رَهی نو

فشم تهران کجاست | جاهای دیدنی فشم + عکس

تعداد بازدید: ۲۲۲ ۲۸ آذر ۱۴۰۲

معرفی فشم تهران

جاذبه‌های اطراف تهران کم نیست و هربار که به قصد گردش پا از شهر تهران بیرون می‌گذارید، با مناطق خوش آب‌وهوا و طبیعت بکر آن روبرو می‌شوید. یکی از جاهای دیدنی بسیار زیبا در نزدیکی تهران، فشم است که از بخش‌های شهرستان شمیرانات به‌شمار می‌رود. بسیاری از تهرانی‌ها روزهای تعطیل و آخر هفته خود را در این منطقه می‌گذرانند. ما در این مقاله  از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو به معرفی فشم و جاهای دیدنی آن می‌پردازیم تا چنانچه قصد رفتن به این روستای سرسبز را دارید، با اطلاعات قبلی سفر خود را آغاز کنید.

فشم کجاست؟

اگر اهل تهران باشید، قطعا نام منطقه ییلاقی فشم به گوش شما خورده است. شمیرانات از دو بخش لواسانات و رودبار قصران تشکیل شده که روستاهای فشم، شمشک و میگون، از روستاهای بخش رودبار قصران به شمار می‌آیند. بیشتر مردم فشم را با نام اوشون – فشم نیز می‌شناسند. فشم به‌دلیل داشتن آب‌وهوای مطبوع، باغ‌های میوه و طبیعت سرسبزش سالانه پذیرای تهرانی‌ها و حتی گردشگران از شهرهای مختلف است.
منطقه فشم به مرور زمان به دو بخش شهری و روستایی تقسیم شد. در بخش روستایی آن، اغلب مردم بومی ساکن هستند و در بخش شهری نیز مردم ثروتمند زندگی می‌کنند. زمانی که پا به این روستا می‌گذارید، تناقض عجیبی توجه شما را به خود جلب می‌کند. در یک بخش این روستا، خانه‌های گلی را می‌بینید که همچنان به قوت خود باقی هستند. در طرف دیگر آن نیز، وجود ویلاهای لوکس و مجلل، چهره جدیدی از این روستا را به‌نمایش می‌گذارد. 

مسیر دسترسی به فشم

برای رفتن به فشم از سمت تهران در ابتدا باید وارد اتوبان بابایی شده و سپس وارد جاده لشگرک شوید که در نهایت به جاده فشم می‌رسید. باتوجه به پرپیچ‌وخم بودن این جاده پیشنهاد می‌کنیم در هنگام رانندگی احتیاط کنید. 

 فاصله تهران تا فشم

اگر بخواهید از شهر تهران به سمت اوشان – فشم حرکت کنید، یک مسیر 50 کیلومتری در پیش دارید. اما از شمال شرق تهران به فشم مسافت آن کمتر و نزدیک به  25 کیلومتر است. 

جاذبه های دیدنی فشم

جاذبه های دیدنی فشم

زیبایی فشم از جاده آن شروع می‌شود. در این روستا جاذبه‌های دیدنی زیادی را خواهید دید که مکان بسیار مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت به‌شمار می‌آید. از زیبایی‌های آن می‌توان به رودخانه، دشت و آبشارهای این منطقه اشاره کرد. چنین جاذبه‌های دیدنی باعث شده تا افراد زیادی از گوشه‌وکنار شهر تهران و حتی دیگر شهرها این منطقه را برای سفرهای یکروزه خود انتخاب کنند.

رودخانه فشم

رودخانه فشم

رودخانه فشم یا همان رودخانه جاجرود که از ارتفاعات کوه‌های البرز سرچشمه می‌گیرد، با دارا بودن 40 کیلومتر طول، یکی از جاذبه های فشم محسوب می‌شود. این رودخانه وارد سد لتیان می‌شود که البته امروزه ساخت‌وسازهای غیرقانونی منجر به آلوده شدن آب این رودخانه شده است. اما همچنان می‌بینیم که روستاییان از این آب برای آبیاری زمین‌ها و باغات خود استفاده می‌کنند.
در سالیان دور، از آب رودخانه فشم برای تامین آب آشامیدنی مردم رودبار قصران استفاده می‌شد. البته همچنان از این آب برای تامین آب شرب تهران استفاده می‌شود؛ پس بهتر است که از آلوده کردن آب این رودخانه خودداری کنیم.

آبشار لالون و لالان

آبشار لالان

اگر می‌خواهید یکی از جذاب‌ترین و زیباترین جاهای دیدنی فشم را ببینید، پیشنهاد ما به شما آبشار لالون یا لالان است. این آبشار در فاصله 12 کیلومتری شمال شرق فشم واقع شده که البته دره‌ای به همین نام در آنجا وجود دارد. وجود چنین مناظری باعث شده که یکی از بهترین مکان‌ها برای گذراندن اوقات فراغت محسوب شود. اگر اهل کوهنوردی هستید، قله‌ای با ارتفاع 4000 متر در نزدیکی این آبشار، مناسب شماست. دیدن زیبایی این آبشار در کنار چشمه‌هایی با آب زلال، روح آدمی را جلا می‌دهد و یک روز فراموش‌نشدنی برای شما رقم می‌زند.

