رَهی نو

جاهای دیدنی آستارا

لیست دیدنی های آستارا

اطلاعات مفید برای بازدید از جاذبه های گردشگری آستارا

سفر به جاهای دیدنی شهرستان آستارا تجربه‌ای خواهد بود که تا همیشه آن را به یاد دارید. احتمالاً در زمان سفر به این منطقه اولین سوالتان این باشد که جاهای دیدنی آستارا کجاست؟

 طبیعت بکر و زیبا، بازارها و مراکز خرید، و جاذبه ها و جاهای تفریحی آستارا، همه و همه مواردی هستند که تا مدت‌ها خاطره آن را فراموش نخواهید کرد. اگر قصد سفر به دیدنی های آستارا دارید بهتر است از همه جزئیات سفر آگاه باشید تا برنامه‌ریزی کارآمدتری انجام داده و اوقات خوشی را در این شهر سپری کنید.

اطلاعات مفید از جاذبه های گردشگری آستارا

 

معرفی آستارا و جاهای دیدنی آن

آستارا، شهر بام‌های سفالی، در شمالی‌ترین نقطه استان گیلان و در آغوش کوه‌های سر به فلک کشیده و دریای خزر واقع شده است. گشت و گذار در کوچه پس کوچه‌های این شهر و تماشای خانه‌هایی با سقف سفالی، که زیبایی خاصی به شهر بخشیده‌اند، حس و حال سفر به گذشته را تداعی می‌کند. اما جاذبه‌های آستارا به اینجا ختم نمی‌شود. طبیعت بکر و بی‌نظیر این خطه، شامل کوه، جنگل، دریا و برکه، هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند.

این شهر چنان جاذبه‌های دیدنی و تفریحی مختلفی را در خود جای داده که از دیدن و بودن در آن مکان‌ها لذت خواهید برد.تالاب بین‌المللی استیل، گردنه حیران و آبشار لاتون  بخشی از جاذبه‌های این شهر محسوب می‌شوند. در ادامه این مکان‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

جاهای دیدنی آستارا کجاست؟

مسافران همه ساله برای دیدن جاذبه های گردشگری به این شهر می آیند و در مناطق دیدنی بکر و زیبای این شهر اقامت می کنند. قدم زدن در این شهر نیز به خودی خود یک تفریح محسوب می‌شود. زیرا سقف سفالی خانه‌های آستارا علاوه بر پایین آوردن دمای خانه‌ها در طول تابستان، جنه تزیینی نیز دارند. در ادامه بخشی از جاهای دیدنی این شهر را خواهید دید.

1.  تالاب بین‌المللی استیل

تالاب استیل یکی از زیباترین تالاب‌های کل ایران به شمار می‌آید؛ به همین دلیل است که نام آن را در ابتدای لیست جاذبه های گردشگری این شهرستان قرار دادیم. با رفتن به تالاب استیل منظره کوه، جنگل و تالاب را به صورت بکجا خواهید دید. همچنین تالاب استیل جزو پنج منطقه نمونه گردشگری گیلان است. درختان توسکای تالاب استیل با وزش باد محلی تکان می‌خورند؛ این امر موجب شده است این تالاب را به نام درختان شناور نیز بشناسند.

2.  روستای دربند

روستای دربند در 7 کیلومتری جنوب غرب آستارا واقع شده است. این روستا را از زیباترین قسمت‌های آستارا می‌شناسند. روستای دربند به تالاب استیل و به کوهپایه‌های سرسبز رشته کوه‌های تالش و مزارع برنج اشراف دارد. این موارد باعث ایجاد موقعیتی استثنایی برای این روستا شده‌اند. تنها اثر تاریخی که در دربند باقی مانده است گورستان دربند است که قدمت بسیار زیادی دارد. همچنین نکته جالب و هیجان انگیزی درباره کوه دربند وجود دارد؛ آستارایی‌ها معقتدند در کوه دربند مارهای بزرگی وجود دارند که از گنج‌های طلا محافظت می‌کنند. لازم به ذکر است که دربند دارای لوله‌کشی آب و گاز، تلفن، نانوایی، خانه بهداشت و... می‌باشد؛ بنابراین می‌توانید اقامتی راحت در این شهر داشته باشید. 

