رَهی نو

فاصله اصفهان تا گچساران

تعداد بازدید: ۵۳۴۴ ۱۹ مرداد ۱۴۰۱

برای رفتن به گچساران از اصفهان می‌توانید سفر با اتوبوس یا خودروی شخصی را انتخاب کنید. اگر ترجیح شما انتخاب ماشین شخصی است تا انتهای مطلب همراه ما باشید تا با راه‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید آشنا شوید و جاذبه‌های مسیر را بشناسید.

 

فاصله اصفهان تا گچساران از نظر مسافت و زمان

برای اینکه از مرکز شهر اصفهان، فاصله اصفهان تا گچساران را طی کنید، دو مسیر پیش رو دارید. برای مسیر اول، باید وارد بزرگراه شهید خرازی شوید و خود را به بزرگراه شهید اقارب پرست برسانید. سپس مسیر را به سمت بزرگراه شهدای صفه و بزرگراه شهید وحید دستجردی برسانید.

 

در ادامه باید به سمت اتوبان خلیج‌فارس حرکت کنید تا به شهرضا برسید. در اینجا باید وارد بزرگراه شهرضا سمیرم شوید و پس از رسیدن به سمیرم، به سمت یاسوج بروید، در این مسیر از شهر پاتاوه عبور خواهید کرد. مسیر کمربندی یاسوج را ادامه دهید و وارد شهر نشوید. از کنار شهرهای بن دره، دشتک علیا، دزدک علیا، کوپن علیا و بوستان عبور کنید تا در مسیر گچساران بابامیدان قرار بگیرید. با ادامه دادن این مسیر، به شهر گچساران خواهید رسید. این مسیر حدود 6 ساعت و 26 دقیقه زمان نیاز دارد.

 

فاصله اصفهان تا گچساران

 

مسیر دوم از بزرگراه خرازی آغاز می‌شود. سپس باید از بزرگراه شهید اقارب پرست، وارد آزادراه ذوب‌آهن شوید و از آزادراه کنارگذر غربی اصفهان، از کنار شهرهای شهرک زنده رود، صفاییه و کرکوند عبور کنید تا به جاده اختصاصی فولاد مبارکه برسید. سپس باید وارد جاده اصفهان، بروجن، مبارکه شوید. از کنار شهر بروجن عبور کنید و جاده بروجن، لردگان، خوزستان را ادامه دهید. به بزرگراه خلیج‌فارس می‌رسید که باید این بزرگراه را ادامه دهید و پیش از رسیدن به شهرویه و فیض آباد، از کنار کوشکی وارد مسیر جدید شوید.

 

در این مسیر از کنار شهرهای ده رشید، باغ بهزاد، خسرو آباد، چنار محمودی، دالوره، گلابی، پور سوخته، ده سوخته، کلواری، تل اشگفتی، بونکی و قرح رد می‌شوید تا در نزدیکی گرداب سفلی، وارد مسیر شماره 1 شوید و ادامه فاصله اصفهان تا گچساران را از همان مسیر طی کنید. در صورت انتخاب این مسیر نیز حدود 6 ساعت و نیم در راه هستید.

 

فاصله اصفهان تا گچساران چند کیلومتر است

همان‌طور که گفته شد، شما می‌توانید فاصله اصفهان تا گچساران را از 2 مسیر طی کنید. مسیر اول 485 کیلومتر و مسیر دوم 468 کیلومتر است.

 

روش‌های سفر از اصفهان تا گچساران

در این قسمت می‌خواهیم ببینیم چطور می‌شود از اصفهان به گچساران رفت. به‌عبارت‌دیگر روش‌های پیمودن فاصله اصفهان تا گچساران را بررسی کنیم.

 

مسافت اصفهان تا گچساران با اتوبوس

اگر قصد دارید، فاصله اصفهان تا گچساران را با اتوبوس طی کنید، باید به پایانه کاوه یا صفه بروید، این مسیر حدود 472 کیلومتر و 6 ساعت زمان می‌برد.

 

مسافت اصفهان تا گچساران با خودروی شخصی

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی گفته شد، دو مسیر برای رفتن از اصفهان به گچساران وجود دارد که می‌توانید با خودروی شخصی آن را بپیمایید.

 

جاذبه‌های مسیر اصفهان گچساران

اگر فاصله اصفهان تا گچساران را از مسیر شماره 1 طی کنید، از شهر سمیرم عبور خواهید کرد. این شهر، به شهر هزار چشمه معروف است و حالت کوهستانی دارد. سمیرم طبیعت بسیار زیبایی دارد که می‌تواند برای همه افراد دیدنی و جالب باشد.

 

آبشار سمیرم یکی از جاهای دیدنی این شهر است که به نام عروس زاگرس، شناخته می‌شود. محل قرارگیری آبشار سمیرم در یک دره و میان دو دیواره سنگی است. خزه‌ها همانند یک فرش مخمل، روی صخره‌ها را پوشانده‌اند. این آبشار به ارتفاع 35 متر است و از کنار سکوهایی عبور می‌کند که محل نشستن و استراحت افراد است.

