رَهی نو

معرفی بهترین جاهای دیدنی تجریش | آدرس و تصاویر

تعداد بازدید: ۵۳۷۴ ۲۷ آذر ۱۴۰۲

در جهان و همینطور در ایران شهرهای قدیمی وجود دارند که یکی از آنها تهران است. اسناد و مدارک نشان می‌دهد که در این منطقه قبیله‌ها و انسان‌های زیادی زندگی می‌کردند. البته در زمان‌های دور، شهر تهران به‌شکل امروزی نبوده و روستاهای زیادی در کنار هم این منطقه را به وجود آورده بودند که یکی از این روستاها تجریش بود. هم‌اکنون منطقه تجریش به یکی از محله‌های دیدنی و پرجنب‌وجوش تهران تبدیل شده است. جاهای دیدنی تجریش به‌اندازه‌ای است که می‌توانید یک سفر یک روزه به این منطقه داشته باشید. برای آشنایی با این مکان‌ها پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو همراه ما باشید.

تاریخچه میدان تجریش

تاریخچه میدان تجریش

همانطور که گفتیم تجریش یک منطقه تاریخی با قدمت طولانی است، بطوریکه در سندهای قدیمی مکتوب، نام این منطقه دیده شده است. تاریخ تجریش به دوره سلجوقیان برمی‌گردد که در آن دوره به این منطقه، روستای طجرشت می‌گفتند. در سال‌های گذشته، منطقه تجریش یکی از خوش آب‌وهواترین محلات بود که با افزایش جمعیت و یکی شدن روستاهای هم‌جوار، در زمان قاجار به پایتخت تهران تبدیل شد.

دلایل معروف بودن تجریش

از دوره‌ای که شهر تهران در زمان قاجار به پایتخت ایران تبدیل شد، تجریش هم به دلیل داشتن آب‌وهوای خوبش توجه شاهان قاجاری را به خود جلب کرد. یکی دیگر از دلایل معروف بودن تجریش این است که بیشتر کشورها، سفارتخانه‌های خود را در این منطقه ساختند. همینطور وجود امامزاده صالح در منطقه تجریش دلیل دیگری است که موجب شده این منطقه اهمیت پیدا کند.

جاهای دیدنی تجریش

تجریش یکی از مناطق شمالی استان تهران است که جاذبه‌های دیدنی و بازارهای پر رونقی در آنجا وجود دارد. تجریش در زمان قاجار بسیار مورد توجه بود و همین امر باعث شد تا تهران به عنوان پایتخت ایران معرفی شود. اگر از افرادی که سنی از آنها گذشته درمورد منطقه تجریش بپرسید، قطعا از کباب‌های خوشمزه در میدان تجریش و تفریحات آن زمان برایتان سخن خواهند گفت. از محله‌های اطراف این منطقه می‌توان به روستای سعدآباد در شمال، منطقه الهیه در جنوب و زعفرانیه در شرق اشاره کرد. دسترسی به این منطقه به‌دلیل داشتن مترو و اتوبوس بسیار آسان است. 

بازار تجریش

بازار تجریش

بازار رنگی تجریش با داشتن حال و هوای خاص خود، یکی از زیباترین بازارهای تهران است. مردم از مناطق مختلف شهر تهران برای خرید میوه‌ها، سبزیجات، لباس و پارچه‌های رنگارنگ و حتی خرید سوغات شهرهای مختلف کشور به این بازار می‌آیند. اگر می‌خواهید روی زیبای این بازار را ببینید، پیشنهاد می‌کنیم در زمان عید نوروز به این بازار مراجعه کنید تا متوجه شور و هیجان آن در این روزهای خاص شوید.

امامزاده صالح

امامزاده صالح

اگر در میان گشت‌وگذار خود در تجریش، دلتان هوای یک مکان مذهبی کرد، پیشنهاد می‌کنیم به امامزاده صالح که در نزدیکی میدان تجریش است، سری بزنید. سبک معماری ایرانی و اسلامی بکار گرفته شده در این مکان، نشان از قدمت طولانی آن است. اسناد تاریخی نشان می‌دهد که این بنا در قرن‌های هفتم و هشتم هجری قمری ساخته شده است. در روزهای تعطیل و مراسم مذهبی افراد بسیار زیادی از نقاط مختلف تهران و حتی شهرهای دور به امامزاده صالح می‌آیند تا از این فضای روحانی و آرامش‌بخش استفاده کنند.

کاخ سعدآباد

اگر اهل موزه‌گردی هستید، پیشنهاد ما به شما دیدن کاخ سعدآباد در محله تجریش است. این عمارت یکی از بناهای بجامانده از دوره قاجار و پهلوی است که در آن مجموعه‌ای از باغ‌ها‌، کاخ‌ها‌، رودها‌، کافه‌ها‌ و رستوران‌ها وجود دارد. از عمارت‌های واقع در کاخ سعدآباد می‌توان به کاخ موزه ملت، کاخ سبز، موزه استاد حسین بهزاد، خط و کتابت میرعماد، موزه پوشاک سلطنتی، سلاح‌های بار، موزه هنرهای زیبا، موزه آب و موزه استاد فرشچیان اشاره کرد.

