رَهی نو

پیست اسکی سهند تبریز

تعداد بازدید: ۷۱۳۴ ۹ آذر ۱۳۹۶

اگر اهل کوه و کوهنوردی هستید، احتمالا پاتوق‌ و پناهگاه‌تان در آخر هفته‌، ارتفاعات کوه است. ارتفاعاتی که از هیاهوی شهر در امان مانده و جز سکوت صخره‌ها و صدای اهل دلی که هر از چند قدمی که برمی‌دارد، به برکت آرامش کوه، زیر آواز می‌زند و می‌خواند، چیزی نمی‌شنوید. همین ارتفاعات خوش آب و هوا و سخاوتمند کوه، زمانی که لباس برفی به تن می‌کند، با آغوشی باز به انتظار اسکی‌بازان می‌نشیند تا این بار، لذت سر خوردن از برف را به علاقه‌مندان برفی‌اش، یعنی اسکی بازان، هدیه کند.

در صورتی که جزو آن دسته از ورزشکاران کوهنوردی هستید که تا شش ماه دوم سال، برای نشستن برف روی کوه منتظر می‌مانید که به اسکی بروید، پس احتمالا راجع به پیست اسکی سهند، شنیده باشید. اگر هم نشنیده یا تا به حال به این پیست نرفتید، شاید زمان آن رسیده که برای تعطیلات بعدی، حتما بازدید از آن را در برنامه خود قرار دهید. می‌خواهیم سفری بر دامان کوه سهند در میان برف‌های زمستانی داشته باشیم.

اطلاعات کلی

پیست اسکی سهند تبریز

کوه سهند در استان آذربایجان شرقی قرار گرفته است. این استان جزو یکی از مناطق کوهستانی کشور است که در حالت تابستان هوای تقریبا سرد و خنک و در زمستان به علت قرار گرفتن در ارتفاعات، هوای برفی دارد. به همین دلیل ظرفیت ایجاد فضای پیست اسکی در این منطقه زیاد است. این منطقه، یکی از 13 پیست کوهستانی بین المللی را در ارتفاعات کوه سهند در خود جای داده است.

در صورتی که از اسکی بازان حرفه‌ای هستید، احتمالا می‌دانید این پیست یکی از مناطق برگزاری مسابقات کشوری و بین المللی در رده‌های جوانان و نوجوانان است. فدراسیون جهانی اسکی نیز به برکت جذابیت و ظرفیتی که این پیست برای اسکی بازان دارد، این منطقه را مرکزی برای کشف استعدادهای اسکی نوجوانان و جوانان قرار داده و به عنوان بزرگترین پیست اسکی شمال غربی کشور شناخته است.

اگر می‌خواهید لذت انجام ورزش مفرح اسکی را روی ارتفاعات پیست اسکی شمال غرب کشور، تجربه کنید، پیست اسکی سهند آماده پذیرایی از شما است. این پیست با طول 1200 متر، بستر تمرین و تفریح بسیاری از ورزشکاران و اسکی سواران شده است. حتی اگر تجربه اسکی ندارید، در این پیست به شما نحوه انجام این ورزش مفرح را یاد خواهند داد. در هر صورت اگر همچنان فکر می‌کنید هیچ چیز جای تیوب یا پلاستیک را نمی‌گیرد که در بچگی موقع برف‌بازی روی آن سر می‌خوردید، باز هم پیست سهند قابلیت تکرار این نوستالژی را برایتان دارد.

عمق برف در این پیست حدود 4 متر است. با این حال خیالتان از بابت امنیت این پیست راحت باشد. خطر وقوع بهمن در میان برف‌های پودری این پیست، تقریبا محال است، چرا که پیست بهمن‌گیری نبوده و برای ورزش‌های زمستانی مناسب است.

پیست اسکی سهند کجاست؟

برای رفتن به این پیست، در صورتی که ساکن شهر تبریز نیستید، می‌توانید طی سفری که به این شهر دارید، در مدت اقامت‌تان، از فرصت استفاده کنید. در ضلع جنوب شرقی تبریز، از پلیس راه تهران تبریز که گذشتید، 27 کیلومتر بعد به پیست اسکی سهند می‌رسید. از شهر تبریز تا به پیست اسکی سهند برسید، حدود 20 دقیقه در راه هستید.

راهنما: اگر برای انتخاب هتل مناسب برای اقامت در شهر زیبای تبریز مردد هستید، ما برای شما لیستی از بهترین هتل‌های تبریز را فراهم کرده‌ایم. پیشنهاد ما هتل پارس ائل گلی تبریز است که در فاصله 52 کیلومتری و بازه زمانی 1 ساعتی از پیست اسکی سهند قرار دارد.

ادرس پیست اسکی سهند تبریز در نقشه

پیست اسکی سهند در تابستان

از آن جایی که این پیست در ارتفاعات خوش آب و هوای سهند قرار گرفته است، در فصل بهار و تابستان، با مناظر طبیعی و آب و هوای فوق العاده دلچسبی که دارد، کوهنوردان و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. کافیست در یک صبح تابستانی دل به کوه بسپارید و از دیدن روستاهای سرسبز اطراف و آسمانی که به آن خیلی نزدیک شدید، روح‌تان تازه شود و با صدای شنیدن رودهای خروشانی که در مسیر کوهنوردی‌تان می‌بینید، سرمست شوید. البته بهترین زمان برای رفتن به پیست همان شش ماه دوم سال است که تا اردیبهشت در صورتی که سال پر برفی باشد، می‌توانید از این پیست دیدن کنید.

