رَهی نو

تاریخچه هتل استقلال تهران | هتل رویال هیلتون کجا بود؟

تعداد بازدید: ۵۳۰۲ ۱۹ شهریور ۱۳۹۹

برخی از افراد هنوز آن را به اسم هتل رویال هیلتون می‌شناسند که از گذشته تا کنون محبوبیت زیادی داشته است. بله تاریخچه هتل پارسیان استقلال تهران یکی از بهترین هتل‌های این شهر، به گذشته نه‌چندان دور برمی‌گردد. برای اینکه هتل پارسیان استقلال را بهتر بشناسیم و حکایت‌های دوران‌های مختلفی را که در دل پایتخت دیده ‌است را بشنویم، بایستی سری به دهه چهل شمسی بزنیم. هتلی که قدیم‎های تهران را دیده و اکنون با بهترین خدمات و امکانات از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. نام نیک هتل استقلال تهران برای مسافران و گردشگران آشنا است. با این حال در این مقاله از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو با مطالعه تاریخچه هتل جذاب پارسیان استقلال سعی بر این داریم روند تکامل آن را بررسی کنیم و دلیل محبوبیت این هتل باشکوه را بدانیم.

تاریخچه هتل پارسیان استقلال تهران

هتلی که امروز در تقاطع بزرگراه چمران و خیابان ولیعصر می‌بینید، در زمان پهلوی در زمین‌های محله محمدیه شمیران ساخته شد. معمار آن حیدر غیایی نام داشت که هتل هیلتون را در زمینی به وسعت 90 هزار متر مربع طی 3 سال ساخت. او یکی از معروف‌ترین معمارانی بود که معماری مجلس شورای اسلامی سابق و مجلس خبرگان را نیز بر عهده داشت.
در آن زمان این هتل، نگین تهران محسوب می‌شد و بزرگ‌ترین هتل خاورمیانه بود. این هتل با دو برج غربی و شرقی ساخته شد که برج غربی آن در سال 1341 با 114 اتاق توسط محمدرضا شاه افتتاح شد.  10 سال بعد یعنی در سال 1351 برج شرقی آن نیز به ساختمان هیلتون اضافه شد. شرکت سازنده این هتل، ترکیبی از شرکت‌های آمریکایی، انگلیسی و ایرانی بود. در آن زمان کل تهران را از بالای این برج می‌توانستید ببینید، چرا که تنها برج تهران در آن زمان محسوب می‌شد.

تاریخچه-هتل-پارسیان-استقلال-تهران

هیلتون چه کسی بود؟

کنراد هیلتون بنیان‌گذار هتل‌های هیلتون، در سال 1887 میلادی در نیومکزیکو به دنیا آمد. هیلتون در سنین پایین شروع به کار کرد و در مشاغل مختلف ازجمله فروشندگی، معاملات املاک و مستغلات و بانکداری فعالیت داشت. او در سال 1919 اولین هتل خود را در سیسکو، تگزاس خریداری کرد. هیلتون به گسترش امپراتوری هتل خود ادامه داد و درنهایت هتل‌های هیلتون را به یکی از عظیم‌ترین زنجیره‌های هتلداری در جهان تبدیل کرد.
کنراد هیلتون بزرگ‌ترین مرد هتلدار دنیا در سال 1958 میلادی به ایران سفر کرد. هدف هیلتون از این سفر، بررسی امکان ساخت هتل در ایران و گسترش شعب هتل‌‌هایش در خاورمیانه بود.

روند تکامل هتل استقلال تهران در طول تاریخ

در سال 60 برج غربی هتل بازسازی شد و طی برگزاری جلسه اجلاس سران در سال 76، برج شرقی آن نیز موردبازسازی قرار گرفت. هتل هیلتون در این سال‌ها تبدیل به نماد تهران شده بود و اداره پست نیز تمبر یادبودی از تصویر آن زده بود. هتل در حال حاضر دارای 550 اتاق و 48 سوئیت است که امروز بخشی از پایتخت را زیر پایتان قرار داده است.
بسیاری از دیپلمات‌های جهان و چهره‌های سیاسی پیش از انقلاب، چهره‌های مشهور پس از انقلاب با این هتل خاطره‌های به‌یادماندنی دارند. در حال حاضر این هتل، در مجموعه هتل‌های پارسیان تهران و تحت مالکیت بنیاد مستضعفان جمهوری اسلامی قرار گرفته است.

