رَهی نو

فاصله اصفهان تا قزوین

تعداد بازدید: ۱۸۴۳۲ ۲۲ شهریور ۱۴۰۱

یکی از شهرهای بزرگ ایران قزوین است که مرکز استان به‌حساب می‌آید. این شهر حدود 57 سال پایتخت حکومت صفویان بوده است و به همین دلیل موزه‌ها و مکان‎‌های تاریخی زیادی دارد. قزوین به پایتخت خوشنویسی ایران معروف است که میرعماد قزوینی نیز یکی از معروف‎ترین خوشنویسان این شهر است. قزوین شهری است که در مسیر ارتباطی استان‌های شمالی و غربی کشور قرار گرفته است و ممکن است تابه‌حال چندین بار از آن عبور کرده باشید ولی از توقف و بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن غافل باشید.

 

قلعه الموت، حمام قجر، دروازه درب کوشک قزوین، کاخ چهلستون قزوین، کلیسای کانتور، عمارت باغ سپهدار، باغستان سنتی قزوین و برج‌های خرقان تنها تعدادی از دیدنی‌های این شهر هستند. در این مقاله قصد داریم فاصله اصفهان تا قزوین، روش‌های رسیدن به قزوین و جاذبه‌های مسیر را بررسی کنیم. پس اگر شما هم علاقه‌مند شدید که به قزوین سفر کنید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

فاصله اصفهان تا قزوین از نظر مسافت و زمان

برای اینکه فاصله اصفهان تا قزوین را طی کنید، می‌توانید از سه مسیر مختلف حرکت کنید. برای استفاده از مسیر اول باید از خیابان کاوه به سمت آزادراه معلم بروید و مسیر را از جاده اصفهان میمه ادامه دهید.  سپس باید از شهرهای دلیجان و سلفچگان عبور کنید. در ادامه خود را به آزادراه شهید قاسم سلیمانی برسانید و پس از عبور از ساوه و رسیدن به سه‌راهی ساوه همدان، وارد جاده بویین زهرا ساوه شوید. بعد از اینکه به بویین زهرا رسیدید، به سمت قزوین حرکت کنید. این مسیر به 5 ساعت و 23 دقیقه زمان نیاز دارد.

 

مسافت اصفهان تا کرج

بیشتر بخوانید: فاصله و مسافت تهران تا اصفهان با قطار، هواپیما و ماشین  


 

مسیر دوم، از خیابان کاوه و بلوار معلم آغاز می‌شود تا به جاده اصفهان میمه برسد. فقط حواستان باشد که آزادراه خلیج فارس را رد نکنید و وارد آن شوید! در این مسیر از کنار شهرهای نطنز، کاشان و قم عبور خواهید کرد. پس از رسیدن به شهر قم باید از بزرگراه امام علی، خود را به مسیر قم ساوه برسانید و راه را از مسیر شماره 1 ادامه دهید. برای پیمودن مسافت این مسیر باید 6 ساعت و 3 دقیقه رانندگی کنید.

 

برای اینکه فاصله اصفهان تا قزوین را از مسیر شماره 3 بپیمایید، باید تا شهر ساوه، طبق  مسیر شماره 1 پیش بروید. سپس آزادراه شهید قاسم سلیمانی را ادامه دهید تا به جاده احمد آباد مستوفی برسید. در این جاده حرکت کنید و پس از رسیدن به آزادراه قزوین کرج، آن را ادامه دهید تا به مقصد برسید. این مسیر برای افرادی مناسب است که می‌خواهند از شهر تهران عبور کنند. اگر این مسیر را انتخاب کردید، یک زمان 6 ساعت و 22 دقیقه‌ای در انتظار شماست.

 

فاصله اصفهان تا قزوین چند کیلومتر است

همان‌طور که در قسمت قبل توضیح دادیم، شما می‌توانید فاصله اصفهان تا قزوین را با سه روش طی کنید. مسیر اول 471 کیلومتر، مسیر دوم 546 کیلومتر و مسیر سوم 558 کیلومتر مسافت دارد.

 

روش‌های سفر از اصفهان تا قزوین

در این قسمت می‌خواهیم شما را با روش‌های سفر از اصفهان به قزوین آشنا کنیم.

