رَهی نو

فاصله تهران تا بندرعباس

تعداد بازدید: ۳۲۸۶۳۶ ۱۸ فروردین ۱۳۹۸

سفر همیشه هیجان و ذوق خاص خودش را دارد. ممکن است از مدت‌ها قبل برای آن برنامه بچینی یا یک سفر فوری و بدون اطلاع قبلی پیش بیاید. در هر دو صورت باید بتوانید تا جایی که ممکن است اطلاعات درست و دقیقی از موضوعات اساسی، از جمله هزینه‌های رفت و آمد و بلیط، اسکان، مسیرها، آب و هوای منطقه و خورد و خوراک کسب کنید تا سفر مقرون به صرفه و حتی امکان راحتی داشته باشید.   برای اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو با ما همراه باشید.

فاصله زمانی و مسافتی تهران تا بندرعباس

اما سفر تهران به بندرعباس می‌تواند هیجان‌انگیز باشد؛ چرا که مسیری طولانی تا نقطه انتهایی جنوب کشور را پیش رو دارید که دارای جاذبه‌های فراوانی است. همچنین با توجه به اینکه با چه وسیله‌ای به سفر بروید، در مسیرهای مشخصی توقف خواهید کرد-البته به جز هواپیما که هیچ راهی برای توقف برایتان باقی نمی‌گذارد- بنابراین یکی از مزیت‌های سفر زمینی این است که می‌توانید از شهرهای بین راه دیدن کنید و به جای یک مقصد، چندین مقصد متفاوت و جذاب برای سفر داشته باشید.

فاصله زمانی و مسافتی تهران تا بندرعباس

چگونه از تهران به بندرعباس سفر کنیم؟

برای شروع سفر بهتر است برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید. در اولین قدم اگر قصد سفر زمینی دارید، باید بدانید که مسافت تهران تا بندرعباس چند کیلومتر است و از چند طریق و چند مسیر می‌توان به آنجا سفر کرد. این کار به شما امکان می‌دهد که از بین مسیرهایی که دوست دارید دست به انتخاب بزنید. می‌توانید از اپلیکیشن‌های مسیریاب یا حتی از گوگل مپ این مسیرها را شناسایی کنید. 

شهر های بین مسیر تهران تا بندرعباس

برای رفتن به بندر عباس 3 مسیر پیش رو دارید که هرکدام شهرهای مخصوص خود را در طول مسیر طی می‌کند.

اگر از مسیر اول بروید  شهرهای تهران، قم، کاشان، یزد، سیرجان، بندرعباس را طی میکنید. مسیری دیگر  شهرهای تهران، قم، کاشان، شاهین شهر، اصفهان، سیرجان، بندرعباس را شامل می‌شود و  در مسیر بعدی از شهرهای تهران، قم، کاشان، شاهین شهر، نجف آباد، یاسوج، شیراز، بندرعباس عبور خواهید کرد.

شهر های بین مسیر تهران تا بندرعباس

انواع مسیرهای تهران بندعباس با ماشین شخصی

برای سفر زمینی از تهران به بندرعباس؛ سه مسیر پیش رو دارید. این مسیرها از این قرارند: 

فاصله جاده تهران تا بندرعباس

مسیر اول به طول 1276 کیلومتر  که 13 ساعت و 26 دقیقه طول می‌کشد؛ مسیر شماره 1 از مسیر شهرهای تهران، قم، کاشان، یزد، سیرجان، بندرعباس؛

مسیر دوم به طول 1382 کیلومتر که 15 ساعت و 7 دقیقه طول می‌کشد : مسیر شماره 2 از مسیر شهرهای تهران، قم، کاشان، شاهین شهر، اصفهان، سیرجان، بندرعباس؛

مسیر سوم به طول 1506 کیلومتر که 17 ساعت و 40 دقیقه تا رسیدن به مقصد زمان می‌برد و مسیر شماره 3 از مسیر شهرهای تهران، قم، کاشان، شاهین شهر، نجف آباد، یاسوج، شیراز، بندرعباس؛ عبور خواهید کرد.

سفر به بندرعباس با قطار

 فاصله زمانی مسافرت با قطار از تهران به سمت بندرعباس چیزی حدود 15 ساعت و 20 دقیقه است و ایستگاه راه آهن بندرعباس تا مرکز شهر حدود 20 دقیقه فاصله دارد. همچنین فاصله هوایی تهران تا بندرعباس 1050 کیلومتر و به مدت یک ساعت و 48 دقیقه زمان می‌برد و بعد از آن هم حدود 20 دقیقه از فرودگاه تا مرکز شهر را باید طی کنید.

