رَهی نو

جاذبه های گردشگری نزدیک هتل استقلال تهران

تعداد بازدید: ۲۰۳ ۳۰ مهر ۱۴۰۲

معرفی جاذبه های گردشگری نزدیک هتل پارسیان استقلال تهران

زمانی که عزم سفر کرده‌ و وارد شهری می‌شوید، قطعا دیدن جاذبه‌های گردشگری آن مکان برایتان لذت‌بخش خواهد بود. اگر وارد شهر تهران شده‌اید و در هتل پارسیان استقلال تهران اقامت دارید، طبیعتا دیدن اولین جاهای گردشگری را از نزدیک هتل محل اقامت خود شروع می‌کنید. پس بهتر است که با داشتن لیستی از این جاذبه‌های گردشگری، کار خود را آسان کنید. ما در این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو لیستی از جاذبه های گردشگری نزدیک هتل استقلال تهران را برای شما گردآوری کرده‌ایم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

معرفی مکان های تاریخی اطراف هتل استقلال تهران

در ابتدا بهتر است که معرفی کوتاهی در مورد هتل مورد اقامت شما یعنی هتل 5 ستاره استقلال تهران داشته باشیم. این هتل که به هتل رویال هیلتون سابق نیز شناخته می‌شود، از هتل‌های قدیمی شهر تهران است. هتل استقلال دارای دو برج غربی و شرقی است که در سال‌های 1341 و 1351 به بهره‌برداری رسید. برای هر گردشگری که در هتل استقلال اقامت دارد، جالب و جذاب است که با مکان های تاریخی اطراف آن آشنا شود. به همین دلیل در ادامه این مطلب، به معرفی مکان‌های تاریخی اطراف هتل استقلال تهران می‌پردازیم.

کاخ سعدآباد

کاخ سعدآبا

یکی از جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های تاریخی اطراف هتل استقلال تهران، کاخ سعدآباد است. این مجموعه تاریخی با داشتن 180 هکتار  جنگل طبیعی، چشمه‌ها و باغ‌های زیبا، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. این مکان تاریخی به حدی زیبا است که احتمالا هر کسی این پیشنهاد را به شما می‌دهد تا برای یک بار هم که شده از آن دیدن کنید. شما می‌توانید در کاخ سعدآباد به قدم زدن پرداخته و عکاسی کنید.
سعدآباد قدیمی در ابتدا وسعتی به اندازه هشت هزار متر داشت که بعد از کودتای 1299 حاج آقا رفیع سعدآباد را به مبلغ چهارصد هزار تومان از ابوفتح سردار اعظم خریداری کرد. بعدها باغ‌های بیشتری به این کاخ اضافه و محل اقامت تابستانه رضاخان شد.
به تدریج و در زمان حکومت پهلوی علاوه‌بر اضافه شدن دیگر باغ‌ها، بناها و کوشک‌های دیگری نیز به مناسبت‌های گوناگون در کاخ سعدآباد بنا شد که هر کدام از این کاخ‌ها با معماری و طراحی‌های خاص خود، شکل زیباتر و منحصربفردتری را به این باغ بخشیدند.

باغ موزه هنر ایرانی

باغ موزه هنر ایرانی

در معرفی جاذبه های گردشگری نزدیک هتل استقلال تهران، می‌توانیم به باغ موزه هنر ایرانی اشاره کنیم. این باغ موزه یکی از باغ‌های بسیار جذابی است که افراد کمی از آن شناخت دارند. 
تاریخچه ساخت باغ موزه هنر ایرانی به زمان رضاشاه برمی‌گردد. دستور ساخت این باغ را همسر یکی از افسران ارشد ارتش رضاشاه داد. این باغ وسعتی به اندازه یک هکتار داشت که در واقع تفرجگاه تابستانه آنها محسوب می‌شد. باغ موزه هنر ایرانی بعد از انقلاب سال‌ها در اختیار اهالی خانه سینما بود که البته در دهه 80 تصمیم گرفته شد تا به یک مکانی عمومی تبدیل شود. بعد از آن تغییراتی در آن داده شد و  با تغییرات جزئی و اضافه کردن حوضچه‌ها و باغ‌ها، عموم مردم توانستند از آن بازدید کنند.
این باغ موزه در محله الهیه تهران و در خیابان دکتر حسابی قرار گرفته که محیط بسیار  دلنشینی را به مخاطب هدیه می‌دهد. به دلیل نزدیکی محل اقامت شما یعنی هتل استقلال تهران به این باغ موزه، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به آن بزنید.

