رَهی نو

فاصله همدان تا تبریز

تعداد بازدید: ۲۰۲۰۹ ۱۲ مهر ۱۴۰۱

تبریز یک شهر تاریخی و قطب گردشگری در شمال غربی کشور به‌حساب می‌آید که موقعیت قرارگیری آن در مسیر جاده ابریشم بوده است. این موقعیت ممتاز تاریخی و جغرافیایی تبریز، سبب شده تا یکی از مراکز مهم تجارت و بازرگانی آسیای غربی به‌حساب آید.

امروزه نیز شهر زیبای تبریز، کوهستان‌های فوق‌العاده، طبیعت بی‌نظیر آن، قلعه‌های خارق‌العاده، ‌ کلیساها و مساجد گردشگران زیادی را به سمت این شهر می‌کشاند. اگر قصد دارید فاصله همدان تا تبریز را طی کنید و به این شهر سفر کنید، از دیدن کوه سهند، خانه استاد شهریار، ارگ تبریز، کوه‌های آلاداغ لار، مسجد کبود، مقبره الشعرا، ائل گلی، بازار تبریز، خانه بهنام، عمارت شهرداری تبریز و غیره غافل نشوید. ما در این مفاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو به این موضوع پرداختیم برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید. 

 

جاذبه های تبریز

 

بهترین مسیر همدان تا تبریز 

برای اینکه فاصله همدان تا تبریز را طی کنید، سه مسیر مختلف پیش روی شماست. در مسیر اول باید از بلوار سردار همدانی به سمت جاده فرودگاه و بلوار امام رضا بروید. در ادامه بلوار همدان قزوین را ادامه دهید و پس از رسیدن به ویان، دور برگردان را برگردید و به بزرگراه همدان زنجان بروید. وارد شهر کبودر آهنگ نشوید از کمربندی به بلوار شیرین سو، دمق، کبودر آهنگ بروید. پس از رسیدن به شیرین سو، از کنار گذر شهر، جاده زرین رود، شیرین سو را ادامه دهید. با گذر از زرین رود به سمت قیدار حرکت کنید. در ادامه باید از شهرهای سلطانیه و زنجان عبور کنید. در نهایت هم با ادامه دادن آزادراه زنجان-تبریز، به مقصد خواهید رسید. با انتخاب این مسیر حدود 6 ساعت و 44 دقیقه در راه هستید.

اگر می‌خواهید فاصله همدان تا تبریز را از مسیر شماره 2 بروید، باید ابتدا خود را به بلوار ارتش برسانید. سپس از جاده انصارالامام، وارد جاده همدان بیجار شوید. پس از رسیدن به شهر بیجار، باید به سمت زنجان حرکت کنید و پیش از آنکه وارد شهر شوید، طبق مسیر شماره1، از آزادراه زنجان تبریز به سمت تبریز حرکت کنید. در این مسیر از کنار روستاهای گل تپه، بابا رشانی، توپ آغاج، حلب، زرین آباد، نیک پی، بستان آباد و کند رود گذر خواهید کرد. این مسیر حدود 6 ساعت و 52 دقیقه زمان نیاز دارد.

در مسیر سوم برای پیمودن فاصله همدان تا تبریز، ابتدا باید همچون مسیر شماره 1، از بلوار سردار همدانی راه را آغاز کنید. سپس وارد جاده همدان قزوین شوید و از کنار شهرهای رزن، آوج، آبگرم، خرم دشت و داکان عبور کنید. سپس از پلی که در کنار شهرک صنعتی تاکستان غرب قرار دارد، وارد جاده قدیم قزوین زنجان شوید و خود را به آزادراه قزوین زنجان برسانید. از کنار شهرهای ابهر، خرم‌دره، هیدج و صابین دره گذر کنید تا به شهر زنجان برسید. پس از آن همانند دو مسیر قبلی از آزادراه زنجان تبریز، به شهر زیبای تبریز بروید. با انتخاب این مسیر، حدود 7 ساعت در راه هستید.

فاصله همدان تا تبریز چند کیلومتر است

همان‌طور که گفته شد برای پیمودن فاصله همدان تا تبریز سه مسیر پیش روی شماست. مسیر شماره یک 534 کیلومتر، مسیر شماره دو 593 کیلومتر و مسیر شماره سه 627 کیلومتر است.

 

فاصله همدان تا تبریز

 

روش‌های سفر از همدان تا تبریز

می‌خواهید بدانید با چه روش‌هایی می‌توان فاصله همدان تا تبریز را طی کرد؟ پس این قسمت از مقاله را از دست ندهید.

مسافت همدان تا تبریز با اتوبوس

درصورتی‌که برای پیمودن فاصله همدان تا تبریز می‌خواهید از اتوبوس استفاده کنید، باید در ساعت مشخص به ترمینال بروید. از این طریق می‌توانید در طول مسیر استراحت کنید. اتوبوس برای این رفتن به تبریز از مسیر شماره سه با کمی تغییر استفاده می‌کند و از شهر خرمدره مستقیم به سمت آزادراه قزوین زنجان حرکت می‌کند. این مسافت حدود 600 کیلومتر است.

