رَهی نو

فاصله تهران تا ورامین

تعداد بازدید: ۸۱۰۲۹ ۱۵ آبان ۱۴۰۰

فاصله تهران تا ورامین زیاد نیست؛ به همین دلیل بسیاری از افرادی که در تهران مشغول به کار هستند، در این شهر زندگی می‌کنند. ورامین شامل سه منطقه پاکدشت، پیشوا و قرچک است. این منطقه به شهرک‌های صنعتی مانند چرمشهر هم نزدیک است و به همین دلیل بسیاری از کارکنان این شهرک‌ها، ورامین را برای زندگی انتخاب می‌کنند. این شهر همچنین در مسیر جنوب به شمال قرار دارد؛ بنابراین با وجود اینکه اتوبان‌های مهمی چون بزرگراه امام رضا یا آزادراه حرم تا حرم از کنار این منطقه عبور می‌کنند، اما برخی از افراد برای استراحت وارد ورامین می‌شوند.

در این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو به سمت ورامین حرکت می‌کنیم و روش‌های سفر از تهران به این شهر را بررسی می‌کنیم. یکی از مزیت‌های شهر ورامین این است که شما می‌توانید از نقاط مختلف تهران خود را به این شهر برسانید.

فاصله تهران تا ورامین

بهترین مسیر تهران تا ورامین

اگر بین تهران و ورامین یک اتوبان مستقیم و بدون ترافیک بود، می‌توانستید طی نیم ساعت با ماشین بین این دو شهر سفر کنید. اما در شرایط عادی و با احتساب ترافیک، طی کردن فاصله تهران تا ورامین به یک الی دو ساعت زمان نیاز دارد. البته مدت زمانی که در این مسیر هستید، به اینکه چه موقع از روز را برای سفر انتخاب می‌کنید، نیز بستگی دارد. به عنوان مثال در ابتدای روز که همه افراد در حال حرکت به سمت محل کارشان هستند، طی کردن این مسافت به زمان بیشتری نیاز دارد.

فاصله تهران تا ورامین

 

فاصله تهران تا ورامین چند کیلومتر است؟

فاصله تهران تا ورامین به طور متوسط ۵۷ کیلومتر است. البته فاصله بین این دو شهر به اینکه از کدام مسیر به سمت ورامین می‌روید هم وابسته است. ورامین در جنوب شرقی تهران قرار دارد و برای سفر از تهران به این شهر باید به سمت شهرری بروید و سپس وارد اتوبان تهران، ورامین شوید.

بزرگراه امام علی، بزرگراه شهید کریمی و بزرگراه شهید آوینی مسیرهایی هستند که وارد اتوبان تهران-ورامین می‌شوند. مسیر دیگری هم از تهران به سمت ورامین وجود دارد که کمی از مسیر اصلی اتوبان دورتر است. برای استفاده از مسیر دوم باید از بزرگراه‌های نجفی رستگار، بسیج، آزادگان، بعثت یا خیابان خاوران به سمت اتوبان امام رضا بروید. بعد از پاکدشت به شریف‌آباد می‌رسید و باید وارد جاده فرعی شریف‌آباد-پیشوا شوید. بعد از رسیدن به پیشوا، وارد بلوار شهید اردستانی شوید و از کمربندی پیشوا-ورامین یا از داخل منطقه پیشوا به ورامین برسید.

روش‌های سفر از تهران تا ورامین

از آنجایی که تعداد مسافرانی که باید هر روز فاصله تهران تا ورامین را سفر کنند، زیاد است، روش‌های مختلفی برای جابه‌جایی بین این دو شهر وجود دارد. مسافرت به این دو شهر از طریق اتوبوس یا مینی‌بوس، تاکسی و با ماشین شخصی امکان‌پذیر است؛ اما مترو در این شهر ایستگاهی ندارد.

مسافت تهران تا ورامین با اتوبوس

اتوبوس‌های ورامین- تهران در ابتدای اتوبان تهران ورامین ایستگاه دارند، این ایستگاه در محله اقدسیه تهران قرار دارد. ایستگاه اتوبوس‌ها در شهر ورامین هم بعد از بلوار شهید قدوسی است. این اتوبوس‌ها از جاده کمربندی پیشوا ورامین عبور می‌کنند. داخل شهر ورامین نیز خطوط اتوبوس رفت و آمد می‌کنند تا شهروندان بتوانند بین نقاط مختلف این شهر رفت و آمد داشته باشند.

