رَهی نو

فاصله تهران تا بندر گناوه

تعداد بازدید: ۲۱۷۵۴ ۱۶ شهریور ۱۴۰۱

بندر زیبای گناوه، از زیباترین و ناشناخته‌ترین شهرهای ساحلی ایران است که در استان بوشهر قرار دارد. این بندر که در قدیم‌الایام به نام‌های دیگری مانند جنابا، گنابا و گنوه معروف بود، در طول تاریخ محل رفت‌و‌آمد کشتی‌های تجاری و بازرگانان بوده و سطح اقتصادی بالایی داشته است. بندر گناوه با نزدیکی به کشورهای عربی و داشتن بازارهای شلوغ و پررونق ساحلی، با اجناسی ارزان‌تر از جاهای دیگر، برای مسافرانی که علاقه‌مند به خرید کردن هستند، یک مقصد جذاب گردشگری است، بسیاری از برندهای معروف در بازار گناوه با قیمتی مناسب‌تر از جاهای دیگر در دسترس باشند؛ به همین سبب نیز  این شهر به دبی ایران معروف است. همچنین طبیعت خارق‌العاده و صدف‌های دریایی انباشته در ساحل این بندر زیبا، باعث شده که در برخی از اشعار از آن با عنوان معدن مروارید یاد شود. در ادامه، فاصله تهران تا بندر گناوه و راه‌های مختلف رسیدن به آن شهر را بررسی می‌کنیم، تا اگر از شهر تهران قصد سفر به این شهر جنوبی زیبا را دارید، مناسب‌ترین راه را برای خود انتخاب کنید.

فاصله تهران تا بندر گناوه

فاصله تهران تا بندر گناوه از نظر مسافت و زمان

بندر گناوه یکی از شهرهای شمالی استان بوشهر واقع در ۱۶۰ کیلومتری شمال آن، مابین بوشهر و بندر دیلم قرار گرفته است. بندر گناوه از سمت شمال شرقی با استان فارس، از سمت شمال غربی با شهرستان دیلم، از سمت شرق با شهرستان دشتستان، از جنوب با بوشهر و از غرب با خلیج فارس محدود شده است. شهرستان گناوه همچنین از دو بخش ساحلی و کوهستانی تشکیل شده است و مهم‌ترین ارتفاعات این شهرستان، دنباله ارتفاعات رشته کوه زاگرس است. فاصله این شهرستان تا پایتخت کشورمان حدود 1040 کیلومتر است. در ادامه این مطلب، به مسافت بین شهر‌های تهران و بندر گناوه، راه‌های رسیدن به بندر گناوه از شهر تهران و جاذبه‌های واقع در مسیر بین این دو شهر می‌پردازیم.

 

فاصله تهران تا بندر گناوه

فاصله تهران تا بندر گناوه چند کیلومتر است

برای رسیدن به بندر گناوه از شهر تهران، دو مسیر پیش رو دارید. مسیر اول به طول 1040 کیلومتر، از آزادراه خلیج فارس، آزادراه امیرکبیر، جاده اصفهان – بروجن – مبارکه، کمربندی یاسوج و گچساران – گناوه می‌گذرد، کوتاه‌ترین مسیر از مرکز استان تهران است و مسافت زمانی آن حدود 12 ساعت و 40 دقیقه است.

 

مسیر دوم به طول 1135 کیلومتر، در شهر قم از مسیر اول جدا می‌شود، از بزرگراه عراق – قم، کمربندی خرم‌آباد، و بزرگراه اندیمشک – اهواز، آزادراه خلیج فارس و بزرگراه بندر دیلم – بندر گناوه می‌گذرد و به بندر گناوه می‌رسد. مسافت زمانی این مسیر نیز حدود 13 ساعت و 13 دقیقه است. البته لازم است بگوییم که این فاصله بین مرکز استان تهران و بندر گناوه، نسبت به این که با چه وسیله‌ای و از چه مسیری قصد سفر دارید، می‌تواند متفاوت باشد.

 

روش‌های سفر از تهران تا بندر گناوه

برای رسیدن به بندر گناوه از استان تهران، راه‌های متعددی در پیش دارید؛ می‌توانید با خودرو شخصی خود سفر کنید و یا سفر با حمل‌ونقل عمومی را انتخاب کنید که در ادامه به بررسی ویژگی‌های هرکدام می‌پردازیم.

