رَهی نو

فاصله شیراز تا یاسوج

تعداد بازدید: ۲۵۵۸۴ ۱۶ شهریور ۱۴۰۱

از آنجایی که هنوز بسیاری از مردم کشورمان درباره زیبایی و طبیعت استان کهگیلویه و بویراحمد چیزی نشنیده‌اند، این استان همچون یک گنجینه، پنهان مانده است. مرکز این استان، شهر زیبای یاسوج است که به عنوان پایتخت طبیعت ایران نیز آن را می‌شناسند. تنها با دیدن تصاویری که از این منطقه وجود دارند می‌توان متوجه علت این نام‌گذاری شد. این شهر به علت قرار گرفتن در دامنه بلندترین قله رشته‌کوه زاگرس یعنی قله دنا، دارای پوشش گیاهی بسیار غنی، آبشارها، چشمه‌های متعدد و رودخانه‌های فراوانی است و همین موضوع آن را تبدیل به مقصدی جذاب و بهشتی برای ماجراجویان و گردشگران طبیعت تبدیل کرده است.

آبشار یاسوج و منطقه اطراف آن، معروف‌ترین و همینطور از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر یاسوج است. تنگ مهریان، پارک ساحلی، پارک مهرورزی، دریاچه‌ سد شاه قاسم، پیست اسکی کاکان یا دنا، پارک جنگلی، تنگ گنجه‌ای، امامزاده فرج‌الله و تل خسروی از دیگر جاذبه‌های گردشگری شهر زیبای یاسوج هستند. اگر قصد دارید از شهر شعر و ادب ایران، شیراز، به شهر یاسوج سفر کنید، در ادامه با ما همراه باشید، قصد داریم تا از فاصله شیراز تا یاسوج، راه‌های رسیدن به این شهر و جاذبه‌های واقع در مسیر آن صحبت ‌کنیم. همچنین برای اقامت در یاسوج شما میتوانید از بهترین هتل های یاسوج هتلی مانند هتل پارسیان یاسوج را انتخاب و رزرو کنید. 

فاصله شیراز تا یاسوج از نظر مسافت و زمان

شهر یاسوج، از شهرهای جنوبی ایران و مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است و در شمال شرقی این استان واقع شده است. این شهر از سمت شمال به شهرستان دنا در کهگیلویه و بویراحمد، از سمت جنوب به نورآباد ممسنی در فارس، از سمت شرق به سمیرم اصفهان و اقلید در فارس و از غرب به شهرستان کهگیلویه محدود می‌شود. فاصله شهر یاسوج تا پایتخت کشورمان حدود 760 کیلومتر و تا شهر شیراز، 183 کیلومتر است. برای دسترسی به شهر یاسوج از مرکز استان فارس، راه‌های متعددی وجود دارد که در ادامه به بررسی ویژگی‌های هر کدام می‌پردازیم.

 

فاصله شیراز تا یاسوج

 

بهترین مسیر شیراز تا یاسوج 

برای رسیدن به شهر زیبای یاسوج از شهر شیراز، یک مسیر پیش روی خود دارید. این مسیر به طول 183 کیلومتر، از بزرگراه شیراز و کمربندی یاسوج - شیراز می‌گذرد و به شهر یاسوج می‌رسد. مسافت زمانی آن نیز حدود 2 ساعت و 41 دقیقه خواهد بود. البته لازم است بگوییم که این فاصله 183 کیلومتری بین شهر شیراز و شهر یاسوج، نسبت به این که با چه وسیله‌ای و از چه مسیری قصد سفر دارید، می‌تواند متفاوت باشد.

روش‌های سفر از شیراز تا یاسوج

برای رسیدن به پایتخت طبیعت ایران، شهر یاسوج، از شهر بهار نارنج‌ها یعنی شیراز، راه‌های متعددی در پیش دارید؛ می‌توانید با خودرو شخصی خود سفر کنید و یا حمل‌ونقل عمومی را انتخاب کنید که در ادامه به بررسی ویژگی‌های هرکدام می‌پردازیم.

مسافت شیراز تا یاسوج با اتوبوس

چه به تنهایی سفر کنید و چه گروهی با دوستان و خانواده‌تان، دلیل‌های زیادی وجود دارند که اتوبوس را به انتخاب خوبی تبدیل می‌کند. شاید سفر با اتوبوس برای همه خوشایند نباشد، با این وجود وسیله مناسبی برای رسیدن به‌ موقع از شهری به شهر دیگر است. امروزه دیگر صندلی‌های اتوبوس‌ها راحت‌تر از قبل شده‌اند. همچنین سفر با اتوبوس‌ نسبت به سایر وسایل حمل و نقل گروهی، هزینه کم‌تری دارد. همه‌روزه اتوبوس‌هایی در شهر شیراز به سمت یاسوج آماده حرکت هستند. در این مسیر حدود 182 کیلومتری، به مدت 2 ساعت و 12 دقیقه در راه خواهید بود.

مسافت شیراز تا یاسوج با خودروی شخصی

سفر با اتومبیل شخصی می‌تواند یک تجربه فراموش‌نشدنی از سفرتان بسازد. شهرهای مختلف ایران با شرایط آب‌وهوایی متفاوت و چشم‌اندازهای طبیعی بکر و جذابشان و جاذبه‌های تاریخی خاص خود، می‌توانند برای گردشگران بهترین انتخاب باشند. انتخاب شیوه و نوع وسیله نقلیهای که با آن سفر می‌کنید، به شدت می‌تواند تاثیرگذار باشد. لذت بردن از موسیقی مورد علاقه خودتان، جاذبه‌هایی که در طی مسیر وجود دارند و توقف برای نوشیدن یک فنجان چای از مزایای سفر با خودروی شخصی است.


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی  یاسوج 


مسافت شیراز تا یاسوج

جاذبه‌های مسیر شیراز تا یاسوج

در مسیر تقریبا کوتاه بین استان فارس و شهر شیراز تا شهر یاسوج در استان کهگلویه و بویراحمد، علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و چشم‌اندازهای طبیعی زیبا و بی‌نظیر، از شهرها و روستاهای متعددی نیز عبور می‌کنید و با جاذبه‌های گردشگری بسیاری روبرو خواهید شد که تنها اندکی توقف برای تماشای آن‌ها مطمئنا سفر شما را تبدیل به تجربه‌ای خاطره‌انگیز و فراموش‌نشدنی می‌کند. باغ پرندگان شیراز، تفرجگاه سرچشمه گویم، روستای چهار مور، تپه‌های برفی براق و روستای زیبای گنجگان از جاذبه‌های واقع در این مسیر هستند که اختصاص تنها زمانی کوتاه برای دیدنشان خالی از لطف نخواهد بود.

کلام پایانی

اگر قصد سفر و اقامت در یاسوج را دارید، می توانید از  بهترین هتل های یاسوج  را از رهی نو با تخفیف ویژه رزرو کنید. شما در سفرتان از شهر شیراز به سمت شهر یاسوج، کدام مسیر را طی کردید و برای دیدن کدام جاذبه‌های این مسیر زمانی را اختصاص دادید؟ از تجربه خودتان برایمان بنویسید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
سمانه طرفی ۱۴۰۲/۸/۷

یاسوج واقعا سرسبز و زیباست مخصوصا باغ چشمه هاش که من با تور رفته بودم خیلی خوش گذشت و عالی بود

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۸

سمانه عزیز خیلی ممنون از اینکه تجربه زیباتون رو در سایت رهی نو ثبت نمودید همیشه شاد و در سفرهای عالی باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...