3.  گردنه حیران

گردنه حیران در واقع جاده‌ای است که دو شهر اردبیل و آستارا را به هم متصل می‌کند. گردنه حیران یکی از جاذبه های گردشگری آستارا است که جاده و مسیر سفرش بی‌نهایت زیباست و بسیاری از مسافران تنها برای تجدید دیدار با این زیبایی‌هاست که از این جاده عبور می‌کنند.

گردنه حیران بسیار سرسبز و زیبا بوده و چشم شما را جلا خواهد بخشید. اما تنها سرسبزی این گردنه نیست که آن را یکی از مسحور کننده ترین جاهای دیدنی شهرستان آستارا کرده است. سفر در فصل پاییز و اقامت در هتل اسپیناس آستارا، روح و روان شما را از این همه زیبایی شگفت‌زده خواهد کرد.

4.  آبشار لاتون

آبشار لاتون یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری این منطقه است که در 15 کیلومتری این شهر قرار دارد. این آبشار در میان جنگل‌های سرسبز و انبوه قرار گرفته و ارتفاع آن 105 متر می‌باشد؛ بعید است تا به حال آوازه زیبایی این آبشار به گوشتان نخورده باشد. در هر صورت اگر قصد عزیمت به آبشار لاتون را داشتید بوفه، پارکینگ و اتاق های اجاره‌ای در اختیار خواهید داشت و تجربه‌ای لذت‌بخش برایتان رقم خواهد خورد.

5.  ساحل صدف

بالاخره وقتش رسیده است که یکی از تمیزترین و بکر ترین سواحل دریای خزر را به شما معرفی کنیم. ساحل زیبای صدف در 10 کیلومتری آستارا به سمت رشت قرار گرفته است. این ساحل امکاناتی از قبیل: بازی و تفریح کودکان، استراحتگاه‌های موقت، پلاژ، امکان نصب چادر، نجات غریق، ماهیگیری و... را در خود جای داده است.

جاهای دیدنی آستارا کجاست

بهترین تفریحات در  آستارا

اگر حسابی گشت و گذارهایتان را در بین جاذبه‌ های طبیعی آستارا انجام دادید؛ وقتش است که در یکی از هتل های معروف و زیبای آستارا مانند هتل بین المللی اسپیناس آستارا که هتلی چهارستاره و لوکس است استراحتی کنید. تا بتوانید با فکری آسوده به سوی تفریحات آستارا حرکت کنید و از سفر زیبای خود لذت دو چندان ببرید. 

1.  دهکده گردشگری حیران

دهکده گردشگری حیران افتتاح شده است تا به مسافرانی که عشاق حیران هستند خدمت رسانی کند. با رفتن به این دهکده از تفریحاتی نظیر تله‌کابین، سوتمه ریلی، کارتینگ، ترامبولین و... لذت خواهید برد. در ضمن در این دهکده می‌توانید بدون نگرانی از بابت غذا به تفریح و بازدید از جاهای دیدنی این شهرستان بپردازید. زیرا انواع رستوران، کافی شاپ و چایخانه‌های سنتی اماده سرویس‌دهی به مسافران می‎‌باشند.

2.  تله‌کابین حیران

این تله‌کابین جزو محبوب‌ترین تفریحات آستارا است که در دهکده گردشگری حیران قرار دارد. با استفاده از تله‌کابین حیران مناظری را میهمان چشم‌هایتان خواهید کرد که نظیر آن را جایی ندیده‌اید.

بر فراز آسمان بخش‌هایی از جاده و جنگل آذربایجان و جاذبه های گردشگری این منطقه را خواهید دید. شروع این تله کابین در منطقه حیران خواهد بود پایان آن جنگل فندقلو می‌باشد. هزینه‌ای که برای کابین‌های معمولی باید پرداخت کنید x هزار تومان و هزینه کابین‌های ویژه x هزار تومان می‌باشد. همچنین کودکان زیر ده سال هزینه‌ای برابر با x هزار تومان را خواهند پرداخت.

