رَهی نو

آبشار ویسادار کجاست ؛ مسیر دسترسی + عکس

تعداد بازدید: ۵۳۹۸ ۷ آذر ۱۳۹۶

اگر بخواهید یک آبشار را تصور کنید، چه تصویری در ذهنتان نقش می‌بندد؟ آبشار ویسادار از جمله آبشارهایی است که قرار نیست آن را از پایین به بالا نگاه کنید؛ بلکه جایی است که به دلیل پلی رو آن، ریخته شدن آب درون جایی مانند گودال را خواهید دید. شاید کمی ترسناک به نظر برسد؛ اما ارتفاع مناسب و محکم بودن پل روی آن، کمک می‌کند هیچ نگرانی به دلتان راه ندهید.

 

در این مقاله در مورد آبشار ویسادار صحبت می‌کنیم و اطلاعاتی مانند بهترین زمان و ملزومات سفر به این آبشار را در اختیارتان قرار می‌دهیم تا هنگام رفتن به آنجا تجربه خوبی برایتان رقم بخورد.

 

معرفی آبشار ویسادار

ویسادار، آبشاری است که در دل درختان بید فراوانی که اطرافش رشد کرده‌اند، قرار دارد و به همین دلیل، نام آن به زبان تالشی به معنای سایه درختان بید است. ویسادار با داشتن 15 متر ارتفاع، سومین آبشار مرتفع استان گیلان است.

اطراف آبشار، دیوارهای صخره‌ای منحصربه‌فردی قرار دارد که به‌صورت لایه‌لایه چیده شده‌اند و مانند پلکانی بزرگی هستند. روی این آبشار، پلی فلزی قرار دارد که شما با قدم زدن روی آن از نمای بالای آبشار، آن را تماشا می‌کنید.

 

معرفی آبشار ویسادار

 

آبشار ویسادار کجاست؟

این آبشار در کوه‌های تالش استان گیلان قرار دارد. زمانی‌که وارد شهرستان رضوانشهر می‌شوید، به شهر پره‌سر رفته و با طی کردن 16 کیلومتر در دل جنگل به این آبشار می‌رسید. مسیر این جاده آسفالت؛ اما انتهای آن جاده خاکی است و می‌توانید با پیاده‌روی به این جاذبه طبیعی زیبای گیلان برسید. این رودخانه‌ای که از بلندی به پایین سرازیر می‌شود، در ادامه مسیر با طی کردن راه درازی که پر از پیچ و خم است، به دریای خزر می‌ریزد.

 

آب و هوا و بهترین زمان سفر به آبشار ویسادار

سفر کردن به آبشار ویسادار در تمام فصول سال امکان‌پذیر است؛ اما هر فصل، روش رسیدن و شرایط متفاوتی دارد که باید به آن‌ها توجه کرده و براساس آن‌ها آماده رفتن به این آبشار شوید. بهترین زمان فصل‌های بهار و تابستان است که گرمای هوا مناسب است و این جای دیدنی، پذیرای گردشگران زیادی است. در فصل تابستان که هوا در گرم‌ترین حالت خود است و در شمال هوا شرجی است، هوای این بخش مناسب بودن و امکان آب‌تنی کردن هم در آن وجود دارد.

 

فصل پاییز هم زمان مناسبی برای سر زدن به آبشار است؛ چون جنگل اطراف آن ترکیبی از رنگ‌های سبز، زرد، نارنجی و قرمز می‌شود که محل مناسبی برای عکاسی به حساب می‌آید و در آن می‌توانید خاطرات زیبایی را ثبت کنید. فقط توجه داشته باشید که از مناسب بودن شرایط آب‌وهوایی مطمئن شده و بعد به آن‌جا بروید. در فصل زمستان هم امکان رفتن به آنجا وجود دارد؛ اما بهتر است از راهنماهای محلی کمک بخواهید و تجهیزاتی که به سلامت سفر کردن شما کمک می‌کند، به همراه داشته باشید؛ چون در این فصل، در آبشار ویسادار برف فراوانی می‌بارد و بهتر است، ایمنی را رعایت کنید و با تجهیزات کامل و راهنمای کاربلد به آن‌جا سر بزنید.

