رَهی نو

فاصله اصفهان تا دامغان

تعداد بازدید: ۵۸۷۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱

یکی از کهن‌ترین شهرهای ایران که پیشینه آن به دوران اشکانیان می‌رسد، شهر باستانی دامغان در استان سمنان است که در شمال شرق ایران واقع شده است. قدمت زیاد این شهر و بافت تاریخی آن سبب جذابیت هرچه بیشتر این شهر نزد گردشگران شده است. از دیدنی‌ها و جاذبه‌های تاریخی شهر دامغان می‌توان به مسجد تاریخانه، محوطه باستانی تپه حصار، برج طغرل دامغان، برج  چهل دختر، بازار و کاروانسرای تاریخی شهر و از زیباترین جاذبه‌های طبیعی شهر نیز می‌توان به چشمه‌علی، غار چاه دیو و غار شیربند اشاره کرد. در ادامه به معرفی مسیرهای اصفهان به سمت شهر تاریخی دامغان، فاصله اصفهان تا دامغان و روش‌های سفر به این شهر از سمت استان اصفهان می‌پردازیم.

 

فاصله اصفهان تا دامغان از نظر مسافت و زمان

شهر باستانی دامغان از سمت شمال با استان مازندران، از جنوب با استان اصفهان، از شرق با شهرستان شاهرود و از سمت غرب با شهرستان سمنان و شهرستان مهدی‌شهر همسایه است. این شهر همینطور در حدود ۳۴۰ کیلومتری شمال شرق تهران در استان سمنان واقع شده ‌و فاصله‌ای حدودا 680 کیلومتری با استان اصفهان دارد. در ادامه، سعی داریم تا با فاصله این شهرستان تا شهر اصفهان، بهترین راه‌های دسترسی به آن و همینطور با جاذبه‌هایی که در این مسیر واقع شده‌اند، آشنا شویم.

 

فاصله اصفهان تا دامغان

 

فاصله اصفهان تا دامغان چند کیلومتر است

برای رسیدن به شهر دامغان از استان اصفهان، سه مسیر پیش روی خود دارید.

 

مسیر اول به طول 636 کیلومتر، از آزادراه نائین – اصفهان و جاده جندق می‌گذرد، کوتاه‌ترین مسیر از مرکز استان اصفهان است و مسافت زمانی آن نیز حدود 7 ساعت و 5 دقیقه است.

 

مسیر دوم به طول 684 کیلومتر، از آزادراه میمه – دلیجان، آزادراه حرم تا حرم و بزرگراه امام‌ رضا می‌گذرد و مسافت زمانی این مسیر حدود 7 ساعت و 32 دقیقه است.

 

مسیر سوم با طول 699 کیلومتر، از آزادراه امیرکبیر می‌گذرد و در آزادراه حرم تا حرم به مسیر دوم می‌پیوندد، فاصله زمانی آن نیز حدود 7 ساعت و 22 دقیقه است. البته لازم است بگوییم که این فاصله بین استان اصفهان و شهر دامغان، نسبت به این که با چه وسیله‌ای و از چه مسیری قصد سفر دارید، می‌تواند متفاوت باشد.


بیشتر بخوانید: فاصله اصفهان تا مشهد | مسافت اصفهان مشهد با اتوبوس، خودرو و قطار


روش‌های سفر از اصفهان تا دامغان

برای رسیدن به شهر دامغان از استان اصفهان، می‌توانید از وسیله نقلیه شخصی خود و یا وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس و هواپیما استفاده کنید که در ادامه ویژگی‌ها و خصوصیات هرکدام را بررسی می‌کنیم.

 

مسافت اصفهان تا دامغان با اتوبوس

اتوبوس در بین دیگر وسایل نقلیه مناسب سفر، راحت‌ترین و در دسترس‌ترین وسیله نقلیه عمومی است، بلیط آن به راحتی تهیه می‌شود و تقریبا برای هر ساعتی از شبانه‌روز حرکت دارد. اغلب گردشگران، به دلیل زیبایی‌ها و جاذبه‌های واقع در مسیر خود، سفر با اتوبوس را انتخاب می‌کنند. همه‌روزه اتوبوس‌هایی از پایانه کاوه اصفهان به سمت پایانه شهر دامغان حرکت می‌کنند. این فاصله تقریبا 677 کیلومتر است و در 7 ساعت و 5 دقیقه طی می‌شود که البته این میزان با توجه به توقف‌های اتوبوس در استراحتگاه‌های واقع در مسیر، می‌تواند بیشتر باشد.

 

اصفهان تا دامغان

 

مسافت اصفهان تا دامغان با خودروی شخصی

با وجود تمامی وسایل نقلیه عمومی، بسیاری از افراد هستند که همچنان سفر با ماشین شخصی خود را به دلیل راحتی بیشتر ترجیح می‌دهند. از استان اصفهان به سمت شهرستان دامغان، با توجه به محل قرارگیری و ترجیح خودتان، می‌توانید یکی از سه مسیری که از آزادراه نائین – اصفهان، از آزادراه میمه – دلیجان و یا مسیری که از آزادراه امیرکبیر می‌گذرد را انتخاب کنید.


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی دامغان | جاذبه ها و تفریحات دامغان + عکس و آدرس


جاذبه‌های مسیر اصفهان دامغان

در مسیر بین مرکز استان اصفهان و شهرستان دامغان، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعددی وجود دارد که خالی از لطف نیست در مسیر خود زمانی را برای دیدن این جاذبه‌های گردشگری در نظر بگیرید. اولین جاذبه‌ای که در این مسیر پیش رو دارید، اولین قلعه حکومتی جهان یعنی نارین قلعه است. مجموعه گردشگری آبشار جندق و دشت کویر از نیز از دیگر جاذبه‌های واقع در این مسیر هستند.

 

در این مقاله سعی کردیم تا فاصله مرکز استان اصفهان تا شهر دامغان و راه‌های مختلف رسیدن به آن شهر از شهر اصفهان را مورد بررسی قرار دهیم، تا اگر قصد سفر به این شهر خوش آب‌وهوا را دارید، مناسب‌ترین راه را برای خود انتخاب کنید. شما نیز اگر تجربه‌ای در سفر به این شهر دارید با ما به اشتراک بگذارید.

اگر قصد سفر به دامغان را دارید می توانید ارزان ترین تا بهترین هتل های دامغان را با بیشترین تخفیف از رهی نو رزرو کنید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
میرعماد امیرحسین ۱۴۰۲/۸/۸

اصفهان تا دامغان هم زیباست مخصوصا اگر با ماشین شخصی بری که هیجان زیادی داره و اگر چند ماشین برید سفر که دیگه خیلی بیشتر هیجان داره خداییش همه فامیل باهم برن مثل قدیمای ما

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۹

میرعماد عزیز خیلی هم عالی است با شما موافق هستیم مسافرت جمعی بسیار خاطره ساز و دلچسب خواهد بود شاد و پیروز باشید

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...