 

پارک دریاچه از دیگر جاهای دیدنی سمیرم است که می‌توانید منظره‌ای زیبا از کوه دنا را در کنار این دریاچه زیبا، تماشا کنید و در دریاچه آن، به قایق‌سواری بپردازید. یکی دیگر از مکان‌های دیدنی سمیرم، چشمه ناز است که چندین چشمه دارد و آب خنک و گوارا در نزدیکی آن، از دل کوه بیرون زده است.

 

یکی از شاهکارهای بزرگ طبیعت، آبشار آب ملخ است که در دو طرف آن، آب جریان دارد. موقعیت جغرافیایی این روستا به‌طوری است که تنها سه ساعت در روز، آفتاب به آن می‌تابد و طلوع و غروب خورشید، تنها در سه ساعت اتفاق می‌افتد. به همین دلیل این روستا به نام نیم روز نیز معروف است. آبشار بی بی سیدان، روستای خفر، آبشار خفر، چشمه بابا زرنگ کمه، سد قره قاچ، چالقفا، غار دنگزلو، منطقه بکر حنا علیشاه و غیره، از دیگر مکان‌های دیدنی شهر سمیرم هستند.

 

اگر برای پیمودن فاصله اصفهان تا گچساران، مسیر شماره 2 را انتخاب کرده‌اید، می‌توانید در شهر بروجن توقف کنید که یکی از شهرهای معروف استان چهارمحال و بختیاری است. جاهای دیدنی این شهر شامل تالاب چغاخور، امامزاده حمزه علی، قلعه ضرغام السلطنه، موزه مردم‌شناسی، پل مصلی، پل کره بس، گردشگاه و چشمه سیاسرد، تالاب گندمان، چشمه آب سفید، تالاب دهنو و غار کهبد است.

 

چه از مسیر شماره 1 به سمت گچساران حرکت کنید و چه از مسیر شماره 2، از شهر یاسوج عبور خواهید کرد. این شهر نیز جاهای دیدنی زیادی دارد که برای شما یک تیر و دو نشان است. با اقامت در این شهر، هم خستگی راه را از تنتان بیرون می‌کنید و هم از جاهای دیدنی این شهر بازدید می‌کنید.  یاسوج به شهر آبشارهای ایران معروف است و شاید به‌نوعی پایتخت طبیعت ایران به‌حساب آید.

 

آبشار یاسوج یکی از این آبشارهاست که سرچشمه آن، در دل کوه‌های زاگرس قرار دارد. انواع باغ‌های میوه، مراتع پرگل و سرسبز و نهرهای آب مارپیچ، در این منطقه قرار دارند که زیبایی آن را دوچندان کرده‌اند. بزرگ‌ترین پارک این شهر، پارک ساحلی رود بشار است که در ورودی شهر قرار دارد و می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای استراحت شما باشد. منظره زیبای پارک، فضای سرسبز آن و قایق‌سواری، لحظات خوشی را به شما هدیه می‌کند.


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی گچساران | جاذبه ها و تفریحات گچساران با عکس و آدرس


مسافت اصفهان تا گچساران

 

یکی از زیباترین روستاهای این شهر، روستای کریک است که نحوه قرارگیری خانه‌ها، معماری آن و آب‌وهوای روستا، سبب شده است تا این روستا به ماسوله جنوب معروف شود. بناها به‌صورت پلکانی با گل، چوب و خشت ساخته شده‌اند. این روستای زیبای ۲۰۰۰ساله، در دامنه کوه دنا و زاگرس قرار دارد و چشم‌اندازهای بی‌نظیری را دارد.

 

تل خسرو، موزه یاسوج، پیست اسکی کاکان، دشت راق، پا پاتاوه، پارک کوهستان یاسوج، تنگ تامرادی، دریاچه کوه گل، دره المون، تنگه مهریان، تنگ گنجه‌ای، امامزاده عبدالله، دریاچه سد  شاه قاسم و غیره، از دیگر مکان‌های دیدنی در این شهر به‌حساب می‌آیند.

اگر قصد سفر و اقامت در گچساران را دارید می توانید بهترین تا ارزان ترین هتل های گچساران را از رهی نو با بیشترین تخفیف رزرو کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
امیرجان ۱۴۰۲/۸/۱۰

زیباترین روستای شهر گچساران روستای کریک هست که بسیار بکر و طبیعت دست نخورده داره و این مناطق به دلیل دوری راه از مبدا تهران هیچوقت شلوغ نیستند و به آسانی میشه تفریح کرد

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۱۳

امیرجان عزیز بسیار عالی حتما تجربه و نظرتون به مسافران عزیز که میخواهند مسیری برای سفرشون انتخاب کنند کمک میکند ممنون از شما

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...