 

سفر به بندرعباس با قطار

همانطور که می‌بینید، کوتاهترین مسیر برای سفر زمینی، مسیر شماره یک است و طولانی‌ترین مسیر، مسیر شماره سوم است. نیازی نیست با دیدن این عددها بترسید و از تصمیمتان برای سفر منصرف شوید! طبیعتا باید بین راه در ایستگاه‌های مختلف توقف کنید و انرژی بگیرید. برای این منظور خوب است به شهرهایی که در طول این سفر طولانی، از آنها عبور خواهید کرد توجه بیشتری داشته باشید!
انتخاب هر کدام از وسیله‌های سفر به فاکتورهای مختلفی مثل ذوق و علاقه، صبر و حوصله، شرایط آب و هوایی و هم‌چنین میزان بودجه‌ای که برای سفر درنظر گرفته‌اید، بستگی دارد. بنابراین اگر فرصت کافی برای مسافرت دارید و سفرتان تفریحی است و یا دوست دارید کم هزینه سفر کنید، بهترین گزینه در درجه اول استفاده از خودروی شخصی و گزینه بعدی استفاده از قطار و اتوبوس است، چون امکان توقف در ایستگاه‌های مختلف را به شما می‌دهد. 
مزیت سفر با قطار این است که دیگر شما راننده نیستید و کل ساعات سفر را تا به مقصد برسید، می‌توانید استراحت کنید؛ ضمن اینکه می‌توانید از مناظر و آب و هوای مسیر نیز لذت ببرید و از بین این گزینه‌ها، به نظر می‌رسد که قطار انتخاب به صرفه‌تر و متعادل‌تری باشد.

سفر به بندرعباس با هواپیما

در مقابل، هواپیما گزینه بسیار راحت اما پرهزینه‌ای است، اما در کمتر از 1 ساعت و 50 دقیقه در فرودگاه بندرعباس خواهید بود و بدون خستگی سفر از اولین روز سفر خود میتوانید از سفر خود و دیدنی های بندرعباس لذت ببرید و البته از مزیت های دیگر این سفر هزینه اقامت و خورد و خوراک مسیر را نخواهید داشت که با براورد هزینه برای حدود بیش از یک روز مسیر رفت و برگشت هزینه ای برابر خواهید کرد و تنها تفاوت آن از دست دادن مشاهده مسیر سفر از تهران تا بندرعباس خواهد بود. 
 همچنین بهتر است به وضعیت جوی روزهایی که در سفر هستید، به ویژه آب و هوای منطقۀ مسافرت هم توجه کنید تا به تناسب آن پوشاک مناسب فصل و تجهیزات مناسبی را برای مشکلات احتمالی که در جاده پیش می‌آید همراه خود داشته باشید.

پس خوب است بدانید که هر چه به سمت جنوب می‌روید هوا گرم و خشک می‌شود و مسیر شما هم از شهرهایی با این شرایط می‌گذرد. بندرعباس در تمام فصول سال دارای آب و هوای گرم و مرطوب است. بهتر است پیش از مسافرت از تمام این موارد اطلاعات دقیقی جمع‌آوری کنید و با آگاهی کامل سفرتان را شروع کنید تا خاطره خوشی برای خود و همراهانتان بسازید.


رزرو بهترین تا ارزان ترین هتل های بندر عباس


 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نازی ۱۴۰۲/۹/۱۱

وای بندرعباس عجب خاطره ای دارم با دوستان مجردی رفتیم انقدری خوش گذشت که هیچ سفری دیگه مثل اون نشد

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۱۲

نازی عزیز خیلی هم عالی بسیار خوشحال شدیم که تجربه خوبی داشتید و امیدواریم که سفرهای خوب و عالی در پیش داشته باشید

احسان ۱۴۰۲/۷/۹

مدیر سایت مبرا کردن فرمودن سرعت قطار ها متفاوت است ما دو سال تو این مسیر تهران بندریم فقط اسم قطار ها فرق می کنه همه شون اخری اخی سرعت هاشون برابرن

Amir_mahdi_reza ۱۴۰۲/۴/۳۰

همش دروغه قطار نزدیک به 23 ساعت راهه چرا میگین 15 ساعت

  مدیر سایت۱۴۰۲/۵/۱۴

امیر عزیز قطارها متفاوت است و ساعت رسیدن آنها نیز متفاوت است

محمد معتمدی ۱۴۰۱/۱۱/۶

سپاس بابت اطلاعات دقیق و کافی ، عالی بود .

  مدیر سایت۱۴۰۱/۱۱/۱۹

محمد معتمدی عزیز بسیار ممنونیم که نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتید.

امیر ۱۴۰۰/۵/۲۴

توضیحات عالی بود.ممنون

  مدیر سایت۱۴۰۰/۵/۳۰

۱۳۹۹/۱۱/۲

ممنون از اطلاعات مفیدتون خیلی عالی بود.

  مدیر سایت۱۳۹۹/۱۱/۴

دوست عزیز رهی نو سلام، از اینکه تونستیم رضایت شما رو جلب کنیم خیلی خرسندیم.

سید داود حسینی ۱۳۹۸/۸/۱۵

خیلی خوب است خوب متوجه شدم

  مدیر سایت۱۳۹۸/۸/۲۱

چه عالی :)

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...