مسافت تهران تا ورامین با خودروی شخصی

فاصله تهران تا ورامین زیاد نیست، اما طی کردن آن با خودروی شخصی ساده‌ترین راه است. زیرا همه مناطق این شهر تحت پوشش ناوگان حمل و نقل عمومی نیستند. به همین دلیل رفت و آمد بین آن‌ها کار ساده‌ای نیست.

مسافت تهران تا ورامین با هواپیما

ورامین جزو شهرهای حومه تهران است و فرودگاه اختصاصی ندارد. به همین دلیل امکان مسافرت بین این دو شهر با هواپیما نیست. ساکنین ورامین برای پرواز به سمت نقاط دیگر کشور، باید ابتدا از راه‌های زمینی خود را به فرودگاه امام خمینی یا مهرآباد برسانند و سپس به سمت مقصد مورد نظرشان پرواز کنند. همچنین مسافرانی که قصد دارند هوایی به ورامین بروند، باید برای یکی از فرودگاه‌های تهران بلیط بگیرند و بخشی از مسیر را با تاکسی یا اتوبوس طی کنند.

مسافت تهران تا ورامین با قطار

اگر قصد دارید به صورت ریلی فاصله تهران تا ورامین را طی کنید، باید سوار قطارهای حومه‌ای شوید. دو خط تهران- گرمسار- فیروزکوه و تهران- پیشوا- گرمسار از ورامین عبور می‌کنند. برنامه حرکت این قطارها به گونه‌ای است که اکثر روزهای هفته را پوشش می‌دهد و شما می‌توانید با یکی از خطوط خود را به ورامین برسانید.

البته مسافرت ریلی از تهران به ورامین و برعکس در روزهای جمعه و روزهای تعطیل سخت‌تر می‌شود؛ زیرا برنامه اکثر قطارها در روزهای اداری یا شنبه تا پنجشنبه است و در روزهای تعطیل تنها چند قطار در این مسیر رفت و آمد می‌کند. چک کردن برنامه زمانی حرکت قطارها یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید پیش از مراجعه به ایستگاه انجام دهید. قطارهای پیشوا و فیروزکوه- گرمسار در ایستگاه‌های راه آهن تهران و شهرری مسافرگیری می‌کنند.

شهر ها و جاذبه‌های مسیر تهران ورامین

در مسیر اتوبان تهران- ورامین جاذبه گردشگری منحصربه‌فردی وجود ندارد. اما اگر به اطراف این شهر بروید، می‌توانید از زیبایی‌های دریاچه نمک و کویری که شترها در آن مشغول چرا هستند، لذت ببرید. دریاچه نمک در جنوب ورامین قرار دارد و افرادی که از شهرهای جنوب کشور به سمت تهران و ورامین حرکت می‌کنند، می‌توانند در مسیر آزادراه حرم تا حرم از این جاذبه لذت ببرند. در مسیر تهران تا ورامین شما به شهرهای کوچک می‌رسید که امکانات رفاهی مانند پمپ‌بنزین، رستوران و... دارند. پل باقرآباد و یخچال حصار کوچک، جاذبه‌های گردشگری کوچکی هستند که از سال‌های قبل باقی مانده‌اند. 

جاذبه‌های مسیر تهران ورامین

کلام پایانی

در این مقاله فاصله تهران تا ورامین، مسیرها و امکانات حمل و نقل موجود بین این دو شهر را بررسی کردیم. ورامین جزو شهرهای قدیمی ایران است و آثار موجود در این منطقه نشان می‌دهد که مردم از دوران پیش از اسلام در این منطقه زندگی می‌کرده‌اند. اما در حال حاضر کم‌تر کسی با هدف گردشگری به این منطقه سفر می‌کند. شما میتوانید برای اقامت در این شهر به سایت رهی نو مراجعه مراجعه کنید و از بهترین هتل های ورامین هتلی مانند هتل شایان ورامین را انتخاب و رزرو کنید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
سیما ۱۴۰۲/۸/۲۰

دریاچه نمک و کویری که شترها در اونجا چرا میکنند از جاذبه های دیدنی مسیر تهران ورامین هست

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲۱

سیمای عزیز خیلی ممنون از ثبت نظرتون در سایت رهی نو کامنتها و نظرات شما عزیزان به دیگر دوستان کمک زیادی میکند

حسین افتخاری ۱۴۰۲/۵/۸

ورامین در جنوب شرقی تهران قراردارد اشتباها جنوب غربی نوشته شده اصلاح بفرمائید

  مدیر سایت۱۴۰۲/۵/۱۵

حسین عزیز بسیار ممنون از توجه و دقت نظر شما اصلاح شد براتون آرزوی بهترین ها رو داریم

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...