تاریخچه مراسم‌های برگزار شده در هتل استقلال تهران

در دهه 40 مراسمی تحت عنوان شایسته‌ترین دختر ایران هر سال در این هتل برگزار می‌شد. از سال 1345 تا پیش از انقلاب این مجلس هر سال توسط مجله زن روز برگزار می‌شد. از پیش از انقلاب تا بعد از آن، هتل استقلال، میزبان برگزاری مراسمات مختلفی بود که به شکوه مجلس اضافه می‌کرد.
اگر فیلم گنج قارون را دیده باشید، بعضی از سکانس‌های این فیلم، در هتل هیلتون آن زمان، فیلم‌برداری شده بود. علاوه بر این، در نشستی که علما و شخصیت‌های دینی بیش از 50 کشور تحت عنوان ششمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی در تهران برگزار شد، میزبان، هتل استقلال بود.
همچنین هتل استقلال به‌عنوان یکی از بهترین هتل های تهران انواع جلسات و همایش‌های بین‌المللی، اقامت اعضای اتحادیه رادیو و تلویزیون اسلامی، رئیس کنگره ملی چین، مهمانان شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد و بسیاری از مهمانان و سران بین‌المللی را میزبانی کرده است.

علت محبوبیت هتل استقلال

هتل ازلحاظ موقعیت قرارگیری و دسترسی به مکان‌های مهمی همچون نمایشگاه بین‌المللی، مکان جلسات سران، سالن اجلاس، سفارت ترکیه، چین و امارات، اتاق بازرگانی، دانشگاه تهران، مسجد قبا، فرودگاه مهرآباد، سالن همایش‌های صداوسیما و بسیاری از مکان‌های دیگر دسترسی راحتی دارد. اگر از این هتل بخواهید سری به بام تهران یا تله کابین توچال بزنید، فاصله کمی پیش رویتان است. امکانات رفاهی فوق‌العاده آن که مناسب با پذیرایی از مهمانان خارجی و بین‌المللی است، نیز به محبوبیتش اضافه کرده است.
واحدهای مجهز و اتاق‌های متنوع برای اقامت، امکانات خدماتی ورزشی، رفاهی، رستوران‌های متنوع با غذاهای خوشمزه و مختلف، تالارهای پذیرایی و سالن‌های همایش مجلل، خدمات پزشکی، مجموعه آبی، دسترسی به اینترنت، ترانسفر 24 ساعته با خودروهای لوکس و بسیاری از امکانات دیگر آن را تبدیل به یکی از لوکس‌ترین هتل‌های تهران کرده است.
در کنار سابقه و محبوبیتی که هتل استقلال تهران از آن خود کرده است، با توجه به امکانات حرفه‌ای که ارائه می‌دهد، در لیست لوکس‌ترین هتل‌های تهران آمده است که برای لاکچری پسندان، نقطه قوتی محسوب می‌شود.
با این وجود، با توجه به امکاناتی که نسبت به هتل‌های لوکس تهران، در هتل استقلال می‌بینید، قیمت مناسب‌تری دارد، البته استفاده از برخی امکانات آن، رایگان نیست. با توجه به قدمت نیم قرنی هتل، نیاز به بهبود و بازسازی در برخی از قسمت‌های هتل حس می‌شود که در هتل 50 ساله استقلال طبیعی است. هتل استقلال تهران، شاهد روزها و شب‌های مختلفی در تهران بوده است و حکایت‌های زیادی را پشت سر گذاشته و همچنان سرپا و استوار باقی مانده است.
در حالی که قصد رزرو این هتل را داشتید، رهی نو می‌تواند در انتخاب بهترین اتاق راهنمایی‌تان کند. هتل استقلال با توجه به امکانات و موقعیت قرارگیری‌اش می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای اقامت شما در سفرتان به تهران باشد. در صورتی که سابقه اقامت در این هتل را داشته باشید، احتمالاً جزو گزینه‌هایتان در سفر بعدی‌ نیز باشد.

