رَهی نو

فاصله تهران تا جهرم

تعداد بازدید: ۸۰۸۳ ۱۰ آبان ۱۴۰۰

شاید تا به حال نام تاریخی جهرم را تنها در فیلم و سریال شنیده باشید. اما احتمالاً برایتان جالب باشد اگر بدانید این شهر تاریخی و گرم، جزو یکی از شهرهای تاریخی و دیدنی است که حتی فردوسی نیز در شاهنامه از آن یاد کرده است. نام اولیه این شهر به نام گهرم معروف بوده است. در این مطلب با رهی نو همراه باشید تا با هم مسیر تهران تا شهر تاریخی فارس را طی کنیم. لباس‌های خنک‌تان را بپوشید، عینک آفتابی و کلاه حصیری‌تان را همراه با کرم ضدآفتاب به همراه داشته باشید که مسیری طولانی و گرم پیش رویمان است. 

 

فاصله تهران تا جهرم از نظر مسافت و زمان 

برای سفر از تهران به جهرم چند راه پیش رویتان قرار دارد که بنا به موقعیتی که هستید، می‌توانید هر کدام از آن‌ها را انتخاب کنید. در ابتدا باید در نظر داشته باشید مسافتی که در پیش داریم، راهی طولانی و طاقت‌فرسا است. بنابراین با خوراکی‌های خوشمزه و همسفران اهل دل، می‌توانید به دیدن جاذبه‌های مسیر رفته تا این مسافت طولانی برایتان خاطره‌انگیز شود. برای طی کردن این فاصله سه مسیر پیش رویتان قرار دارد.

 

فاصله تهران تا جهرم

 

  • مسیر اول که می‌تواند شما را به مقصد برساند، از سمت قم کاشان می‌گذرد و شما را پس از طی مسافتی به اندازه 1036 کیلومتر، در بازه زمانی حدود 12 ساعت به مقصد می‌رساند. 
  • مسیر دوم از سمت جاده ساوه می‌گذرد. این مسیر 1044 کیلومتری بعد از 13 ساعت شما را به جهرم می‌رساند  و دورتر از مسیر اول است. 
  • مسیر سومی که می‌توانید انتخاب کنید، پس از کاشان، به جای گذر از اصفهان از سمت یزد می‌گذرد. این مسیر طولانی‌ترین مسیری است که برای سفر به جهرم در پیش دارید و حدود 1189 کیلومتر راه دارد که میزبان شما به اندازه حدود 14 ساعت در جاده است. 

 

فاصله تهران تا جهرم چند کیلومتر است؟ 

شما کدام مسیر را برای سفر به جهرم انتخاب می‌کنید؟

  • مسیر اول که سرراست و معمول‌تر است، کوتاه‌تر از دو مسیر دیگر بوده و 1036 کیلومتر است. این مسیر از شهرهای تهران، قم، کاشان، اصفهان، آباده، صفاشهر، سعادت شهر، ارسنجان، سلطان شهر، خیامه، قطب آباد گذشته و در نهایت به جهرم می‌رسد. 
  • مسیر دوم نیز با مسافت 1044 کیلومتر شما را از سمت آزادراه قاسم سلیمانی به ساوه، سلفچکان، دلیجان، میمه، شاهین‌شهر و در نهایت اصفهان می‌رساند که ادامه مسیر را مانند مسیر اول طی خواهید کرد تا به جهرم برسید. 
  • مسیر سوم نیز همانند مسیر اول تا نیمه‌های آزادراه خلیج فارس ادامه دارد، سپس از سمت جاده یزد به سمت اردستان، مهاباد، نایین و اردکان ادامه پیدا می‌کند. سپس از بزرگراه یزد شیراز قبل از کنارگذر، به سمت چپ پیچیده و آن را تا رسیدن به بزرگراه شیراز اصفهان ادامه می‌دهید. در نهایت ادامه مسیر مانند مسیر اول طی خواهد شد. 

 

روش‌های سفر از تهران تا جهرم 

برای سفر به جهرم روش‌های مختلفی را می‌توانید انتخاب کنید که در ادامه با هم بررسی خواهیم کرد:

 

مسافت تهران تا جهرم با اتوبوس 

اگر اتوبوس را برای سفر به جهرم انتخاب می‌کنید، روشی ارزان و در عین حال طولانی را برای سفر انتخاب کرده‌اید. در نظر داشته باشید در این روش دیگر بار رانندگی را بر دوش نخواهید سپرد و راننده هر کجا بخواهد در مسیر توقف می‌کند. اتوبوس از مسیر اولی که در بالا برایتان گفتیم طی بازه زمانی 14 ساعته شما را به ترمینال جهرم می‌رساند. 

