رَهی نو

فاصله اصفهان سنندج

تعداد بازدید: ۱۷۱۱۲ ۱۲ شهریور ۱۴۰۱

شهر تاریخی و زیبای سنندج، مهم‌ترین منطقه‌ کردنشین ایران و مرکز استان کردستان در غرب ایران است و در منطقه کوهستانی زاگرس واقع شده است. تاریخ این شهر به دوران صفوی و قاجار برمی‌گردد و همینطور از بافت شهری سنتی با ارزشی برخوردار است. این شهر توریستی با جاذبه‌های متعدد تاریخی و طبیعی هر ساله تعداد زیادی گردشگر را از سراسر کشور به خود جذب می‌کند. عمارت آصف (خانه کرد) متعلق به دوران صفویه، حمام شیشه سنندج، عمارت وکیل‌الملک و دریاچه سد قشلاق سنندج تنها تعدادی از جاذبه‌های متعدد و زیبای این شهر هستند. در ادامه به بررسی انواع راه‌های مختلف سفر به مقصد سنندج از شهر اصفهان می‌پردازیم.

 

فاصله اصفهان تا سنندج از نظر مسافت و زمان

مرکز استان کردستان، شهرستان سنندج، از سمت شمال با شهرستان تکاب، از شرق با شهرستان‌های بیجار و قروه، از جنوب به شهرستان کامیاران و از سمت غرب با مریوان و سقز همسایه است. فاصله بین اصفهان تا سنندج  702 کیلومتر است. در ادامه این مطلب، به مسافت بین این دو استان، راه‌های رسیدن به شهرستان سنندج از استان اصفهان و جاذبه‌های واقع در مسیر بین این دو شهر می‌پردازیم.

 

مسافت اصفهان تا سنندج

 

فاصله اصفهان تا سنندج چند کیلومتر است

از استان اصفهان به مقصد شهرستان سنندج، سه مسیر پیش رو دارید. مسیر اول به طول 682 کیلومتر، از بزرگراه دانشگاه صنعتی اصفهان و بزرگراه همدان - سنندج می‌گذرد، کوتاه‌ترین مسیر از مرکز استان اصفهان است و مسافت زمانی آن حدود 9 ساعت خواهد بود.

 

مسیر دوم به طول 683 کیلومتر، از بلوار کاوه، آزادراه ساوه – سلفچگان و بزرگراه همدان – سنندج می‌گذرد و مسافت زمانی این مسیر حدود 8 ساعت و 30 دقیقه است.

 

مسیر سوم با طول 756 کیلومتر از بلوار کاوه، آزادراه نطنز - اصفهان، آزادراه ساوه - سلفچگان، بزرگراه همدان_سنندج می‌گذرد و فاصله زمانی آن نیز حدود 8 ساعت و 54 دقیقه است. البته لازم است بگوییم که این فاصله بین استان اصفهان و شهر سنندج، نسبت به این که با چه وسیله‌ای و از چه مسیری قصد سفر دارید، می‌تواند متفاوت باشد.

 

روش‌های سفر از اصفهان تا سنندج

روش‌های مختلفی برای سفر کردن و رسیدن به  مقصد وجود دارد و انتخاب این روش، به اولویت‌ها و نوع سفرتان بستگی دارد. برای رسیدن به شهرستان سنندج از استان اصفهان، می‌توانید از وسیله نقلیه شخصی و یا عمومی مثل اتوبوس و هواپیما استفاده کنید که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. در ادامه به بررسی ویژگی‌های هرکدام می‌پردازیم.

 

مسافت اصفهان تا سنندج با اتوبوس

در بین همه‌ی وسایل نقلیه عمومی، راحت‌ترین، در دسترس‌ترین و منعطف‌ترین آن‌ها اتوبوس است. علاوه بر این که بلیط آن به نسبت دیگر وسایل حمل‌ونقل ارزان‌تر است و راحت‌تر تهیه می‌شود، در هر ساعت از شبانه‌روز نیز به سمت هر شهری که بخواهید، حرکت دارد. همه‌روزه اتوبوس‌هایی از پایانه کاوه در شهر اصفهان به سمت پایانه شهر سنندج در حرکت هستند. مسافت این مسیر 702 کیلومتر است و در مدت 9 ساعت طی خواهد شد.

 

مسافت اصفهان تا سنندج با خودروی شخصی

یکی از دلایلی که با وجود تمامی وسایل نقلیه عمومی، همچنان افرادی مسافرت با خودروی شخصی خود را دارد ترجیح می‌دهند، مسیر سفر و دیدن جاذبه‌های واقع در آن است. از استان اصفهان به سمت شهر سنندج، می‌توانید یکی از سه مسیری را که در بالا ذکر کردیم انتخاب کنید.

 

فاصله اصفهان تا سنندج

مسافت اصفهان تا سنندج با هواپیما

برای سفر بین شهرهایی با فاصله زیاد، هواپیما بهترین انتخاب است. در سفر با هواپیما تا حد زیادی در زمان صرفه‌جویی می‌کنید؛ علاوه بر این، از دست‌اندازها و پستی بلندی‌های جاده نیز خبری نیست. در همین حال، قیمت بالای بلیط هواپیما باعث می‌شود که مسافران از خرید آن منصرف شوند.

 

فرودگاه سنندج، فرودگاهی بین‌المللی در غرب ایران است. پرواز از تهران به سمت شهر سنندج و از سنندج به اصفهان، در بعضی روزهای هفته در این فرودگاه انجام می‌شود. این فاصله بین شهر اصفهان و شهرستان سنندج تنها در حدود 37 دقیقه خواهد بود.


بیشتر بخوانید: جاذبه های گردشگری و تفریحی سنندج + عکس و آدرس


جاذبه‌های مسیر اصفهان سنندج

در مسیرتان از اصفهان به سمت شهر سنندج، از شهرها و روستاهای متعددی عبور می‌کنید که می‌توانید از جاذبه‌های آن دیدن کنید. تنگه جغد، قلعه دولت‌آباد، قلعه آقاخانی و کاروانسرای عباسی، تنها تعدادی از جاذبه‌های واقع در این مسیر هستند که البته که اندکی توقف برای بازدید از آن‌ها قطعا تجربه سفر شما را جذاب‌تر و به یادماندنی‌تر خواهد کرد.

اگر قصد سفر و اقامت در سنندج را دارید، می توانید از ارزان ترین تا بهترین هتل های سنندج را مانند هتل 4 ستاره شادی سنندج را از رهی نو بیشترین تخفیف رزرو کنید.
 

در این مقاله سعی کردیم تا درباره مسیر اصفهان تا شهر سنندج، روش‌ها و وسیله‌های سفر و جاذبه‌هایی که در این مسیر قرار دارند صحبت کنیم تا اگر قصد سفر به این شهر تاریخی را دارید، اطلاعات بیشتری از روش‌های رسیدن به این شهر و مسیری که پیش رویتان، داشته باشید. شما نیز اگر تجربه‌ای از سفرتان به شهر زیبای سنندج دارید، برای ما بنویسید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
سیمازهدی ۱۴۰۲/۸/۷

اصفهان تا سنندج هردو شهر توریستی جذاب سنندج پر از طبیعت زیبا و اصفهان هم نصف جهان به به

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۸

سیمای عزیز بله همینطور که گفتی شهرهای زیبایی در این مسیر هست و اصفهان هم که جای خود دارد موفق و پیروز باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...