رَهی نو

فاصله تهران تا چمخاله

تعداد بازدید: ۱۰۲۷۳ ۶ تیر ۱۴۰۰

از بهترین شهرهای استان گیلان که می‌تواند شیرین‌ترین و به‌ یادماندنی‌ترین خاطرات سرسبزی را برایتان رقم بزند، چمخاله است. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید مقصدی که در پیش گرفتید، در حدود 277 سال پیش، یعنی در زمان نادرشاه افشار، یک خط به دور از جنگ و سرسبزی بود که کسی در آن زندگی نمی‌کرد.

فاصله تهران تا چمخاله

فاصله تهران تا چمخاله از نظر مسافت و زمان

در صورتی که قصد سفر با خودروی شخصی را دارید می‌توانید از مسیر شرق به غرب حرکت کرده و بعد از اینکه چالوس و رامسر را پشت سر گذاشتید، به سمت استان سرسبز گیلان حرکت کنید. بعد از این که به لنگرود رسیدید، در 10 کیلومتری شرقی این شهر، چمخاله را می‌بینید.

فاصله تهران تا چمخاله چند کیلومتر است؟

مسیری که در پیش گرفتید، با جاده‌های سرسبز و آب‌وهوای نابی همراه است. پایتخت تا چمخاله فاصله‌ای 374 کیلومتری دارد که شما را حدوداً 5 ساعت در راه نگه می‌دارد. البته در هرکجا که خسته شدید، می‌توانید توقف کرده و از زیبایی‌های مسیری که در پیش دارید، لذت ببرید؛ کمپی راه بیندازید و یا چایی میل کنید؛ البته احتمالاً این بازه زمانی بیشتر می‌شود. به طور معمول اگر شما صبح زود به سمت چمخاله حرکت کنید، احتمالاً تا ظهر به مقصد رسیده باشید و ناهار را می‌توانید از منوی کته‌کبابی اکبر جوجه و باقلاقاتق شمالی انتخاب کنید.

روش‌های سفر از تهران تا چمخاله

برای سفر به چمخاله روش‌های مختلفی وجود دارد اما بهترین روش آن به‌خصوص برای گردشگرانی که به مسیر بیشتر از مقصد علاقه دارند، استفاده از خودروی شخصی یا تور است. با خودروی شخصی شما می‌توانید هر زمان که دلتان خواست، توقفی داشته و استراحت کنید.

روش‌های سفر از تهران تا چمخاله

مسافت تهران تا چمخاله با اتوبوس

برای حرکت از تهران به چمخاله، کافیست از اتوبوس‌های ترمینال تهران به مقصد لاهیجان بلیط بگیرید. به ترمینال لاهیجان که برسید، از آن جا با مینی‌بوس یا تاکسی‌هایی که مسیر خروجی شرقی لاهیجان را طی می‌کنند، به چمخاله خواهید رسید. البته تاکسی‌های خطی هم برای رسیدن به چمخاله در ترمینال هستند. همچنین می‌توانید از لاهیجان به لنگرود رفته و از آن جا مسیر چمخاله را پیش بگیرید.

مسافت تهران تا چمخاله با خودروی شخصی

با ماشین می‌توانید مسیر کناره جاده از شرق به غرب را پیش بگیرید و بعد از پشت سر گذاشتن چالوس و رامسر به سمت لنگرود حرکت کنید تا به چمخاله برسید. در صورتی که مسیر غربی را آمده باشید، بعد از گذر از رشت و لاهیجان، 25 کیلومتر دیگر که برانید، به چمخاله می‌رسید. مسیری که در پیش دارید از شهرهای تهران، کرج، قزوین، لوشان، منجیل، رودبار، تنکابن، اسکولک، سراوان، سیاهکل، لاهیجان، لنگرود می‌گذرد و در نهایت به چمخاله خواهید رسید.

مسافت تهران تا چمخاله با هواپیما 

در صورتی که می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن به چمخاله برسید، می‌توانید مسیر هوایی تهران تا رشت را پیش بگیرید و از آن جا به سمت چمخاله زمینی برانید. چمخاله خودش به طور مستقیم ترمینال و فرودگاهی ندارد اما شما می‌توانید به فرودگاه رشت رفته و از آن جا با تاکسی به سمت چمخاله حرکت کنید.

مسافت تهران تا چمخاله با قطار 

در حال حاضر سفر به چمخاله با قطار امکان‌پذیر نیست. با این وجود اگر می‌خواهید به تماشای مناظر سرسبز شمال کشور و طبیعت بکر گیلان از پشت شیشه‌های قطار بنشینید، در این مورد نیز می‌توانید از راه آهن تهران به سمت رشت بلیط گرفته و با قطار به رشت بروید. اما دوباره باید مسیری را به‌ صورت زمینی با اتوبوس یا تاکسی به سمت مقصد نهایی‌تان حرکت کنید.

جاذبه‌های مسیر تهران چمخاله 

باید گفت اگر مسیر زمینی را انتخاب کردید، می‌توانید با بازدید از دیدنی‌هایی که در مسیرتان است، لذت زیادی ببرید. شما می‌توانید بعد از گذر از کرج و تماشای سد زیبای کرج تا قزوین برانید و آنجا مسیرتان را تا سد سفید رود ادامه دهید؛ اینجا می‌توانید چند عکس یادگاری فوق‌العاده بیندازید. سپس مسیر را به سمت رودبار ادامه دهید و زیتون‌های خوشمزه رودبار را از دست ندهید. تمام طول مسیری که از تهران، کرج، قزوین می‌گذرید آزادراه است. بعد از قزوین خروجی طالقان را که رد کنید، مجتمع‌های پذیرایی خوبی به چشم می‌خورد که می‌توانید ناهار را آنجا میل کرده و یا خودتان را به یک چای دبش دعوت کنید.

جاذبه‌های مسیر تهران چمخاله

مسیر تهران تا شمال با لواشک‌ها و ترشک‌های محلی صفای دیگری دارد. به‌خصوص که اگر زنبیل سوغاتی‌هایتان را با نان و کلوچه‌های محلی، زیتون، و بسیاری از خوراکی‌های گیلان پر کرده باشید. روستاهای زیادی در مسیرتان می‌بینید. می‌توانید فرمان را به سمت هرکدام از آن‌ها بچرخانید و دمی مهمان مردم محلی و خونگرم روستا شوید و از طبیعت و نان‌های محلی‌شان لذت ببرید. به امامزاده هاشم که رسیدید، مقصد را به سمت سیاهکل پیش بگیرید. اگر شانس با شما یار باشد و در آب‌وهوای سرسبز و خنک اردیبهشت قصد سفر به این مکان را داشته باشید، می‌توانید از مناظر سرسبزی هم که در مسیرتان است نهایت لذت را ببرید.

تجربه شما از سفر به چمخاله چه بود؟ خاطره‌تان را برایمان بنویسید و بهترین مسیری که به نظرتان از تهران به چمخاله می‌رسد، بگویید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
مریم ۱۴۰۲/۹/۴

وای چمخاله خیلی جای دنج و قشنگیه من عاشقشم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۵

مریم عزیز ممنون از ثبت نظرتون در سایت رهی نو

شهربانوشهریارری ۱۴۰۱/۹/۱۷

سلام من یکباررفتم جای فوق العاده سرسبزتقریبابکرومردمانی مهمان نوازدارد

  مدیر سایت۱۴۰۱/۹/۲۲

شهربانوشهریارری عزیز بسیار ممنونیم که نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتید.

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...