علت-محبوبیت-هتل-استقلال

اقامت در هتل مجلل پارسیان استقلال تهران

شما می‌توانید در این هتل باسابقه اقامت داشته باشید و از امکانات رفاهی این هتل بهره ببرید. درست است که این هتل موردبازسازی قرار گرفته ولی همچنان حال و هوای دهه چهل را می‌دهد و شما را به دل تهران قدیم می‌برد. موقعیت جغرافیایی این هتل در نزدیکی خیابان ولیعصر دسترسی شما را به جاهای دیدنی تهران چون کاخ سعدآباد، کاخ نیاوران، بازار تجریش، باغ موزه فردوس، موزه زمان، خانه جلال و سیمین، موزه موسیقی و ... آسان می‌کند. شما با رزرو اتاق‌های هتل محبوب پارسیان استقلال تهران می‌توانید از امکاناتی چون استخر، سونا، جکوزی، سالن بدن‌سازی، زمین تنیس، ماساژ، صرافی، لاندری، اتاق چمدان، فروشگاه، کافی‌نت و ... استفاده کنید.
رستوران‌های هتل پنج ستاره پارسیان استقلال تهران را می‌توان از بهترین رستوران‌های تهران دانست. شما می‌توانید در یکی از رستوران‌های رز، مطبخ و آبشار گیله وا انواع غذاهای لذیذ ایرانی، فرنگی، گیاهی و دریایی را سفارش دهید.
اقامت در هتل پارسیان استقلال تهران از آن دست اقامت‌هایی است که خاطره ساز می‌شود زیرا اتاق‌های عالی، امکانات مدرن، برخورد خوب پرسنل و چشم‌انداز بی‌نظیر آن جای هیچ نگرانی را باقی نمی‌گذارد.

اقامت-در-هتل-ممتاز-پارسیان-استقلال-تهران

کلام پایانی

هتل رویایی پارسیان استقلال تهران با بیش از نیم قرن فعالیت، نه‌تنها یک هتل بلکه نمادی از تاریخ و فرهنگ پایتخت به‌حساب می‌آید. این هتل جذاب با داستان‌های که در طول تاریخ خود پشت سر گذاشته است هنوز پابرجاست و یکی از محبوب‌ترین‌ هتل‌ها محسوب می‌گردد.
شما با اقامت در این هتل مجلل می‌توانید در دل شلوغی و هیاهوی تهران ساعاتی را در سکوت و آرامش سپری کنید. مناظر و چشم‌انداز‌های منحصربه‌فرد هتل از پایتخت و کوه‌های البرز می‌تواند یک تجربه فراموش‌نشدنی برای هر مسافر و گردشگری باشد.

سؤالات متداول تاریخچه هتل استقلال تهران

هتل استقلال تهران چه زمانی ساخته شد؟

هتل استقلال تهران در سال 1341 توسط شرکت هیلتون و با نام رویال هیلتون افتتاح شد.

هتل استقلال تهران در حال حاضر چه وضعیتی دارد؟

هتل استقلال تهران در حال حاضر تحت مالکیت شرکت هتل‌های پارسیان است و به‌عنوان یکی از هتل‌های 5 ستاره تهران شناخته می‌شود.

آدرس هتل پارسیان استقلال در تهران کجا است؟

هتل پارسیان استقلال شهر تهران در  تقاطع بزرگراه شهید چمران و خیابان ولی‌عصر، چهارراه پارک‌وی قرار دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
سمیرا ۱۴۰۲/۹/۷

اا فیلم گنج قارون اخی یادش بخیر ولی هتل هیلتون رو یادم نمیاد توفیلم برم دوباره ببینم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۹/۸

سمیرای عزیز ممنون از توجه تون و مطالعه مقاله رهی نو شاد و پیروز باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...