رَهی نو

فاصله اصفهان تا کرج

تعداد بازدید: ۲۳۵۴۰ ۲۲ شهریور ۱۴۰۱

کرج یکی از شهرهایی است که خیلی از آن عبور کرده‌اید؛ اما ممکن است تابه‌حال در آنجا توقف نکرده باشید. این شهر جزو شهرهای کوچک ایران به‌حساب می‌آید و افرادی که در آن زندگی می‌کنند معمولا مهاجر هستند و فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف دارند. کرج جاهای دیدنی زیادی دارد که محال است با هر سلیقه و نظری، حوصله شما سر برود. اگر شما هم تصمیم دارید به کرج سفر کنید، این مقاله را بخوانید تا با مواردی همچون فاصله اصفهان تا کرج، مکان‌های دیدنی مسیر و روش‌های سفر به کرج آشنا شوید.

 

فاصله اصفهان تا کرج از نظر مسافت و زمان

اگر می‌خواهید بدانید فاصله اصفهان تا کرج چقدر است، باید بدانید که سه مسیر برای رسیدن به کرج وجود دارد. برای مسیر اول از خیابان کاوه و آزادراه معلم عبور کنید تا به جاده اصفهان میمه برسید. سپس باید وارد آزادراه خلیج فارس شوید. از کنار شهرهای نطنز، کاشان و قم گذر کنید تا به بزرگراه آزادگان تهران برسید. سپس از آزادراه شهید فهمیده، وارد آزاد راه قزوین کرج شوید تا به مقصد برسید. این مسیر 5 ساعت و 19 دقیقه زمان نیاز دارد.

 

مسافت اصفهان تا کرج


بیشتر بخوانید: فاصله تهران تا اصفهان با قطار، هواپیما، اتوبوس و ماشین چقدر است؟


برای مسیر دوم نیز همانند مسیر شماره 2، از آزادراه معلم وارد جاده اصفهان میمه شوید. سپس در این جاده حرکت کنید تا به شهرهای میمه، دلیجان و سلفچگان برسید. قبل از رسیدن به ساوه، وارد آزادراه شهید قاسم سلیمانی شوید و این مسیر را تا رسیدن به جاده احمدآباد مستوفی، ادامه دهید. در نهایت پس از رسیدن به بزرگراه آزادگان، بقیه راه را طبق مسیر شماره 1 طی کنید. برای رفتن به کرج از مسیر شماره 2، باید 5 ساعت و 22 دقیقه زمان بگذارید.

 

درصورتی‌که قصد دارید از مسیر شماره 3، فاصله اصفهان تا کرج را بپیمایید، باید از بزرگراه شهید خرازی مسیر خود را آغاز کنید. سپس بزرگراه شهید ردانی پور را ادامه دهید تا به بزرگراه شهید آقابابایی برسید. در ادامه باید از خیابان غفاری یا زینبیه، به سمت حبیب آباد، کمشچه و اردستان حرکت کنید. پس  از اینکه از شهرهای مهاباد و موغار عبور کردید و پیش از اینکه به بادرود برسید، باید وارد آزادراه خلیج فارس شوید. سپس باید  ادامه مسیر را همانند مسیر شماره 1 طی کنید. با انتخاب این مسیر، باید 5 ساعت و 56 دقیقه رانندگی کنید.

 

فاصله اصفهان تا کرج چند کیلومتر است

همان‌طور که در قسمت قبلی توضیح داده شد، سه مسیر برای پیمودن فاصله اصفهان تا کرج وجود دارد. اگر مسیر اول را انتخاب کنید، مسافتی  حدود 491 کیلومتر، مسیر دوم 462 کیلومتر و مسیر سوم 532 کیلومتر در انتظار شماست.

 

روش‌های سفر از اصفهان تا کرج

در این قسمت قصد داریم روش‌های سفر از اصفهان به کرج را بررسی کنیم.

 

مسافت اصفهان تا کرج با اتوبوس

شما می‌توانید به‌جای اینکه برای طی‌کردن فاصله اصفهان تا کرج، رانندگی کنید، با خیالی آسوده در اتوبوس استراحت کنید تا به مقصد برسید. اتوبوس شما را در این مسیر 491 کیلومتری و در زمان 6 ساعت به کرج می‌رساند. تنها کافی است در ساعت مشخص، به ترمینال صفه یا کاوه بروید.

 

مسافت اصفهان تا کرج با خودروی شخصی

همان‌طور که در بخش‌های قبلی گفته شد، برای اینکه با ماشین شخصی خود به کرج بروید، می‌توانید از سه مسیر مختلف استفاده کنید که هرکدام مزایا و معایب خود را دارند. یکی مسافت بیشتری دارد ولی اتوبان است و با سرعت مطمئنه می‌توانید به سمت مقصد پیش بروید. دیگری مسافت کمتری دارد ولی جاده دو طرفه است. بسته به میل خود می‌توانید مسیر مدنظرتان را انتخاب کنید.