بهترین تفریحات در جاذبه های گردشگری آستارا

 

3.  باغ پرندگان

باغ پرندگان آستارا از اولین باغ‌های پرندگان ایران است که باید در لیست گردش خود برای بازدید از جاهای دیدنی از این شهرستان قرار دهید. زمینی که باغ پرندگان آستارا در آن احداث شده است 1050 مترمربع مساحت دارد. در این باغ می‌توانید 300 پرنده با 60 گونه مختلف را ببینید.

پرندگانی از قبیل طاووس، طوطی، قرقاول، مرغ تزیین، سرسفید کاکلی، کبک، بلدرچین و... . باغ پرندگان آستارا ساعت 19:30 دقیقه فعالیت خود را به پایان می‌راند، بنابراین با توجه به زمان یک تا دو ساعته‌‌ای که باید برای بازدید از این باغ صرف نمایید، بهتر است برنامه ریزی خوبی انجام دهید تا به موقع در محل حاضر شوید.

4.  بازار ساحلی آستارا

بازار ساحلی آستارا با دارا بودن 1500 مغازه، بهترین جاذبه های گردشگری شهرستان آستارا برای خرید به حساب می‌آید. این بازار که یکی از تفریحات آستارا به حساب می آید، همه ساله تعداد زیادی از گردشگران را به سوی خود جذب می کند. بازارهای ارزان قیمت آستارا سرشار از پوشاک زنانه و مردانه و لوازم آرایشی و بهداشتی هستند. عمده مارک‌های موجود در این بازار ترکی بوده و از کیفیت خوبی برخوردارند.

نکته حائر اهمیت این است که قیمت اجناس این بازار از جاهای دیگر پایین‌تر است که این موضوع در کنار تنوع بالای محصولات موجب شده است اکثر قریب به اتفاق مسافران آستارا سری به بازار ساحلی بزنند.یادتان باشد که شب عید و آخر هفته‌ها این بازار شلوغ‌تر از مواقع دیگر است و این موضوع می‌تواند باعث بالا رفتن قیمت اجناس بازار در این ایام شود.

5.  سورتمه ریلی

دلتان می‌خواهد 1500 کیلومتر را در بین کوه‌های پوشیده از درخت طی کنید؟! یشتر شبیه واقعیت است تا رویا؛ اما در دهکده گردشگری حیران امکان این کار را خواهید داشت. لازم به ذکر است که می‌توانید سرعت کابین تک‌نفره‌تان را با استفاده از اهرمی که در دست دارید کنترل کنید.، پس نگران سرعتش نباشید. قیمتی که برای بلیط این تفریح هیجان‌انگیز باید بپردازید x هزارتومان است که البته برای کودکان زیر ده سال نیم بها خواهد بود.

 

سوغات آستارا چیست؟

همیشه پس از بازگشت از سفر، جمله‌ای آشنا از دوستان و اطرافیان به گوشمان می‌خورد. سوغات برایمان چه آوردی؟ سوغات که در ادبیات به آن ره‌آورد نیز گفته می‌شود، هدیه‌ایست که از شهر، روستا یا منطقه‌ای که گردشگران و مسافران، سفری در آن داشته‌اند تهیه می‌شود. آشنایان همواره از ما انتظار دارند که خاطره خوش سفرمان را با دادن ارمغانی از سفر، با آنان قسمت کنیم. این سنتی پسندیده و نیکوست که موجب نزدیکی افراد به هم می‌شود.

در این بخش از سایت رزرو آنلاین هتل رهی نو، از سفری که به آستارا داشته‌ایم، قصد داریم سوغاتی‌های معروف این شهر زیبای گیلان را معرفی کنیم. آستارا، شهری‌ است که علاوه بر داشتن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیار، سوغاتی‌های زیبا و خوشمزه‌ای نیز دارد. با ما همراه باشید تا چرخی در بازارها و مراکز خرید آستارا بزنیم و از سوغاتی‌های آن دیدن نماییم. همانند جاذبه های گردشگری، سوغات این شهر نیز متنوع و فراوان‌اند.

