رَهی نو

فاصله اصفهان تا شاهرود

تعداد بازدید: ۹۷۰۰ ۱۲ شهریور ۱۴۰۱

شهر شاهرود که نام قدیمی آن حنچره است، مرکز شهرستان شاهرود است و در شمال شرقی استان سمنان واقع شده، همینطور از شهرهای بزرگ کشور است و در حد فاصل شهرهای تهران، گرگان، دامغان و سبزوار قرار دارد. شاهرود با این که در استان خشک و کویری سمنان قرار دارد، از زیباترین شهرستان‌های استان سمنان و بهشتی برای گردشگران مخصوصا طبیعت‌گردان است. راه‌های دسترسی به شهر شاهرود، به دلیل قرارگیری این شهر در حد فاصل دیگر شهرهای مهم و در میانه راه آن‌ها، بسیار است که در ادامه به معرفی مسیرهای اصفهان به سمت شاهرود، فاصله اصفهان تا شاهرود و روش‌های سفر به شاهرود می‌پردازیم.

 

فاصله اصفهان تا شاهرود از نظر مسافت و زمان

شهر شاهرود مرکز شهرستان شاهرود و در استان سمنان واقع شده است. این شهرستان از سمت شمال با شهرستان‌های گرگان، علی‌آباد، مینودشت و آزادشهر در استان گلستان، از جنوب با استان‌های اصفهان و یزد، از غرب با شهرستان دامغان و از شرق به استان خراسان رضوی و شهرستان میامی همسایه است. این شهر که در میانه راه تهران – مشهد قرار گرفته، فاصله‌ای 412 کیلومتری از تهران و 511 کیلومتری از شهر مشهد دارد و به همین دلیل نیز بسیار نیز پرتردد است.

 

مسافت اصفهان تا شاهرود

 

فاصله اصفهان تا شاهرود چند کیلومتر است

برای رسیدن به شهرستان شاهرود از استان اصفهان، دو مسیر در پیش رو دارید. مسیر اول به طول 707 کیلومتر، از بزرگراه جندق – دامغان و بزرگراه امام‌رضا می‌گذرد و مسافت زمانی آن نیز 7 ساعت و 42 دقیقه است؛ مسیر دوم از سمت جاده میمه – دلیجان می‌گذرد و در بزرگراه امام رضا به مسیر اول می‌پیوندد و مسافت آن نیز 753 کیلومتر است که در 8 ساعت و 3 دقیقه طی خواهد شد.

 

روش‌های سفر از اصفهان تا شاهرود

فرقی نمی‌کند که سفر داخلی در پیش داشته و یا قصد سفر به یک کشور خارجی را داشته باشید. اولین سوالی که برای هر مسافری ممکن است پیش بیاید، این است که کدام وسیله نقلیه بهترین انتخاب برای سفر است. هواپیما، قطار، اتوبوس یا شاید هم خودرو شخصی؟ برای رسیدن به شهرستان شاهرود از استان اصفهان، می‌توانید از وسیله نقلیه شخصی و یا عمومی مانند اتوبوس استفاده کنید که در ادامه به بررسی ویژگی‌های هرکدام می‌پردازیم.

 

مسافت اصفهان تا شاهرود با اتوبوس

در دسترس‌ترین و راحت‌ترین وسیله نقلیه عمومی، اتوبوس است و برای هر زمانی از شبانه‌روز، بلیط آن به راحتی تهیه می‌شود و به هر سمتی حرکت دارد. بلیط آن نیز در بین دیگر وسایل نقلیه ارزان‌ترین است و به همین دلیل هم در سفر با اتوبوس، می‌توانید پول خود را به جای تهیه بلیط، برای تفریح، خرید و گشت‌وگذار در سفرتان خرج کنید. اغلب مسافران به شهر شاهرود، به دلیل زیبایی‌های این مسیر، سفر با اتوبوس را انتخاب می‌کنند. همه‌روزه اتوبوس‌هایی از پایانه کاوه استان اصفهان به سمت شهرستان شاهرود حرکت می‌کنند. این فاصله تقریبا 685 کیلومتر است و در 7 ساعت و 44 دقیقه طی می‌شود؛ که البته این عدد با توجه به توقف‌های اتوبوس در استراحتگاه‌های واقع در مسیر، می‌تواند بیشتر باشد.

 

مسافت اصفهان تا شاهرود با خودروی شخصی

همچنان هستند افرادی که به دلایلی سفر با ماشین شخصی خود را به دیگر وسایل حمل‌ونقل ترجیح می‌دهند. یکی از مزیت‌های سفر با خودرو شخصی این است که در مقصد سفرتان، دیگر لازم نیست از تاکسی یا دیگر وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید و برای رفتن به هرجایی ماشین دارید. از معایبی که در سفر با ماشین خود می‌توان اشاره کرد، خستگی مسیر و امکان برخوردن به ترافیک است. از استان اصفهان به سمت شهرستان شاهرود، با توجه به محل قرارگیری و ترجیح خودتان، می‌توانید یکی از مسیر‌هایی به سمت شاهرود می‌روند را انتخاب کنید. فاصله زمانی اصفهان به شاهرود، در حدود 7 و 44 دقیقه ساعت خواهد بود.

 

فاصله اصفهان تا شاهرود


بیشتر بخوانید: جاذبه های گردشگری و تفریحی شاهرود + عکس و آدرس


جاذبه‌های مسیر اصفهان شاهرود

قسمتی مهم از جذابیت هر سفری، به مسیر آن است. در مسیر حرکت از سمت استان اصفهان به شهرستان شاهرود نیز جاذبه‌های طبیعی و آثار تاریخی وجود دارند که اندکی توقف برای دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست و جذابیت سفر شما را دوچندان می‌کند.

در این مسیر، رباط شاه عباسی، نارین قلعه، امامزاده زین‌الدین، مجموعه گردشگری آبشار جندق و کویر و ریگزار چاه جام، از جاذبه‌هایی هستند که در این مسیر قرار دارند.

 

اگر قصد سفر و اقامت در شاهرود را دارید، می توانید از ارزان ترین تا بهترین هتل های شاهرود را مانند هتل پارمیدا شاهرود و هتل قصر بسطام شاهرود از رهی نو با تخفیف ویژه رزرو کنید.
 

 در این مقاله سعی کردیم تا روش‌های سفر و راه‌ها و مسیرهای اصفهان به شاهرود را با جاذبه‌های آن‌ها، معرفی کنیم تا اگر قصد دارید به شهر شاهرود سفر کنید ولی هنوز مطمئن نیستید که چگونه و از چه طریقی، راهنمای شما باشد. از تجربه خودتان در سفر به شهر شاهرود برای ما بنویسید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
شیرازی ۱۴۰۲/۸/۷

آبشار جندق و نارین قلعه تو شاهرود دوست داشتم خیلی سفر خوبی بود

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۸

شیرازی عزیز آبشار جندق و نارین هم از آبشارهای زیبا هستند خوشحالیم که موفق به دیدن این مکانها شدید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...