 

جاذبه های گردشگری نزدیک به هتل استقلال تهران

موزه دکتر حسابی

موزه دکتر حسابی

یکی از جاذبه های گردشگری نزدیک به هتل استقلال تهران، موزه دکتر حسابی است. همانطور که می‌دانید ایشان از مشاهیر ایران محسوب می‌شوند. چنانچه به شهر تهران سفر می‌کنید، حتما سری به این موزه بزنید تا از نزدیک فعالیت‌ها و آثار این شخصیت برجسته ایرانی را مشاهده کنید.
سال ساخت این خانه به سال 1300 برمی‌گردد که توسط پدر دکتر حسابی ساخت شد که معمار این بنا یک فرد روسی به نام ویکتور بود. البته معماری آن با معماری ایرانی فاصله داشت؛ به همین دلیل پدر دکتر حسابی از حاج غلامحسین تفرشی خواست تا تغییراتی در طراحی خانه داده و رنگ و لعاب ایرانی را نیز به این خانه ببخشد.
این بنا مساحتی به اندازه 4000 متر دارد که بیشتر فضای آن تشکیل شده از باغ است. البته بعدها بنا به نیاز دکتر حسابی به بخش‌هایی از خانه تغییراتی داده شد که مورد نیاز ایشان بود. از این تغییرات و اصلاحات می‌توان به آزمایشگاه، کتابخانه و فضای کارگاه اشاره کرد. 

باغ فردوس

باغ فردوس

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری نزدیک به هتل استقلال تهران، باغ فردوس است که البته آن را با نام‌های موزه سینما و باغ معیری هم می‌شناسند. این باغ از شمال تهران به میدان تجریش و از جنوب به توتونچی منتهی می‌شود.
این باغ در دوره قاجار و به وسیله حاجی میرزا آقاسی، صدراعظم محمد شاه ساخته شد. باغ فردوس سرگذشت‌های بسیاری به خود دیده و از یک دست به دست دیگری رسیده است. در ابتدا این باغ در زمان محمدشاه در زمین‌های محمدیه با دو عمارت شمالی و جنوبی ساخته شد. 
ناصرالدین شاه این باغ را در زمان جشن عروسی دخترش و دامادش معیرالممالک، به وی هدیه داد. بعد از مرگ معیرالممالک، باغ فردوس به پسرش دوستعلی خان و بعد از آن به یک تاجر شیرازی به نام حاجی میرزا حسین رسید و این دست به دست شدن باغ ادامه پیدا کرد تا به دست حکومت پهلوی افتاد.
باغ فردوس در سال 1316 توسط علی اصغر حکمت خریداری شد و بعد از مرمت آن، به دبیرستان شاپور تجریش تبدیل شد. البته بعد از انقلاب این باغ در اختیار صدا و سیما بود که بعدها سازمان میراث فرهنگی تصمیم گرفت که آن را به موزه سینما تبدیل کند که این تصمیم در سال 1381 عملی شد. 
از باغ‌های آن، فقط یک عمارت باقی مانده که به نام باغ فردوس معروف است. دیگر باغات آن نیز با تغییرات کاربری از هم جدا شدند که بخش‌هایی از آن مسکونی و بخشی دیگر نیز به مدرسه تبدیل گشتند. 

کلام آخر

در این مقاله به معرفی جاذبه های گردشگری نزدیک هتل پارسیان استقلال تهران پرداختیم. چنانچه در این هتل اقامت دارید، پیشنهاد می‌کنیم که از مکان‌های دیدنی نزدیک محل اقامت خود دیدن کرده و لذت ببرید. 

سوالات متداول

در نزدیکی هتل استقلال تهران چه جاذبه‌های گردشگری وجود دارد؟ 

کاخ سعدآباد، باغ فردوس، موزه دکتر حسابی و باغ موزه هنر ایرانی از جاذبه‌های نزدیک هتل استقلال تهران هستند.

آیا هتل استقلال تهران خدمات تور گردشگری به مسافران خود ارائه می‌دهد؟

بله، هتل استقلال تهران خدمات تور گردشگری را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با مراجعه به خدمات هتل اطلاعات بیشتری در مورد تورهای گردشگری در شهر تهران بگیرید.

آیا هتل استقلال تهران اطلاعاتی در مورد جاذبه‌های گردشگری ارائه می‌دهد؟ 

 بله، هتل استقلال تهران اطلاعات جامعی در مورد جاذبه‌های گردشگری نزدیک به خود به مسافران ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید از منابع آنلاین و راهنمایی‌های توریستی هم استفاده کنید.
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...