ساعت کار پیست اسکی سهند

هر روزی که تصمیم گرفتید از این جاذبه گردشگری دیدن کنید، بهتر است صبح زود از خواب بیدار شده و راهی شوید. پیست از ساعت 6 صبح شروع به کار می‌کند و تا 12 شب نیز فعالیت‌ش ادامه دارد. بعد از آن، می‌توانید در یکی از هتل‌های ویلایی اقامت کرده تا صبح دوباره ادامه راه را طی کنید. حداقل دو ساعت زمان لازم دارید که از تمام قابلیت‌های پیست استفاده کرده و خوش بگذرانید.

قیمت بلیط پیست اسکی سهند

اگر بدون داشتن هیچگونه تجهیزات و آموزشی راهی پیست اسکی شدید، مبلغ ورودیه که می‌پردازید، شامل استفاده از امکاناتی همچون تله اسکی است که در مورد پیست اسکی سهند حدود 60 هزار تومان است البته با تورم تغییر می‌کند.

امکانات تفریحی پیست اسکی سهند

پیست اسکی سهند در چند سال اخیر، امکانات زیادی اضافه کرده است که همین موجب جذب گردشگران و علاقه‌مندان زیادی به این پیست شده است. اگر می‌خواهید دنیای برفی پیست اسکی سهند را از بالا مشاهده کنید و گشتی بر فراز آسمان داشته باشید، می‌توانید سوار تله اسکی‌های پیست شده و از دیدن آن طبیعت در ارتفاع، غرق در لذت شوید. اسکی بازان به واسطه این تله اسکی جابه جا می‌شوند. طی راه اندازی دومین تله اسکی، دیگر مجبور نیستید در صف‌های طولانی تل اسکی برای جابه‌جایی و انتقال منتظر بمانید؛ چرا که ظرفیت انتقال گردشگران و اسکی بازان با اضافه شدن یک تله اسکی دیگر، بیشتر شد.

امکانات پیست اسکی سهند تبریز

 

نگران نباشید! لزومی ندارد برای لذت بردن از زیبایی این پیست، حتما اسکی باز حرفه‌ای باشید. پیست اسکی سهند امکانی را فراهم کرده است که شما با شرکت در مدرسه اسکی می‌توانید این ورزش مفرح را بیاموزید و سرگرمی اوقات فراغت خود را بسازید.

فراموش نکنید در آشیانه برف کوب پیست، عکس یادگاری با عزیزان‌تان بیندازید تا خاطره یک روز دلچسب در ارتفاعات سهند در قاب خاطرات‌تان ثبت شود.

هتل‌های ویلایی کوهستانی نیز برای گردشگران این امکان را فراهم کرده که شب در پیست بمانند و استراحت کنند. در فاصله 5 کیلومتری پیست سهند یک مجتمع تفریحی اقامتی وجود دارد که می‌توانید برای اقامت خود در روزهای برفی، آنجا بروید. ضمن اینکه لذت صرف ناهار در یک روز فوق العاده همراه با عزیزان‌تان و نوشیدنی چای زغالی در کرسی خانه این مجتمع، عجیب می‌چسبد.

12 دستگاه بالابر، به همراه سرویس بهداشتی و اماکن ورزشی بین راهی، همه برای رفاه حال اسکی بازان در این پیست فراهم شده است.

نکات لازم برای رفتن به پیست اسکی سهند

حتما طی یکی دو روز قبل از رفتن‌تان به پیست از وضعیت جوی هوا و اطلاعیه‌های فدراسیون اسکی مطمئن شوید. تجهیزاتی که برای لذت یک روزه از بزرگترین پیست شمال غربی کشور لازم دارید، شامل وسایلی مانند کلاه ایمنی اسکی، باتوم اسکی، لباس اسکی، عینک مخصوص، فیکس آلپاین، پوتین آلپاین، فیکس اسنوبرد و پوتین اسنوبرد است. اگر این تجهیزات را همراه‌تان ندارید، می‌توانید از کمپ اسکی تهیه کنید. البته در آن صورت ممکن است کمی هزینه‌هایتان بالا رود. پیست اسکی سهند، یکی از پیست‌های ایمن و محافظت شده است.

تجهیزات لازم برای رفتن به پیست اسکی

اگر می‌خواهید یک تابستان خوش آب و هوا و یک زمستان پر هیجان تجربه کنید، در صورتی که قصد سفر به تبریز دارید، حتما بازدید از پیست اسکی سهند یکی از معروفترین جاهای دیدنی تبریز را در برنامه‌هایتان قرار دهید. خاطراتی که بین زمین سفید پوش و آسمان آبی پوش در این منطقه ثبت می‌کنید، سال‌ها بعد یادآور لذت و هیجان‌ شادی بخشی برایتان خواهد شد. ضمن اینکه امکانات این پیست در حال افزودن است تا گردشگران و اسکی بازان با رفاه و امکانات بیشتری بتوانند از لحظات خود در پیست اسکی سهند، لذت ببرند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
میکائیل ۱۴۰۲/۱۱/۳

از بهترین های پیستهای دنیاست من خودم تبریزم و همیشه میرم اسکی عالیه این پیست

  مدیر سایت۱۴۰۲/۱۱/۴

میکائیل عزیز ممنون از ثبت نظر و تجربه تون خوشحال شدیم که شما هموطن عزیز از این پیست استفاده میکنید

میرزاخانی ۱۴۰۲/۲/۲۴

طعم چای ذغالی کرسی خانه سهند رو در سرمای زمستانی کوه سهند نمیتوان فراموش کرد به درستی اشاره کردید مرسی

  مدیر سایت۱۴۰۲/۲/۲۴

جناب میرزاخانی عزیز از ابراز نظر و اشتراک گذاری احساستون خوشحالیم همیشه لحظات به یادماندنی داشته باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...