رَهی نو

آبشار ناران جاذبه ای دیدنی در اطراف تهران

تعداد بازدید: ۱۶۰ ۱۹ آذر ۱۴۰۲

شهر لواسان مکان‌های دیدنی زیادی دارد که آبشار ناران تهران یکی از آنها است. آبشارها یکی از جاذبه‌های طبیعی هستند که توجه هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. باتوجه به نزدیکی این آبشار به شهر تهران، بیشتر پایتخت‌نشین‌ها ترجیح می‌دهند آخر هفته خود را در این منطقه بگذرانند. اگر می‌خواهید سفری یک‌روزه به این آبشار بکر داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو همراه باشید. در این مطلب قرار است تا اطلاعات کاملی از جاهای دیدنی اطراف آن به شما ارائه کنیم.

آبشار ناران کجاست؟ 

آبشار ناران از زیباترین آبشارهای تهران و در بخش لواسانات است. برای رفتن به این آبشار باید وارد شهر لواسان و سپس روستای کند علیا شوید. لواسانات دارای سه بخش لواسان بزرگ، لواسان کوچک و شهر لواسان است که در شمال شرق استان تهران قرار دارد. این منطقه در خوش‌آب‌وهوا بودن در میان توابع استان تهران نظیر ندارد و اغلب تهرانی‌ها این منطقه را برای گذراندن اوقات فراغت خود انتخاب می‌کنند. آبشار ناران در فاصله 700 متری از محله ناران قرار دارد. برای رفتن به آبشار ناران باید به لواسان بروید که در فاصله 38 کیلومتری از تهران واقع شده است.

دسترسی به آبشار ناران

برای مشاهده آبشار ناران باید از تهران با طی یک مسیر 38 کیلومتری به سمت لواسان بروید. سپس وارد بلوار امام خمینی شده و بعد از گذشتن از خیابان اسدیان، به روستای کند علیا برسید. باتوجه به مالکیت خصوصی اراضی اطراف آبشار ناران، تنها راه دسترسی به آن، بخش شرقی این جاذبه دیدنی است.

معرفی آبشار ناران 

معرفی آبشار ناران

بیشتر آبشارهای ایران فصلی هستند و در تمام ماه‌های سال امکان دیدن آنها وجود ندارد؛ اما آبشار ناران تهران حسابش جدا است. این آبشار یکی از آبشارهای دائمی است و در تمام فصول سال جریان دارد. همین مورد باعث شده تا ریزش آب بر روی سنگ‌ها، شیارهای زیبایی را خلق کند. دائمی بودن آبشار ناران باعث شده تا گردشگران در تمامی فصول سال برای دیدن این جاذبه زیبا به این منطقه بروند. آبشار ناران تهران ارتفاعی در حدود 10 الی 15 متر دارد و در فصل بهار می‌توان بالاترین میزان حجم آب را دید.
اگر در فصل تابستان برای دیدن این آبشار می‌روید، پیشنهاد می‌کنیم از حوضچه کوچکی که در قسمت انتهایی این آبشار قرار دارد، برای آبتنی کردن استفاده کنید. فضای زیبایی که در اطراف این آبشار وجود دارد، بهترین مکان برای رقم زدن ساعات و خاطرات خوش است.

امکانات اطراف آبشار ناران

در اطراف آبشار ناران تهران، برای گردشگران امکانات رفاهی مناسبی درنظر گرفته شده است. در اطراف این آبشار، آلاچیق‌هایی قرار داده شده که امکان اسکان مسافران در آنجا وجود دارد. اگر این آلاچیق‌ها نصیب شما نشد، امکان نشستن در زیر درختان هم برای شما وجود دارد. از دیگر امکانات آبشار ناران می‌توان به سرویس بهداشتی، بوفه و رستوران کوچک اشاره کرد. همینطور در کنار هر آلاچیق یک منقل وجود دارد که چنانچه هوس درست کردن کباب در این طبیعت بکر را کردید، بتوانید از آنها استفاده کنید.

جاهای دیدنی اطراف آبشار ناران 

روستای کند سفلی

روستای کند سفلی

کند سفلی یکی از قدیمی‌ترین روستاهای نزدیک به آبشار ناران است که قدمت آن به صد سال می‌رسد. امروزه تعداد اندکی از مردمان محلی در این روستا ساکن هستند؛ با اینحال زندگی در آنجا جریان دارد. وجود نهرها در باغات و سرسبزی آنها در کنار موقعیت کوهستانی آن، فضای بسیار باطراوتی را ایجاد کرده است.  از دیگر جاذبه‌های طبیعی روستای کند سفلی می‌توان به ارتفاعات ساکا و مزرعه پاونک که در 3 کیلومتری این روستا است، اشاره کرد. پوشش گیاهی خاص و گل‌های رنگارنگ این مناطق توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.