 

فاصله اصفهان تا کرج


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی کرج | جاذبه ها و تفریحات کرج + عکس و آدرس


 

جاذبه‌های مسیر اصفهان کرج

با انتخاب مسیر 1 و 3 برای پیمودن فاصله اصفهان تا کرج، از شهر کاشان عبور خواهید کرد که انتخاب خوبی برای اقامت است. این شهر یکی از شهرهای دیدنی ایران است و افراد زیادی را به سمت خود می‌کشاند. انواع جاهای دیدنی و تفریحی در کاشان وجود دارد که می‌توانید هم برای رفع خستگی و هم تماشای آن‌ها، در کاشان توقف کنید.

 

یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین مساجدی که در دوران قاجار ساخته شد، مسجد و مدرسه آقا بزرگ کاشان بوده است. حاج محمدتقی خانبان کمک مالی زیادی برای ساخت این بنا کرده است تا بالاخره ساخت آن در دوران ناصرالدین‌شاه پایان یافت. گنبد این عمارت معماری زیبا و چشم‌نوازی دارد و یکی از بی‌نظیرترین‌ها در زمان خود به‌حساب می‌آید.

 

اگر جزو افرادی هستید که به هنر و ادبیات علاقه‌مندند، می‌توانید بازدید از آرامگاه سهراب سپهری، شاعر مشهور و نقاش معاصر ایران را در برنامه خود قرار دهید. برای این منظور باید ۴۲ کیلومتری شهر کاشان به سمت مشهد اردهال بروید. محل دفن این شاعر بزرگ در صحن امامزاده سلطان علی‌ ابن محمدباقر در روستای مشهد اردهال است.

 

کاشان دارای جاهای دیدنی زیادی ازجمله باغ فین کاشان ، خانه تاریخی احسان، کویر ابوزید آباد، خانه عباسیان، حمام سلطان امیر احمد، خانه تاریخی عادل کاشان، موزه اسباب‌بازی و خیمه‌شب‌بازی نیز است.

 

روستاهای زیبایی نیز در اطراف کاشان وجود دارند، از جمله قمصر و ابیانه که هرکدام جذابیت خاص خود را دارند. ابیانه روستایی با خاک سرخ است که خانه‌ها در آن به‌صورت پلکانی ساخته شده‌اند. قمصر نیز مکان‌های تفریحی و دیدنی زیادی همچون کاروانسرای شاه عباسی، چشمه آب صالح، سوراخ وروو، سد قمصر و غیره را داراست که دیدن آن‌ها می‌تواند بسیار برایتان جالب باشد. این شهر به پایتخت گلاب ایران نیز شهرت دارد.

 

شهر دلیجان در مسیر شماره 2 قرار دارد. می‌توانید برای کمی استراحت به دهستان جاسب بروید که شمال شرقی این شهر واقع شده است و یک تفرجگاه عالی به شمار می‌آید.

 

یکی از غارهای آهکی ایران، غار چال نخجیر است که در استان مرکزی قرار دارد. این غار به دلیل وقوع یک انفجار، در سال ۱۳۶۷ در نزدیکی دهانه کشف شد. دلیل نام‌گذاری این غار، قرارگیری در منطقه‌ای به نام «نخجیر» در شمال شرق شهرستان دلیجان است. چال‌نخجیر نیز یک منطقه گود است که به شکارچیان کمک می‌کند با فراری دادن حیوانات به این منطقه، شکار راحت‌تری داشته باشند. این غار متعلق به دوره سوم زمین‌شناسی است که در سال ۱۳۸۴ خورشیدی، با شماره ۱۳۸۱۴ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

اگر قصد اقامت در کرج را دارید می توانید از  ارزان ترین تا بهترین هتل های کرج را در رهی نو با بیشترین تخفیف رزرو کنید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مفیدی را برای کسانی که قصد دارند از اصفهان به کرج بروند، بیان کنیم. پس از خواندن این مقاله با مواردی همچون فاصله اصفهان تا کرج، راه‌های رسیدن به مقصد و جاذبه‌های مسیر آشنا خواهید شد. پس اگر بدون خواندن مقاله به اینجا رسیدید، بهتر است به ابتدای مقاله برگردید و این اطلاعات مهم و کاربردی را از دست ندهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
دادور ۱۴۰۲/۸/۳

کرج واقعا جای دیدنی زیاد داره موافقم باهاتون و برای تهرانیها که مسیرش نزدیک خیلی خوبه

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۷

دادور عزیز بله همینطور است که میفرمایید کرج مکان های دیدنی بسیاری دارد

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...