رَهی نو

فاصله مرند تا تبریز

تعداد بازدید: ۱۴۵۸۵ ۱۲ مهر ۱۴۰۱

 شهر تبریز را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران دانست. این شهر شاهد اتفاق‌های تلخ‌وشیرین زیادی در طول این سال‌ها بوده است. حمله اشغالگران (اشغال توسط بیگانگان)، بلایای طبیعی (زلزله) و غیره سبب تخریب تبریز شده که دوباره آن را بازسازی کرده‌اند. طولانی‌ترین پایتخت ایران، شهر تبریز بوده است که بهترین دورانش زمان حکومت ایلخانان به‌حساب می‌آید. در این دوره تبریز یک قلمرو پهناور از سمت رود نیل در شمال شرق آفریقا تا آمودریا در آسیای مرکزی بوده است.

 

اگر به این شهر سفر کردید، حتما از مکان‌های دیدنی آن مثل مسجد جامع شهر، پارک تاریخی ائل گلی، روستای کندوان، کلیسای مریم مقدس، ارگ علیشاه، مسجد کبود، بازار بزرگ و خانه مشروطه بازدید کنید. اگر اهل مرند هستید و قصد سفر به این شهر زیبا را دارید، با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم فاصله مرند تا تبریز را بررسی کنیم.

 

فاصله مرند تا تبریز از نظر مسافت و زمان

برای اینکه از مرند به شهر تبریز بروید باید ابتدا خود را به بلوار عباسی در شهر مرند برسانید. این بزرگراه را ادامه دهید تا به بزرگراه مرند، صوفیان، تبریز برسید. با گذر از کنار روستاهای بام، شور درق و سیوان، به شهر صوفیان خواهید رسید. همین بزرگراه را ادامه دهید تا به شهر تبریز برسید. در این مسیر از کنار روستای چله خانه علیا، کارخانه سیمان صوفیان، روستای قوم تپه، شهرک سرمایه‌گذاری خارجی، روستای خواجه مرجان، گمرک سهلان و روستای الوار علیا، عبور خواهید کرد. حال باید از بزرگراه شهید بابایی و کنار فرودگاه، به سمت مرکز تبریز حرکت کنید. برای پیمودن فاصله مرند تا تبریز حدودا یک ساعت زمان نیاز دارید.

 

فاصله همدان تا تبریز

 

فاصله مرند تا تبریز چند کیلومتر است

اگر قصد دارید از شهر مرند به سمت شهر تبریز حرکت کنید باید بدانید که فاصله مرند تا تبریز حدود 70 کیلومتر است.

 

روش‌های سفر از مرند تا تبریز

در این قسمت می‌خواهیم ببینیم با چه روش‌هایی می‌توان فاصله مرند تا تبریز را طی کرد. پس اگر قصد دارید برای سفر تفریحی و یا کاری از مرند به تبریز بروید، این مطلب را از دست ندهید.

 

مسافت مرند تا تبریز با اتوبوس

اگر می‌خواهید فاصله مرند تا تبریز را با اتوبوس بپیمایید، با خرید بلیط مرند تهران یا بلیط مرند ارومیه خود را به شهر زیبای تبریز برسانید.

 

مسافت مرند تا تبریز با خودروی شخصی

همان‌طور که در قسمت‌های قبل گفته شد، برای پیمودن فاصله مرند تا تبریز، یک مسافت حدود 70 کیلومتری در انتظار شماست که اگر با خودروی شخصی در این مسیر حرکت کنید. می‌توانید هرجا که دلتان خواست توقف کنید و از زیبایی‌های مسیر لذت ببرید.

 

مسافت مرند تا تبریز با قطار

می‌توانید برای طی‌کردن فاصله مرند تا تبریز از قطار هم استفاده کنید. برای این منظور باید بلیط قطار جلفا تبریز را خریداری کنید. قطار این مسیر ساعت 19:45 دقیقه از شهر مرند عبور کرده و در ساعت 21:10 دقیقه به شهر تبریز خواهد رسید.

 

جاذبه‌های مسیر مرند تا تبریز

زمانی که می‌خواهید فاصله مرند تا تبریز را طی کنید، از شهر صوفیان که در فاصله ۳۵ کیلومتری از شمال تبریز قرار گرفته است، عبور خواهید کرد. این شهر یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای آذربایجان شرقی به‌حساب می‌آید و سالانه میزبان گردشگران زیادی است. زمستان‌های صوفیان دارای آب‌وهوای سرد و خشک و تابستان‌های آن هم گرم است. اما به‌طورکلی، این شهر آب‌وهوای معتدلی دارد. در بعضی فصل‌ها بادهایی از سمت دریاچه ارومیه همراه با نمک، در صوفیان شروع به وزیدن می‌کند که باعث آب شدن برف کوه‌ها می‌شود.

