رَهی نو

پیست اسکی دربندسر

تعداد بازدید: ۱۶۸۹۶ ۱۱ آبان ۱۳۹۶

برف بازی لذت خاصی دارد و کمتر کسی است که نخواهد روح و جان خود را با این ورزش تازه نکند. در گذشته برای تفریح در میان برف‌ها فقط باید منتظر بارش برف می‌ماندیم، اما اکنون می‌توان به دامنه کوه‌ها رفت و در میان انبوهی از برف بازی کرد. نام پیست اسکی دربندسر در میان پیست‌های اسکی ایران می‌درخشد و سالانه پذیرای ورزش دوستان زیادی از سرتاسر ایران و دنیا است. این پیست محبوبیت زیادی در میان مردم تهران دارد و بهترین گزینه برای فرار از زندگی شهری است.

برای مشاهده ی جاهای دیدنی تهران کلیک کنید.

پیست اسکی دربندسر


بهترین جاذبه های گردشگری ایران کدام است؟ برای اطلاع از جاهای دیدنی ایران این مقاله را از دست ندهید.


پیست اسکی دربندسر در سال 1357 ساخته شد. افراد زیادی از منطقه شمشک و حتی مربیان ورزشی در ساخت آن نقش داشتند و زحمات زیادی برای آن کشیدند. فعالیت این مجموعه ورزشی از سال 1361 آغاز شد و تاکنون ارائه دهنده خدمات بسیار زیادی به مردم است. این پیست گزینه بسیار ایده‌آلی برای گذراندن اوقات تعطیل در میان برف به شمار می‌آید. این پیست در منطقه‌ای نزدیک به ۵۰ کیلومتری شمال تهران واقع گردیده و در واقع به طور ایده‌آل در مرکز جامعه عمده اسکی‌بازان ایرانی قرار دارد. با حمایت سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی، سرمایه‌گذاری قابل توجهی جهت ارائه تجربه‌ای بی‌نظیر به میهمانان در مجموعه تفریحی دربندسر انجام شده‌ است. چشم‌انداز بلندمدت این مجموعه، ایجاد تفریحگاه چهارفصل جهت ارائه طیف وسیعی از فعالیت‌ها و رویدادها برای افراد، خانواده‌ها، اشخاص حقوقی و مؤسسات است. پیست اسکی دربندسر یک پیست بین المللی است و در سال 1387 اسکی بازان صاحب نام و مشهور زیادی در آن حضور پیدا کردند.

 

پیست اسکی دربندسر کجاست؟

پیست اسکی دربند سر در ارتفاع 2600 متری از سطح دریا قرار دارد. بلندترین نقطه این پیست 3050 متر بوده و از آب و هوای بسیار متنوعی برخوردار است. این پیست در رودبار قصران، شهر شمشک بوده و دارای آب و هوای بسیار مطبوعی است. این پیست دقیقا در فاصله 35 کیلومتری از شهر تهران واقع شده و به تهران بسیار نزدیک است.

 

این پیست در محله دربندسر یکی از توابع لواسانات و رودبار قصران قرار دارد و برای رفتن به این منطقه می‌توان از خودروی شخصی استفاده کرد. مسیر دسترسی به این پیست ساده است. شما می‌توانید وارد مسیر جاده لواسانات شوید و از محور لشکرک - فشم استفاده کنید. مسیر دیگر دسترسی به پیست، محور کرج گچسر است که با تقریبا یک ساعت ماشین سواری شما را به پیست می‌رساند. در صورتی که نمی‌خواهید از ماشین شخصی استفاده کنید می‌توانید از تورهای تفریحی یکروزه به پیست استفاده کنید.
 

اسکی در پیست دریندسر

 

پیست اسکی دربندسر باز است؟

پیست اسکی دربندسر یکی از پیست‌های ممتاز و مورد پسند بیشتر افراد است. این پیست در زمان بارش برف باز است و به مسافرین خدمات رسانی می‌کند و محیطی مفرح برای آنها آماده می‌سازد.

