رَهی نو

فاصله همدان تا شیراز

تعداد بازدید: ۲۷۳۵۴ ۶ شهریور ۱۴۰۰

نام شیراز با تاریخ مشاهیر ادبیات و فرهنگ و با مردمی مهمان‌نواز گره خورده است و هر ایرانی، نام آن را شنیده است. وجود جاذبه‌های طبیعی، بوستان‌ها و باغ‌های متعدد، آثار تاریخی و مقبره شاعران بزرگ در این شهر، آن را بدل به یکی از پایتخت‌های فرهنگی ایران کرده است. اگر همه این عوامل را در نظر بگیرید، می‌بینید که هیچ دلیلی برای مسافرت نکردن به این شهر باقی نمی‌ماند.

اگرچه مردمان دیار هگمتانه نیز از آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی متنوعی در شهر خود بهره می‌برند، اما آنان نیز ممکن است قصد داشته باشند در فرصت تعطیلاتِ پیش آمده، دل به جاده بزنند. اگر شما نیز قصد اطلاع از فاصله همدان تا شیراز، راه‌های رسیدن به این شهر و آشنایی با جاذبه‌های مسیر را دارید، با ما همراه باشید.


بیشتر بخوانید: لیست جاذبه های گردشگری و تفریحی شیراز


بهترین مسیر همدان تا شیراز از نظر مسافت و زمان

برای پیمودن فاصله همدان تا شیراز، دست شما باز گذاشته شده و می‌توانید به یک مسیر اکتفا نکنید. راه اول، در پیش گرفتن جاده ملایر و پس از آن جاده شهرضا است که ۹۵۶ کیلومتر طول دارد و در حدود ۱۱ ساعت و ۱۰ دقیقه طی آن طول می‌کشد. اما اگر دنبال مسیر دیگری هستید می‌توانید وارد بزرگراه ساوه - همدان شوید و به سمت اصفهان برانید و از آنجا به شیراز برسید.

این کار باعث می‌شود حدود ۱۱ ساعت و ۱۰ دقیقه در مسیر باشید و مسافتی ۹۹۴ کیلومتری بپیمایید. راه دیگری نیز البته برای سفر از همدان به شیراز وجود دارد و می‌توانید به سمت اراک برانید و این مسیر را تا خوانسار ادامه دهید و بعد از رسیدن به دامنه، وارد ادامه همان مسیر اول شوید. این مسیر مارپیچی درازایی ۹۲۵ کیلومتری دارد و عبور از آن ۱۱ ساعت و ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

 

حافظیه شیراز

فاصله همدان تا شیراز چند کیلومتر است

این که مسیر شما چقدر به طول بینجامد، بسته به انتخاب شما است و بخشی از خاطرات سفر هم با همین انتخاب‌ها ساخته می‌شوند. اگر از سمت جاده ساوه بخواهید به شیراز بیایید، باید از شهرهایی چون ساوه، سلفچگان، دلیجان، شاهین‌شهر، اصفهان، شهرضا و مرودشت عبور کنید. در این صورت ۹۹۴ کیلومتر را باید بپیمایید که ۱۱ ساعت و ۱۰ دقیقه طول می‌کشد.

اگر که با کوهستان‌ها و دامنه‌های کشیده آن ارتباط نزدیکی دارید، می‌توانید مسیر قدری پیچیده‌تر را انتخاب نمایید. اگر که به سمت ملایر بیایید و پیچ‌های این جاده را تا الیگودرز طی کنید، به استان اصفهان و شهر نجف‌آباد می‌رسید. باید همین مسیر را ادامه دهید و بعد از گذشتن از شهرضا به سمت جنوب برانید و بعد از گذشتن از آباده و مرودشت به شیراز می‌رسید.

این مسیر شما را ملزم به طی مسافتی ۹۵۶ کیلومتری و صرف زمانی ۱۱ ساعت و ۱۰ دقیقه‌ای می‌کند. البته می‌توانید همین مسیر دوم را به جای ملایر از سمت اراک از سر بگیرید و بعد از عبور از اراک، خمین، گلپایگان، خوانسار و داران، وارد جاده نجف‌آباد شوید. اگرچه طول این جاده ۹۲۵ کیلومتر و از سایر مسیرها کوتاه‌تر است، اما وجود پیچ‌های مختلف در آن باعث می‌شود که زمان تقریبی رسیدن شما ۱۱ ساعت و ۲۰ دقیقه شود.

