رَهی نو

فاصله رشت تا قشم

تعداد بازدید: ۴۰۳۲ ۳ بهمن ۱۴۰۱

سفر برای همه ما نمادی از شور و شعف و اتفاقات پررمز و راز است. زمانی که شرایط یک سفر عالی مهیا می‌شود، اولین نکته پس از تعداد افراد، محل اسکان و بازه سفر فاصله دو شهر و جاذبه‌های دیدنی مقصد است. شهر مقصد و نحوه سفر به آن ازجمله مسائلی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت. بر اساس نظر اغلب گردشگران یکی از لذت‌بخش‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین سفرها بازدید از جنوب کشور ایران است. علت این موضوع نیز جاذبه‌های بی‌مثال و اسرارآمیز جنوب ایران‌زمین است که می‌تواند هر گردشگری را مجذوب خود کند. تصور رؤیایی بی‌نظیر و سفر از خطه سبز رشت به سمت دریای نیلگون جنوب ازجمله تصورات و خاطراتی است که می‌تواند تا مدت‌ها بر ذهن حک شود.

 

ازآنجایی‌که دو شهر رشت و قشم ازجمله مقاصد مهم گردشگری برشمرده می‌شوند، این مقاله از سایت رهی  نو باهدف بررسی فاصله رشت تا قشم و راه‌های دسترسی به آن تهیه ‌شده است. اگر به‌زودی قصد سفر از رشت به سمت جزیره قشم را دارید، حتماً تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

فاصله رشت تا قشم از نظر مسافت و زمان

اما با تمام تفاسیر فوق نحوه سفر و بررسی فاصله رشت تا قشم از اهمیت بالایی برخوردار است که نباید آن را از یاد برد. خوشبختانه با توجه به رشد و توسعه گردشگری و حمل‌ونقل در چند دهه اخیر امروزه امکان سفر به‌صورت هوایی و زمینی از خطه سبز رشت به سمت جزیره قشم وجود دارد و گردشگران می‌توانند وابسته به سلیقه و بودجه مالی خود مناسب‌ترین وسیله حمل‌ونقلی را برگزینند.

 

فاصله رشت تا قشم

 

گردشگران و افراد علاقه‌مند به بازدید از جزیره قشم همواره به یاد داشته باشند که شما در این سفر از شمال ایران به سمت یکی از جنوبی‌ترین نقاط ایران سفر خواهید کرد. در این سفر سراسر از اتفاقات مختلف و جذاب باید این موضوع را در نظر بگیرید که فاصله رشت تا قشم ازلحاظ مسافتی بیش از 1000 کیلومتر و ازنظر زمانی حدوداً 20 ساعت و 20 دقیقه است. البته  این بعد زمان  برای خودروهای شخصی و اتوبوس‌ها تخمین زده می‌شود و بر هیچ‌کس پوشیده نیست که سفر با قطار یا هواپیما به‌مراتب دارای بعد زمانی کمتری است.

 

فاصله رشت تا قشم چند کیلومتر است

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، فاصله رشت تا قشم بیش از 1000 کیلومتر با خودرو شخصی و اتوبوس تخمین زده می‌شود. فراموش نکنید که  در این مسافت نسبتاً طولانی، شما باید به‌عنوان یک گردشگر دارای  یک برنامه‌ریزی اصولی باشید تا بتوانید از مدت سفر خود  به بهترین شکل استفاده کنید. به‌عنوان حسن ختام این بخش وظیفه خود دانستیم که بگوییم که طبق آخرین بررسی‌ها، فاصله رشت تا قشم حدوداً 1693 کیلومتر است. پیشنهاد رهی نو به گردشگرانی که قصد سفر با خودروی شخصی را دارند، این است که حتماً قبل از سفر به مقصد قشم زیبا برای محل اسکان برنامه‌ریزی کنند.

 

روش ‌های سفر از رشت تا قشم

خوشبختانه امکان سفر از رشت به قشم به کمک وسایل نقلیه نظیر اتوبوس، قطار و خودروی  شخصی وجود دارد و گردشگران می‌توانند با توجه به شرایط، علایق، بودجه مالی، اهداف سفر و غیره مناسب‌ترین وسیله نقلیه را انتخاب کنند.

 

مسافت رشت تا قشم با اتوبوس

اگر قصد دارید با اتوبوس به قشم سفر کنید، بهتر است بدانید که پایانه مسافربری رشت در بخش جنوبی این شهر زیبا و سرسبز و قرار دارد. در این پایانه مسافربری گردشگران می‌توانند با استفاده از اتوبوس رشت- بندرعباس در مدت‌زمان 20 الی 22 ساعته خود را به این جزیره زیبا برسانند. فراموش نکنید که ازآنجایی‌که اتوبوس یک وسیله نقلیه عمومی زمینی برشمرده می‌شود، شما در این سفر به‌عنوان یک گردشگر تجربیات زیادی را در حوزه نام شهرها، سوغاتی‌ها، نوع پوشش مردم، آداب‌ورسوم شهر و غیره کسب خواهید کرد. 

