رَهی نو

فاصله شاهرود تا مشهد

تعداد بازدید: ۱۸۱۳۴۰ ۲۹ شهریور ۱۴۰۰

مسیر شاهرود تا مشهد، یکی از زیباترین مسیرهای جاده‌ای در ایران است که می‌تواند خاطره‌ساز یک سفر به یادماندنی برایتان باشد، به‎ خصوص حوالی شاهرود که پراز جاذبه‌های طبیعی و دیدنی است و سفرتان را شیرین خواهد کرد. 
کوله پشتی سفرتان را بردارید و کتانی‌هایتان را به پا کنید و همراه سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو   باشید. مقصد امروز ما شهر مقدس مشهد است. بعد از بازدید از جاهای دیدنی شاهرود، می‌خواهیم با شهر زیارتی سیاحتی مشهد، تجربه‌‎ایی به یاد ماندنی در سفرمان بسازیم. دوربین‌تان را آماده کرده و در این سفر خاطره‌انگیز، همراه ما باشید.

بهترین مسیر های شاهرود تا مشهد

از دو طریق می‌توانید فاصله شاهرود تا مشهد را طی کنید. سرراست‌ترین مسیری که پیش رویتان است، مسیر 490 کیلومتری است که حدود 6 ساعت میزبان شما در جاده خواهد بود. مسیر دوم نیز تا رسیدن به سبزوار همانند مسیر اول است. اما؛ در صورتی که می‌خواهید تا رسیدن به مشهد سری به طرقبه و شاندیز بزنید، جاده سبزوار به سمت سلطان‌آباد را طی کنید؛ این مسیر حدوداً 530 کیلومتر است که نهایتاً 6 ساعت و نیمه شما را به مشهد خواهد رساند.

فاصله شاهرود تا مشهد چند کیلومتر است؟ 

اگر می‌خواهید از مسیر معمول به مشهد برسید و در مسیرتان از شهر زیبا و دیدنی سبزوار دیدن کنید، مسیر اول را پیش بگیرید. این مسیر با مسافت حدود 500 کیلومتری، از جاده شاهرود - میامی می‌گذرید و سپس بعد از رسیدن به میامی، جاده میامی - سبزوار پیش رویتان است. بعد از گذشتن از شهرهای داورژن و ریون به سبزوار خواهید رسید. مسیر را تا رسیدن به نیشابور ادامه دهید و سپس بعد از گذشتن از شهرهای قدمگاه، بینالود و ملک‌آباد به مشهد خواهید رسید. 

همان‌طور که اشاره شد، در صورتی که قصد دارید در مسیر رسیدن‌تان به مشهد، از طرقبه و شاندیز بگذرید، می‌توانید مسیر 530 کیلومتری را طی کنید. این مسیر همانند مسیر قبلی تا جاده سبزوار ادامه دارد و بعد از رسیدن به سبزوار وارد جاده‌ای به سمت سلطان‌آباد خواهد شد. سپس از چکنه، آلماجق، سید آباد، چناران و قوچان عبور کرده و به مشهد می‌رسید. 

فاصله-شاهرود-تا-مشهد-چند-کیلومتر-است

 روش‌های سفر از شاهرود تا مشهد

برای سفر از شاهرود به مشهد روش‌های مختلفی وجود دارد. اگر اهل دل به جاده سپردن هستید، خودتان را برای رانندگی حدوداً 6 ساعته آماده کنید و از مسیر سرسبزی که در پیش خواهید داشت لذت ببرید.

روش‌های-سفر-از-شاهرود-تا-مشهد

 مسافت شاهرود تا مشهد با اتوبوس 

در صورتی که روش اتوبوس را انتخاب کنید، دیگر نیازی به رانندگی خودتان نیست و می‌توانید در طول مسیر استراحت کنید. البته؛ این روش سختی‌های خودش را دارد و دیگر هر کجا که بخواهید نمی‌توانید توقف داشته باشید، در عوض روش ارزان قیمتی محسوب می‌شود. برای تهیه بلیط می‌توانید به صورت آنلاین یا حضوری به ترمینال شاهرود رفته و به مقصد ترمینال مشهد، بلیط تهیه کنید. 