 

فاصله همدان تا شیراز چند کیلومتر است

 

روش‌های سفر از همدان تا شیراز

برای طی فاصله همدان تا شیراز راه‌های مختلفی وجود دارد و بسته به این که سراغ کدام راه بروید، خاطره‌ای متفاوت در ذهن شما شکل می‌گیرد. این‌ که کدام روش بهتر است، جواب قاطعی ندارد و شرایط شما است که در این مسئله تأثیرگذار است. گاهی دوست دارید بدون دغدغه خاصی به مقصد برسید و به کارهایتان بپردازید یا این‌که گردش کنید؛ گاهی دوست دارید در طول مسیر توقف کنید، آبی به صورت بزنید یا به بازدید توقفگاه‌های مسیر نیز بروید.

مسافت همدان تا شیراز با اتوبوس

گاهی مسافران به دنبال روشی سریع و بی‌دغدغه هستند و گاهی نیز دوست دارند سفرشان کم‌ خرج باشد که برای هر دو این موارد، پیشنهاد سفر با اتوبوس است. در پایانه همدان همواره برای مقاصد گوناگون، اتوبوس موجود است و از این بابت می‌توان آسوده خاطر بود. رانندگان اتوبوس‌ها فاصله همدان تا شیراز را از مسیر ملایر طی می‌کنند و این مسیر حدود ۱۱ ساعت ۳۵ دقیقه طول می‌کشد.

 

مسافت همدان تا شیراز با اتوبوس

 

مسافت همدان تا شیراز با خودروی شخصی

کافی است که خودتان یک دستگاه خودرو داشته باشید و بار سفر را ببندید. در این صورت مهم نیست که آیا هیچ وسیله نقلیه دیگری این مسیر را طی می‌کند یا نه و در هر صورت شما به مقصدتان خواهید رسید. یکی از فرصت‌هایی که رانندگی با اتومبیل در اختیار شما می‌گذارد، امکان توقف در هر نقطه‌ای که دوست دارید، است.

 

حمام وکیل شیراز

 

مسافت همدان تا شیراز با قطار

قطار یکی از راحت‌ترین وسایل حمل‌ و نقل است و سفر با آن لذت خاصی دارد. به‌ رغم وجود ایستگاه راه‌آهن در هر دو شهر همدان و شیراز، متأسفانه قطار مستقیمی بین این دو شهر تردد نمی‌کند.

شهر ها و جاذبه‌های مسیر همدان شیراز

هر مسیری را که انتخاب کنید، جاذبه‌های مختلفی در پیش رویتان وجود دارد. اگر از مسیر ساوه بروید، می‌توانید از آثار تاریخی این شهر همچون بازار، مسجد جامع و قیزقلعه دیدن نمایید. در ادامه مسیر شما، شاهین‌شهر قرار دارد و اگر شب‌هنگام به آنجا برسید می‌توانید سراغ بازارچه فلافل این شهر بروید و لذت خوردن غذایی ارزان و خوشمزه را تجربه کنید. وقتی سخن از اصفهان می‌آید، نمی‌توان در برابر عظمت این شهر چیزی گفت. بناهای معماری اسلامی واقع در این شهر از جمله مسجد شاه، میدان نقش‌جهان، سی و سه پل، منارجنبان و بسیاری دیگر از آثار دیگر نیازی به تعریف ندارند و طبیعتاً بازدید از آن‌ها مفرح است.

 

شهر ها و جاذبه_های مسیر همدان شیراز

 

می‌توانید در اصفهان به درشکه‌ سواری نیز بپردازید و با خرید گز سفرتان را خوشمزه‌تر کنید. قبل از رسیدن به شیراز، شهر مرودشت قرار دارد و جود کتیبه‌ها و آثار باستانی برای علاقه‌مندان به تاریخ خبر بسیار خوبی است. نام تخت‌جمشید برای هر ایرانی آشنا است و می‌توانید قبل از رسیدن به مقصد، به بازدید از این مجموعه تاریخی بروید. در فاصله ۶ کیلومتری از تخت‌ جمشید نقش‌رستم وجود دارد و در آن می‌توانید یادمان‌هایی متعلق به دوران ایلامیان، هخامنشیان و ساسانیان را مشاهده کنید. علاوه بر موارد گفته شده نیز، جاذبه‌های‌ بسیار دیگری وجود دارد که می‌توانید در مسیر کشف کنید.

برای رزرو هتل در شیراز  با توجه به هزینه و امکانات آنها می‌توانید از  بهترین  هتل های شیراز مانند هتل الیزه شیراز را   از سایت رهی نو   رزرو کنید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
ایلیا ۱۴۰۲/۸/۲۹

همدان تا شیراز مثل تهران تا مشهد همان فاصله رو داره و یک روز کامل زمان میبره اگر فرصت کافی باشه برای سفر داشته باشیم با ماشین شخصی میشه رفت وگرنه خسته کننده میشه

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۳۰

ایلیای عزیز چه عالی امیدواریم که فرصت سفرهای خوبی در پیش داشته باشید و از خدمات رهی نو هم بهره ببرید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...