بازارهای آستارا مملو از انواع این سوغاتی‌ها هستند. عمده این سوغات‌ها را صنایع دستی و مواد غذایی تشکیل می‌دهند. یکی از رسوم زیبایی که در بین افراد از اقوام مختلف در ایران وجود دارد، هدیه‌ دادن صنایع دستی بعنوان سوغات سفر است. شهر آستارا با دست بلندی که در تولید صنایع دستی دارد، این قبیل از کالاها را که بخش ارزشمندی از فرهنگ یک شهر هستند را به سوغات خود تبدیل کرده است.

  • کاشی معرق: این محصول که از سوغات آستاراست، از قطعات تراشیده‌شده کاشی با نقوش و رنگ‌های مختلف که در کنار یکدیگر نصب می‌شوند بوجود می‌آید. اشکال مختلفی از این هنر دستی زیبا در شهر آستارا وجود دارد که می‌توان بعنوان سوغات از جاهای دیدنی این منطقه استفاده نمود.
  • حصیر و سبد: از رشته‌های الیاف گیاهی که به هم بافته می‌شوند ساخته شده است. حصیربافی و سبدبافی در بین مردم آستارا، قدمتی دیرینه دارد. حصیر و سبدهای این شهر، یکی دیگر از سوغات آستاراست.
  • سفال و کوزه:‌ سفال‌گری به ساختن ظروفی گفته می‌شود که از شکل دادن و پختن گِل ایجاد می‌شوند. کوزه‌ها و انواع ظروف سفالی، از تولیدات مردم شهر آستارا هستند. بسیاری از گردشگران از این ظروف بعنوان سوغات استفاده می‌کنند.
  • گلیم، نمد و جاجیم: یکی دیگر از سوغات آستارا. دست‌بافته‌های ساده‌ای از پنبه و پشم که روح ظریف و هنر انسانی را در خود جای داده‌اند. هنر بافتن این قبیل فرش‌ها در بین زنان و مردان آستارا رونق بسیار دارد.
  • شور چرگی (کلوچه مخصوص آستارا):‌ یکی از کلوچه‌های محلی و سنتی آستارا که با طعم دلچسب خود، در کنار یک لیوان چای داغ می‌تواند خاطره خوش سفر را با دوستان قسمت نماید.
  • رب ازگیل، به، انار و آلوچه و غذاهای آستارا:‌ از آنجا که آستارا دارای اقلیمی مناسب برای به عمل آمدن این میوه‌هاست، تولیدات رب آنها نیز رواج بسیار دارد. این رب‌ها می‌توانند گزینه خوبی برای سوغات بحساب آیند. از دیگر مواردی که بعنوان سوغات آستارا یاد می‌شوند می‌توان به دوشاب محلی، ماهی، سیر و پیاز شیرین و خربزه‌محلی یا یمیش و انواع غذاهای خوشمزه آستارا اشاره نمود.