 

مسافت اصفهان تا قزوین با اتوبوس

اگر دلتان نمی‌خواهد خودتان برای پیمودن فاصله اصفهان تا قزوین رانندگی کنید، می‌توانید با اتوبوس به قزوین بروید. برای این منظور باید به ترمینال صفه یا کاوه بروید و بلیط موردنظرتان را خریداری کنید. این مسیر 472 کیلومتر است و حدود 6 ساعت طول می‌کشد تا به مقصدتان برسید.

 

مسافت اصفهان تا قزوین با خودروی شخصی

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی توضیح داده شد، اگر اهل دل هستید و دوست دارید در مسیر توقف کنید و یا به هر دلیل می‌خواهید با ماشین شخصی خود به قزوین بروید، سه مسیر پیش روی شماست که بین 471 تا  558 کیلومتر مسافت دارد.

 

فاصله اصفهان تا قزوین


 بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی قزوین، جاذبه های گردشگری و تفریحات قزوین  


جاذبه‌های مسیر اصفهان قزوین

باغ فین کاشان یکی از 9 باغ ثبت شده در میراث جهانی است و زیبایی آن به‌قدری است که نمونه کامل باغ‌سازی ایرانی به‌حساب می‌آید. درختان سربه‌فلک‌کشیده، صدای دلنشین آب و فواره‌های متعدد، این مکان را به یک فضای گردشگری رویایی تبدیل کرده است. چای‌خانه، موزه ملی کاشان، تقسیم گاه آب، شترگلوی قاجاری، حوض جوشان و خلوت کریمخانی در این مکان وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

 

شهر زیرزمینی نوش آباد یکی از حیرت‌انگیزترین شهرهای زیرزمینی جهان است که در نزدیکی کاشان قرار دارد. این شهر حدود 1500 سال پیش و در دوران ساسانی ساخته شده است که پایتخت حکومت انوشیروان بود. در سال 85، فردی که در حال حفر چاه در منزل خود بود، این شهر زیرزمینی را به طور اتفاقی پیدا کرد.

 

خانه طباطبایی‌ها، آتشکده هارپاک، تیمچه امین‌الدوله، بازار کاشان، کویر بند ریگ و غیره، از جاهای دیدنی کاشان است که شما را حسابی سرگرم خواهد کرد.

 

هرکدام از این سه مسیر را که برای رسیدن به قزوین انتخاب کنید، به‌هرحال از شهر ساوه عبور خواهید کرد. این شهر نیز مکان‌های تاریخی و تفریحی زیادی دارد و می‌توانید برای رفع خستگی  در ساوه توقف کنید و رفتن به این مکان‌های زیبا را نیز در برنامه سفر خود قرار دهید. مکان‌های همچون مسجد سرخ، گنبد چهارسوق، روستای گردشگری سامان، روستای باغ شیخ، دریاچه سد الغدیر، آبشار هندس، چشمه بالقلو، کلیسای چناقچی اولیا و کاروانسرای عبدالغفارخان.

 

درصورتی‌که از مسیر سوم، فاصله اصفهان تا قزوین را طی می‌کنید، می‌توانید در تهران اقامت کنید و جاهای دیدنی آن را ببینید. کاخ‌های زیادی همچون کاخ گلستان، کاخ سعدآباد و کاخ نیاوران در تهران وجود دارد که دیدن آن‌ها خالی‌ازلطف نیست. همچنین مکان‌های تفریحی زیادی در این شهر است که می‌تواند لحظات خوشی را برایتان فراهم کند. بام لند چیتگر، ایران مال، برج میلاد، دریاچه چیتگر، بام تهران و پل طبیعت تعدادی از آن‌هاست.

 

 

اگر قصد سفر و اقامت در شهر قزوین را دارید می توانید از ارزان ترین تا بهترین هتل های قزوین  مانند هتل ایرانیان قزوین، هتل مرمر قزوین و هتل بغدادی تاکستان را در رهی نو با بیشترین تخفیف رزرو کنید. 

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم فاصله اصفهان تا قزوین را بررسی کنیم و اطلاعاتی که برای سفر به قزوین موردنیازتان است را به شما بدهیم. با خواندن این مقاله می‌توانید جاذبه‌های راه را بشناسید و بنابر آن، مسیر خود را به‌خوبی انتخاب کنید و از سفر خود لذت ببرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
سیما ۱۴۰۲/۸/۳

قلعه الموت خیلی فاصله داره با قزوین هر کی میخواد بره فاصله ها رو چک کنه

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۷

سیمای عزیز در مقاله کاملا توضیح داده شده و همانطور که گفتی بهتر است قبل از سفر همه چی بررسی و چک شود

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...