مسافت-شاهرود-تا-مشهد-با-اتوبوس

 مسافت شاهرود تا مشهد با خودروی شخصی 

اگر فرمان را به دست بگیرید و خودتان دل به جاده بسپارید، هر کجا که بخواهید در این مسیر می‌توانید توقف کرده و از شهرها و روستاهای پیش رویتان دیدن کنید و تا می‌توانید از سفرتان لذت ببرید. در این صورت بعد از نهایتاً 5 الی 6 ساعت با رانندگی با سرعت معمولی به مقصد می‌رسید. 

مسافت-شاهرود-تا-مشهد-با-خودروی-شخصی

 مسافت شاهرود تا مشهد با هواپیما

در صورتی که می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد برسید می‌توانید هواپیما را انتخاب کرده که از فرودگاه شاهرود به مقصد فرودگاه مشهد به زمین می‌نشیند. 

مسافت-شاهرود-تا-مشهد-با-هواپیما

مسافت شاهرود تا مشهد با قطار

قطار یکی از روش‌های سفر است که اگر همنشین و همسفران اهل دل داشته باشید، می‌تواند یک سفر خاطره‌انگیز برایتان محسوب شود. روشی که در عین حال که به سمت مقصد حرکت می‌کنید، می‌توانید از مصاحبت با دوستان و عزیزان‌تان لذت برده و از زیبایی جاده هم از پشت شیشه قطار استفاده کنید.

مسافت-شاهرود-تا-مشهد-با-قطار

هر زمان هم خسته شدید، در کوپه استراحت کنید. قطار شاهرود تا مشهد در ایستگاه‌های جاجرم، اسفراین، بزوار، نیشابور و کاشمر توقف دارد. 

شهر ها و  جاذبه‌های مسیر شاهرود مشهد

اگر در حوالی شاهرود از مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های طبیعی همچون چشمه گل رامیان، آبشار شیرآباد، جنگل ابر شاهرود، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، آبشار کبودوال و جاذبه‌های دیگر دیدن کردید، مسیر را به سمت مشهد پیش بگیرید. 
نرسیده به شهرستان میامی در استان سمنان، می‌توانید به پارک توران رفته و از حیات‌وحش و گونه‌های گیاهی که دارد دیدن کنید. مسیر را تا رسیدن به سبزوار ادامه دهید. به این شهر که رسیدید، کوچه و پس کوچه و ارتفاعات دیدنی دارد که می‌تواند روحتان را صفا داده و حالتان را خوب کند.

روستاهای این مسیر، فارغ از هیاهوی شهر، شما را از روزمرگی‌هایتان بیرون آورده و جذابیت‌های طبیعی به چشمان‌تان تقدیم می‌کند. مسیر را تا رسیدن به نیشابور ادامه دهید. در اینجا بعد از بازدید از آرامگاه شاعر بزرگ، عطار نیشابوری، به آرامگاه خیام رفته و با چند رباعی از این شاعر بزرگ، روحتان را صیقل دهید. همچنین مزارع زعفران نیشابور را از دست ندهید. 

جاذبه‌های-مسیر-شاهرود-مشهد

در صورتی که مسیر دوم را انتخاب کنید، طرقبه و شاندیز پیش رویتان قرار دارد. در این شهرها بعد از بازدید از طبیعت بکر و بی‌نظیری که دارد، خودتان را به یک بناب مشهدی دعوت کرده و خستگی سفر را برطرف کنید؛ سپس راهی مشهد شوید. بعد از رسیدن به مشهد، ادامه گشت و گذارتان آغاز می‌شود. بازدید از حرم امام رضا (ع)، هیجان بازدید از پارک آبی مشهد، بازدید از باغ گیاه‌شناسی، تجدید عهد با حکیم ابوالقاسیم فردوسی، پارک وکیل‌آباد و بازارهای خوش نقش و نگار مشهد، نیز از سری ادامه جاذبه‌های سفرتان است.

