رَهی نو

فاصله اصفهان تا لاهیجان

تعداد بازدید: ۴۲۰۲ ۲۷ دی ۱۴۰۱

وقتی اسم شهر لاهیجان به میان می‌آید اولین چیزی که به ذهن هر فردی می‌رسد؛ چای خوش‌عطر و طعم لاهیجان است. البته فقط چای لاهیجان نیست که گردشگران را به سمت این شهر شمالی می‌کشاند؛ علاوه بر چای خوش‌عطر لاهیجان، این شهر زیبا دارای جنگل‌ها و مراتع بسیاری است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. نگین این جاذبه‌های طبیعی بام سبز لاهیجان است که بعد از گذشتن از شیطان کوه به آن می‌رسید و بر فراز آن می‌توانید تمام زیبایی‌های منطقه را در یک قاب تماشا کنید. علاوه بر جاذبه‌های طبیعی این شهر  بناهای تاریخی بسیاری هم دارد که مهم‌ترین آنها حمام گلشن، بقعه میرشمس‌الدین، بقعه شیخ زاهد گیلانی است.

 

اگر برای تهیه سوغاتی  فقط قصد تهیه چای لاهیجان را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنم کلوچه لاهیجان را هم امتحان کنید. کلوچه لاهیجان با عطروطعم بی‌نظیری که دارد همراه با چایی مرغوب لاهیجان  به بهترین میان‌وعده شما تبدیل می‌شود و مطمئناً از این به بعد برای تهیه کلوچه و چای لاهیجان فاصله  اصفهان تا لاهیجان را طی می‌کنید. علاوه بر کلوچه و چایی لاهیجان شما می‌توانید برای دوستان خود نمد، اجسام چوبی و سرامیکی دست‌ساز، حصیر، کوکی، انواع ترشی و مربا را تهیه نمایید و به‌عنوان سوغاتی‌های این شهر زیبا با خود ببرید.

 

فاصله اصفهان تا لاهیجان از نظر مسافت و زمان

اگر تمایل دارید مسافت اصفهان تا لاهیجان را طی کنید، خودتان را به چهارراه تختی برسانید و سپس وارد بزرگراه کاوه شوید. سپس با عبور از جاده اصفهان به میمه از شهرهای میمه، دلیجان، ساوه و قزوین عبور می‌کنید. بعد از آن راه خود را در یک جاده پر پیج و خم و سرسبز ادامه می‌دهید تا به شهر زیبای لاهیجان می‌رسید. طی‌کردن فاصله اصفهان تا لاهیجان از این مسیر ۷ ساعت و ۵۸ دقیقه طول می‌کشد.

 

فاصله اصفهان تا لاهیجان

 

البته مسیر دیگری نیز برای سفر به لاهیجان وجود دارد. شما می‌توانید از پل چمران وارد اتوبان شهید اردستانی شوید و راه خود را در آزادراه سردار شهید حجازی ادامه دهید. بعد از گذشتن از کاشان به شهر قم می‌رسید. سپس در آزادراه خلیج‌فارس به حرکت خود ادامه دهید تا از طریق آزادراه غدیر و سپس آزادراه کرج، به قزوین برسید. ادامه مسیر را مانند مسیر اولیه ادامه دهید تا به شهر لاهیجان برسید. طی‌کردن این مسیر ۸ ساعت و ۲۸ دقیقه طول می‌کشد.

 

فاصله اصفهان تا لاهیجان چند کیلومتر است؟

اگر تمایل دارید فاصله اصفهان تا لاهیجان را از مسیر شماره یک طی کنید باید ۶۵۷ کیلومتر در جاده به رانندگی بپردازید. درصورتی‌که می‌خواهید از مسیر شماره دو که از شهر قم می‌گذرد به لاهیجان سفر کنید مسیری ۷۴۵ کیلومتری را پیش رو دارید.

 

روش‌های سفر از اصفهان تا لاهیجان

برای سفر در فاصله اصفهان تا لاهیجان شما می‌توانید از چهار روش استفاده کنید. در ادامه به بررسی این چهار روش می‌پردازیم.

 

مسافت اصفهان تا لاهیجان با اتوبوس

اگر رانندگی در جاده‌های پرپیچ‌وخم شمال کشور برای شما دشوار است، می‌توانید بلیت اتوبوس تهیه نمایید. یکی از مهم‌ترین مزیت مسافرت با اتوبوس این است که شما هر زمانی که تمایل به سفر با اتوبوس داشته باشید می‌توانید به‌راحتی و در مدت‌زمان کوتاهی بلیت اتوبوس تهیه کنید. این در حالی است که تهیه بلیت هواپیما بسیار زمان بر تر از اتوبوس است و برای مسافرت‌های فوری اتوبوس گزینه مناسب‌تری است.

