رَهی نو

فاصله تهران تا نوشهر

تعداد بازدید: ۷۰۰۲۸ ۹ مرداد ۱۴۰۰

نوشهر در فاصله کمی از ساری قرار گرفته است. سواحل زیبا و جنگل‌های بکری که در منطقه نوشهر قرار دارد، گردشگران و تورهای مسافرتی زیادی را در بازه‌های مختلف سال به سمت خود می‌کشاند. زبان مردم نوشهر مازندرانی است و اقتصادشان بر پایه کشاورزی می‌چرخد. بازارهای محلی و سنتی نوشهر، پر از دیدنی‌هایی است که علاوه بر خرید، جذابیت‌های دیگری را نیز برایتان به همراه خواهد داشت.

 

فاصله تهران تا نوشهر

 

 فاصله تهران تا نوشهر از نظر مسافت و زمان

مسافتی که از تهران تا آمل در پیش داریم، حدود 206 کیلومتر است. اگر قصد سفر به شمال کشور را دارید، در عرض نهایتاً 3 ساعته می‌توانید به مقصد نوشهر برسید. در اینجا می‌توانید یک دل سیر از دغدغه‌های روزانه بیرون آمده و صفایی به روح و جانتان دهید، به خصوص، برای یک آخر هفته حسابی خوش بگذرانید و از تعطیلات خود لذت ببرید. مسیری که در پیش دارید، از دو مسیر آزادراه تهران شمال و جاده جذاب چالوس می‌گذرد که بسته به موقعیت، می‌توانید هرکدام را انتخاب کنید. معمولاً مسیر جاده چالوس به‌ خصوص در آخر هفته، بدون ترافیک نمی‌ماند. از مسیر اول حدود چهار ساعت در راه هستید و مسیر دوم که از سمت آزادراه تهران شمال می‌گذرد، نهایتاً سه ساعت و نیمه شما را به نوشهر می‌رساند.

فاصله تهران تا نوشهر چند کیلومتر است؟

اگر از آزادراه تهران شمال حرکت کرده و به جاده چالوس برسید، مسافتی حدود 162 کیلومتر در پیش دارید. در این مسیر، بعد از رسیدن به اتوبان تهران شمال، به جاده چالوس خواهید رسید که از گرماب، سرخدر، کوشک، وارنگه رود، تونل کندوان، پل زنگوله، سیاه بیشه، دزدبن، مکارود، سیدخانه سر، سید کلامسر، مرزن آباد، لله بیجار، سنگ جار، اکبرآباد، پل کرات و محمدآباد می‌گذرد و در نهایت به نوشهر خواهید رسید. در صورتی که از آزاد راه تهران کرج به چالوس و سپس نوشهر رفته، مسافتی که باید طی کنید، حدود 206 کیلومتر خواهد بود. در مسیر دوم از اتوبان تهران کرج گذشته و از همان ابتدا مسیر جاده چالوس را پیش می‌گیرید. در اینجا از باغ پیر، سرودار، بوکان، وینه، لات خیلات، آدران، ونش، پل خواب، آسارا و درده عبور کرده و در نهایت به سرخدر خواهید رسید. ادامه مسیر را مانند مسیر بالا تا نوشهر طی می‌کنید.

روش‌های سفر از تهران تا نوشهر

برای سفر از تهران تا نوشهر، می‌توانید با ماشین یا اتوبوس با طی مسافت و مسیری که در بالا گفتیم، خودتان را به مقصد برسانید. نوشهر به شبکه ریلی و قطار هنوز مجهز نشده است. اما می‌توانید از تهران تا قائم‌شهر را با قطار رفته و از آن جا با تاکسی طی بازه دو ساعته به نوشهر برسید. البته در کنار طبیعت بکر مسیر ریلی که در مقابلتان قرار دارد، احتمالاً طولانی بودن مسیر خسته‌تان کند.

مسافت تهران تا نوشهر با اتوبوس

در صورتی که قصد دارید مسیر را با اتوبوس طی کنید، می‌توانید از پایانه مسافربری در مرکز یا شرق شهر اقدام کنید. مسیر تهران تا نوشهر با اتوبوس معمولاً بازه سه ساعت و نیم است. 

مسافت تهران تا نوشهر با خودروی شخصی

سفر با خودروی شخصی با وجود اینکه باید رانندگی کنید، اما راحت‌تر است، چراکه در هر کجا که بخواهید می‌توانید در مسیر توقف کرده، استراحتی کرده، چایی بنوشید و دوباره ادامه دهید. مسیر اتومبیل با خودروی شخصی از آزادراه تهران شمال، سه ساعته است. البته پیشنهاد می‌کنیم به‌ جای تخته گاز راندن، در مسیر توقف‌های کوتاه مدتی هم داشته باشید تا بتوانید از مسیر و زیبایی‌هایش لذت ببرید.


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی نوشهر | جاذبه ها و تفریحات نوشهر با عکس و آدرس


جاذبه‌های مسیر تهران نوشهر

مسیر جاده چالوس یکی از زیباترین و بهترین مکان‌هایی است که برای رفتن به شهرهای شمالی می‌توانید انتخاب کنید. در مسیرتان می‌توانید در کندوان توقفی کرده و آش داغ کندوانی میل کنید تا گرمای سفر برایتان لذت‌بخش شود. در ادامه سری به سیاه‌بیشه بزنید تا از سد و جنگل‌های بی‌نظیر و دیدنی این منطقه بکر، روحتان آرام بگیرد. بعد از گذر از سیاه بیشه به گردنه زیبای هزارچم می‌رسید. در اینجا فقط می‌توان با یک آهنگ ملایم، مسیری که دور تا دورتان را احاطه کرده، تماشا کنید و از زیبایی آن، به‌ خصوص در فصل بهار لذت ببرید و غرق حیرت شوید.

تجربه شما از مسیر تهران تا نوشهر چه بوده است؟ کدام مسیر را برای سفر به این شهر ساحلی انتخاب می‌کنید؟ از تجربه‌هایتان برایمان بنویسید و از زیبایی‌هایی مسیر بگویید تا دیگران هم با این مناطق زیبا آشنا شوند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
کسری ۱۴۰۲/۹/۱

نوشهر از زیباترین شهرهای شمال هست که ما هرسال میرفتیم و از وقتی که جاده تهران شمال پرترافیک شده دیگه مشکل شده رفتنش

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۲

کسری عزیز از بیان خاطره تون خوشحال شدم امیدوارم که بهترین سفرها رو داشته باشیدهمه جای ایران زیباست

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...