رَهی نو

جنگل فینسک

تعداد بازدید: ۱۴۵۲۶ ۷ آذر ۱۳۹۶

جنگل فینسک کجاست

«جنگل فینسک» در 54 کیلومتری شمال شرقی شهمیرزاد و در دامنه‌های جنوبی رشته کوه‌های البرز واقع شده است. اقلیم منطقه تحت تأثیر آب و هوای مدیترانه‌ای با باران بهاری همراه است. این جنگل از لحاظ زیبایی به دلیل اوج گرفتن برفراز کوه و حرکت در مسیر کنار دره دارای چشم‌اندازهای بدیع و زیباست.

 

حیوانات جنگل فینسک

در واقع بخشی از منطقه حافظت شده پرور است و محل سکونت حیواناتی مانند خفاش، کبک، روباه، گراز، خرس، راسو، پلنگ، گربه و خوک وحشی است و حیوانات نادری مانند شاه بوف که بزرگترین گونه جغد ایران و از گونه‌های در حال انقراض است در این جنگل دیده شده است.

 

جنگل فینسک سمنان

گیاهان و زمین‌شناسی جنگل

ازنظر ساختار زمین‌شناسی می‌توان آثاری از رسوب گذاری‌های دوران پالئوزوئیک شامل: ماسه سنگ قرمز، کوارتزیت سفید، دولومیت و آهک را دید و سازندهای دوران مزوزوئیک با لایه‌های بازالتی را در آن مشاهده کرد. از پوشش گیاهی منطقه می‌توان: انواع گرامینه، گون وارس در نواحی تُنُک و زرشک وحشی، راش، ممرز، ولیک، ازگیل و… را یاد کرد.

جنگل محل رشد برخی گیاهان دارویی نیز هست. آب و هوای منطقه معتدل و مدیترانه‌ای است و بهترین فصل بازدید از جنگل اواسط بهار و اوایل پاییز است. مسیر جنگل از شهمیرزاد یک جاده آسفالت است اما در زمستان اغلب به واسطه یخبندان دسترسی به جاده مسدود است و در اوایل بهار نیز به خاطر بارندگی بسیار لغزنده است و باید خیلی با احتیاط در آن رانندگی کرد. در اطراف جنگل، روستاهای رودبارک، فیسنک، تلاجم و تم قرار دارند که در آنها چند اقامتگاه بوم‌گردی برای اقامت مسافران آماده است که علاوه بر تماشای زیبایی‌های این جنگل می‌توانید از غذاهای محلی این منطقه نیز لذت ببرید. 
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...