 

مسافت تهران تا بندر گناوه با اتوبوس

امروزه گردشگران زیادی سفر با وسایل نقلیه ارزان‌تر مانند اتوبوس را به سفر با هواپیما که بلیط آن گران‌تر است، ترجیح می‌دهند. امکانات رفاهی اتوبوس‌ها این روزها خیلی بیشتر از قبل است و همین افراد زیادی را به استفاده از اتوبوس علاقه‌مند کرده است. شاید هنوز امکانات آن‌ها در حد خدمات هواپیما یا قطار نباشد، اما به شکلی است که مسافران خود را در طول مسیر راضی نگه‌می‌دارد و مسیر طولانی را برای آن‌ها قابل تحمل‌تر می‌کند. قیمت بلیط اتوبوس‌های VIP در واقع تا حدی نشان‌دهنده نوع کیفیت و خدمات ارائه‌شده در این نوع اتوبوس‌هاست. همه‌روزه اتوبوس‌هایی از پایانه جنوب تهران به سمت بندر گناوه آماده حرکت هستند. در این مسیر حدود 1100 کیلومتری، به مدت 13 ساعت و 20 دقیقه در راه خواهید بود.

 

مسافت تهران تا بندر گناوه با خودروی شخصی

بسیاری از افراد هستند که همچنان سفر با اتومبیل شخصی خود را به بسیاری دلایل مانند راحتی آن به دیگر وسایل نقلیه عمومی و مسیر سفر و دیدن جاذبه‌های واقع در آن ترجیح می‌دهند. از شهر تهران تا بندر گناوه با خودرو شخصی دو مسیر پیش روی خود دارید که با توجه به ترجیح خودتان می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و راهی جاده شوید.

 

مسافت تهران تا بندر گناوه با هواپیما

مسیر هوایی به صورت مستقیم به بندر گناوه در دسترس نیست، بلکه به صورت غیر مستقیم می‌توان به بوشهر که در حال حاضر نزدیک‌ترین فرودگاه به بندر گناوه است بلیط گرفت. از آخرین فعالیت فرودگاه بندر گناوه حدود ۵۰ سال می‌گذرد و سال‌هاست که مسافران به صورت غیر مستقیم خود را به این شهر می‌رسانند. از بوشهر تا این بندر کم‌تر از دو ساعت راه است.

 

مسافت تهران تا بندر گناوه با قطار

این که در کدام شهر ایران زندگی می‌کنید اهمیتی ندارد، مهم این است که اگر قصد دارید با قطار به بندر گناوه برسید، باید از تهران سوار قطار شوید. با وجود این که بندر گناوه نیز از ایستگاه قطار مستقیم برخوردار نیست، باید به سمت شهر ماهشهر بروید و در این شهر از قطار پیاده شوید. در حال حاضر ایستگاه قطار ماهشهر، نزدیک‌ترین ایستگاه به بندر گناوه است. از ماهشهر بقیه راه را می‌توان با تاکسی ادامه داد.

 

مسافت تهران تا بندر گناوه


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی گناوه | جاذبه ها و تفریحات بندر گناوه + عکس و آدرس


جاذبه‌های مسیر تهران تا بندر گناوه

در مسیر تقریبا طولانی بین استان تهران و بندر گناوه، علاوه بر جاذبه‌های فراوان طبیعی و تاریخی زیبا و بی‌نظیر، از شهرها و روستاهای متعددی عبور می‌کنید و با جاذبه‌های گردشگری بسیاری روبرو خواهید شد که اندکی توقف برای تماشای آن‌ها مطمئنا از سفر شما تجربه‌ای خاطره‌انگیز و فراموش‌نشدنی می‌سازد.

 

قلعه تاریخی زاربلاغ، کاروانسرای سنگی علی‌آباد، تالاب بهشت معصومه، دره بومبا (از خورآباد)، سد کبار، محوطه تاریخی چهل بندگان، محوطه تاریخی امامزاده سلیمان، قلعه وزیر سفیدشهر، قلعه تاریخی رضا آباد، باغ زیبای فین، تپه باستانی سیلک، کوه هل آباد نطنز، بنای چهار صفه افوشته، دره آسون، سد خاکی کهرویه، کاروانسرای مهیار، چشمه فصلی یالانچی، غار ده شیخ و پل تاریخی پاتاوه تنها تعدادی از جاذبه‌های این مسیر هستند.

اگر قصد سفر و اقامت در بندر گناوه را دارید، می توانید از ارزان ترین تا بهترین هتل های بندر گناوه را از رهی نو با تخفیف ویژه رزرو کنید.
 

شما در سفرتان از شهر تهران به سمت بندر گناوه، کدام مسیر را طی کردید و برای دیدن کدام جاذبه‌های این مسیر زمانی را اختصاص دادید؟ از تجربه خود برایمان بنویسید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
مهیا راستی ۱۴۰۲/۸/۷

بندر گناوه با هواپیما میشه رفت؟

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۸

مهیای عزیز بندر گناوه به طور مستقیم پرواز ندارد می‌توان به بوشهر که در حال حاضر نزدیک‌ترین فرودگاه به بندر گناوه است پرواز داشته باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...