رَهی نو

فاصله اصفهان تا سمنان

تعداد بازدید: ۱۰۹۱۵ ۲۱ شهریور ۱۴۰۱

سمنان یکی از استان‌های کشور است که کویر، کوهستان و جنگل را یکجا دارد، همچنین وجود مکان‌های تاریخی زیاد، سبب شده است تا این استان برای افراد ماجراجو و تنوع‌طلب انتخاب بی‌نظیری باشد. این استان، ششمین استان بزرگ ایران به‌حساب می‌آید و با استان‌های قم، تهران، خراسان رضوی، اصفهان، خراسان جنوبی، مازندران، گلستان و خراسان شمالی همسایه است.

 

دیدنی‌های استان سمنان شامل مسجد تاریخانه دامغان، کاروانسرای قصر بهرام، بازار سمنان، پارک ملی کویر، تپه‌های مریخی دامغان، تونل نمکی گرمسار، آرامگاه بایزید بسطامی و جنگل ابر است که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. اگر می‌خواهید بدانید فاصله اصفهان تا سمنان چقدر است و چطور باید از اصفهان به سمنان بروید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

فاصله اصفهان تا سمنان از نظر مسافت و زمان

دو مسیر متفاوت برای رفتن از اصفهان تا سمنان وجود دارد. مسیر اول 573 کیلومتر است که حدود 5 ساعت و 53 دقیقه زمان نیاز دارد. برای دومین مسیر، فاصله اصفهان تا سمنان 552 کیلومتر است که حدود 6 ساعت و 14 دقیقه زمان می‌خواهید.

 

فاصله اصفهان تا سمنان

 

فاصله اصفهان تا سمنان چند کیلومتر است

اگر قصد دارید از اصفهان به سمنان بروید، باید بدانید که دو مسیر را می‌توانید انتخاب کنید. در مسیر اول فاصله اصفهان تا سمنان حدود 580 کیلومتر است. ابتدا باید از خیابان کاوه به سمت بزرگراه معلم بروید. سپس به جاده میمه اصفهان می‌رسید، شما باید وارد آزادراه خلیج فارس شوید. در این مسیر از شهرهای کاشان و قم عبور خواهید کرد. سپس از آزادراه حرم به سمت چرمشهر و گرمسار بروید تا به شهر سمنان برسید.

 

دومین مسیر نیز حدود 552 کیلومتر مسافت دارد که باید همانند مسیر اول، به جاده میمه اصفهان بروید. این مسیر را ادامه دهید تا به جاده میمه دلیجان برسید. پس از رسیدن به شهر دلیجان، وارد جاده سلفچگان دلیجان شوید. قبل از اینکه به سلفچگان برسید، باید از جاده خروجی چشمه علی و قلعه جم به سمت شهر قم حرکت کنید. پس از رسیدن به شهر قم از همان مسیر حرم، همانند مسیر قبلی به سمت سمنان حرکت کنید.

 

روش‌های سفر از اصفهان تا سمنان

در این قسمت می‌خواهیم بررسی کنیم که فاصله اصفهان تا سمنان را با چه روش‌هایی می‌توان طی کرد.

 

مسافت اصفهان تا سمنان با اتوبوس

فاصله اصفهان تا سمنان با اتوبوس، 530 کیلومتر است که حدود 7 ساعت زمان می‌برد. برای این منظور باید به ترمینال کاوه بروید و بلیط اتوبوس را تهیه کنید. البته از سایت‌های مختلف هم می‌توانید این کار را انجام دهید.

 

مسافت اصفهان تا سمنان با خودروی شخصی

اگر قصد رفتن از اصفهان به سمنان را دارید و می‌خواهید با ماشین شخصی این مسیر را بپیمایید، می‌توانید از دو مسیر مختلف استفاده کنید که یکی 573 کیلومتر و دیگری 552 کیلومتر است.