 

مسافت رشت تا قشم با قطار

یکی از زیباترین سفرهایی که می‌توانید تجربه کنید، سفر از رشت به مقصد قشم به کمک قطار است. ایستگاه راه‌آهن رشت در جنوب غربی این شهر قرار دارد . البته قطار مستقیم از رشت به قشم نیست، اما می‌توان از رشت به بندرعباس با قطار طی کرد و پس از آن از طریق کشتی یا لنج (وسایل تردد روی آب)، خود را به قشم رساند. در حین سفر با قطار از رشت به بندرعباس، علاوه بر مشاهده زیبایی‌های روستای اطراف رشت می‌توانید از امکانات متفاوت قطار اعم از سالن غذاخوری، سیستم صوتی، سرویس خواب، تلویزیون، تهویه مطبوع، سیستم سرمایش و گرمایش و غیره بهره‌مند شوید. ازآنجایی‌که سفر با قطار به‌مراتب آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر از اتوبوس است، پس پیشنهاد می‌کنیم از این مسافت نسبتاً طولانی که حدوداً 18 الی 19 ساعت به طول می‌انجامد به‌خوبی استفاده کنید.

 

مسافت رشت تا قشم با هواپیما

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که سفر با هواپیما دارای مزایای متعددی نظیر خدمات‌رسانی فوق‌العاده، راحتی،عدم وجود ترافیک، نظافت نسبتاً بالا و غیره است. گرچه از رشت تا قشم پرواز مستقیم نیست و باید از رشت تا تهران و سپس از تهران به قشم پرواز کرد؛ و شاید به دلیل تاخیر در پرواز و معطل‌شدن، مسافران این روش را انتخاب نکنند. اما اگر به هر دلیلی خواستید از هواپیما استفاده کنید، باید به روش بالا عمل کنید؛ ضمن اینکه فراموش نکنید که سفر با هواپیما نسبت قطار و اتوبوس معایبی نظیر هزینه بیشتر، عدم انعطاف‌پذیری در وقت و غیره را در بردارد.

 

مسافت رشت تا قشم با خودروی شخصی

ازجمله لذت‌بخش‌ترین وسایل نقلیه‌ای که می‌توان با آن از رشت تا قشم را پیمود، خودرو شخصی است. در طی سفر با خودرو شخصی می‌توان تجربیات زیادی را کسب کرد که هرکدام از آن‌ها می‌توانند به‌عنوان یک خاطره زیبا نیز قلمداد شوند.به‌طور میانگین مسافت رشت به قشم حدود 1693  کیلومتر است که این مسافت را می‌توان در طی دو الی چند روز پیمود. به‌طورکلی اگر قصد دارید در کمترین زمان این فاصله را طی کنید و از زیبایی مقصد بیشتر لذت ببرید، باید حدود 22 ساعت رانندگی کنید.

 

مسافت رشت تا قشم

 

جاذبه های مسیر رشت قشم

با نگاهی به نقشه ایران عزیزمان و بررسی اپلیکیشن‌های کاربردی می‌توان به این نکته دست‌ یافت که در فاصله رشت تا قشم شهرهای زیبایی وجود دارند، که می‌توان در طی سفر از دیدن جاذبه‌های آن‌ها لذت برد. ازجمله مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی مسیر رشت به قشم که نمی‌توان به‌سادگی از آن‌ها گذشت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تهران: حرم عبدالعظیم، دماوند، دریاچه آوان، رودبار و ...
  • اصفهان: بازارهای سنتی اصفهان، پل خواجو، میدان نقش‌جهان، عمارت عالی‌قاپو، مسجد امام و ...
  • یزد: بازار مسگرها، آتشکده بهرام، حمام ابو المعالی و ...


جمع‌بندی

رشت و قشم دو شهر توریست پذیر و زیبای کشور ایران محسوب می‌شوند که هر یک دارای جاذبه و طبیعت مخصوص به خود هستند.  به‌طورکلی فاصله رشت تا قشم می‌تواند وابسته به شرایط هر شخص به شیوه‌های مختلفی تعبیر شود. وجود ترافیک، نوع سفر، هدف از سفر، برنامه‌ریزی در حین سفر، نوع وسیله نقلیه منتخب، شرایط اسکان، بازه اسکان همه و همه ازجمله عواملی هستند که می‌توانند در این فاصله و مدت رسیدن به مقصد دخیل باشند. از اینکه تا انتهای این مقاله با رهی نو همراه بودید، بسیار سپاسگزاریم، حتماً تجربیات خود را در حوزه نوع وسیله منتخب برای سفر از رشت به جزیره قشم با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
مهران دیبا ۱۴۰۲/۷/۱۷

یزد عالیه اگر با ماشین میخواهید سفر کنید حتما یک شب بمونید یزد اگر چه مکانهای دیدنی زیادی داره و یک روز فرصت کمی است ولی شهر قدیمی و قشنگیه

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۱۸

مهران عزیز خوشحالیم از بیان نظرتون امیدواریم که همواره سفرهای عالی در پیش داشته باشید در عین حال که نظرات شما دوستان عزیز به دیگر مسافران کمک زیادی میکند سپاس از شما

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۱۸

مهران عزیز از بیان تجربتون سپاسگزاریم همواره نظرات و کامنتهای شما کمک بسیاری به دوستان دیگر میکند شاد و پیروز باشید

منیژه ۱۴۰۲/۲/۲۵

22ساعت رانندگی قطعا باید یک شب رو استراحت کرد تازه منکه دوشب باید استراحت کنم البته گردشگرانی که زمان کافی ندارن راههای دیگه ای رو برای سفر به قشم طبیعتا انتخاب میکنند

  مدیر سایت۱۴۰۲/۲/۲۵

منیژه خانم از اینکه نظرتون رو در سایت رهی نو ثبت نمودید خوشحال هستیم و آرزوی بهترین سفرها رو براتون داریم

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...