رَهی نو

فاصله گرگان تا مشهد

تعداد بازدید: ۶۵۹۶۱ ۲۹ شهریور ۱۴۰۰

سفری که در پیش دارید شما را از آب و هوای معتدل و بهشتی گرگان به شهر مشهد می‌برد. با جاده‌های جنگلی گرگان وداع کنید و آماده بازدید از طرقبه و شاندیز شوید. بعد از گذر از مسیر خوش آب و هوای گرگان، شیشلیک‌ها و کباب بناب‌های مشهدی انتظارتان را می‌کشد. مسیر طولانی است؛ خودتان را برای حداقل 7ساعت رانندگی آماده کنید و تا انتهای این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو با ما همراه باشید. 

بهترین مسیرهای  گرگان تا مشهد  

از دو طریق می‌توانید خود را به شهر زیبای مشهد برسانید. مسیر اولی که در پیش دارید از جاده بجنورد گرگان می‌گذرد و با مسافت 573 کیلومتری که دارد شما را حدود 7 ساعت در جاده نگه می‌دارد. در صورتی که قصد دارید در مسیرتان سری به قوچان و بجنورد بزنید، این مسیر گزینه مناسب‌تری است.

 

فاصله گرگان تا مشهد

 

مسیر دومی که می‌تواند شما را به مقصد برساند، جاده سرسبز سبزوار است که با وجود سر راست بودن، بعد از نهایتاً 7 ساعت و نیم شما را به مشهد می‌رساند. مسافتی که از این راه پیش رو دارید، حدود 618 کیلومتر است.

فاصله گرگان تا مشهد چند کیلومتر است؟

معمول‌ترین مسیری که برای سفر از گرگان تا مشهد طی می‌کنند، مسیر اول است که از جاده گلستان بجنورد می‌گذرد. برای طی کردن این مسیر، مسافت 573 کیلومتری پیش رو دارید که از شهرهای علی‌آباد کتول، خان ببین، دلند، آزادشهر، مینودشت، گالیس، صادق‌آباد، آشخانه، بجنورد، حصار گرمخان، شیروان، فاروج، شهر کهنه، قوچان، سید آباد، چناران و گلبهار می‌گذرد و در نهایت به مشهد می‌رسید. 

در صورتی که قصد دارید در مسیرتان سری به سبزوار زده و از آب و هوای روستایی این شهر، نهایت لذت را ببرید، می‌توانید مسیر دوم که 618 کیلومتر است، انتخاب کنید. در این مسیر از دل جنگل‌های گلستان عبور کرده و به شهر چهارباغ می‌رسید. سپس وارد جاده شاهرود میامی شده و تا رسیدن به سبزوار ادامه می‌دهید. بعد از سبزوار به نیشابور، ملک‌آباد و در نهایت مشهد خواهید رسید. 

روش‌های سفر از گرگان تا مشهد

برای سفر از گرگان تا مشهد، چندین روش را می‌توانید انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که اگر اهل جاده‌گردی و سفر هستید، ساده‌ترین و به‌صرفه‌ترین روش، این است که خودتان دل به جاده زده بزنید. به این ترتیب می‌توانید فرمان را دست گرفته و هرکجا که می‌خواهید در مسیر توقف کرده و لذت ببرید تا به مقصد برسید. 

مسافت گرگان تا مشهد با اتوبوس

اگر روش اتوبوس را انتخاب کنید، در مسیر خیال‌تان از بابت رانندگی نکردن راحت است. در عوض دیگر نمی‌توانید هرکجا که بخواهید توقف کرده و لذت ببرید. البته بار رانندگی هم از روی دوش‌تان برداشته می‌شود. این روش، برای کسانی که به فکر استهلاک ماشین یا روش مقرون‌به‌صرفه هستند، گزینه مناسبی است. 

مسافت گرگان تا مشهد با خودروی شخصی 

اگر اهل دل باشید و خودتان دل به جاده بسپارید، می‌توانید در مسیر زیبای گرگان تا مشهد، هرکجا که بخواهید، تا هر زمانی توقف کنید و خاطره‌های به یادماندنی برای خود خلق کنید. در این روش خودتان را برای رانندگی حدوداً 7 ساعته آماده کنید. 

مسافت گرگان تا مشهد با هواپیما 

در صورتی که عزیز ناتوان یا سالخورده همراه دارید یا می‌خواهید در سریع‌ترین حالت ممکن به مشهد برسید، بهترین روش سفر از گرگان تا مشهد استفاده از هواپیما است. این روش با وجودی که نسبت به روش‌های دیگر گران است، اما شما را در ساده‌ترین و راحت‌ترین حالت ممکن به مقصد می‌رساند. 