 

ساعت کاری پیست اسکی دربندسر

پیست اسکی دربندسر از ساعت 8:30 صبح خدمات خود را به علاقمندان آغاز می‌کند و در ساعت 22:00 پایان می‌دهد. خوشبختانه این پیست تا شب باز است و مردم می‌توانند تا پاسی از شب در آن تفریح کنند.

 

قیمت بلیط پیست اسکی دربندسر

هزینه بلیط این پیست برای روزهای مختلف هفته متفاوت است. از روزهای شنبه تا چهارشنبه بلیط پیست اسکی دربندسر 150 هزار تومان است. در اواخر هفته که پیست شلوغ بوده یعنی روزهای پنج شنبه و جمعه قیمت بلیط آن به 190 هزار تومان افزایش می‌یابد. شب‌ها نیز این مجموعه فعالیت می‌کند و قیمت بلیط شبانه آن 88 هزار تومان است.

 

بهترین زمان رفتن به پیست اسکی دربندسر

پیست اسکی دربند سر بهترین نقطه برای رسیدن به اوج هیجان و تفریح است و در هر زمانی می‌توان به آن محیط تفریحی رفت. اما بهترین زمان برای اسکی بازی و لذت از تفریحات در اواخر پاییز، زمستان و اوایل فصل بهار است. یعنی درست زمانی که بارش برف در این منطقه آغاز می‌شود. در این زمان این پیست شاهد بارش بیشترین میزان برف بوده و در میان دامنه‌های پوشیده از برف می‌توان ورزش و اسکی کرد.

 

امکانات ورزشی پیست اسکی دربندسر

این پیست طی سال‌ها تلاش و زحمت ورزش دوستان ساخته شده است و عنوان پیست بین‌المللی را از آن خود کرده است. در این پیست برای لذت هر چه بیشتر مردم امکانات ورزشی زیادی فراهم شده است تا بهترین نقطه برای داشتن لحظاتی ناب و بیادماندنی باشد. این امکانات شامل:

  • یک دستگاه تله سیژ طول 1200 متری دارد و ساخت کشور فرانسه بوده و این دستگاه 4 نفره است .
  • یک دستگاه تله سیژ که طول 800 متر دارد. این دستگاه 4 نفره است و در ارتفاع 3750 متری از سطح دریا قرار دارد.
  • یک دستگاه تله سیژ طول 110 متری دارد و 2 نفره است.
  • یک دستگاه تله کابین بشقابی در این پیست قرار دارد که طول 700 متر دارد و از کشور ایتالیا است.
  • یک دستگاه تله کابین 12 نفره که طول 1830 متر دارد. این دستگاه 57 کابین دارد و در هر ساعت می‌تواند 3 هزار نفر را جا به جا کند.
  • دو دستگاه تله اسکی چکشی نیز برای اسکی بازان مبتدی نیز در این پیست قرار دارد.

 

از دیگر امکانات این منطقه یک دستگاه برف ساز است که قادر است در دمای صفر درجه برف تولید کند. برف تولید شده به طول 1300 متر، عرض 100 و ارتفاع 50 سانتی‌متر خواهد بود.

 

امکانات رفاهی و تفریحی پیست اسکی دربندسر

این پیست تمامی شرایط رفاهی و تفریحی را برای علاقمندان به این ورزش فراهم کرده است تا نه تنها افراد حرفه‌ای بلکه افراد مبتدی نیز از حضور خود در این منطقه لذت ببرند. در صورتی که علاقه به اسکی دارید و با این ورزش آشنایی ندارید، می‌توانید در پیست اسکی دربندسر حضور پیدا کنید و از کلاس‌های آموزشی آن لذت ببرید. خدمات ارائه شده در این پیست شامل:

  • کلاس‌های اختصاصی آموزش اسنوبرد
  • کلاس‌های اختصاصی آموزش آلپاین
  • حضور مربیان حرفه‌ای برای آموزش
  • حضور مربیان مسلط با زبان‌های فرانسه، لاتین و آلمانی
  • ثبت نام در کلوپ مجموعه شرکت تله کابین و ارائه کارت
  • ارائه بسته‌های آموزشی در هر سن و سال
  • ثبت نام در کلاس‌ها به صورت آنلاین

و ....