سوغاتی های آستارا

رزرو آنلاین هتل پارلا بندر آستارا در سایت رزرواسیون هتل رهی نو

ارزان ترین مراکز خرید آستارا را از دست ندهید

آستارا دارای مراکز خرید و بازارهای پررونق بسیاری‌ست. مراکز خرید هم مانند جاهای دیدنی این منطقه در حال گسترش هستند. پروژه شرکت لاله بزرگ، سیتی‌سنتر، پروژه کاکتوس بزرگ، از جمله پروژه‌هایی هستند که در مسیر توسعه تجاری و پربازدید شدن جاذبه های گردشگری شهرستان آستارا قرار دارند. این پروژه‌ها همچنان در حال احداث‌اند که به زودی به رونق این شهر خواهند افزود. همان طور که پیش از این گفتیم، بازار بزرگ ساحلی آستارا از مراکز مهم تجاری این شهر است. از سال ۱۳۶۸ و با گشوده‌شدن مجدد دروازه‌های تجاری با جمهوری آذربایجان، رونق دیگری به خود گرفت. این بازار علاوه بر داشتن ۱۵۰۰ مغازه، دارای مراکز خرید و پاساژهای بسیاری در اطراف خود است. از جمله این بازارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مجموعه تجاری نور بازارهای نور در مرکز آستارا واقع شده‌اند. قدمت این مجموعه بازار به بیش از پنجاه سال می‌رسد که تولیدات کشورهایی از قبیل ترکیه، آلمان، تایلند، هند و مالزی در آن به فروش می‌رسند. این مرکز خرید مهم، یکی از بازارهای مدرن در کشور به حساب ‌می‌آید.
  • پاساژ ولیعصر در اواخر دهه هفتاد و در خیابان شهید عباسی که در مرکز شهر قرار دارد ساخته شد. در این پاساژ بیش از ۶۰ مغازه وجود دارد که در ۳ طبقه ساخته شده‌اند. تولیدات کشورهای بسیاری در این بازار وجود دارد. لباس‌های ورزشی، البسه زنانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، بدلیجات و ... از انواع محصولات این بازار هستند.
  • پاساژ سیدان یکی از بازارهایی است که با قوانین خاصی از سوی مدیریت پاساژ اداره می‌شود. محصولات این پاساژ از نوع درجه یک هستند.
  • بهتر است در بازدید از جاهای دیدنی این شهر به این مرکز خرید هم سری بزنید. ساعت تردد مغازه‌داران توسط مدیریت کنترل می‌شود و در طول روز، تمامی مغازه‌ها موظف به ارائه خدمت هستند. محل این پاساژ در روبروی بانک توسعه صادرات ایران است.
  • پاساژ ایده‌آل در مجاورت پاساژ ولیعصر جای دارد و پس از پاساژ ولیعصر و سیدان افتتاح شده است. این پاساژ در چهار طبقه و با امکانات بی‌نظیر رفاهی خود، رونق فراوانی کسب کرده است. هم‌چنین این پاساژ دارای یک طبقه در زیرزمین است.

نکته کلیدی که در سفر به جاذبه های شهرستان آستارا باید رعایت کنید

  1. برای اقامت در آستارا گزینه‌های زیادی پیش‌رو دارید. این گزینه‌ها عبارتند از: هتل، مهمانپذیری، مسافرخانه و... . اما بهترین کار این است که قبل از سفر به دیدنی های شهرستان آستارا ویلا یا هتل مورد نظرتان را رزرو کنید تا کمترین دردسری را تجربه نکرده نباشید.
  2. برخی ازهتل‌های آستارا هتل آپاراتمان تتیس، هتل اسپیناس آستارا و هتل ابوالفضل می‌باشند.
  3. بهترین غذاهای محلی آستارا عبارتند از: باسترما پلو، مسما، لونگی مرغ و ماهی، چیغیرتما و آش دوغ. یادتان باشد حتما بعد از تفریحات آستارا یکی از این غذاهای معروف را امتحان کنید.
  4. رستوران رومی، روحی، افرا و... جزو رستوران‌های معروف و محبوب آستارا به شمار می‌آیند.
  5. بهترین زمان سفر به جاذبه های شهرستان آستارا: آستارا با دارا بودن اقلیم کوهستانی، آب و هوای مرطوب و بارش زیاد، در زمستان‌ها هوایی سرد دارد. میانگین دمای این شهر به خصوی در جاهای دیدنی شهر آستارا 4/15 درجه سانتی‌گراد است. کمینه دما 7- درجه و گرمترین دمایی که این شهر داشته 6/36 درجه سانتی‌گراد بوده است. بهترین زمان سفر به دیدنی های شهرستان آستارا از نظر آب و هوا فصل‌های بهار و تابستان هستند. لازم به ذکر است که اگر قصد دارید سفر ارزان تری داشته باشید، بهتر است اوایل پاییز به آستارا سفر کنید. زیرا در این ایام مدارس باز شده‌اند و از شمار مسافران کاسته شده است. در نتیجه می‌توانید ویلاها را با قیمت ارزان‌تری اجاره کنید و همچنین زمان کمتری را در ترافیک صرف کنید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

لطفا منتظر بمانید ...