رَهی نو

پارک آبشار

تعداد بازدید: ۵۱۶۱ ۱۸ فروردین ۱۴۰۰

روز دیگری از مسیر تهران‌گردی‌مان را با یکی از جاذبه‌های کمتر شناخته شده شهر شروع کردیم. پارک آبشار تهران جایی است که با حال و هوای دنج و سرسبزی که دارد، خستگی‌تان را رفع کرده و جان تازه‌ای به شما می‌دهد. در این مطلب می‌خواهیم سری به پارک آبشار بزنیم و با جاذبه‌های تفریحی و امکانات آن آشنا شویم. با هم به تماشای پارک آبشار می‌نشینیم.

 

پارک آبشار

 

در غرب پایتخت، یکی از مکان‌های دیدنی که هنوز از هیاهوی تهران‌ها در امان مانده است، پارک آبشار تهران است. این پارک با چشم انداز زیبا و جذابی که به شهر تهران و پارک چیتگر دارد، مقدمات یک روز خاطره‌انگیز را در کنار عزیزان‌تان برایتان فراهم کرده است. طراحی زیبا و مسیر عالی که برای کوهپیمایی در داخل پارک ایجاد شده، پارک را تبدیل به یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌ های تهران کرده است.

کوله پشتی‌تان را بردارید و آماده پیاده روی بر شیب ملایم پارک آبشار شوید. کفش کتانی‌تان را به پا کنید و در یکی از خوش آب و هواترین مناطق تهران، ورزش‌تان را شروع کنید. دو مسیر پیش رو دارید. می‌توانید از مسیر راه سنگی سمت چپ استفاده کنید و یا مسیر پیچ در پیچ و پلکانی آبشار در سمت راست را پیش بگیرید.

معرفی پارک آبشار

از مسیر بزرگراه همت که می‌روید، در انتهای بزرگراه و مقابل دریاچه زیبای شهدای خلیج فارس، پارک تازه ساز و خلوتی را به نام بوستان آبشار می‌بینید. ماشین را در پارکینگ پارک کرده و خودتان را برای پیاده روی در ادامه مسیر آماده کنید. یک مسیر شیب داری پیش رویتان است که گذر از آن برای سالمندان و افراد کم توان سخت است. مسیر را پیش گرفته و به آبشار مصنوعی که در بالاترین قسمت پارک قرار دارد، برسید.

اینجا بخشی از تهران را زیر پایتان را می‌بینید. یکی از آلاچیق‌ها را انتخاب کرده و از فضا و تفریحات پارک نهایت استفاده را ببرید. با وجود تازه ساز بودن، پارک قابلیت تبدیل به یکی از محبوب‌ترین پارک‌های شهر را دارد. طراحی زیبای پارک در کنار امکانات تفریحی که در اینجا در نظر گرفته شده است، پارک را تبدیل به یکی از جاذبه‌های گردشگری کرده است.

پارک آبشار تهران، مقابل یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری تهران یعنی دریاچه چیتگر قرار گرفته است. از مسیر بزرگراه همت که به سمت غرب تهران می‌روید، تابلوهای راهنما شما را به سمت پارک آبشار هدایت می‌کند. مجموعه‌ای تفریحی و جذاب و دنج به وسعت 2000 هکتار که طراحی‌اش را از فضا و باغ‌های سنتی ایران گرفته است. از درخت گیلاس و گردو گرفته تا درختان نخل و بلوط را در آبشار خواهید دید.

آدرس پارک آبشار

در انتهای بزرگراه همت-غرب که حرکت کنید، وارد اتوبان شهید خرازی شده و از خروجی آبشار تهران، به پارک آبشار خواهید رسید. برای رفتن به پارک تنها می‌توانید از ماشین شخصی یا تاکسی اینترنتی استفاده کنید.

مسیر دسترسی به پارک آبشار

مسیر دسترسی به پارک با وسیله نقلیه عمومی کار راحتی نیست. در واقع چون پارک، تازه ساخته شده است، مسیر حمل و نقل عمومی همچون اتوبوس و تاکسی هنوز برایش در نظر گرفته نشده است. می‌توانید با تاکسی اینترنتی خودتان را به پارک برسانید. البته داشتن ماشین شخصی، خیال‌تان را راحت کرده و دغدغه مسیر را برایتان برطرف می‌کند. با ماشین شخصی، مسیر بزرگراه همت غرب را تا انتها پیش گرفته و زمانی که به خروجی شهرک شهید باقری رسیدید، تابلوهای خروجی پارک انتهای همت، مسیر را به شما نشان خواهد داد.