 

ملزومات و تجهیزات سفر به آبشار ویسادار

ویسادار در دل طبیعت قرار دارد و اگر می‌خواهید تنها چند ساعت در آن‌جا بمانید، کفش‌هایی به همراه داشته باشید که برای پیاده‌روی مناسب باشند؛ چون قسمتی از مسیر خاکی است و اگر بخواهید پیاده‌روی کنید، حدود 20 دقیقه در راه هستید. در فصل گرما که می‌خواهید در این آبشار، آب‌تنی کنید، داشتن چند لباس برای تعویض لباس‌های خیس پس از شنا، فراموش نشود.

 

اما گاهی اوقات تصمیم دارید که برای چند روز در آن جنگل‌ها و در کنار آبشار کمپ کنید؛ برای این هدف، اول از همه به چادر نیاز دارید تا برای استراحت کردن به آن پناه ببرید؛ از چادرهایی استفاده کنید که حشرات موذی نتوانند وارد آن شوند و در برابر رطوبت هوا هم مقاوم باشد. این تنها وسیله نیست؛ برای خوابیدن هم به کیسه خواب نیاز دارید. علاوه‌براین، از آنجایی که مغازه‌ها فاصله زیادی با آبشار دارند، غذای کافی برای مدتی که قرار است در آنجا کمپ کنید و وسیله‌ای برای گرم کردن آن‌ها به همراه داشته باشید.

 

آبشار ویسادار

 

جاهای دیدنی اطراف آبشار ویسادار

در اطراف و در فاصله نزدیک آبشار ویسادار، مکان‌های دیگری هم هستند که دیدنشان خالی از لطف نیست و برایتان جذاب خواهند بود. بعضی از آن‌ها را برایتان نام می‌بریم تا وقتی که تصمیم گرفتید سفری به این آبشار داشته باشید، به دیدن آن‌ها هم بروید.

  • جاده اسالم به خلخال
  • قلعه لیسار
  • گردنه حیران
  • جنگل فندقلو
  • آبشار لاتون
  • آبشار آسیابگا
  • جنگل گیسوم

 

مسیر دسترسی به آبشار ویسادار

برای مشخص کردن مسیر دسترسی به آبشار، در ابتدا شروع مسیر حرکت خود را مشخص کنید. مسیری که ما در ادامه برایتان توضیح می‌دهیم، از رشت، مرکز گیلان شروع می‌شود. برای رسیدن به این آبشار، وارد جاده رشت-آستارا شده و صومعه سرا را پشت سر می‌گذارید تا به رضوانشهر برسید. مسیر را تا رسیدن به پره‌سر ادامه دهید. در داخل این شهر، به یک میدان کوچک می‌رسید که تابلویی در آن نصب شده است و آدرس ویسادار را به سمت چپ نشان می‌دهد. این مسیر را رفته و به سه‌راه احمد می‌رسید که در ادامه، صیقلسرا را انتخاب می‌کنید. این جاده را 16 کیلومتر طی می‌کنید تا به ویسادار برسید که بخشی از روستای لمیر است. مسیری که اطرافش پر از درخت‌هایی از گونه‌های مختلف است.

 

برای حرکت از تهران، ابتدا باید به قزوین رفته و بعد به رشت برسید. اتوبوس و تاکسی برای این مسیر در هر ساعتی از شبانه‌روز فراهم است. همینطور می‌توانید با قطار و هواپیما هم این مسیر را طی کنید. این انتخاب به شما بستگی دارد که کدام وسیله نقلیه برایتان مناسب‌تر است.

 

جمع‌بندی

آبشار ویسادار یکی از جاذبه‌های طبیعی استان گیلان است که در سال‌های اخیر، افراد زیادی از سراسر کشور به آن سر زده‌اند. ماه‌های تیر و مرداد که هوا به‌شدت گرم است، این آبشار می‌تواند یکی از جاهای باشد که رفتن به آن شما را سر کیف آورد. اگر می‌خواهید که روزهای مسافرت‌تان به این شهر، در هتل و اقامت‌گاه‌ها بمانید، به سایت رهی نو به آدرس مراجعه و مناسب‌ترین و نزدیک‌ترین آن‌ها را برای تاریخ دلخواهتان انتخاب و رزرو کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...