاه‌های ییلاقی در مشهد به شمار می‌رود که خانواده‌های زیادی را به‌ خصوص در تعطیلات مشهد، پذیرا است. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید این مکان، روزگاری از املاک وقفی فردی به نام حسین ملک بوده که در سال 1348 در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد. رودخانه‌ای که در این پارک می‌بینید از آب قنات وکیل‌آباد سرچشمه می‌گیرد که فضای پارک را باصفاتر کرده است. از سنگفرش‌های پارک تا المان‌های مختلفی که در جای‌جای پارک می‌بینید جذابیت این پارک جنگلی را بیشتر کرده است.

آدرس پارک جنگلی وکیل‌آباد: مشهد، میدان آزادی، بلوار وکیل آباد، پارک جنگلی وکیل آباد

 

پارک‌های جنگلی مشهد

 

پارک جنگلی طرق 

یکی دیگر از پارک‌های جنگلی که می‌توانید در زیر سایه درختانش نشسته و از صدای رودخانه‌ای که در میان درختان جاری است لذت ببرید، پارک جنگلی طرق است. این پارک، در حاشیه شهر قرار گرفته است و بسیاری از مسافران برای کمپ کردن آن را انتخاب می‌کنند. پارک به وسعت 180 هکتاری که دارد، کلبه‌های بسیاری را در خود قرار داده که علاوه بر انتخاب کلبه شما می‌توانید با چادر مسافرتی کمپ کرده و در پارک اسکان داشته باشید. این پارک سرشار از درختان مختلفی همچون نارون، سپیدار، اقاقیا، سرو و ... است که محیط مناسبی برای وقت‌گذرانی در کنار رودخانه و درخت به وجود آورده است. علاوه بر این، سرویس بهداشتی، زمین‌بازی، پارکینگ و … نیز دارد. 

آدرس پارک جنگلی طرق: مشهد، جاده شهید کلانتری، حدفاصل شهرک سیدی و ابوذر، پارک طرق

 

پارک جنگلی طرق

 

پارک جنگلی پردیس شاندیز 

اگر به دنبال یک طبیعت‌گردی حسابی در شهر مشهد هستید، پارک جنگلی پردیس شاندیز می‌تواند گزینه مناسبی باشد. این پارک با داشتن درختان سر به فلک کشیده و طبیعت نابی که دارد، در هر فصلی از سال دارای جاذبه‌های دیدنی برای مسافران و مردم مشهد است. سرویس بهداشتی، پارکینگ، چای خانه، نمازخانه، فضای کمپ کردن، آلاچیق و … از جمله امکانات این پارک محسوب می‌شود. 

آدرس پارک جنگلی پردیس شاندیز: مشهد، ۱۵ کیلومتری غرب مشهد، شهر شاندیز، پارک جنگلی پردیس شاندیز

 

پارک جنگلی پردیس شاندیز

 

پارک‌های ویژه بانوان در مشهد

احتمالاً برایتان جالب باشد اگر بدانید این شهر زیارتی دارای پارک‌های مخصوص بانوان است. در نتیجه شما بانوان عزیز می‌توانید به همراه دوستان و عزیزان‌تان برای چند ساعتی هم که شده آزادانه در پارک مخصوص بانوان بچرخید و از فضای آزاد لذت ببرید. 

 

بوستان ریحانه 

اولین پارک بانوانی که به آن سر می‌زنیم، بوستان ریحانه است که در محل سابق پارک بابا قدرت قرار گرفته است. در این پارک انواع امکانات از جمله زمین ورزشی، باشگاه بدنسازی و بوفه و… قرار دارد. 

آدرس بوستان ریحانه: مشهد، انتهای بلوار جمهوری، نرسیده به میدان غدیر، بوستان ریحانه

 

پارک‌های ویژه بانوان در مشهد

 

بوستان رجا

پارک دیگری که پیش رو داریم، بوستان رجا در منطقه 6 شهر است. این پارک با فضایی که دارد می‌تواند یکی از به یادماندنی‌ترین لحظات را برایتان رقم بزند. در صورتی که قصد انجام انواع فعالیت همچون ورزش‌های دسته‌جمعی یا خرید و فروش محصولات فرهنگی، حتی مشاوره را دارید، می‌توانید به بوستان رجا بروید. 

آدرس بوستان رجا: مشهد، بلوار حر، بوستان رجا

 

بوستان بانوان بهشت

یکی دیگر از پارک‌های مخصوص بانوان، بوستان بهشت است. محیط سرسبز و چشم‌نواز این بوستان می‌تواند خاطره‌ساز لحظات شیرینی برایتان باشد. 

آدرس بوستان بانوان بهشت: مشهد، تقاطع خیابان شهید مفتح و بلوار نبوت، بوستان بانوان بهشت

 

بوستان بانوان بهشت

 

بوستان بهار

در منطقه خواجه ربیع مشهد، پارک مشهوری به نام پارک بانوان قرار دارد که با امکانات کاملش، یک روز به یادماندنی برایتان خواهد ساخت. این پارک دارای امکاناتی از جمله فضاهای مخصوص هندبال، والیبال و ورزش‌های دیگر همچون دوچرخه‌سواری است. 