امکانات تفریحی و رفاهی پارک آبشار

این پارک با وجود جدید بودن، امکانات خوبی دارد و همچنان در حال توسعه و اضافه کردن امکانات مختلف است.می توان گفت این پارک یکی از بهترن پارک های تهران است. از مسیر کوهپیمایی گرفته تا رستوران و بوفه‌هایی که اغلب 11 ظهر به بعد باز می‌شوند، خیال‌تان را از شکم گردی در پارک راحت می‌کند. پارک دارای سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی تمیز است. آلاچیق‌های بزرگ در قسمت‌های مختلف پارک، شرایط را برای یک اتراق طولانی فراهم کرده است. پارک دارای پارکینگ با ظرفیت زیاد است. بنابراین مشکل جای پارک را نخواهید داشت. اگر کودک همراه‌تان است، زمین بازی کودکان نیز هیجان به یادماندنی برای کودک‌تان از این بوستان باقی خواهد گذاشت. اما برویم سراغ دیدنی‌ها و امکانات تفریحی پارک آبشار!

نفسی به عمق ارتفاع آبشار!

در آب و هوای خوش پارک آبشار تا می‌توانید نفسی تازه کنید. به محض رسیدن‌تان به پارک، ساختمان‌های اطراف و مسیر خاکی که برای رسیدن به کوه در پیش دارید، احتمالا ذوق‌تان را کور کند اما با گذشتن از پارکینگ مجموعه و رسیدن به چشم انداز دیگری از پارک، خیال‌تان راحت می‌شود که جای درستی را برای تفریح انتخاب کردید. بعد از گذشتن از مسیرهای پیچ در پیچ و رسیدن به طبقات بالاتر بوستان، چشم انداز بزرگتری از تهران پیش رویتان قرار می‌گیرد که در نهایت با رسیدن به برکه کنار رستوران با گل‌های نیلوفر آبی، خودتان را برای انتخاب این پارک تحسین خواهید کرد. دوربین‌تان را بیرون آورده و عکاسی را آغاز کنید.

امکانات تفریحی و رفاهی پارک آبشار

برکه‌های کوچک در مسیر آبشار بزرگ!

در هر طبقه از پارک که برای رسیدن به بالای پارک آبشار پیش می‌گیرید، برکه و آبشارهای مصنوعی کوچک و بزرگ توجه‌تان را به خود جلب می‌کند. همین برکه‌ها فضای اطراف را تا حد زیادی دلچسب و خنک کردند. سازه اصلی این پارک همان آبشار مصنوعی معروفی است که پارک را به اسم خود درآورده است. عکس یادتان نرود! البته امروزه به علت خشکی و کمبود آب، این آبشار تنها در ساعات خاصی کار می‌کند. بنابراین اگر دل‌تان را برای دیدن آبشار صابون زدید، بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که از همان ابتدای بازدید، خشک بودن آبشار را از برکه‌های ابتدای پارک می‌توان فهمید.

بوستان آبشار

چشم اندازی متفاوت از دریاچه چیتگر!

چشم اندازی که پارک از دریاچه چیتگر و غرب تهران به شما می‌دهد، اولین چیزی است که بعد از رسیدن به پارک آبشار خواهید دید. منظره‌ای که از همان ابتدای حرکت‌تان از پارکینگ و حرکت به سمت بوستان، توجه‌تان را به خودش جلب خواهد کرد. مسیر کوه را گرفته و به سمت بالا راه بیفتید. چشم اندازی که از پارک چیتگر برایتان دلبری می‌کند، لذت دلنشینی را به جان‌تان می‌نشاند. اگر هوا خوب و آسمان صاف باشد، اجازه دیدن کیلومترهای دورتر را به شما می‌دهد. می‌توانید مجموعه ورزشی آزادی را نیز در آن دوردست ببینید.

کوهنوردان بشتابید!

یک مسیر جدیدی که برای طرفداران کوهنوردی سبک می‌تواند جذاب باشد، مسیر گردش پارک آبشار در داخل تهران است. کفش‌های کوهنوردی را به پا کنید و کوله پشتی‌تان را بردارید. مسیرهای متنوع پارک آبشار و چشم اندازی که هر چه بالاتر می‌روید، زیباتر می‌شود، کوهنوردی و پیاده‌روی را برایتان دلنشین‌تر می‌کند. در مسیری که در پیش دارید، در سمت شرقی پارک، سازه برج کبوتر را می‌بینید که در گذشته پناهگاه کبوتران زیادی بود. امروزه البته کبوتر چندانی را حوالی آن نمی‌بینید.

پیک نیک آخر هفته!