روستای کند علیا

روستای کند علیا که آبشار ناران تهران هم در آن قرار دارد، از دیگر جاهای دیدنی اطراف آبشار ناران است. باستان‌شناسان در این روستا، بقایای آثار باستانی مانند قلعه پیرزن، شیرتازه، تپه‌های گوشواره و جوهک را یافته‌اند. تمامی آثار کشف‌شده در این منطقه به طولانی بودن قدمت این روستا که مربوط به اوایل دوره اسلامی است، اشاره دارد.
زمانی که در کوچه باغ‌های روستای کند علیا قدم می‌زنید، بوی کاه‌گل و گل و گیاه، حس نابی می‌دهد و شاید شما را به سالهای دور ‌ببرد. باتوجه به قرار گرفتن روستای کند علیا در لیست جاذبه‌های توریستی، همه ساله گردشگران زیادی از شهرهای مختلف ایران و حتی  کشورهای خارجی به این منطقه می‌آیند.

آبشار کفترلو

آبشار کفترلو

زمانی که برای دیدن آبشار ناران تهران به روستای کند علیا می‌روید، احتمالا از دیدن آبشار دیگری تعجب کنید. در میان صخره‌های سربه‌فلک کشیده و در انتهای این دره، آبشاری به نام آبشار کفترلو را می‌بینید. شنیدن صدای خروش آب از میان این صخره‌ها صحنه زیبایی را خلق و به بیننده هدیه می‌کند.

قلعه باستانی باغ دره

آیا می‌دانستید که در نزدیکی تهران می‌توانید یکی از بناهای تاریخی مربوط به دوره هخامنشی و ساسانی را ببینید؟ در فاصله 600 متری آبشار ناران بنایی تاریخی به نام قلعه باستانی باغ دره وجود دارد. این قلعه در آن زمان برای مراقبت از نگهبانان و نیروی دفاعی ساخته شد. باتوجه به اینکه آثار بجا مانده از دوره هخامنشی انگشت‌شمار است، این بنای ارزش و اصالت بسیار زیادی دارد.

بهترین زمان بازدید از آبشار ناران 

شاید بسیاری از افراد برای سفر و دیدن مناطق سرسبز و باطراوت، استان‌های شمالی ایران را انتخاب کنند. اما اگر بدانند که در اطراف شهر تهران، چه جاذبه‌های طبیعی وجود دارد، قطعا از دیدن این مناطق چشم‌پوشی نخواهند کرد. 
باتوجه به کوهستانی بودن آب‌وهوای این منطقه، قائدتاً در فصل زمستان با هوای بسیار سردی روبرو شوید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای لذت بردن از زیبایی‌ها و جاذبه‌های طبیعی آبشار ناران در فصول بهار و تابستان به این منطقه بروید.

نکات بازدید از آبشار ناران

از آنجایی که طبیعت سرمایه زمین است، حتما در هنگام بازدید از اماکن طبیعی بهداشت و نظافت را رعایت کرده و از روشن کردن آتش در میان طبیعت خودداری کنید. گردشگرانی که برای دیدن آبشار ناران و کفترلو به روستای کند علیا می‌روند، از نامناسب بودن شرایط این روستا می‌گویند و فقط انتهای مسیر و این آبشارها برای آنها جذاب و زیبا است.

سخن پایانی

آبشار ناران تهران یکی از معدود آبشارهایی است که در تمام فصول سال جریان دارد.  وجود جاذبه‌های طبیعی و روستاهای زیبای اطرافش، این مکان را بسیار منحصربفرد کرده است. اگر اهل تهران هستید، می‌توانید با سفری یک‌روزه به آبشار ناران، لحظات خاطره‌انگیزی را برای خود رقم بزنید. اما اگر از شهرهای دور به این منطقه سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که برای برطرف کردن خستگی راه یکی از هتل‌های نزدیک آبشار ناران مانند هتل پرشین پلازا تهران را از طریق سایت رهی نو انتخاب کنید.

سوالات متداول در مورد آبشار ناران

آبشار ناران تهران کجاست؟

آبشار ناران در یکی از روستاهای شهر لواسان به نام روستای کند علیا قرار دارد.

چه زمانی برای رفتن به آبشار ناران تهران مناسب است؟

فصول بهار و تابستان، بهترین زمان برای رفتن به آبشار ناران است.

چه جاذبه‌های دیدنی در اطراف آبشار ناران تهران قرار دارد؟

روستای کند علیا، روستای کند سفلی و آبشار کفترلو.
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...