 

مسافت اصفهان تا لاهیجان با قطار

متأسفانه، خط ریلی مستقیمی وجود ندارد که شهر اصفهان را به لاهیجان متصل کند برای طی‌کردن فاصله بین اصفهان تا لاهیجان با قطار شما می‌توانید با قطار از اصفهان به تهران بروید و از تهران سفر خود را با اتوبوس ادامه دهید.

 

مسافت اصفهان تا لاهیجان با هواپیما

شما نمی‌توانید با هواپیما از اصفهان به لاهیجان سفر کنید و اگر برای کوتاه‌شدن زمان سفر تمایل دارید از هواپیما استفاده کنید؛ ابتدا باید با هواپیما از اصفهان به تهران بروید و برای ادامه مسیر فاصله اصفهان تا لاهیجان از اتوبوس استفاده کنید.

 

اصفهان تا لاهیجان

 

مسافت اصفهان تا لاهیجان با خودروی شخصی

اگر می‌خواهید در طول سفر در مناطق گردشگری که از آن عبور می‌کنید به گردش بپردازید بهتر است از خودروی شخصی استفاده کنید. پس برای پیمودن فاصله اصفهان تا لاهیجان از یکی از دو مسیری که در بخش فاصله اصفهان تا لاهیجان از نظر مسافت و زمان به آن اشاره شد استفاده کنید.

 

جاذبه‌های مسیر اصفهان لاهیجان

فاصله اصفهان تا لاهیجان دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی است. شما می‌توانید در طول سفر با موقف در مسیر از این مکان‌های دیدنی بازدید کنید؛ بازدید از این جاذبه‌های دیدنی خستگی طول سفر را برای شما کمتر می‌کند و شما می‌توانید در این اماکن در کنار خانواده و دوستان اوقات خوشی را سپری کنید. اگر از مسیر شماره یک فاصله اصفهان تا لاهیجان را طی کنید می‌توانید برای تماشای کاروان‌سرای عباسی مادر شاه که در شهر مورچه‌خورت قرار دارد توقف کنید.

برای مشاهده جاهای دیدنی لاهیجان بر روی لینک کلیک کنید. 

این کاروان‌سرا هم‌زمان با مدرسه چهارباغ ساخته شده و ساخت آن به دوران صفویه بازمی‌گردد. ماکسیم سیرو در مورد کاروان‌سرای عباسی مادر شاه می‌نویسد:

سفیران و هیئت‌های سیاسی قبل از ورود به اصفهان، پایتخت صفویان، در این محل توقف می‌کردند و لباس رسمی می‌پوشیدند و بعد از آن با محافظان اختصاصی تا شهر همراهی می‌شدند. در نقطه تلاقی دو مسیر فاصله اصفهان تا لاهیجان یعنی شهر قزوین می‌توانید سری به کلیسای کانتور یا همان برج ناقوس بزنید. این بنا در زمان قاجار به دست معماران روسیه‌ای ساخته شده است. معماری  این کلیسا مانند بسیاری از کلیساهای دیگر به‌صورت طرحی چلیپایی است. این کلیسا به شکل چندضلعی نامنتظم است که با اجرهای قرمز لعاب‌دار شکل‌گرفته است.

البته جاذبه‌های گردشگری مسیر به همین دو مورد ختم نمی‌شود و شما می‌توانید در طول مسیر شماره دو از باغ فین کاشان و بقیه جاهای دیدنی کاشان دیدن کنید؛ همچنین می‌توانید در ادامه مسیر در شهر زیارتی قم توقف کنید و به زیارت خواهر امام هشتم شیعیان بروید. در قزوین نیز مکان‌های گردشگری بسیاری مانند کاخ چهل‌ستون، سرای سعدالسلطنه و... در انتظار شماست.

 

کلام آخر

در این مطلب از سایت رهی نو در فاصله اصفهان تا لاهیجان همراه شما بودیم تا با معرفی جاذبه‌های گردشگری که در این مسیر قرار دارد این  سفر را برای شما خوش‌آیندتر کنیم.

زمانی که می خواهید برای اقامت چند روزه به لاهیجان سفر کنید و از بین هتل های لاهیجان یکی را انتخاب کنید. بهتر است قبل از سفر به رزو هتل اقدام کنید. رهی نو سایتی است که امکانات بهترین هتل های این شهر را مانند هتل رسپینا لاهیجان و هتل شهرزاد لاهیجان را در اختیار شما قرار داده است تا با کمک آن بتوانید هتل مناسب خود را آنلاین رزرو کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
مهناز اصلانی ۱۴۰۲/۷/۱۷

هتل رسپینا یا شهرزاد لاهیجان کدام بهتره ؟

  مدیر سایت۱۴۰۲/۷/۱۸

مهناز عزیز بهتره با کارشناسان ما تماس بگیرید تا راهنمایی و توضیحات کامل را دریافت نمایید 74828-21

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...