برای یک دورهمی دوستانه یا خانوادگی در آخر هفته در دل طبیعت، پارک آبشار امکانات و مقدمات را فراهم کرده است. یک غذای سبک و خوراکی خوشمزه و چند نفر اهل دل کافیست تا در آلاچیق‌های پارک خاطره‌ای شیرین از پارک آبشار را در ذهن‌تان ثبت کند. البته چون درخت و سایه‌بان در پارک کم بوده، بهتر است بعد از ظهر را برای پیک نیک رفتن در این پارک انتخاب کنید و یا در تابش مستقیم آفتاب در وسط ظهر، به سایه آلاچیق‌ها پناه ببرید. در پارک، زمین بازی مخصوص بازی بچه‌ها نیز تعبیه شده است تا لحظات مفرح و شادی نیز برای کودکان فراهم کند.

پارک آبشار تهران

گونه‌های گیاهی پارک آبشار

صدای طبیعی آب در کنار صدای پرندگانی که بر فراز آسمان پارک پرواز می‌کنند، هوای تمیز و پوشش گیاهی پارک، همگی شرایط را برای لذت بردن از پارک فراهم کرده است. گونه‌های گیاهی پارک آبشار شامل درختانی همچون مانند چنار، بیدمجنون، تبریزی، اقاقیا و سرو نقره ای، سدروس، پیراکانتا، طاووسی، دم موشی، خرزهره و.. است.

گونه‌های گیاهی پارک آبشار

جاذبه‌های نزدیک به پارک آبشار 

پارک آبشار تهران تنها یکی از چند جاذبه دیدنی شهر است. در اطراف پارک آبشار می‌توانید از پارک جنگلی لتمان کن که در فاصله 4 کیلومتری از پارک آبشار قرار گرفته است، دیدن کنید. روبروی پارک آبشار نیز دریاچه چیتگر به شما چشمک می‌زند. این دریاچه در 5 کیلومتری پارک قرار گرفته و از ورودی بام لند می‌توانید به دریاچه برسید. بام لند نیز در فاصله حدود 5 کیلومتری آبشار است که خودش جاذبه دیدنی فوق‌العاده دیگری است. اگر هوس پارک جنگلی چیتگر و دوچرخه سواری کردید، می‌توانید طی مسافت 8 کیلومتری، به پارک جیتگر برسید. برای انتخاب و تماشای بهترین جاذبه دیدنی در تهران، رهی نو شما را در انتخاب‌تان یاری خواهد کرد.

بوستان آبشار دارای آلاچیق‌های زیادی است که می‌توانید برای نشستن و یک پیک نیک حسابی آن‌ها را انتخاب کنید. درخت و سایه در پارک به نسبت کم است. بنابراین احتمالا تابش مستقیم آفتاب در پارک باعث سوختگی پوست‌تان شود. پس حتما کلاه و ضدآفتاب همراه‌تان باشد. می‌توانید صبح زود یا غروب را برای رفت به پارک انتخاب کنید تا از تابش مستقیم آفتاب در امان بمانید. بوفه‌های پارک معمولا 10، 11 شروع به کار می‌کنند. بنابراین اگر صبح زود هوس کوهنوردی یا پیاده روی در پارک کردید، حتما همراه‌تان تنقلات داشته باشید. شما چه تجربه‌ای از رفتن به پارک آبشار دارید؟ آیا در برنامه ریزی تفریحات آخر هفته، بازدید از پارک آبشار را قرار دادید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
سودابه ۱۴۰۲/۹/۶

برکه های کوچک در مسیر آبشار بزرگ این پارک واقعا برای طبیعت دوستان جذاب هست منکه خیلی کیف میکنم در این پارک

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۸

سودابه عزیز بسیار عالی خیلی ممنون که تجربه و نظرتون رو در سایت رهی ثبت نمودید خیلی خوشحال شدیم خدمات رهی نوئ د رخدمت .

سحر ۱۴۰۲/۴/۲۹

آبشارش بسیار زیباست و جون میده برای عکس انداختن کسایی که طرف غرب هستن راحت میتونن برن

  مدیر سایت۱۴۰۲/۵/۱

سحرجان بسیار عالی که از این فرصت برای خلق اثری استفاده نمودید شاد و سربلند باشید

لاله ۱۴۰۲/۳/۱۰

درسته که برای رفتن به پارک آبشار کمی مسیر پیچ در پیچ و طولانی هست ولی به درستی گفتید که در نهایت با رسیدن به برکه کنار رستوران با گل‌های نیلوفر آبی، خودتان را برای انتخاب این پارک تحسین خواهید کرد.

  مدیر سایت۱۴۰۲/۳/۱۰

لاله جان از دقت نظر و توجه شما بسیار خوشحال شدیم و از اینکه در کنار ما هستید و از بیان تجربیات تون دیگر دوستان هم بهره میبرند سپاسگزاریم

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...