آبشار یخی آبنیک

آبشار یخی آبنیک

آیا تابحال تجربه دیدن یک آبشار یخی را داشته‌اید؟ آبشار یخی آبنیک یکی از آبشارهای بسیار زیبا و منحصربفرد در شمال شرق فشم است که قطعاً دیدن آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد. برای مشاهده این جاذبه دیدنی و یخ‌نوردی در آن باید در فصول سرد سال به این منطقه بروید.
در کنار آبشار یخی آبنیک، دره‌ها و کوه‌هایی وجود دارد که سالانه گردشگران و طبیعت‌گردان زیادی در فصل تابستان به این منطقه می‌روند. 

آبشار لارمحله

از دیگر جاذبه‌های فشم، آبشار لارمحله است که بین دوراهی روستای آبنیک و گرمابدر قرار دارد.  سرچشمه آبشار لارمحله را کوه‌های کاسونک می‌دانند. این آبشار با فشم 13 کیلومتر فاصله دارد و به‌دلیل ماشین‌رو بودن مسیرش، به‌راحتی می‌توان به آنجا رفت. بهترین زمان برای مشاهده آبشار لارمحله، فصول بهار و تابستان است؛ به این دلیل که در این فصل‌ها، طبیعت آن سرسبزی خیره‌کننده‌ای دارد. 

دره آهنگرک

یکی از دره‌های معروف اطراف فشم، دره آهنگرک است که در نزدیکی روستای میگون و در فاصله هشت کیلومتری فشم قرار دارد. برای رفتن به این منطقه پیشنهاد می‌کنیم که فصول بهار و تابستان را به‌دلیل پوشش گیاهی متنوع و زیاد، انتخاب کنید. زیبایی این طبیعت بکر به‌اندازه‌ای ‌است که حیف می‌شود اگر این صحنه‌های بی‌نظیر و شگفت‌انگیز را در دوربین عکاسی خود ثبت نکنید.

دشت جانستون

دشت جانستون

اگر به‌دنبال مکانی برای دورهمی در آخر هفته خود هستید، پیشنهاد ما به شما دشت جانستون در منطقه فشم است. بجای اینکه وقت خود را برای رفتن به مناطق شمالی ایران بگذارید، می‌توانید در در زمان کوتاهی خود را به یک منطقه ییلاقی در نزدیکی تهران برسانید. سپری کردن زمان در محیطی با هوای پاکیزه همراه با دشت‌های سرسبز، حس نابی به‌شما می‌دهد که با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست.

باغ های اطراف فشم

زمانی که پا به روستای فشم می‌گذارید، اولین منظره‌ای که توجه شما را به خود جلب می‌کند، باغ‌های میوه است. آب‌وهوای پاک و خاک حاصلخیز موجب شده درختان این باغ‌ها میوه‌های زیاد و متنوعی داشته باشند. لازم به ذکر است که بیشتر این باغ‌ها در مالکیت شخصی هستند و بدون اجازه امکان ورود به این اراضی وجود ندارد.

کوه های فشم

اطراف فشم را رشته‌کوه‌های البرز مرکزی احاطه کرده‌اند که با گذر از آنها به مناطق شمالی ایران می‌رسید. چنانچه به کوهنوردی علاقمندید، کوه‌های اطراف فشم گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. در این مسیر با پوشش گیاهی متنوعی روبرو می‌شوید که شامل ریواس، لاله‌های وحشی، انواع سبزی کوهی و قارچ هستند.

پیست اسکی دربندسر

پیست اسکی دربندسر

اگر در فصل زمستان به منطقه فشم می‌روید، دیدن پیست اسکی دربندسر را از دست ندهید. این پیست با قرار گرفتن در لیست بهترین پیست‌های اسکی ایران، گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. چنانچه به این ورزش علاقمندید، حتما برای یکبار هم که شده، از این پیست برای اسکی کردن استفاده کنید.

رستوران های فشم

باتوجه به اینکه فشم، یک منطقه گردشگری و توریستی است، رستوران‌های متنوعی در آنجا وجود دارد. برخی از این رستوران‌ها در نزدیکی رودخانه هستند که لذت میل کردن غذا را چند برابر می‌کند. با ما همراه باشید تا بهترین رستوران‌ های فشم را با شما معرفی کنیم.

رستوران سفیر

در سه کیلومتری منطقه فشم، رستوران سفیر را می‌بینید که ماهی‌ها و کباب‌های آن زبانزد عام و خاص است. فضای مجلل و لوکس آن که روبروی رودخانه قرار گرفته، چشم‌انداز زیبایی را خلق کرده است. نکته مهم اینکه غذاهای این رستوران به دلایلی که گفته شد، ممکن است در مقایسه با دیگر رستوران‌ها قیمت بالاتری داشته باشد.

