رَهی نو

فاصله اصفهان تا اردستان

تعداد بازدید: ۸۸۹۳ ۱۶ مهر ۱۴۰۱

اردستان یکی از شهرهای استان اصفهان است که با شهرهای سمنان، اصفهان، کاشان، نطنز و نایین همسایه است و در دوران سلجوقی بنا شده است. این شهر مکان‌های تاریخی و دیدنی زیادی همچون مسجد جامع، مناره مسجد پامنار، مناره جامع زواره، قلعه سنگ بست زواره، کاخ سرخان آباد، بازار آجری زواره، قنات مون و آستان مبارکه زینبیه را دارد. در این مطلب قصد داریم راه‌های رسیدن به اردستان از اصفهان را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه همراه ما باشید.

 

فاصله اصفهان تا اردستان از نظر مسافت و زمان

برای اینکه فاصله اصفهان تا اردستان را طی کنید، سه مسیر متفاوت پیش روی شماست. برای مسیر اول باید از بزرگراه شهید چمران وارد بزرگراه شهید اردستانی شوید. پس از اینکه از قهجاورستان عبور کردید، باید مسیر را از بزرگراه شهرک صنعتی جی ادامه دهید. سپس به مسیر اصفهان نایین بروید، پس از گذر از سجزی، از جاده اصلی خارج شوید و به سمت زفره حرکت کنید. مسیر را به سمت قهساره، ماربین و ظفرقند ادامه دهید. پس از اینکه به ظفرقند رسیدید، به سمت اردستان حرکت کنید. این مسیر حدود 2 ساعت و 7 دقیقه زمان نیاز دارد.

 

برای مسیر دوم باید از خیابان کاوه به آزادراه معلم بروید. مسیر را ادامه دهید تا به جاده اصفهان میمه برسید. در این مسیر، قبل از رسیدن به مورچه خورت باید وارد آزادراه خلیج فارس شوید. بعد از همزا، باید به جاده قدیم اصفهان نطنز بروید. پیش از رسیدن به کارخانه فولاد نطنز، به سمت نسران و موغار حرکت کنید. پس از رسیدن به موغار، وارد جاده یزد و اردستان مهاباد شوید تا به مقصد برسید. با انتخاب این مسیر باید 2 ساعت و 14 دقیقه وقت داشته باشید.

 

فاصله اصفهان تا اردستان

 

مسیر سوم برای پیمودن فاصله اصفهان تا اردستان از بزرگراه شهید چمران آغاز می‌شود. سپس باید مسیر را از خیابان زینبیه و جاده حبیب آباد ادامه دهید. پس از رسیدن به حبیب آباد، وارد جاده حبیب آباد ورتون شوید. بعد از اینکه به ورتون رسیدید، به سمت زفره حرکت کنید. سپس ادامه مسیر را از مسیر شماره 1 به سمت اردستان طی کنید. این مسیر حدود 2 ساعت و 19 دقیقه زمان می‌خواهد.

 

فاصله اصفهان تا اردستان چند کیلومتر است

همان‌طور که گفته شد برای اینکه فاصله اصفهان تا اردستان را بپیمایید، سه مسیر را می‌توانید انتخاب کنید. مسیر اول 154 کیلومتر، مسیر دوم 176 کیلومتر و مسیر سوم 152 کیلومتر است.

 

روش‌های سفر از اصفهان تا اردستان

در این قسمت قصد داریم روش‌های طی‌کردن فاصله اصفهان تا اردستان را بررسی کنیم.

 

مسافت اصفهان تا اردستان با اتوبوس

اگر می‌خواهید با اتوبوس به اردستان بروید باید بلیط اصفهان اردستان را به‌صورت اینترنتی و یا با مراجعه به پایانه کاوه اصفهان به‌صورت حضوری خریداری کنید. اتوبوس فاصله 130 کیلومتری اصفهان تا اردستان را در 2 ساعت طی می‌کند.

 

مسافت اصفهان تا اردستان با خودروی شخصی

همان‌طور که گفته شد برای اینکه با ماشین شخصی از اصفهان به اردستان بروید، سه مسیر پیش روی شماست که هرکدام را که خواستید می‌توانید انتخاب کنید. مزیت ماشین نسبت به اتوبوس این است که هرجا که خواستید، می‌توانید توقف کنید و همه چیز به انتخاب خودتان است.

 

جاذبه‌های مسیر اصفهان اردستان

در مسیر شماره 2 به شهر شاهین‌شهر می‌رسید. این شهر یکی از شهرهای قدیمی ایران به‌حساب می‌آید و در گذشته محل زندگی خانواده ارتش آمریکا و ایران بود. یکی از جاهای دیدنی در این منطقه، کاروانسرای مورچه خورت است که از دوران صفویه به‌جامانده است. در گذشته که رفت‌وآمدها از شهری به شهر دیگر با اسب و شتر انجام می‌شد، باید محلی برای استراحت حیوانات و انسان‌ها در نظر گرفته می‌شد. به همین دلیل کاروانسراهای متعددی در مسیرهای پرتردد وجود داشت.