مسافت همدان تا تبریز با خودروی شخصی

اگر قرار است فاصله همدان تا تبریز را با خودروی شخصی بروید، همان‌طور که در قسمت‌های قبلی گفته شد از سه مسیر متفاوت می‌توانید استفاده کنید.

شهر ها و جاذبه‌های مسیر همدان تا تبریز

اگر هرکدام از مسیرها را برای پیمودن فاصله همدان تا تبریز انتخاب کنید، به‌هرحال از شهر زنجان عبور خواهید کرد. این شهر در شمال غرب ایران قرار دارد، بسیار شگفت‌انگیز است و مناطق بکر و زیبای زیادی دارد که در ادامه چند تا از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

گنبد سلطانیه

این گنبد آجری با روکش کاشی‌های فیروزه‌ای در میان دشتی فراخ در مسیر تهران به زنجان قرار دارد و بزرگ‌ترین گنبد آجری دنیا به‌حساب می‌آید. این بنا در زمان ایلخانیان به دستور سلطان محمد خدا بنده ساخته شد و گفته می‌شود که آرامگاه اوست. از این گنبد در گذشته به‌عنوان ساعت آفتابی استفاده می‌کردند. گنبد سلطانیه سال ۱۳۸۴ خورشیدی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

گنبد سلطانیه

مسجد جامع زنجان

مسجد جامع زنجان توسط «عبدالله میرزا دارا» که یکی از پسران «فتحعلی‌شاه قاجار» است در نزدیکی بازار زنجان و در قسمت قدیمی شهر ساخته شده است. برخی از ویژگی‌های این بنا گچ‌بری‌های مقرنس، کاشی‌کاری‌های هفت‌رنگ اسلیمی و گل‌وبوته در یک بنای چهار ایوانی است که معماری دوره قاجار را به نمایش می‌گذارد. پس اگر قصد دارید با پیمودن فاصله همدان به تبریز، به شهر تبریز سفر کنید، حتما کمی از وقت خود را هم در شهر زیبای زنجان سپری کنید.

مسجد جامع زنجان

تپه‌های آلاداغ لار

این تپه‌ها و کوه‌های رنگارنگ، به رنگ‌های سفید، نارنجی، زرد، قرمز، سبز و قهوه‌ای هستند و با بارش باران، بسیار دیدنی می‌شوند. این تپه‌ها در مسیر زنجان به سمت شهر‌ ماه‌نشان قرار دارند.

 

تپه_های آلاداغ لار

دریاچه پری

این دریاچه همانند سراب در دشتی وسیع قرار گرفته است که تنها دریاچه طبیعی استان زنجان به‌حساب می‌آید و جزو مناطق بکر و توریستی شهر ماهنشان است.

دریاچه پری

غار کتله خور

بزرگ‌ترین غار خشکی آبی جهان، غار کتله خور است. قندیل‌های رنگی از سقف این غار آویزان شده‌اند و آن را تزیین کرده‌اند. غار کتله خور دارای سه طبقه با راه‌های اصلی و فرعی است که گردشگران نمی‌توانند از تمام بخش‌های آن دیدن کنند؛ چراکه برخی قسمت‌های آن به تجهیزات و تخصص غارنوردان حرفه‌ای نیاز دارد.

اما همین قسمتی هم که برای عموم قابل استفاده است بسیار طولانی و زیباست. این غار به دلیل خلوص آهک زیاد آن، نمای مسحورکننده‌ای دارد و به دلیل اینکه آب درون آن خشک شده، می‌توان در آن راه رفت و به تماشای استالاگتیت‌ها و استالاگمیت‌ها پرداخت. این غار در ۸۰ کیلومتری استان زنجان در جنوب خدابنده واقع شده است.

اگر قصد اقامت و سفر به تبریز را دارید می توانید یک از هتل های لوکس تبریز  مانند  هتل گسترش تبریز را با بیشترین تخفیف از رهی نو رزرو کنید. 

غار کتله خور

کلام آخر

در این مقاله از رهی نو شما را با فاصله همدان تا تبریز، روش‌های پیمودن این مسافت و جاذبه‌های مسیر آشنا کردیم تا برای سفر به شهر زیبای تبریز، بتوانید از آن بهره ببرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
سمیرا تاجی ۱۴۰۲/۸/۱

دریاچه پری سال 90 رفتیم کنار دریاچه آش رشته خوردیم مهرماه بود و کمی هواخنک بود یادش بخیر

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲

سمیرای عزیز ممنون از ثبت خاطره تون در سایت رهی نو امیدواریم خاطرات خوبی در سفرهای بعدی پیش رو داشته باشید

مهستی ۱۴۰۲/۳/۷

مسیر همدان تا تبریز بنظرم فرصت خوبی آلاداغ لار زنجان رو هم ببینیم مثل خورشید طلایی نارنجی موقع غروب به به زیباست

  مدیر سایت۱۴۰۲/۳/۹

مهستی عزیز از توصیف زیبا و احساسی تون لذت بردیم امیدواریم همه ایرانیها فرصت دیدن و لذت بردن از طبیعت زیبای ایران رو داشته باشند

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...