آدرس بوستان بهار: مشهد، بلوار خواجه ربیع، انتهای بلوار شهید ناصری، بوستان بهار

 

بوستان بهار مشهد

 

پارک حجاب

سراغ اولین بوستان مخصوص بانوان در این شهر زیارتی می‌رویم. پارک حجاب به‌ عنوان اولین بوستان بانوان دارای امکاناتی همچون زمین فوتبال، پیست دوچرخه‌سواری، لوازم ورزشی و بدنسازی، آلاچیق، بوفه و … است که نسبت به بقیه بوستان‌ها مورد استقبال و توجه بیشتری قرار گرفته است. 

آدرس پارک حجاب: مشهد، بلوار هدایت غربی، نرسیده به تقاطع هدایت و بلوار خیام، پارک حجاب

 

پارک حجاب مشهد

 

سایر پارک‌های مشهد

مشهد پارک‌های زیادی دارد که می‌تواند خاطره شیرینی را از لحظه‌های دور همنشینی برایتان بسازد. در ادامه با هم سری به سایر پارک‌های دیدنی و معروف این شهر می‌زنیم:

 

پارک ملی چهل بازه 

در صورتی که به قصد سفر کاری یا بازدید از نمایشگاه بین‌المللی به مشهد آمدید، می‌توانید سری به پارک ملی چهل بازه بزنید. رودخانه‌ای که در این پارک قرار دارد یکی از زیباترین المان‌های پارک چهل بازه است که بسیاری از گردشگران را به دور خود جمع کرده تا از هوای پاک و محیط زیبای آن لذت ببرند. گلکاری‌های دیدنی و باغچه‌های سنگی از دیگر ویژگی‌های این پارک است که با قابلیت امکان اتراق و چندین رستوران و کافی‌شاپ، پیست اسکی و پل‌های سنگی و زیبایی که دارد، یکی از شلوغ‌ترین پارک‌های مشهد است. 

آدرس پارک چهل بازه: مشهد، بلوار معلم، مجاور بزرگ‌راه امام علی (ع)، پارک چهل بازه

 

پارک کوهسنگی مشهد

یکی از معروف‌ترین و دیدنی‌ترین پارک‌های مشهد، پارک کوهسنگی است. برای خوردن شیشلیک‌های معروف می‌توانید در کنار طبیعتی که در پارک کوهسنگی می‌بینید، از خیابان کوهسنگی نهایت لذت را ببرید. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که این پارک تاریخ دور و دراز و حکایت‌های مختلفی را به خود دیده است. از جمله تاج‌گذاری شاه عباس اول، در این منطقه اتفاق افتاده است. از جمله امکانات رفاهی که در این پارک وجود دارد، می‌توان به سالن آمفی‌تئاتر، زمین ورزشی، موزه و شهربازی و بسیاری از امکانات دیگر اشاره کرد که گشت‌وگذار را در این پارک دلپذیر کرده است. به ‌خصوص در آخر هفته‌ها، بسیاری از افراد برای ورزش و کوهنوردی به پارک کوه سنگی آمده تا از بالا رفتن مسیر پلکانی‌اش، ورزشی هم کرده باشند. وجود چندین کافه و رستوران در این پارک، خیال‌تان را از بابت خوردن یک کباب مشهدی جانانه و دلپذیر راحت کرده است. بهتر است برای بازدید صبح زود یا بعد از غروب آفتاب، این پارک را انتخاب کنید تا هم از شدت تابش خورشید در امان باشید و هم شلوغی کمتری گریبان‌تان را بگیرد.

آدرس پارک کوه سنگی مشهد: مشهد، خیابان کوهسنگی، پارک کوهسنگی

 

پارک کوهسنگی مشهد

 

پارک ملت مشهد

یکی از زیباترین و بهترین پارک‌های مشهد، پارک ملت است. در اینجا امکانات مختلفی در کنار فضای سبز پارک وجود دارد که توانسته میزبان لحظه‌های خاطره‌انگیز مسافران و مردم مشهد باشد. شهربازی پارک ملت، اولین دارنده گواهی استاندارد تجهیزات شهربازی است و جزو باکیفیت‌ترین و بهترین شهربازی‌های مشهد به شمار می‌رود. بزرگترین چرخ‌وفلک خاورمیانه را می‌توانید در پارک ملت مشهد امتحان کرده و لذت ببرید. انواع اسکیت برد، ترن هوایی، تاپ اسپین، آکروجت فضایی، صندلی فضایی، ماشین برقی و بسیاری از تجهیزات دیگر را در خود جای ‌داده که یکی از هیجان‌انگیزترین شب‌ها را برایتان در شهربازی ملت رقم بزند. 

آدرس پارک ملت مشهد: مشهد، میدان آزادی (فلکه پارک)، ابتدای بلوار وکیل‌آباد، پارک ملت

 

پارک ملت مشهد

 

شما چه پارک‌های دیگری در این شهر می‌شناسید که لذت پارک رفتن را برایتان به همراه داشته است؟ برایمان بنویسید. 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...