رَهی نو

فاصله اصفهان تا شهررضا

تعداد بازدید: ۱۳۴۳۱ ۲۱ شهریور ۱۴۰۱

شهررضا یکی از شهرهای استان اصفهان است و در مسیر اصفهان شیراز قرار دارد. این شهر تفرجگاه‌ها، باغ‌ها و روستاهایی سرسبز و زیبا دارد که در گذشته به‌عنوان محلی برای تفریح و خوش‌گذرانی پادشاهان مورد استفاده قرار می‌گرفته است. در فاصله اصفهان تا شهررضا، شهرهایی مانند سپاهان شهر و بهارستان قرار دارند.

 

مناطق تفریحی و مهم شهررضا و اطراف آن شامل زرچشمه، اسفرجان، پرک آباد، حوض ماهی، چشم حیدر، سیاه سر و غیره است که حس و حال خوبی را به شما منتقل می‌کند و می‌توانید کمی از دغدغه‌های کار و زندگی فرار کنید. این شهر مکان‌های تاریخی هم کم ندارد. برخی از این بناها ایوان حسینیه سادات، مسجد نو، امامزاده شاهررضا، بازار بزرگ چهارسو، بقعه سید خاتون شهرضا و غیره هستند که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

 

شهررضا سابقه‌ای درخشان در بافت فرش، جاجیم و گلیم هم دارد. از صنایع‌دستی این شهر می‌توان سفال و سرامیک را نام برد. همچنین اگر می‌خواهید از شهرضا سوغاتی بخرید، می‌توانید گیوه، منداب، کتیرا، کشمش و فرآورده‌های لبنی را انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم فاصله اصفهان تا شهررضا، روش‌های رسیدن به مقصد و جاذبه‌های مسیر را بررسی کنیم تا درصورتی‌که قصد دارید به شهرضا بروید، می‌توانید از این مطالب کمک بگیرید.

 

فاصله اصفهان تا شهرضا از نظر مسافت و زمان

درصورتی‌که قصد دارید از اصفهان به شهررضا بروید، باید بدانید که برای پیمودن فاصله اصفهان تا شهررضا باید 1 ساعت و 18 دقیقه زمان بگذارید. اگر مقصد شما شهررضا است، باید ابتدا از انتهای خیابان طالقانی اصفهان، وارد بزرگراه شهید خرازی شوید. پس از گذر از پل وحید، به بزرگراه میرزا کوچک خان جنگلی می‌رسید که به بزرگراه شهید حبیب‌اللهی منتهی می‌شود. باید اتوبان را ادامه دهید تا به بزرگراه شهید اقارب پرست برسید. سپس باید وارد کنارگذر شهید دستجردی شوید. با حرکت در این مسیر به بزرگراه اصفهان شهررضا خواهید رسید و در نهایت شهررضا در انتظار شماست.

 

فاصله اصفهان تا شهررضا


بیشتر بخوانید: فاصله قم تا اصفهان با اتوبوس، قطار و خودرو شخصی


فاصله اصفهان تا شهررضا چند کیلومتر است

فاصله اصفهان تا شهررضا 88 کیلومتر است که با عبور از کنار سپاهان شهر و بهارستان، به شهرضا می‌رسید.

 

روش‌های سفر از اصفهان تا شهرضا

در این قسمت می‌خواهیم روش‌های مختلف سفر به شهررضا از اصفهان را بررسی کنیم.

 

مسافت اصفهان تا شهرضا با اتوبوس

اتوبوس یکی از راه‌هایی است که می‌توانید به‌وسیله آن فاصله اصفهان تا شهررضا را طی کنید.

 

مسافت اصفهان تا شهررضا با خودروی شخصی

فاصله اصفهان تا شهررضا  88 کیلومتر است که اگر با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت و با خودروی شخصی به سمت مقصد حرکت کنید، پس از 66 دقیقه به آنجا خواهید رسید.

 

جاذبه‌های مسیر اصفهان شهرضا

در مسیر اصفهان شهررضا به منطقه زیبای مَرق و مهیار خواهید رسید که پر از باغ‌های زیباست و می‌توانید یک شب را در آنجا بمانید. کافه‌رستوران‌های سنتی و یا همراه با موسیقی زنده نیز در این منطقه وجود دارد که ساعاتی خوش همراه با غذایی لذیذ را به شما ارائه می‌کنند. این منطقه بین اصفهان و بهارستان قرار گرفته است.

 

کوه کلاه قاضی یک پارک ملی است که در فاصله اصفهان تا شهرضا قرار دارد و با داشتن چشم‌انداز کوهستانی زیبا، تنوع بوم شناختی، گیاهان و جانوران مختلف، چشمه‌های زیبا و غیره از زمان صفویه و قاجار، شکارگاه ویژه سلاطین به‌حساب می‌آمده است. رشته‌کوه کلاه قاضی برای طبیعت‌گردان و گروه‌های کوهنوردی انتخاب خوبی است.


بیشتر بخوانید: جاذبه ها و جاهای دیدنی شهرضا + عکس و آدرس


مسافت اصفهان تا عسلویه

 

محققان، استادان و دانشجویان می‌توانند از ذخایر فسیلی موجود در این مکان بهره ببرند. همچنین دیدن گونه‌های گیاهی و جانوری مختلف، می‌تواند برای شما جالب باشد. در این منطقه 11 گونه خزنده، 44 گونه پرنده، 17 گونه پستاندار و یک گونه دوزیست، به ثبت رسیده است. این مکان در فاصله 30 کیلومتری اصفهان و در مسیر اصفهان به شهرضا قرار دارد.

 

یکی دیگر از جاذبه‌های مسیر، پارک آبی آبسار سپاهان شهر است که می‌توانید با انتخاب آن، ساعات خوشی را برای خود رقم بزنید. اگر هم قصد خرید پوشاک را دارید، می‌توانید به مجتمع نگین و پاساژ مریم سپاهان شهر سری بزنید و اجناس موردنیاز خود را تهیه کنید. اگر به دنبال یک مجموعه خرید خیلی بزرگ هستید، می‌توانید به سیتی‌سنتر بروید و هر چیزی که فکرش را بکنید، در این مکان پیدا کنید.

اگر قصد سفر و اقامت در شهرضا را دارید می توانید بهترین تا ارزان ترین هتل های شهرضا را از رهی نو با تخفیف ویژه رزرو کنید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با شهررضا آشنا کنیم و فاصله اصفهان تا شهررضا، جاذبه‌های مسیر و روش‌های رسیدن به شهررضا را بررسی کنیم. همان‌طور که گفته شد برای اینکه از اصفهان به شهررضا بروید، باید از کنار سپاهان شهر و بهارستان عبور کنید و در نهایت از آزادراه خلیج فارس، به مقصد برسید. امیدواریم به خواندن این مقاله بتوانید به‌راحتی به شهررضا بروید و به جاهای دیدنی آن سر بزنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
تهرانی ۱۴۰۲/۸/۳

شهرضا هتل خوبش کدام هست میشه اسمشو بگید

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۷

تهرانی عزیز لطفا جهت کسب اطلاعات راجع به هتل ها با شماره 74828 تماس بگیرید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...