مسافت گرگان تا مشهد با قطار 

عده‌ای هم ترجیح می‌دهند تا به تماشای جاده زیبا و دیدنی مسیر گرگان تا مشهد، از پشت شیشه‌های قطار بنشینند. به این ترتیب، علاوه بر اینکه از مسیر لذت می‌برید، هر زمان که بخواهید می‌توانید در کوپه خود استراحت کنید. این مسیر حدود 11 ساعت طول می‌کشد اما زیبایی مسیر، شما را متوجه زمان نخواهد کرد. 

جاذبه‌های مسیر گرگان مشهد 

در صورتی که برای طی کردن فاصله گرگان تا مشهد، مسیر رؤیایی جاده گلستان بجنورد را انتخاب کنید، از جاده زیبای سنتو عبور خواهید کرد. به خصوص اگر در فصل بهار و در یک عصر بهاری، عبور از این جاده را انتخاب کنید، قطعاً لحظات به یاد ماندنی پیش رویتان است. 

اولین شهری که در مسیر به آن می‌رسید، شهر آشخانه است. در این شهر می‌توانید ساعت‌ها توقف کرده و از دیدنی‌های آن لذت ببرید. تپه قلعه خان یکی از جذاب‌ترین و معروف‌ترین مکان‌های دیدنی است که می‌تواند سوژه جذابی برای عکاسی و خاطره‌سازی‌تان شود.

چشمه خروشان آب معدنی مهمانک با آن آبشار 15 متری بیار آشخانه نیز می‌تواند صحنه‌های زیبایی را در سفر برایتان خاطره کند. همچنین در 30 دقیقه‌ای آشخانه به روستای بدرانلو خواهید رسید. طبیعتی بکر و بی‌نظیر که می‌تواند شما را از این همه زیبایی متحیر کند. در مسیر سری به چشمه آب گرم گرمه جو هم بزنید و خستگی برطرف کنید.

 

جاذبه‌های مسیر گرگان مشهد 

 

در هفت کیلومتری بجنورد که برسید، یک پارک جنگلی زیبا به نام بش قارداش پیش رویتان است که مورد استقبال مسافران و گردشگران قرار گرفته است. بازخانه و پاقلعه نیز در 10 کیلومتری بجنورد با آن خانه‌های کاهگلی و کوچه و پس کوچه‌های تنگ و باریک می‌تواند شما را به یاد قاب عکس‌های طبیعت بیندازد.

به فاروج که رسیدید، کوله پشتی‌تان را از آجیل‌های فاروج پر کنید. نرسیده به روستای چناران نیز می‌توانید به آبشار اخلمد رفته و در منطقه زیبا و دیدنی‌اش جان تازه‌ای بگیرید. این آبشار تفرجگاهی بی‌نظیر با طبیعت جذاب برای مسافران و گردشگران به وجود آورده است که بی شک یکی از شلوغ‌ترین مکان‌هایی خواهد بود که پیش رویتان است.

 

جاذبه_های مسیر گرگان مشهد

 

در مسیر زیبای جاده گرگان به مشهد، اگر شما هم جزو گردشگران سفر دوست هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً بساط پیک نیک و چادر مسافرتی‌تان را همراه داشته باشید که در مسیر جنگل و پارک‌های زیادی وجود دارد. بعد از گذر از گلستان زیبا با جنگل‌های دیدنی‌اش، بجنورد دومین شهری است که می‌توانید چند ساعتی را در آنجا بگذرانید و استراحت کنید.

در نهایت با رسیدن به نزدیکی‌های مشهد، سری به طرقبه و شاندیز بزنید و خستگی‌تان را با یک شیشلیک خوشمزه و آبدار، برطرف کنید.  همچنین برای اقامت در مشهد می‌توانید به سایت رهی نو مراجعه کنید و  بهترین هتل‌های مشهد را مانند هتل پردیسان مشهد رزرو کنید و در آن اقامت داشته باشید. 

کلام پایانی

برای سفر از گرگان به مشهد شما کدام روش را انتخاب می‌کنید؟ از چه جاذبه‌های دیدنی بازدید می‌کنید؟ برایمان بنویسید که دوست دارید در سفرتان، سری به کدام روستا یا مکان دیدنی بزنید که تا به حال فرصت بازدید از آن را پیدا نکردید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
مریم ۱۴۰۲/۸/۲۴

آجیل های فاروج خیلی خوشمزه و پارک جنگلی بش قارداش بسیار زیباست به خوبی جاذبه های گرگان تا مشهد رو اشاره کردید

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲۷

مریم عزیز بسیار خوشحالیم از اینکه نظرتون رو ثبت کردید و امیدواریم که همیشه در سفرهای لذتبخش با خاطره های خوش باشید و ازخدمات رهی نو نیز بهره مند شوید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...