از دیگر امکانات رفاهی این منطقه می‌توان به رستوران‌های موجود در پیست اسکی اشاره کرد که بهترین خوراک‌های سرد و گرم را در اختیار مهمانان پیست قرار می‌دهند. رستوران چوبی در مساحتی به اندازه 400 متر مربع ساخته شده که مکانی بسیار دنج و راحت دارد. در این مکان می‌توان یک غذای خوش عطر و طعم را بعد از ورزش نوش جان کرد.

 

رستوران برگرلند از دیگر رستوران‌های این منطقه بوده که پاتوقی برای صرف بهترین غذاها است. این رستوران از 8 صبح سرویس دهی را آغاز و 6 بعدظهر پایان می‌دهد. در این مکان امکاناتی مانند دستگاه پوز و پارکینگ وجود دارد.

 

هتل در دربندسر

افرادی که دوست دارند شبی را در میان انبوه برف بگذرانند می‌توانند اقامتی بسیار خوب و بیادماندنی در هتل‌ جهانگردی شمشک داشته باشند.

 

درست است که این مجموعه هتلی برای اقامت مسافرین ندارد، اما هتل‌هایی در اطراف قرار دارد که شرایط اقامت را برای مسافرین فراهم می‌کنند. در این هتل‌ها اتاق‌ها و سویئت‌های بسیار خوبی برای مسافرین در نظر گرفته شده که بهترین چشم انداز از مناظر اطراف را دارند.

هتل در پیست اسکی دربندسر

 

زمانی که می خواهید برای اقامت چند روزه به تهران سفر کنید و از بین هتل های تهران یکی را انتخاب کنید. بهتر است قبل از سفر به رزو هتل اقدام کنید. رهی نو سایتی است که امکانات هتل های چهار ستاره تهران و هتل های پنج ستاره تهران را مانند هتل پارسیان آزادی تهران، هتل اسپیناس پالاس تهران و هتل پارسیان استقلال را در اختیار شما قرار داده است تا با کمک آن بتوانید هتل مناسب خود را آنلاین رزرو کنید. شما در رهی نو می توانید بهترین هتل های تهران را با بیشترین تخفیف رزرو کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
نسترن ۱۴۰۲/۲/۲۱

عموی من هم اسکی باز هست و یادم اون زمان که اسکی بازهای معروف و حرفه ای اومده بودن خیلی خوشحال بود که زحمات همکاراش به نتیجه رسیده

  مدیر سایت۱۴۰۲/۲/۲۱

نسترن عزیز برای عمویتان نهایت سلامتی و موفقیت بیشتر آرزومندیم و از شما هم سپاسگزاریم

نادر ۱۴۰۲/۲/۱۹

این پیست هم به دلیل نزدیکی به تهران امتیاز بزرگی دارد و فضای بزرگ و امکانات تفریحی ان باعث میشه بسیار خوش بگذره من هر وقت تهران کار دارم حتما یک روز به انجا میرم حتی در تابستان

  مدیر سایت۱۴۰۲/۲/۱۹

نادر عزیز از تجریه خوب خود که در سایت رهی نو ثبت نمودید سپاسگزاریم . موفقیت و سلامتی بیشتر در کار و زندگی شما را آرزومندیم

MAHSA ۱۴۰۲/۲/۱۲

اینجور که شما تعریف میکنید از پیست اسکی دربندسر به هوس افتادم برم مرسی ازسایت خوبتون

  مدیر سایت۱۴۰۲/۲/۱۲

سلام مهساجان امیدواریم در فرصت مناسب سفری به انجا داشته و از اوقات خوش و خاطره آن لذت ببرید

هورا ۱۴۰۲/۲/۱۲

بسیار لذت بردم از توضیحات مفید و جامع تان .من تا حالا دربندسر نرفتم شمشک و دیزین رفتم انشاله امسال برنامه ای برای اینجا هم خواهم داشت

  مدیر سایت۱۴۰۲/۲/۱۲

خیلی خوشحالیم که از مطالب ما استفاده کردید همیشه شاد باشید و تجربه های خوشایند بیشتری داشته باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...