رَهی نو

فاصله تهران تا جلفا

تعداد بازدید: ۳۳۵۸۳ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰

جلفا یکی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعتی است که به علت موقعیت جغرافیایی که دارد، یکی از بهترین مقاصد گردشگری کشور محسوب می‌شود. در صورتی که قصد دارید از تهران به این شهر تاریخی سفر کنید، و یا تنها مسیری است که در میان راه مقصد اصلی‌تان مانند جمهوری آذربایجان یا ارمنستان قرار گرفته است، این مطلب را از دست ندهید.

فاصله تهران تا جلفا از نظر مسافت و زمان

جلفا دارای تابستان‌های خیلی گرم و زمستان‌های خیلی سرد است. بنابراین بهترین زمان سفر به آن، دو ماه اول سال است. مثلاً فروردین و اردیبهشت بهترین زمان سفر به جلفا است. از تهران تا جلفا مسافتی برابر با 764 کیلومتر در پیش دارید که حدوداً 8 ساعت با تهران فاصله دارد.

فاصله تهران تا جلفا چند کیلومتر است؟

مسیر بین تهران تا جلفا، حدود 760 کیلومتر است. در صورتی که بخواهید این مسافت را با خودروی شخصی طی کنید، حدود 8 ساعت در راه هستید. در صورتی که بخواهید آن را با اتوبوس طی کنید، بایستی سوار اتوبوس‌هایی شوید که به مقصد هادیشهر حرکت می‌کنند. با قطار مسافتی حدود 16 ساعت زمان می‌برد تا به جلفا برسید. اما با هواپیما نیز می‌توانید با یک پرواز به تبریز بروید. سپس از تبریز با یک تاکسی به جلفا بروید. مسیری که در پیش دارید از کرج، قزوین، زنجان، تبریز، مرند و در نهایت جلفا می‌گذرد.

فاصله تهران تا جلفا

روش‌های سفر از تهران تا جلفا

انواع خودروی شخصی، اتوبوس، قطار یا هواپیما می‌تواند شما را به مقصدی که در پیش رو دارید، برساند. بنابراین بسته به شرایط می‌توانید بهترین راه رسیدن به جلفا را انتخاب کنید. در ادامه هر کدام از این روش‌ها را بررسی خواهیم کرد.

مسافت تهران تا جلفا با اتوبوس

برای رسیدن به جلفا با اتوبوس، بایستی به تبریز بروید، چراکه اتوبوس مستقیمی به سمت جلفا وجود ندارد. سپس از اتوبوس‌های تبریز، سوار اتوبوس‌های هادیشهر شوید و با طی مسافت 10 دقیقه‌ای خودتان را به جلفا برسانید.

مسافت تهران تا جلفا با خودروی شخصی

مسافتی که در پیش دارید، در صورتی که از تهران به تبریز و سپس از تبریز به جلفا برسید، از تبریز تا جلفا فاصله 136 کیلومتری در پیش دارید که حدود یک ساعت و چهل و پنج دقیقه زمان می‌برد. به این ترتیب، از تهران به تبریز و سپس از تبریز به صوفیان، مرند، و سپس به جلفا خواهید رسید. مسیر مستقیم و سرراستی که می‌تواند شما را به جلفا برساند، همین مسیر است.

مسیر زیبایی دیگری که از تبریز به جلفا خواهید داشت، کلیبر است. البته مسافت طولانی‌تری نسبت به جلفا خواهید داشت ولی به طبیعت بکر و چشم‌نوازی که دارد، می‌ارزد. در این مسیر، از اهر و جنگل‌های ارسباران و جلگه ارس عبور کرده، از روستای کردشت نیز می‌گذرید و به ورودی جلفا می‌رسید که دارای پل آهنین است.

روش‌های سفر از تهران تا جلفا

مسافت تهران تا جلفا با هواپیما

اگر هواپیما را انتخاب می‌کنید، در نظر داشته باشید که بایستی به فرودگاه تبریز رفته و از آنجا با تاکسی به جلفا بروید. چراکه مسیر مستقیم هواپیما به فرودگاه جلفا وجود ندارد. بنابراین، می‌توانید از تهران با هواپیما به تبریز بروید، سپس از تبریز با تاکسی خود را به جلفا برسانید.

مسافت تهران تا جلفا با قطار

در صورتی که بخواهید با قطار به جلفا بروید، مسیر زیبایی پیش رو دارید. از راه آهن تهران می‌توانید بلیط مستقیم به جلفا را تهیه کرده و طی بازه زمانی 17 الی 18 ساعته به جلفا برسید. ضمن اینکه مناظر فوق‌العاده زیبایی که از پشت پنجره قطار می‌توانید مشاهده کنید، مسیر را برایتان دلچسب‌تر و گذر زمان را سریع‌تر می‌کند.

جاذبه‌های مسیر تهران جلفا

یکی از معروف‌ترین جاذبه‌هایی که در مسیرتان است، آسیاب خرابه جلفا است. در 35 کیلومتری جلفا، از سمت مرند که وارد هادیشهر می‌شوید، می‌توانید از یک جاده خاکی که در مسیرتان است، عبور کرده و مناظر و دره‌های سرسبزی را ببینید که چشمانتان را نوازش می‌کند. در اینجا مدتی توقف کرده و سپس ادامه راه را در پیش بگیرید. از تبریز تا جاده فرعی جلفا حدوداً 106 کیلومتر مسافت است. از جاده فرعی تا آسیاب خرابه هم حدود 27 کیلومتر است. در تمام طول مسیر، چشمتان به آبشارها و صخره‌های فوق‌العاده‌ای می‌خورد که منظره نابی را به چشمانتان هدیه خواهد کرد.

جاذبه‌های مسیر تهران جلفا

در مسیری که طی می‌کنید از یک سو، به جنگل‌های انبوه و کوه‌های سرسبز می‌رسید و از سوی دیگر، رودخانه ارس و خانه‌های روستایی دلبری می‌کنند. مسیر تهران تا جلفا به‌خصوص زمانی که به تبریز می‌رسید، می‌تواند سراسر ذوق و حس زندگی را در شما زندگی کند، به‌خصوص اگر با بارش بهاری و بوی خاک نم‌زده جاده همراه شود. همه این طبیعت بکری که در مسیرتان است باعث می‌شود یکی از سفرهای بی‌نظیرتان را تجربه کنید. در حاشیه رود ارس، در مسیر جلفا، روستاهای زیادی را می‌توانید ببینید. اما اگر به دنبال یک روستای بکر و ناب هستید، روستای اشتبین جلفا را از دست ندهید. به محض ورودتان به روستا، سردر خانه‌ها توجه‌تان را جلب می‌کند که از جنس مرمر و کتیبه‌هایی از دوران صفویه است. به این ترتیب در دل جنگل، با طبیعت جذاب و درختان میوه، از شما استقبال خواهد کرد.جلفا شهری میان مرزی در آذربایجان شرقی است. وارد شهر که شوید، کلیساهای تاریخی توجه‌تان را جلب می‌کند. وجود این کلیسا به علت اقلیت‌های مذهبی زیادی است که در این قسمت از ایران وجود دارد.

در صورتی که قصد سفر به این جاذبه دیدنی از ایران را دارید، می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین هتل‌های جلفا را از طریق رهی نو رزرو کنید. به این ترتیب، رهی نو از ابتدا تا انتهای سفر همراهتان است تا یک اقامت به یادماندنی را تجربه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...