رستوران کاکتوس

یکی دیگر از رستوران های معروف فشم، رستوران کاکتوس است که با داشتن نمای شیشه‌ای توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می‌کند. غذاهای سرو شده در این رستوران، تنوع و کیفیت بالایی بالایی دارد که همین موضوع هم سبب شده مشتریان زیادی داشته باشد. باتوجه به شلوغ بودن این رستوران، بهتر است که قبل از ورود، میز خود را رزرو کنید.

رستوران باغ بهشت

از معروف‌ترین رستوران های فشم می‌توان به رستوران باغ بهشت اشاره کرد. در ابتدای جاده فشم این رستوران را خواهید دید که پله‌های سنگی آن توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. غذاهای این رستوران باکیفیت بسیار بالایی سرو می‌شود و هرکس که برای یکبار به باغ بهشت برود، حتما در سفرهای بعدی، این رستوران را انتخاب می‌کند. نوشیدن چای زغالی در فضای دل‌انگیز آلاچیق‌های شیشه‌ای، قطعا تجربه لذت‌بخشی برای شما خواهد بود.
از دیگر رستوران های فشم می‌توان به این موارد اشاره کرد:
•    رستوران قائم
•    رستوران گیله وا
•    رستوران محسنی
•    رستوران نایب
•    رستوران گلپایگان
•    رستوران آبشار
•    پیتزا قصران

روستاهای فشم

سپری کردن اوقات فراغت در یک محیط ساکت و بدور از هیاهوی شهر، در کمتر جایی بدست می‌آید. روستاهای فشم یکی از این مناطق هستند که می‌توانید در آنجا به استراحت و دریافت آرامش بپردازید. دورود، گرمابدر، روته، آبنیک، جیرود و زایگان از روستاهای معروف منطقه فشم هستند که قدم زدن در آنها حس نوستالژیکی به انسان می‌دهد.

آب و هوای فشم

آب‌وهوای مطبوع و دل‌پذیر فشم بر هیچ‌کس پوشیده نیست. باتوجه به ییلاقی بودن منطقه فشم، در زمان حضور در آنجا باید انتظار بهار و تابستانی خنک و زمستانی سرد را داشته باشید. اگر تعطیلاتی را در پیش‌رو دارید و یا می‌خواهید ساعاتی را بدور از دغدغه‌های روزمره سپری کنید، فشم و آب‌وهوای بی‌نظیرش انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود.

بهترین زمان سفر به فشم

بهترین زمان سفر به فشم.

منطقه فشم بگونه‌ای است که در هر فصلی زیبایی خاص خود را دارد. بنابراین رفتن به این منطقه به سلیقه شما وابسته است. فصل بهار قطعا با داشتن طبیعت زیبای خود، بسیار رویایی و جذاب خواهد بود. راه رفتن در میان باغ‌های میوه و استشمام شکوفه درختان هوش از سر شما می‌برد. اگر فصل تابستان را برای رفتن به فشم انتخاب می‌کنید، می‌توانید در کنار لذت بردن از آب‌وهوای مطبوع آن، لحظات خوشی را در کنار رودخانه و رستوران‌های آن سپری کنید.
فصل پاییز فشم که دیگر قابل توصیف نیست. زیبایی برگ‌های هزار رنگ درختان به‌اندازه‌ای است که دل کندن از این مناظر برای هر انسانی سخت خواهد بود. اگر در این فصل به فشم می‌روید، حتما دوربین عکاسی را با خود به همراه داشته باشید تا این تصاویر شگفت‌انگیز را ثبت کنید. در فصل زمستان هم که نمی‌شود از ورزش‌هایی مانند اسکی روی برف دل کند. اگر اهل اسکی کردن هستید، می‌توانید از دو پیست اسکی شمشک و دربندرسر واقع در فشم استفاده کنید.

اقامت در فشم

منطقه فشم به‌دلیل داشتن آب‌وهوای دلپذیرش، همواره میزبان گردشگران و توریست‌ها از ایران و کشورهای خارجی بوده است. اگر از شهرهای دیگر به فشم سفر می‌کنید، باید بدانید که در این منطقه هتلی برای اقامت وجود ندارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که از طریق سایت رهی هتل‌های نزدیک به فشم مانند هتل ویستریا تهران را رزرو کنید. 

سخن پایانی

در این مقاله درمورد منطقه فشم اطلاعات کاملی به شما ارائه کردیم و از جاذبه‌های دیدنی آن برایتان گفتیم. بیشتر تهرانی‌ها آخر هفته خود را در این منطقه خوش آب‌وهوا سپری می‌کنند تا برای لحظاتی هم که شده، بتوانند بدور از هیاهوی شهر، آرامشی را کسب کنند. اگر به فشم رفته‌اید، لطفا تجربیات و خاطرات خود را از رفتن به آنجا با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول در مورد فشم

فاصله تهران تا فشم چقدر است؟

از تهران تا فشم در حدود 50 کیلومتر فاصله است.

بهترین زمان رفتن به فشم کدام فصل است؟

فصل بهار و تابستان.

جاذبه های فشم کدامند؟

باغ های فشم، پیست اسکی دربندرسر و شمشک، دشت جانستون، آبشار لالون و لالان و رودخانه فشم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...