موزه پروفسور حسابی

موزه پروفسور حسابی

یکی دیگر از جاهای دیدنی محله تجریش، خانه پدری دکتر حسابی است که سالهای آخر عمر خود را در این خانه سپری کرد. هم‌اکنون این خانه، به موزه پروفسور حسابی تبدیل شده که همه ساله تعداد زیادی از گردشگران با بازدید از این خانه با دستاوردها و شیوه‌ زندگی این فیزیکدان بزرگ آشنا می‌شوند.

مراکز خرید تجریش

مراکز خرید نزدیک تجریش

تجریش به‌دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی خاص و دسترسی آسانش، مراکز خرید مختلفی را در خود جای داده است. مرکز خرید پالادیوم، مرکز خرید تجریش، مرکز خرید قائم و مرکز خرید ارگ تجریش از مراکز خرید تجریش محسوب می‌شوند.

بازار ارگ تجریش

بازار ارگ تجریش به‌دلیل داشتن اجناس و کالاهای مختلف یکی از معروف‌ترین بازارهای نزدیک تجریش به‌شمار می‌آید. شما علاوه‌بر خرید در این بازار می‌توانید به گشت‌وگذار نیز بپردازید. همینطور تفریحات مختلف دیگری مانند سینما، شهربازی و رستوران‌های مختلف وجود دارند که می‌توانید خود را سرگرم کنید.

مرکز خرید قائم

اگر در نزدیکی بازار قدیمی تجریش، به‌دنبال مکانی برای خرید لباس، کیف و کفش هستید، پیشنهاد ما به شما مرکز خرید قائم است. این مجموعه 6 طبقه و 700 باب مغازه دارد. همینطور بعد از خرید می‌توانید در طبقه پنجم همین مرکز خرید و در رستوران یا فست‌فود آن، خود را به یک غذای خوشمزه دعوت کنید.

رستوران های تجریش

قدیمی‌های تهران، تجریش را به کباب‌های خوشمزه و نان‌های تازه و تجریش‌گردی آن می‌شناسند. همین عوامل باعث شد تا در این منطقه رستوران‌های مختلفی ایجاد شود.

چلوکبابی اطمینان

چلوکبابی اطمینان

یکی از رستوران‌های قدیمی تجریش، چلوکبابی اطمینان است که سال‌هاست کباب‌ کوبیده‌های خوبی را به مردم ارائه می‌دهد. موضوعی که این رستوران را از هم‌صنف‌های خودش جدا کرده، نوع سرو غذا است که در ظروف فلزی به مشتریان داده می‌شود. همینطور صندلی‌های قدیمی آن همراه با میزهایی با رومیزی‌های شیشه‌ای باعث متمایز شدن این رستوران شده است.

رستوران کابوکی

تهران  رستوران‌های قدیمی زیادی دارد که یکی از آنها، رستوران کابوکی در میدان تجریش است که غذاهای این رستوران با بالاترین کیفیت مواد اولیه به مشتریان ارائه می‌شود. این رستوران قبل از انقلاب اسلامی یکی از شعبه‌های کی اف سی بود که بعد از انقلاب با نام کابوکی به فعالیت خود ادامه داد. رستوران کابوکی در سال 1371 ثبت رسمی شد و سپس شعب دیگر آن در خیابان‌های پاسداران، میدان تجریش و شهرک غرب افتتاح شد.

رستوران منهتن گریل

رستوران منهتن گریل

اگر می‌خواهید یکی از بهترین فست فودهای تجریش را امتحان کنید، حتما سری به رستوران منهتن گریل بزنید. این رستوران در دو فضای سرباز و سرپوشیده آماده پذیرایی از مشتریان است. میز و صندلی‌های خاص همراه با دکور آمریکایی باعث می‌شود تا از میل کردن غذاهای لذیذ سرو شده در یک محیط آرام لذت ببرید.

مسیر دسترسی به تجریش

برای رفتن به تجریش می‌توانید از خودروی شخصی، اتوبوس‌های BRT و مترو استفاده کنید. در صورتی‌که از مترو برای رفتن به تجریش استفاده می‎کنید، باید در ایستگاه آخر متروی تجریش پیاده شوید. 

سخن پایانی

تجریش به‌عنوان یکی از مناطق معروف شهر تهران، جاذبه‌های دیدنی زیادی دارد. اگر به‌دنبال یک مکان مذهبی هستید، امامزاده صالح در این منطقه وجود دارد، اگر به دنبال بازار و مراکز خرید هستید، می‌توانید با یک پیاده‌روی کوتاه به این مراکز خرید برسید. بطور خلاصه هرآنچه که بخواهید در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید در منطقه تجریش پیدا کنید. اگر از دیگر شهرهای ایران برای گذراندن اوقات فراغت به تهران می‌‌آیید، پیشنهاد می‌کنیم یکی از هتل‌های تهران مانند هتل سیمرغ تهران را از طریق سایت رهی نو رزرو کنید.

سوالات متداول در مورد تجریش

جاذبه‌های دیدنی اطراف تجریش کدامند؟

بازار تجریش، کاخ سعدآباد، موزه پروفسور حسابی، امامزاده صالح.

رستوران های معروف تجریش کدامند؟

رستوران منهتن گریل، چلوکبابی اطمینان.

مراکز خرید منطقه تجریش کدامند؟

مرکز خرید پالادیوم، مرکز خرید تجریش، مرکز خرید قائم، مرکز خرید ارگ تجریش.


 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...