 

مسافت اصفهان تا اردستان

 

کاروانسرای مادرشاه نیز یکی دیگر از مکان‌هایی است که برای استراحت و غذا خوردن مسافران ساخته شده بود. به دلیل انجام بازسازی، امروزه ظاهر این بنا سالم است. کاروانسرای مادرشاه در دوران صفوی و با هزینه مادر شاه احداث گردید.

 

اگر به تاریخ و فسیل‌ها علاقه‌مندید، سری به منطقه فسیلی سپاهان بزنید. فسیل‌های ۲۰۰۰ساله را ببینید. این مکان در کمشچه قرار دارد که به مسیر شماره 3 نیز نزدیک است. یکی از مکان‌هایی که برای اقامت و استراحت شما مناسب است مجموعه تفریحی گردشگری شاهین شهر است. می‌توانید با پرداخت هزینه در آلاچیق‌های آن استراحت کنید و خودروی خود را هم در کنار آلاچیق پارک کنید.

 

شاید بخواهید برای شام به شاهین شهر بروید. در این صورت می‌توانید به بازارچه فلافل آن بروید. فلافل یک غذای عربی است که در شهرهای دیگر هم طرفدار زیادی دارد. در این قسمت انواع دکه‌های فلافل فروشی را خواهید دید که حال و هوای جنوب را دارد و بسیار پررونق است. حتی خودتان می‌توانید انواع مخلفات را در ساندویچ خود قرار دهید و نوش جان کنید.

 

درصورتی‌که فقط می‌خواهید کمی در شاهین‌شهر استراحت کنید، به پارک بانک استان بروید. این پارک بسیار سرسبز است و به دلیل وجود درختان قطور، سایه دارد و برای نشستن مناسب است. امکانات رفاهی همچون بوفه، نمازخانه و سرویس بهداشتی نیز در این پارک وجود دارد.

 

روستای ظفرقند در مسیر شماره 1 و 3 قرار دارد. این روستا بسیار قدیمی است و در گذشته در مسیر جاده ابریشم قرار داشته است و بسیاری از مسافران از نقاط مختلف همچون جنوب شرق و شرق ایران و کشورهای پاکستان، چین و هند در این منطقه اتراق می‌کردند. کاروانسرای ظفرقند از دوران صفویان به‌جامانده است که بسیار دیدنی و زیباست.

 

اگر برای پیمودن فاصله اصفهان تا اردستان، مسیر شماره 3 را انتخاب کنید، از کنار ورتون عبور خواهید کرد. روستای ورتون دارای چشمه‌های آب گرم زیادی است که از گذشته برای تفریح پادشاهان صفویه استفاده می‌شده است. آب این چشمه‌ها با داشتن آهن و سدیم، برای مشکلاتی همچون کم‌خونی، دردهای رماتیسم، دردهای عصبی و دستگاه گوارش مفید است. شما این امکان را دارید که پس از استفاده از آب گرم، در کلبه‌های موجود در این مجموعه استراحت کنید و یا از چای‌خانه و رستوران آن چیزی سفارش دهید و میل کنید.

 

روستای زفره در مسیر شماره 1 و 3 قرار دارد. دهکده توریستی سنتی و ارگانیک ماهان یک استراحتگاه زیباست که در نزدیکی زفره و در میان کوه‌های کرکس قرار دارد. طبیعت این منطقه خاص و منحصربه‌فرد است و چشمه‌های طبیعی در آن وجود دارد. این دهکده امکانات متنوعی همچون سوارکاری با اسب، شتر و الاغ، صبحانه، ناهار و شام، پذیرایی با چای آتیشی، وسایل بازی کودکان و رستوران سنتی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

 

جمع‌بندی

در این مطلب تمامی مسیرهای رسیدن به اردستان را بیان کردیم. شما برای رفتن به این شهر زیبا کدام مسیر را ترجیح می‌دهید و چه پیشنهادی دارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
سمیراجانی ۱۴۰۲/۷/۲۹

منطقه فسیلی مسیر اصفهان اردستان به علاقمندان این موضوع پیشنهاد میشه چون بسیار آثار جذابی داره با قدمت 2000 ساله

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۱

سمیرای عزیز ممنون از توضیح و پیشنهادی که برای عزیزان علاقمند دادید حتما که مورد استفاده ایشان قرار میگیرد. شاد و پیروز باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...