 

مسافت اصفهان تا سمنان با قطار

شاید بخواهید فاصله اصفهان تا سمنان را با قطار طی کنید. در این صورت یک مسیر 11 ساعته در انتظار شماست. با خرید بلیط قطار از شهرهای گرمسار، قم، کاشان و بادرود، عبور می‌کنید تا به سمنان برسید.


رزرو هتل 5 ستاره گوت که مال سمنان


جاذبه‌های مسیر اصفهان سمنان

در این قسمت قصد داریم جاذبه‌های مسیر اصفهان سمنان را بررسی کنیم. برای اینکه در طول مسیر خسته نشوید بهتر است با جاذبه های دیدنی این مسیر آشنا شوید و از آن‌ها دیدن کنید.

 

کاروانسرای شاه عباسی ده نمک

کاروانسرای شاه‌عباسی ده نمک در روستای ده نمک قرار دارد که از دوران صفویه به جا مانده است. با رفتن به این مکان از بارانداز در چهارگوشه، برج‌های دیدبانی چهارگانه بیرون و شتر خوان دیدن کنید.

 

مسافت اصفهان تا سمنان


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی و تفریحی سمنان + عکس و آدرس


جاده سنگ فرش سیاه‌کوه

این جاده در دشت کویر نمک گرمسار قرار گرفته است و به دستور شاه عباس از میان شورابه‌های لغزنده کویری و لجنزارها، با ساروج، زغال چوب و سنگ ساخته شد. جاده سنگ فرش سیاه‌کوه، در سال 1380 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شد.

 

آب انبار گرمسار

این مکان در دوره قاجار ساخته شده است و دارای 40 پله و پاشیر بزرگ و عریض است.

 

قلعه استاناوند ناروهه

این بنای تاریخی از دوره اسماعیلیان به‌جامانده است و در سال 1381 در آثار ملی ثبت شده است.

 

خانه تاریخی باقری‌ها

خانه تاریخی باقری‌ها یکی از مکان‌هایی است که در فاصله اصفهان تا سمنان قرار دارد. این بنا در دوره قاجار در دو طبقه و با خشت خام احداث شد. دو طبقه این خانه شبیه به یکدیگر است و یک سالن اصلی و دو اتاق در طرفین دارد.

 

کارخانه پنبه (باغ موزه علم و صنعت)

این بنا در سال 1380 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شد. این کارخانه در دو طبقه، با خشت و گل و به شکل مستطیل ساخته شده است. معماری این بنا به‌قدری خاص است که برخی آن را با کاروانسرا اشتباه می‌گیرند. بخشی از این کارخانه به باغ موزه علم و صنعت و بخشی دیگر به بازارچه صنایع‌دستی گرمسار اختصاص‌یافته است.

اگر قصد سفر و اقامت در شهر سمنان را دارید، می توانید از ارزان ترین تا بهترین هتل های سمنان را از رهی نو با تخفیف ویژه رزرو کنید.
 

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا حدودی شهر سمنان را به شما معرفی کنیم و فاصله اصفهان تا سمنان، روش‌های رفتن به سمنان و جاذبه‌های مسیر را بررسی کنیم. همان‌طور که گفته شد اگر می‌خواهید از اصفهان به سمنان بروید، می‌توانید از دو مسیر مختلف استفاده کنید که حدود 500 و خورده‌ای کیلومتر مسافت دارند و شما بنا به سلیقه خود می‌توانید هرکدام را انتخاب کنید. همچنین اگر نمی‌خواهید خودتان رانندگی کنید، می‌توانید با اتوبوس و یا قطار به سمنان بروید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
حسین میری ۱۴۰۲/۸/۳

خدایا سمنان که دانشگاه میرفتم همیشه این مسیر اصفهان تا سمنان رو با اتوبوس میرفتم چه خاطراتی دوران جوانی یادش بخیر

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۷

حسین عزیز خاطرات خوشی همیشه داشته باشید شاد و سلامت باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...