 

مسافت تهران تا جهرم با خودروی شخصی 

در صورتی که سفر با خودروی شخصی را انتخاب کنید، می‌توانید در هر کجا از مسیر که بخواهید توقف کرده، نفسی تازه کنید و دوباره مسیر را تا رسیدن به جهرم ادامه دهید. البته در انتخاب این روش در نظر داشته باشید که باید ساعت‌های طولانی پشت فرمان بنشینید که در این صورت داشتن همسفران اهل دل و پایه می‌تواند سفرتان را شیرین‌تر کند.

 

مسافت تهران تا جهرم با هواپیما 

در صورتی که روش هواپیما را برای سفر به جهرم انتخاب کنید، روشی نسبتاً گران اما راحت و سریع را انتخاب خواهید کرد. به این ترتیب به‌ جای صرف ساعت‌های طولانی در جاده‌های بیابانی مسیر تهران تا جهرم می‌توانید طی چند ساعتی کوتاه خودتان را به جهرم برسانید. در این روش از فرودگاه مهرآباد به مقصد فرودگاه جهرم که یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های این شهر است، بلیط تهیه کرده و خودتان را به جهرم می‌رسانید. 

 

مسافت تهران تا جهرم با قطار 

اخیراً با تأسیس راه آهن شیراز، برای سفر با قطار نیز می‌توانید خودتان را آماده کنید. به این ترتیب از مبدأ راه آهن تهران به مقصد راه آهن شیراز بلیط قطار تهیه کرده و در ایستگاه جهرم پیاده می‌شوید. به این ترتیب در سفر با قطار نه گرانی بلیط هواپیما را تجربه می‌کنید و نه ناچارید روی صندلی‌های سخت اتوبوس ساعت‌ها تا رسیدن به مقصد منتظر بمانید. 

 

جاذبه‌های مسیر تهران جهرم 

مسیری طولانی در پیش دارید که بدون توقف و استراحت در بخش‌های مختلف، ادامه آن ممکن نیست. در مسیر اولی که پیش گرفتید، می‌توانید تا رسیدن به کاشان ادامه دهید. اگر دوست دارید به کویر بروید، دست چپ، به سمت کویر مرنجاب بپیچید و یکی دو شب را زیر نور ستاره‌های کویر سپری کنید. در کاشان جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زیادی از جمله باغ فین کاشان و روستاهای دیدنی و سرسبز پیش رویتان است. در 30 کیلومتری جنوب شرقی کاشان نیز کویر ابوزید قرار گرفته است. مسیر را تا رسیدن به اصفهان ادامه دهید. می‌توانید چند ساعتی در کنار آبشار طامه واقع در روستای طامه استراحتی کنید و نفسی تازه کنید.

 

جاذبه‌های مسیر تهران جهرم 

 

به اصفهان که رسیدید، اگر زمان کافی دارید پیشنهاد می‌کنیم حداقل یک روز در این شهر بمانید و از جاذبه‌های نصف جهان که هیچ‌وقت کهنه نمی‌شود، دیدن کنید. در صورتی که از سمت شیراز به سمت جهرم حرکت می‌کنید، جاذبه‌های دیدنی شیراز همچون تخت‌جمشید، نقش‌رستم و نقش رجب نیز شما را فرامی‌خواند. خود شیراز نیز دیدنی‌های جذابی دارد که سفر به جهرم را برایتان شیرین‌تر می‌کند.

با هم مسیر طولانی تهران تا جهرم را طی کردیم و از شهرهای دیدنی مسیر گذشتیم. شما کدام مسیر را برای رسیدن به جهرم انتخاب می‌کنید؟ آیا تا به حال تجربه سفر به این شهر تاریخی را داشتید؟ برایمان بنویسید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

ثبت نظر

امتیاز شما به این مطلب
خیلی عالی
Captcha
Omid ۱۴۰۲/۱۰/۶

سلام بنده با اتوبوس از ترمینال آرژانتین شرکت مسافر بری رویال سفر حرکت کردم به سمت جهرم حدود18ساعت شد رسیدیم جهرم ساعت حرکت17 ساعتی که رسیدیم جهرم11صبح

  مدیر سایت۱۴۰۲/۱۰/۶

امید عزیز ممنون از ثبت تجربه تون حتما که نظرات و کامنتهای شما عزیزان به دیگر دوستان کمک میکند

حسین میری ۱۴۰۲/۸/۲۱

مسیر طولانی و قطعا اگه فرصت کافی نداشته باشی خسته کننده ست بنابراین بهتره با قطار یا اتوبوس بریم

  مدیر سایت۱۴۰۲/۸/۲۲

حسین عزیز از ثبت نظرتون سپاسگزاریم امیدواریم که مورد استفاده دیگر عزیزان هم قرارگیرد

نمایش بیشتر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...