 

شهر صوفیان به دلیل نزدیکی به شهر تبریز، از لحاظ صنعتی بسیار پیشرفته است. شهرک مصالح ساختمانی، کوره‌های آهک‌پزی، کارخانه گچ گروس، کارخانه آجر ماسه آهکی آذربایجان، کارخانه آذریت، کارخانه سیمان صوفیان و شهرک سرمایه‌گذاری خارجی که دارای صنایعی همچون گونی‌بافی، لوازم خانگی، خودروسازی، کامیون سازی و غیره هستند در حومه این شعر فعالیت می‌کنند.

 

صوفیان از نظر کشاورزی نیز اهمیت زیادی دارد و پیاز، آفتاب‌گردان، گندم و جو را کشت می‌کند. چندین کارخانه مواد غذایی همچون آردسازی، لواشک، کیک و ماکارونی در این شهر قرار دارند. صوفیان در تقاطع مسیر شبستر و مرند و تبریز، مسیر تردد زائران سوریه و جاده ترانزیتی ایران و اروپا واقع شده است که سبب شده از لحاظ اقتصاد توریستی نیز تأثیرگذار باشد. این شهر اصالت و قدمت بسیار زیادی دارد و جاهای دیدنی این شهر بی‌شمار است. در ادامه با جاهای دیدنی این شهر زیبا آشنا خواهید شد.

 

کلیسای موجومبار

یکی از آثار تاریخی منطقه کلیسای هریپسیمه مقدس یا کلیسای موجومبار است. این کلیسای ارمنی در سال ۱۳۴۷ به ثبت ملی رسید. کلیسای موجومبار به سده نهم تا سیزدهم میلادی برمی‌گردد و در روستای موجومبار قرار دارد که بازدید از این کلیسای سنگی و زیبا خالی از لطف نیست.

 

مسافت مرند تا تبریز


بیشتر بخوانید: لیست جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری تبریز 


چشمه معدنی صوفیان

چشمه آب معدنی صوفیان در ۵ کیلومتری جاده مرنده-صوفیان قرار دارد. این چشمه که به چشمه تاپ تاپ نیز معروف است، آب‌دهی خیلی زیادی ندارد. خواص آب این چشمه بسیار زیاد، دمای آن حدودا ۱۶ درجه سانتی‌گراد و طعم آن نسبتا شور است.

 

مسجد جامع صوفیان

یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی صوفیان، مسجد جامع صوفیان است که اکثر افرادی که از این شهر عبور کرده‌اند، حداقل یکبار از آن دیدن کرده‌اند. مسجد جامع که در بافت تاریخی شهر قرار دارد، در سال ۱۳۷۳ دوباره بازسازی شد.

 

پارک ملت صوفیان

پارک ملت صوفیان یکی از پارک‌های اصلی این شهر به‌حساب می‌آید و نزدیک جاهای دیدنی و تفریحی همچون تالار شهرداری صوفیان، امام زاده ابراهیم خلیل و شهربازی صوفیان است. شما می‌توانید به‌صورت شبانه‌روزی برای پیک‌نیک به این پارک بروید و اوقات فراغت خود را پر کنید.

 

امامزاده ابراهیم خلیل صوفیان

اگر می‌خواهید به جاهای مذهبی صوفیان سر بزنید، امامزاده ابراهیم خلیل را انتخاب کنید که افراد مذهبی شهر، احترام ویژه‌ای برای آن قائل هستند. در ورودی قبرستان صوفیان، مزار باله خلیل قرار دارد. این شخص یکی از عارفان قرن پنجم هجری بوده است. اهمیت زیاد این امامزاده برای مردم سبب شده تا رسیدگی زیادی به آن داشته باشند و بنای آن را سالم و زنده نگه دارند. گردشگران نیز برای زیارت و رسیدن به آرامش، می‌توانند از این بنا دیدن کنند.

 

کلام آخر

در این مقاله از رهی نو سعی کردیم فاصله مرند تا تبریز و روش‌های که می‌توانید از مرند به تبریز بروید را بررسی کنیم. در قسمت جاذبه‌های مسیر هم جاهای دیدنی که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید را به شما معرفی کردیم. پس اگر قصد سفر از شهرستان مرند به شهر تبریز را دارید، می توانید هتل های تبریز را مانند هتل بین المللی تبریز، هتل لاله پارک تبریز ، هتل پارس ائل گلی تبریز  و هتل پتروشیمی تبریز را از رهی نو با بهترین قیمت رزرو کنید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...