 بهترین هتل ‌های مشهد

زمانی که به شهر مشهد سفر می‌کنید، با تعداد زیادی هتل روبه‌رو می‌شوید که انتخاب و رزرو یکی از بهترین‎ هتل ‎ها کار چندان آسانی نیست اما؛ به لطف وجود حرم امام رضا (ع)، در شهر مشهد هتل‌ها و اقامتگاه‌های مختلفی وجود دارند که باتوجه به سلیقه‎تان می‌توانید گزینه ایده‌آل خود را پیدا کنید.  گفتنی است، هتل‎‏های ۵ ستاره مشهد، جزو بهترین مجموعه‎ برای اقامتی راحت و در عین حال لوکس هستند که برخی از آن‎ها تازه ‌تأسیس‌ بوده و امکانات بسیار کاملی را به زائران و گردشگران ارائه می‎دهند. 

بهترین-هتل-‌های-مشهد

هتل بین المللی قصر طلایی مشهد

بدون تردید، هتل قصر طلایی مشهد یکی از بهترین هتل‎‌های مشهد است. این هتل جزو لوکس‌ترین و مجلل‌ترین هتل‌های ایران و خاورمیانه محسوب می‌شود و در جهان از نظر طراحی و معماری کم‌نظیر است. لازم است بدانید، تنوع اتاق‎ها و امکانات هتل پنج ستاره قصر طلایی، با چشم اندازی به سمت حرم مطهر و شهر زیبای مشهد، وجود انواع رستوران‎‌های سنتی و بین المللی متناسب با ذائقه‌‎های مختلف، امکانات رفاهی و تفریحی متعدد مانند: سونا، استخر، سالن بیلیارد و.. انتخاب و رزرو هتل قصر طلایی را جزو اولویت اکثر مسافران و گردشگران مشهد قرار داده است.

هتل-بین-المللی-قصر-طلایی-مشهد

هتل مدینه ‌الرضا

هتل مدینه‌ الرضا یکی دیگر از هتل‎‌های 5 ستاره و بسیار لوکس مشهد بوده که در سال 1392 افتتاح شده است. این هتل 18 طبقه و 325 اتاق و سوئیت دارد و نزدیک‌‍ترین هتل به حرم امام رضا(ع) است. هتل امکاناتی نظیر: مجموعه آبی، رستوران، کافی‌شاپ، سالن همایش و دیگر خدمات رفاهی باکیفیت دارد که بهترین سرویس‌دهی را به مشتریان ارائه می‎دهد. در هتل مدینه‌ الرضا مشهد سه سالن پذیرایی برای ضیافت‌ها و برنامه‌های مختلف در نظر گرفته شده است که هرکدام ظرفیت‎‌های مختلف دارد و مجهزترین امکانات برای اجرای کنفرانس‌های ملی یا حتی بین‌المللی فراهم شده‌‎‏اند.

هتل-مدینه-‌الرضا

هتل الماس 2

هتل 5 ستاره الماس که جزو بهترین‌های مشهد شمرده می‌شود، در سال ۱۳۹۲ افتتاح شده و شامل 217 واحد اقامتی اعم از سوئیت پرزیدنت، سوئیت امپریال، سوئیت یک خوابه، سوئیت ماه عسل، اتاق  کانکت و اتاق دبل است. الماس 2، از نظر امکانات و تجهیزات رفاهی هتلی مدرن و مجهز محسوب می‎‌شود که طراحی زیبا و چشم‌نواز ایرانی را به رخ می‌کشد و باعث شده تا هتل به یک شهر کوچک تبدیل شود و هر چه بخواهید را در دسترس و اطراف خود پیدا کنید.

هتل-الماس-2

هتل الماس 2 مشهد پنج رستوران متنوع دارد که در رستوران پانوراما آن می‌توانید از طعم غذاها و چشم‌انداز بی‌نظیر شهر نهایت لذت را ببرید. همچنین، بازارچه خرید اختصاصی، سالن کنفرانس و مجموعه آبی از دیگر امکانات هتل هستند که بهترین خدمات را به مشتریان ارائه می‌‍دهند.

