رَهی نو

فاصله تهران تا ساوه

تعداد بازدید: ۹۰۰۱۰ ۴ مرداد ۱۴۰۰

ساوه یکی از مهمترین شهرهای استان مرکزی است که سالانه مسافران زیادی را از پایتخت و سایر شهرهای کشور به خود می‌بیند. ساوه از جمله شهرهایی است که به دلیل آب‌ و هوای خوب، جاذبه‌های گردشگری فراوان، مراکز تفریحی و سوغات کم‌نظیر همواره مورد توجه بوده است. احتمالاً کمتر کسی است که آوازه انار ساوه به گوشش نرسیده باشد! لذا فاصله تهران تا ساوه به‌ عنوان یکی از عوامل مهم برای سفر به این شهر، خصوصاً برای پایتخت‌ نشینان، بسیار حائز اهمیت است. بدون شک این فاصله، نقش پررنگی در برنامه‌ریزی و چگونگی نحوه سفر به این شهر زیبا خواهد داشت.

فاصله تهران تا ساوه

فاصله تهران تا ساوه از نظر مسافت و زمان

فاصله تهران تا ساوه با استفاده از مسیر جاده‌ای را تقریباً می‌توان 140 کیلومتر در نظر گرفت. در نتیجه ساوه به‌ عنوان یکی از مراکز سفر نسبتاً نزدیک، واقع در جنوب شرقی پایتخت محسوب می‌شود. این فاصله روزانه توسط انواع وسیله نقلیه پیموده می‌شود. بسته به نوع آن، این مسیر در زمانی بین 1 ساعت و نیم تا 2 ساعت و نیم قابل پیمودن است.

فاصله تهران تا ساوه

فاصله تهران تا ساوه چند کیلومتر است؟

همان‌گونه که بیان شد، ساوه به دلیل ویژگی‌های خاص خود، میزبان مسافران زیادی است که برای مقاصد مختلف به این شهر سفر می‌کنند. نزدیکی و فاصله تقریباً 140 کیلومتری آن سبب شده تا افراد زیادی از تهران و شهرهای نزدیک به این مقصد زیبا و دوست‌ داشتنی سفر کنند. دید و بازدیدهای خانوادگی، سفر به زادگاه خود و روستاهای اطراف و همچنین پیگیری مسائل کاری از جمله اهداف سفر به این مقصد جذاب و زیبا است.

روش‌های سفر از تهران تا ساوه

چنانچه قصد سفر به ساوه را دارید و در فکر پیمودن فاصله تهران تا ساوه هستید، باید بگوییم روش‌های مختلفی وجود دارد. روش‌هایی که با توجه به شرایط و میزان هزینه‌ای که می‌توانید خرج کنید، قابل انتخاب هستند. فاکتور زمان، تماشای جاذبه‌های مسیر و همچنین صرفه اقتصادی از جمله خصوصیاتی است که این روش‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند.

روش‌های سفر از تهران تا ساوه

مسافت تهران تا ساوه با اتوبوس

یکی از اصلی‌ترین روش‌ها برای یک سفر مطمئن، اتوبوس است. روزانه اتوبوس‌های فراوانی فاصله تهران تا ساوه را می‌پیمایند. هزینه مقرون‌ به‌ صرفه و نسبتاً مناسب بسته به نوع اتوبوس، بهره‌گیری و لذت از منظره‌های بین راه نیز از جمله مزایای سفر با اتوبوس محسوب می‌شود. انتخاب اتوبوس وی‌آی‌پی شاید هزینه بالاتری داشته باشد اما سفر تقریباً 2 ساعت و 15 دقیقه‌ای شما، با راحتی و لذتی بیشتری همراه خواهد بود.

مسافت تهران تا ساوه با خودروی شخصی

نزدیکی ساوه به تهران سبب شده تا بسیاری از افراد خودروی شخصی را برای این سفر برگزینند. بدون شک، طی مسافت تهران تا ساوه با خودروی شخصی از مزیت‌های مختلفی چون توقف بدون محدودیت و آزادی عمل بیشتر برخوردار است. حال آن که نیازمند رعایت و دقت حین رانندگی و در نظرگیری مسائل سوخت و استهلاک ماشین هستید. همچنین فاصله تهران تا ساوه با خودروی شخصی در مدت‌زمان نسبتاً کوتاه 1 ساعت و 30 دقیقه قابل پیمودن است.

مسافت تهران تا ساوه با قطار

قطار نیز یکی از روش‌هایی است که می‌توانید از آن برای سفر به ساوه استفاده کنید. بدون تردید، همه ما قطار را با حال‌ و هوای خاص خودش می‌شناسیم. حال‌ و هوایی که می‌تواند سفر را خاص و دلنشین کند. شاید از لحاظ زمان کمی سفر طولانی شود، اما جذابیت‌های خاص خود را دارد. در نتیجه اگر به دنبال تجربه‌ای لذت‌ بخش هستید، قطار را مدنظر داشته باشید. زمان سفر تهران تا ساوه با قطار نزدیک به 2 ساعت و 40 دقیقه به طول خواهد انجامید.

مسافت تهران تا ساوه با هواپیما

اگر قصد پیمودن فاصله تهران تا ساوه را در کمترین زمان ممکن دارید، سفر هوایی بهترین انتخاب است. البته که هزینه تهیه بلیط آن قدری گران‌تر از سایر روش‌هاست. از طرفی زودتر و سریعتر به مقصد خواهید رسید. با هواپیما قادر خواهید بود در کمتر از 1 ساعت مسافت تهران ساوه را بپیمایید.

جاذبه‌های مسیر تهران ساوه

جاده تهران ساوه یکی از مسیرهایی است که با عبور از شهرها و منطقه‌های دیدنی، بسیار جذاب بوده و برای مسافران خسته‌کننده نخواهد بود. رباط کریم، شهری که سرشار از باغ مرکبات است و در فاصله 25 کیلومتری آزادراه تهران ساوه واقع شده، یکی از آن‌هاست. اسلامشهر نیز یکی دیگر از مناطقی است که دارای جاذبه‎‌های فراوانی همچون تپه مافین‌آباد، یخچال علی‌آباد، روستای تاریخی نظام‌آباد و بقعه امام‌ زاده عباس (ع) است. شهر چهاردانگه نیز به‌عنوان یکی از مراکز صنعتی بنام و مشهور تهران نیز در حوالی اسلامشهر واقع شده است. همه این جاذبه‌ها در کنار مراکز دیدنی و اماکن جذاب شهر ساوه مانند شهر زیرزمینی آوه، قلعه آردمین، آبشار هندس و روستای دیدنی سامان، سفر به این شهر را برای مسافران بیش‌ از پیش لذت‌ بخش‌تر می‌کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
سهیلی ۱۴۰۲/۹/۱

اصلا ما بخاطر خرید انار ساوه میریم اونجا و مستقیم از باغهای ساوه میخریم خیلی هم عالیه

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۲

سهیلی عزیز همیشه شاد و سلامت باشید ممنون از ثبت نظرتون

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...