هتل هما ۱

هتل بین‌المللی هما ۱ یا همان هایت سابق، یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌‎ترین هتل‎‌های پنج ستاره مشهد به شمار می‌آید که در سال ۱۳۵۲ در مرکز شهر ساخته شده است و ۱۳۵ باب اتاق دارد. این هتل مجلل شامل چندین بخش دارد و شامل ساختمان اصلی، بخش ویلایی و آپارتمانی می‌وشد که با آخرین تجهیزات مدرن و به‌روز تجهیز شده‌اند. امکاناتی مانند: رستوران، سونا، جکوزی، سالن ماشاژ، سرویس رفت‌وبرگشت به حرم مطهر امام رضا(ع)، سرویس حمل‌ونقل فرودگاهی، زمین تنیس و بسیاری امکانات دیگر موجب می‌شود تا اقامتی راحت داشته باشید و لحظات به یادمانی را تجربه کنید. لازم به ذکر است، این هتل هما تنها ۲۰ دقیقه با حرم مطهر امام رضا(ع) و ۲۵ دقیقه تا فرودگاه و ایستگاه راه‌آهن مشهد فاصله دارد.

هتل-هما-۱

هتل درویشی مشهد

این هتل شیک و لوکس نه تنها جزو مجلل‌ترین هتل‎‌های مشهد بلکه، مرتفع‎‌ترین هتل ایران است. هتل درویشی مشهد، اتاق‌های این هتل از معماری ملل مختلفی همچون روم، عرب، چین، مصر و دوره‌های ایران باستان و ایران اسلامی الهام گرفته و طراحی شده‌اند تا لذت سفر در این شهر زیارتی را برای شما دوچندان کنند. 

هتل-درویشی-مشهد

مجموعه‌‌ آبی جذاب هتل درویشی، اولین مکان با ارائه‌‌ی خدمات تخصصی اسپا و ماساژ است که با استفاده از پیشرفته‎ترین تکنولوژی‌ها و اساتید حرف‌ه‎ایی،‎ خدماتی ایده‌آلی را به مهمانان عرضه می‎کنند. خدماتی همچون: سونای خشک، سونای بخار، جکوزی، حمام سنتی، دکتر ماهی، سنگ درمانی و... در فضایی شیک و مدرن، سلامتی و شادابی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.
کلام آخر

با هم از شهرها و روستاهای دیدنی مسیر زیبای شاهرود به مشهد، با رباعیات خیام جانی تازه کردیم و در کنار طبیعت طرقبه، خستگی‌مان را برطرف کردیم. شما کدام مسیر را برای سفر از شاهرود به مشهد انتخاب می‌کنید؟ برایمان بنویسید از کدام جاذبه‌های دیدنی در این مسیر، دیدن کردید که ما آن‌ها را در اینجا نیاوردیم.

سوالات متداول در مورد  فاصله شاهرود تا مشهد

آدرس هتل درویشی مشهد کجا است؟

مشهد، خیابان امام رضا، بین امام رضا ۲۴ و ۲۶

آدرس هتل قصر طلایی مشهد کجا است؟

مشهد، خیابان امام رضا، بین امام رضا ۳۴ و ۳۶

هتل های ۵ ستاره مشهد کدامند؟

هتل درویشی، هتل قصر طلایی و  هتل مدینه‌الرضا جزو هتل‌های ۵ ستاره مشهد به حساب می‌آیند.

چگونه می‌توانیم هتل درویشی مهشد و هتل قصر طلایی مشهد را رزرو کنیم؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو و یا تماس با شماره 021-72993000، اتاق یا سوئیت مورد نظر خود را رزرو نمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
رازقی ۱۴۰۲/۸/۲۴

شش ساعت و نیم زمان خوبیه برای گذروندن این مسیر زیبا

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲۷

رازقی عزیز ممنون از ثبت نظرتون در سایت رهی نو

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...